רב ערב 01.01.19

היפוקמפוס: מפגשים שנחקקים בזיכרון | סדרת הרצאות של אוצרים מאגן הים התיכון | שיח גלריה בתערוכה ג'ונגל מתורבת לכאורה | מאירה תדמור, "לקמוס" | ״הוי ארצי! מולדתי!״ | "רליקוויום״, כרמל בר

שנה אזרחית טובה לכל קוראי ערב רב!



היפוקמפוס: מפגשים שנחקקים בזיכרון

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית

אוצרת ומנחה: טלי קיים

סדרת מפגשים המוקדשת לסוגיית הזיכרון; התנסות, דעת ויצירה, בהנחיית מיטב המרצים, האמנים והחוקרים.

*היפוקמפוס – אזור במוח האנושי שאחראי על ניווט ואחסון זיכרונות חדשים בעקבות התנסות אישית.

4 בינואר

זיכרון אפיזודי: דיסק צרוב או פייק ניוז,

הרצאה מאת מיתר זמר, דוקטורנטית למדעי המוח

סיור בתערוכות המוזיאון בהנחיית  ד"ר איה לוריא, אוצרת ראשית ומנהלת המוזיאון

צילום כזיכרון, הרצאה מאת הצלמת ורדי כהנא

25 בינואר

זיכרון ראשון, יצירה אישית וקבוצתית, בהובלת האמן שי אזולאי

15 בפברואר

קופיטריה: כתמי קפה כסימני זיכרון, סדנה בהובלת ליאור ויוני שור, אמנים ומטפלים באמנות

8 במרץ

סיור הליכה במוזיאון ורישום מהתבוננות, סדנה בהובלת האמנית מאיה אטון

כל המפגשים מתחילים בשעה 10:00| השתתפות: 80 ₪ למפגש, פרט לסדנה "קופיטריה", שמחירה 100 ₪ מספר המקומות מוגבל | יש להירשם מראש: 09-9551011 או באתר המוזיאון | מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, רח' הבנים 4, הרצליה

שי אזולאי, "Another dream"'



בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, התכנית לתואר שני באמנויות (MFA) מציגה:

תכנית התואר השני באמנויות בבצלאל משיקה סדרת הרצאות של אוצרים מאגן הים התיכון בשיתוף עם בית הגפן ופותחת תערוכה קבוצתית בשיתוף עם אידריס

סלמה 60, תל אביב 3.1.2019

18:30 “מבוא-ים”

סדרת ההרצאות תתמקד בשאלות של זהות מקומית ואזורית דרך פרקטיקות ופעולות אוצרותיות שונות ודינאמיות של אוצרים/ות הפועלים באגן הים התיכון. את הסדרה יפתחו האוצרים הפורטוגליים, לואיס סילבה וגו'או מורה, המייסדים והאוצרים הראשיים של חלל האמנות Kunsthalle Lissabon. השניים יקיימו הרצאה נוספת בגלריה של בית הגפן, חיפה, ב- 5.1.2019 בשעה 12:00. פתוח לקהל ללא תשלום. הסדרה נתמכת על ידי ארגון ארטיס.

20:00 “נדר”

בתערוכה יציגו אמניות, פסלים העשויים מן הסביבה הדומסטית, המבטאים אוסף פרשנויות לאלות הקדומות בתרבויות המזרח הקדום. האמניות המשתתפות יציעו ייצוג רב-שכבתי של ״האלה״ המקפלת בתוכה מאפיינים של כוח נשי אינטלקטואלי ופיזי, מיניות לשם היצר, פריון ואימהות, עוצמה אישית והעצמת האחר.
משתתפות: דועאא בדראן, רחמה חמזה, סומא קעדאן, יארא קאסם מחאג’נה.
אוצרים: ברק רובין וליביה טליאקוצו

מתוך "נדר"



שיח גלריה בתערוכה ג'ונגל מתורבת לכאורה

משתתפות: חנאן אבו חוסיין, רננה אלדור, שרה בנינגה

אוצרת: נאוה ט. ברזני
יום שני, 7.1.19 בשעה 18.00

27.12.18 – 04.03.19, א'– ה' 10.00 – 18.00

מתי ביקרתם לאחרונה בג'ונגל מתורבת לכאורה? עד כמה האמנות מצליחה לבטא את מה שמסתתר מאחורי השיחים? עד כמה השיחים או השיח מתורבתים? עד היכן השיחים יכולים להסתיר?

יום לפני ערב הפתיחה, הג'ונגל המתורבת שלנו, זה שלכאורה ויתר על התחפושת התרבותית; לא מתוך בחירה אלא מתוך עימות עם המציאות המג'ונגלת, מתוך חוויה אלימה של השחתה ופגיעה, יפתח את שעריו לשיח גלריה.

לאחר שאחת העבודות של חנאן אבו חוסיין הושחתה היא העלתה סטטוס זועק לפייסבוק וקיבלה תגובות מחזקות. היו שדיברו גם על לקיחת אחריות. ואומנם, כגלריה לאמנות שמצויה במוסד שמכשיר את מחנכי העתיד ישנה חשיבות לג'ונגל מתורבת לכאורה, תערוכה שמציבה בקדמת הבמה סוגיות שיוצאות מתוך הייצוג הרעיוני והאמנותי אל מרחביה הטעונים של המציאות עצמה, שבה אכן נדרשת אחריות גדולה.

בשיח הגלריה – בהשתתפותן של אמניות התערוכה וסטודנטים מהחוג לאמנות – נבקש לדבר על נושאים אלו ועל רבים אחרים.

הגלריה לאמנות במכללה ע"ש דוד ילין, מעגל בית המדרש 7 בית הכרם, ירושלים. הכניסה חופשית.

חנאן אבו חוסיין, 2018, ללא כותרת, טכניקה מעורבת



מאירה תדמור, "לקמוס"

קיר-אמנית, ספרייה עירונית מרכזית, כפר-סבא

נעילה: 29.1.19 
שיח גלריה: רביעי, 16.1.19, בשעה 20:00

מאירה תדמור, אמנית רב-תחומית, מציגה קיר-אמנית של עבודות קולאז' עשויות מדפי ספרים משומשים ומגזינים בטכניקה מעורבת. על רקע השתנות מתמדת, צמיחה, התכלות ואי-ודאות, מבקשת האמנית להשתהות, להתבונן פנימה ולספר את הלך הרוח המתרחש בתת-ההכרה. הספרים נענים למצב רוחה המשתנה. עוצמתם כעוצמת הנפש, הנמדדת ביכולתה להכיל ולשאת את הבלתי ניתן לתפיסה. התהליך מחייב ניתוק דימויים מהקשרם המקורי, לעתים תוך ויתור על יופיים ושלמותם. הרכבתם מחדש קשורה בהימשכות לחיבורים בלתי הגיוניים.
הכניסה חופשית. פתוח בשעות הפתיחה של הספרייה.
רח' ירושלים 33, כפר-סבא, טל' 09-7640839.



״הוי ארצי! מולדתי!״

תערוכה קבוצתית-חברתית

יום חמישי  03.01.19
גלריית האורגים

70  השנים שחלפו מיום הקמת המדינה מגלות לנו כי לצד הישגיה המרשימים של המדינה כמעט בכל תחום ותחום יש גם מחדלים  ואי הסכמות בין האזרחים. סוגיות דוגמת הפערים החברתיים שהולכים ומתרחבים, הקטל בכבישים שממשיך להתרחש על בסיס יומי, הקשרים בין קבוצת הרוב לבין קבוצות המיעוט, שמרגישות פעמים רבות שהן זוכות ליחס של ״אזרחים סוג ב׳״,חוסר השוויון המתרחב בין יישובי הפריפריה ליישובי המרכז וכמובן סוגיית יהודה-ושומרון המתוחה, נתפסות על ידי רבים כסוגיות ללא פתרון. לאור כל זאת ובמיוחד לאור הניסיונות האחרונים להגביל את חופש האמנות, הרגשנו שכיוצרים מוטלת עלינו חובה להגיב ולהתמודד עם עם המצב הנוכחי.

בתערוכה, ששמה לעצמה למטרה להציג את ישראל על שלל רבדיה, מציגים 13 אמנים מתחומים שונים, החל מציירים ופסלים וכלה במשוררים.

במהלך חודש התערוכה נקיים פעילויות תרבותיות שמטרתן לחבר ולייצר שיח בין האמנים/ות המשתתפים עצמם ובינם לבין הקהל, בין השאר יתקיימו שיח גלריה ואירוע הפרחת בלונים

אוצר התערוכה: משה דבש.

התערוכה תפתח ביום חמישי הקרוב 3/01/19 בשעה 19:30 ותהיה פתוחה במהלך חודש ינואר, בימים ג', ד', ה' בשעות 17.00-20.00 ובימים ב, ו' בין השעות 13:00 – 11:00.
ניתן לתאם מראש ביקור של קבוצות במועדים נוספים.

האורגים 21, ביתן 4, חולון.

פייסבוק הגלריה, דף האירועאתר הגלריה

על הגלריה – גלריית האורגים היא גלריה חדשה יחסית בנוף האמנות הישראלי. היא ממוקמת בלב אזור התעשייה של חולון, אשר הולכת ומבססת את מעמדה כמרכז תרבותי. הגלריה היא חלל תעשייתי גדול ששופץ ועבר הסבה.

בגלריה אנו מתמקדים בשלושה כיווני פעילות:

  1. תערוכות פיסול לאמנים מוכרים ומצליחים
  2. אורגים של חסד – תערוכות לאמנים שלא זכו להכרה
  3. חיזוק אמני העתיד.

הגלריה פתוחה לקבלת הצעות לתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות ומנוהלת על ידי האוצרת יפה שוחטים עמרני, אמנית רב תחומית ומפסלת בזכוכית.

שלומית פוגל



"רליקוויום״, כרמל בר

נעילה: 7/1/19
בית הנסן, ירושלים
הכניסה חופשית

רליקוויום – הוא כינוי כללי המציין חלקי גוף או חפצים אישיים של אנשי-מופת, אשר משומרים בקפדנות ולעיתים קרובות מוצגים לראווה. דימוי וחומר חוברים יחד למערך עשיר ומורכב המבקש להתחקות אחר ״הנשגב״ – אותו רגש התעלות חמקמק ומטאפיזי שהניסיון ללכוד אותו, גם לרגע, רוקם כישלונות מפוארים.
בתערוכה, כרמל עובדת בטכניקות פיסוליות מסורתיות לצד טכנולוגיות עכשוויות מתמרנת בין כמיהה עמוקה לגילטי אמנותי.
כרמל בר היא אמנית רב תחומית שצמחה בעולם המחול ונדדה אל עולם האומנות.
את ההתמודדות מול כוחות גדולים ממנה כמו בריאה או פרידה, בר מתרגמת לעבודה עם חומר, מייצרת דימוי מוחשי כדי לנסות להסביר לעצמה את הלא נודע והלא מובן.
היצירות הפלסטיות הקינטיות של כרמל נעות בין מרחב נצחי לכזה המתקיים לרגע וחולף. חוסר היכולת לתפוס את היצירה בשלמותה, מזמן את הצופה להיות שותף לתהליך של בריאה והתפוגגות בו זמנית.
התערוכה, המתארחת במבנה בין 100 שנים, מבוצעת על ידי אמנית בת זמננו בחומרים יומיומיים ומקיימת מערכת יחסים בין לפני ואחרי, בין נוכח לנעדר.
בעת השוטטות בתערוכה כרמל מזמינה את הצופים לחוות איתה רגעי בלבול והתפעמות קטנים, אשר מותירים בו זמנית תחושת מלאות וריקנות.

ליווי אומנותי: עמית דרורי | סיוע: עינב רוזוליו | אובייקטים מכאניים: עמית דרורי ועופר לאופר | מודל לחיקוי: מיכל אביתר ודלית שמחוני – בר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *