רב ערב 13.11.18

מהסטודיו לסטודיולו | "איור סיפור" | פתיחת המעבדה – חלל אמנות חדש בתל-אביב | "אין כוכבים ביום", אסף בן-צבי | יאיר גרבוז בשיח אמן עם אמני תערוכות היחיד בגלריה החדשה בטדי | איקה אברבנאל, "Walk the Talk" | עידית לבבי-גבאי, "מתבן 1", הצבה 2 | #CMRestart

מהסטודיו לסטודיולו | שנקר

כנס לרגל השקת שמה החדש של היחידה להיסטוריה ופילוסופיה של האמנות, העיצוב והטכנולוגיה

חמישי, 15.11.18, בשעות 09:30–20:00

כנס מיוחד לרגל השקת שמה החדש של יחידה בשנקר, המאמצת את העקרונות העומדים בבסיסו של הסטודיולו הרנסנסי כדי לאפיין את המחקר העכשווי שמובילים מרצי היחידה. בכנס ירצו המורים על נושאים שונים: הפיכת חפצים למפגנים של ידע וחוכמה; הכלאות ויחסי גומלין בין טבע, אמנות ומדע; סוגיות של מיון וארגון; ומופעים בלתי שגרתיים של הגוף האנושי. בין ההרצאות: ד"ר יונתן ונטורה על עיצוב חברתי; צילה חסין על האינטרנט של הדברים (IoT); ד"ר פבלו אוטין על טרנספורמציה של גיבורי-על בשנות ה-70; ד"ר חנה פרוינד-שרתוק על אמנות גוף רדיקלית ועוד.
את הרצאת המפתח בכנס יישא פרופ' פרידר נאקה, מתמטיקאי, מדען מחשבים ומחלוצי האמנות הדיגיטלית. תערוכתו הראשונה של נאקה הוצגה בשנת 1965 והיתה תערוכת האמנות השנייה בהיסטוריה שבהפקתה נעשה שימוש במחשב. ב-1970 ייצג את גרמניה בביאנלה בוונציה ומאז הציג במספר רב של תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות.
הכניסה חופשית.
שנקר, רח' אנה פרנק 12, רמת-גן.
לחצו כאן לפרטים נוספים

 



"איור סיפור", תערוכת איור של המחלקה לתקשורת חזותית

המרכז האקדמי ויצו חיפה

במסגרת שבוע האיור 2018: אוהבים אמנות. עושים איור

אוצרים: ירון שין (jewboy) וגיל-לי אלון קוריאל

בית קנדינוף, יפו

פתיחה: חמישי, 15.11.18, בשעה 19:00

המחלקה לתקשורת חזותית של המרכז האקדמי ויצו חיפה מציגה במסגרת שבוע האיור 2018 כ-25 ספרים שנוצרו בקורס איור ספרים בהנחיית גיל-לי אלון קוריאל ובמסגרת פרויקט הגמר בהנחיית מירה פרידמן ומורן ברק. בתערוכה יוצגו ספרים מקוריים שנכתבו על-ידי הסטודנטים, לצד טקסטים מוכרים שקיבלו לבוש חדש.

משתתפים: אלכסנדרה מילר, ארז שמח, גל הראל, דנה סולומון, הגר לב-טוב, הגר מסר, הדס כהן, טליה דריגס, יקטרינה אולשקו, מור לובקה, מירב לרך, מעיין תמיר, נועם דושי, נופר גראד, ריטה אליסוב.

לגלריית העבודות

בית קנדינוף, רח' הצורפים 14, יפו

הגר לב-טוב, "מיומנה של אישה חשדנית"



פתיחת המעבדה – חלל אמנות חדש בתל-אביב 

חמישי, 15.11.18, בשעה 20.00

המעבדה לאמנות נסיונית כוללת חלל תצוגה לפרויקטים מיוחדים, תוכנית שהות אמן לחודש ימים הממומנת על-ידי רשת ישרוטל, ומשכן עבודתו של האוצר שרון תובל. המעבדה תשאף לבחון מהלכים נסיוניים של אמנים יוצאי דופן שיתארחו במקום. נוסף לכך תשמש המעבדה במה לאמנים, אוצרים, אקדמיות לאמנות ואנשי מקצוע מתחומי היצירה. העשייה במעבדה תאתגר קונבנציות של עולם האמנות ברבדיו השונים, החל משאלות על אקט היצירה ביחס לניסוי באמצעות האמנות, משמעות החלל והפונקציונליות שהוא מציע לעולם האמנות, תפקידו של האמן אל מול האוצר וההפך, תפקידה של הכתיבה אל מול החפץ האסתטי ונחיצותו הפיזית של קהל המבקרים בחלל.
תערוכת הפתיחה "פורטרט עצמי" היא מהלך נסיוני של האמן מישל פלטניק והאוצר שרון תובל, המציגים זה את זה בהיפוך תפקידים וקונבנציות אמנותיות. התהליך תועד על-ידי האמן רן סלוין.

המעבדה, רח' הרצל 119, תל-אביב.

צילום: רן סלוין



"אין כוכבים ביום", אסף בן-צבי

מוזיאון בית ראובן, תל-אביב

אוצרת: עדנה ארדה
פתיחה: 16.11.2018
נעילה: 16.2.2019

אסף בן-צבי מציג ציורי שמן ורישומים מהשנים האחרונות בגלריה שבקומה השנייה בבית ראובן. עבודותיו של בן-צבי רוויות צבע ומשמעויות נסתרות. לרוב ארוגות בהן מלים אחדות או משפט שלם, מעין שובל של הרהור או עמדה פנימית. בעיני האמן זהו חלק בלתי נפרד מהבד או הנייר. המלים הללו, שלעתים הופכות לשמות העבודות, משמשות התחלה או המשך ליצירה ומציעות אפשרות לפענוח.

בקומת הכניסה של המוזיאון יוצגו ציורים של ראובן שנבחרו על-ידי בן-צבי. בן-צבי בחר בציורים שאינם "קנוניים", ולכן גם פחות מוכרים, כאלה שיש בהם היסוס או שלא הושלמו. זוהי הזדמנות להתבונן בגוף העבודות של ראובן מזווית שונה ובלתי שגרתית.



"ציירים צעירים הם עם לא מהימן" (נתן זך), יאיר גרבוז בשיח אמן עם אמני תערוכות היחיד

אירוע במסגרת "מאסטר קלאס", בתמיכת משרד התרבות

הגלריה החדשה, סדנאות האמנים באצטדיון טדי
שישי, 23.11.18, בשעה 11:00

תערוכת היחיד "אוטובוסים בים" של רקפת וינר-עומר, "אמנית של ציור רע" כהגדרתה, תוכננה במיוחד למידותיה של הגלריה החדשה. במרכז התערוכה ניצב ציור גדול ממדים בצבעי שמן על בד (45X מ'). הציור מרובד במשמעויות ודימויים הלקוחים מהביוגרפיה האישית של האמנית. לצד הספקטקל הגועש הזה מוצגים ציורים קטנים ואינטימיים יותר, שבהם האמנית "מטפלת" בפרטים מתוך התמה המרכזית "אוטובוסים בים". אקספרסיביות, סימבוליות, ילדיות, חרדה, הומור ודמיון הם חלק בלתי נפרד מהחוויה הכוללת.
תערוכת היחיד "פינה" מציגה גוף עבודות חדש של האמן אבינועם שטרנהיים. פסליו מורכבים בעיקר מ"שיירי" חפצים ואובייקטים שונים שאיבדו מערכם, נזנחו בצדי פחי אשפה ו"נגאלו" על-ידי האמן. לעומת עבודותיו הקודמות, שנוצרו בעיקר מתוך תכונות החומרים שמצא, במקבץ העבודות הנוכחי עיקר הדגש הוא על הצורה, ההולכת ומצטללת בפסליו ברוח הסופרמטיביזם. כמה מהעבודות עוסקות במתח שבין פני השטח של הפסל לפנים הפסל. הצופה מוזמן לבדוק את "הקרביים", את הפרטים, ההתרחשות והתנועה המתקיימים בתוך הפסל – לעומת פני השטח ה"נקיים" שלו וביחס אליהם. כך או כך ההומור הוא חלק בלתי נפרד מעבודתו.
אוצרת: תמר גיספאן-גרינברג.
לפרטים נוספים, כאן.



איקה אברבנאל, "Walk the Talk"

גלריה פרקש, יפו העתיקה

אוצר: אהרון פרקש

פתיחה: חמישי, 15.11.18, בשעה 19:00

נעילה: 6.12.18

תערוכת יחיד ראשונה לאיקה אברבנאל בגלריה פרקש ביפו העתיקה, ובה מוצגים ציורי אקריליק וטכניקה מעורבת על בד שיצר בשנים האחרונות. עבודותיו של אברבנאל מאופיינת בסגנון מופשט ובפרטים קטנים ומורכבים המתחברים לכדי שלם אחד, הרמוני ומסקרן. הקריירה של אברבנאל היתה עד השנים האחרונות בעיקר ניהולית. "בניהול יש אילוצים והרבה עבודת צוות וחיפוש אחר שיתוף פעולה", הוא מעיד, "בניגוד לאמנות, שהיא עבודת יחיד. בניהול נדרשות פשרות – באמנות פשרה היא בינוניות. הדבר הכי דומה בין ניהול לאמנות הוא דיוק וניקיון מוחלט בביצוע. כדי להגיע לכך נדרשים ניסיון מצטבר והתמודדות עם דרישה עצמית למיצוי ברמה הגבוהה ביותר. בכך יש דמיון בין אמנות לניהול, עד כדי זהות".
גלריה פרקש, רח' מזל דגים 5, יפו העתיקה. טל' 03-6834741. שעות פתיחה: א'–ה', 10.30–18.00, שישי, בתיאום מראש.

איקה אברבנל, "אלפים", 2017



עידית לבבי-גבאי, "מתבן 1", הצבה 2

פרויקט אמנות שיתופי עם 72 אמנים ואמניות מאזור הצפון במחווה לתושבי הדרום

הגלריה במכללת קיי בבאר-שבע

אוצר: ישראל רבינוביץ

נעילה: שלישי, 11.12.18 

קבלת פנים ושיח גלריה במעמד נשיאת המכללה ד"ר לאה קוזמינסקי: שלישי, 20.11.18, בשעה 12:00. בהשתתפות ד"ר יעל גילעת, ראשת התוכנית הרב-תחומית במדעי הרוח במכללה האקדמית לחינוך, אורנים.

את היצירה השיתופית "מתבן 1" הגתה ויזמה האמנית עידית לבבי-גבאי. הפרויקט הוכן והוצג לראשונה בגלריה בבית-חנקין בכפר-יהושע, בחודשים מאי–יולי 2018. בעקבות האירועים הנמשכים בעוטף עזה הביעו האמנית וקבוצת השותפים לה את רצונם להעביר את היצירה לדרום, כמחווה לתושבי הדרום. בימים אלה הפרויקט עושה דרכו דרומה.

במשך כארבעה עשורים עוסקת לבבי-גבאי בהתבוננות ובחקר תרבות החומר והמבנים של נוף ילדותה בחצר החקלאית בקיבוץ מרחביה. מבין מבני הנוף הייצוגיים, המתבן הוא זמני וחולף, ובהקשר לימים אלה, גם הכי פגיע.
ליצירת המיצב "מתבן 1" הזמינה לבבי-גבאי 72 אמנים ואמניות מאזור הצפון ומרחבי הארץ. המשתתפים/ות קיבלו צילום של חבילת קש והוזמנו להתרשם ולצייר את חבילת הקש על גבי קנבס בגודל נתון. כמו כן התבקשו המשתתפים/ות לטמון בחבילת הקש דימוי אישי משלהם/ן. לקראת הצבת הפרויקט נאספו הציורים ונערכו לכדי "מתבן" פנורמי, שאליו הוסיפה האמנית אלמנטים משלה.

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, רח' עזריאל ניצני 6, באר-שבע. פתיחה: א'–ה', 09:00–19:00.



#CMRestart

בית הנסן, ירושלים

שישי, 16.11.18, בשעות 12:00–10:00

הכניסה חופשית, בהרשמה מראש

"CreativeMornings ירושלים" היא סדרת הרצאות חודשית עבור הקהילה היצירתית. כל אירוע עוסק בנושא אחר וכולל הרצאה קצרה +  ארוחת בוקר. נושא המפגש הקרוב הוא "Restart".

הצטרפו לאירוע החודשי של קהילת CreativeMorning JLM.

לעמוד האירוע בפייסבוק ולהרשמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *