רב ערב 08.01.19

"רוחות", להלי פרילינג | פתיחת קיר אמן לגודה פלקייטה ואלינורה שוורץ | מאירה תדמור, "לקמוס" | "מיטת האספן" בבית הנסן

"רוחות", להלי פרילינג  

פתיחה: שישי 11.1 מהשעה 19:00

11.1 – 2.2.2019
אוצרת: ד"ר זיוה ילין

ביום שישי ה-11.1 תיפתח בגלריה בבארי תערוכתה של להלי פרילינג, אמנית צעירה בוגרת בצלאל. פרילינג הציגה רבות בארץ ואף זכתה בפרס האמן הצעיר לשנת 2015 ובמענקים ממפעל הפיס. בעבודותיה מייצרת פרילינג בתוך החלל בית הרוס, נטוש ומסויט. בין הרהיטים השבורים היא שותלת צמחיה חיה אשר מעניקה לחלל נראות של ג'ונגל; פראי ומוזנח. מעל כל אלו מתפרסת רשת קורים ענקית וצבעונית, עשויה מחומרים סינטטיים ומלאכותיים. רשת הקורים מקרינה אורות פסיכדליים מעל הכאוס. החלל מעורר תחושת קלסטרופוביה, אי נוחות, אך בו בזמן מפתה את הצופה ללכת בעקבות קורי העכביש, הנדמים לקשת גדולה, מוארת ומנצנצת.
האסתטיקה של פרילינג נעה בין המלוכלך והכאוטי לנוצץ והמפתה. היא יוצרת מתח בין המלאכותי לאורגני, בין המציאותי למדמה המציאות ובין המאיים למפתה, מנסה ליצור הרמוניה מתוך הצבה קונטרסטית ומנוגדת.
הרהיטים, האובייקטים ואף חלק מהצמחים נאספו בחצר הקיבוץ, מתוך סיוריה של האמנית במקום.
מפגש אמנית: רביעי, 16.1, בשעה 17:30, מועדון לחבר בקיבוץ בארי. הגלריה פתוחה משעה 16:00.

להלי פרילינג



פתיחת קיר אמן

"השלכות חוקיות של חלום (חלומה של אלינורה)", גודה פלקייטה ואלינורה שוורץ

אוצרת: לאה אביר
יום חמישי, 17 בינואר, 2019 בשעה 19:00

עבודת הוידאו "חלומה של אלינורה" נוצרה במהלך שהותה של גודה פלקייטה (וילנה/בריסל) בתכנית שהות האמן ״לואורז ירושלים״ של סדנאות האמנים, ובשיתוף פעולה עם האמנית אלינורה שוורץ (ישראל). היא מוצגת במסגרת "השלכות חוקיות של חלום" – תערוכה פרפורמטיבית, שחלקים שונים שלה מוצגים במהלך דצמבר-ינואר בגלריה רו-ארט בתל אביב ובסדנאות האמנים בירושלים. במהלך העבודה, שוורץ עצמה מצולמת כשהיא מספרת על חלומות שחלמה, אשר מורכבים ממעשים וסיפורים שונים: שידוך, נישואין, התעללות בילדים וכפייה מינית בנשים. דמותה החולמת של שוורץ מוקפת בקטעי וידאו שצילמו שתי האמניות בשכונות החרדיות של ירושלים, במרחבי התכנסות שונים.

סדנאות האמנים, האומן 26, קומה 3, תלפיות, ירושלים,  טל׳: 02-6797508.  שעות פתיחה: יום ב' 10:00-16:00, יום ד' 10:00-16:00, יום ה' 12:00-20:00, יום ו׳ 10:00-14:00 www.artiststudiosjlm.org


Goda Palekaite and Elinora Schwarz, Elinora's Dream, video, 14 min, 2018



מאירה תדמור, "לקמוס"

קיר-אמנית, ספרייה עירונית מרכזית, כפר-סבא

נעילה: 29.1.19 
שיח גלריה: רביעי, 16.1.19, בשעה 20:00

מאירה תדמור, אמנית רב-תחומית, מציגה קיר-אמנית של עבודות קולאז' עשויות מדפי ספרים משומשים ומגזינים בטכניקה מעורבת. על רקע השתנות מתמדת, צמיחה, התכלות ואי-ודאות, מבקשת האמנית להשתהות, להתבונן פנימה ולספר את הלך הרוח המתרחש בתת-ההכרה. הספרים נענים למצב רוחה המשתנה. עוצמתם כעוצמת הנפש, הנמדדת ביכולתה להכיל ולשאת את הבלתי ניתן לתפיסה. התהליך מחייב ניתוק דימויים מהקשרם המקורי, לעתים תוך ויתור על יופיים ושלמותם. הרכבתם מחדש קשורה בהימשכות לחיבורים בלתי הגיוניים.
הכניסה חופשית. פתוח בשעות הפתיחה של הספרייה.
רח' ירושלים 33, כפר-סבא, טל' 09-7640839.



"מיטת האספן" תערוכה ורב-שיח | אוצרת: חנה בן-חיים יולזרי

פתיחה: יום רביעי, 16/1/10 בשעה 19:30 | נעילה: 8.2.19

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים
הכניסה חופשית

התערוכה "מיטת האספן" אצורה כמיצב המהדהד את חווית המפגש עם אוסף האמנות אשר סובב ומקיף את מיטתו של איש האמנות, האספן והגלריסט עודד שתיל. התערוכה עוקבת אחר תחנות במסען של היצירות: מן הסטודיו אל חדר השינה, בו הן מתערבבות בחלומותיהם של הישנים בו. משם נודדות היצירות אל המרחב הציבורי – גלריית ״בית הנסן״. עיקר האוסף מורכב מיצירות ישראליות עכשוויות. בין האמנים המוצגים ניתן למצוא את מיכל שמיר, משה גרשוני, פאריד אבו-שאקרה, אורי קצנשטיין, יאיר ברק, שי יחזקאלי, אסי משולם ועוד רבים אחרים.
האספן והפסיכואנליטיקאי זיגמונד פרויד, יצר קשר בין חפצי אמנות, ארכאולוגיה, צילומים ביוגרפיים וחדר הטיפולים. ספת הטיפולים הייתה מוקפת בפסלים, ציורים ותבליטים מתרבויות ותקופות שונות. אוספו הפרטי של פרויד הפך לחלק מעולמם של מטופליו. בחירתו של עודד שתיל לעטוף את מיטת השינה ביצירות אמנות, ממקמת אותן בטריטוריה של עונג ומחברת אותן עם איווי שתנועתו מחוסר אל חוסר ולעולם איננו יכול להתממש. עודד שתיל מספר כי היצירות התלויות בחדר השינה, עוטפות וסובבות את מיטתו, מאבדות בעבורו את נראותן בחיי היומיום. הן הופכות ל"רעש לבן", מטפורה למיסוך והדחקה מהמודע היומיומי.
בתערוכה משולבים: האוסף המשוחזר התלוי בחדר השינה; עבודות הסאונד "ארכיון מיטה" (חנה בן-חיים יולזרי) המתייחסת לממד הארכיוני של האוסף; עבודת הווידאו "מימוסה ביישנית" (חנה בן-חיים יולזרי), המציגה מבט רפלקטיבי ומהורהר על האוסף.
במהלך התערוכה יתקיים רב-שיח: "בין חלום האמן לחלום האספן". אמנים, אספנים ותאורטיקנים ידונו בהיבטים שונים של אמנות ואספנות.

בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים, שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-18:00, ו' 10:00-14:00

פרטים נוספים באתר בית הנסן>> https://bit.ly/2PTvXfp

אליסף קובנר, נובמבר 4, טכניקה מעורבת, באדיבות אוסף עודד שתיל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *