רב ערב 30.10.18

יריד "צבע טרי" – קול קורא לחממת האמנים העצמאים | שיחות חתך – תוכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי בצלאל | "אמנות מגשרת ומקרבת" | ויקי סקנדריון, "פרווה לבנה" | מאירה תדמור, "קפנדריה –Shortcut "

יריד "צבע טרי" | קול קורא לחממת האמנים העצמאים

אמנים ואמניות בראשית דרכם המקצועית, שאינם מקיימים קשרי מסחר עם גלריה ישראלית, מוזמנים ומוזמנות להגיש הצעות לעבודות ליריד "צבע טרי".
במה התחדשנו? מספר האמנים שיופיעו במתחם העצמאי צומצם ל-20–30. לצדם נציג מיני תערוכות יחיד של בוגרי חממות ונציע תוכנית מנטורינג ייחודית בליווי צמוד ולטווח ארוך, לאמן ולנציגה נבחרים.
ומה נותר זהה? אותה מערכת מקצועית ומקיפה הנותנת מענה לצרכיהם של אמנים ואמניות עצמאים בראשית דרכן המקצועית. חשיפה מיטבית, יצירת קשרים בעלי ערך בעולם האמנות, ייצוג ותמיכה על-ידי נציגות העוברות תוכנית הכשרה שלנו, ולא פחות חשוב – האפשרות להתפרנס מכשרונכם. כל אמנית שתיקח חלק בחממה תציג גוף עבודות נבחר, שיוצע למכירה במחירים מיוחדים ליריד, בטווח של 14–500 אלף שקל.
לינק למערכת ההגשות: כאן.
ההגשה פתוחה עד יום ראשון, 11 בנובמבר 2018. לא ניתן להגיש מועמדות בכל דרך אחרת או בכל מועד אחר.

צילום: נגה שדמי ואן דה-ריפ




שיחות חתך – תוכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי בצלאל

בית הנסן, ירושלים

בכל יום חמישי, בשעה 18:00
1.11.18–29.11.18

הכניסה חופשית

תוכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי בצלאל מזמינה אתכם לשיחות חתך עם מיטב המרצים והדוברים.
לו״ז השיחות:

1.11 – אריאל בלונדר, מרצה במסלול לטכנולוגיה ובקורס הטקסטיל, והמעצבת והיוצרת שירה שובל ידברו על חומרים מתוסכלים ומדע – שיתוף פעולה עם ד״ר טל שרון ממכון רוקח.

8.11 – סטודיו Unfold ישוחח על עיצוב והדפסה תלת-ממדית במסגרת הכנס Ctrl+print.

15.11– פרופ' משה בר ישוחח על חשיבה אסוציאטיבית.

22.11 – האמן גיא קניגשטיין ידבר על התהליך המתקיים מעיצוב אובייקט לעיצוב פעולה.

29.11 – היוצרת רביד רובנר תשוחח על מקוריות.

אריאל בלונדר



"אמנות מגשרת ומקרבת"

גלריה האורגים בחולון

אוצרת: תמי סינר
פתיחה: חמישי, 1.11.18, בשעה 19:30

נעילה: 29.11.18
"אמנות מגשרת ומקרבת" הוא מיזם חברתי שיזם והפיק האמן רדואן מנצור מעוספיה, מייסד עמותת יחדיו לאמנות ולתרבות, המשמשת בית לאמנים בהר הכרמל, בשיתוף עם יפה שוחטים-עמרני, אוצרת ובעלת גלריה לאמנות האורגים. התערוכה מקבצת ציירים ופסלים מכל רובדי החברה בישראל תחת קורת גג אחת. בתערוכה יש אמירה של שותפות גורל וקריאה לחיזוק המשותף והמחבר בין אנשים, בין עמים ובין תרבויות. זעקה לעשות אמנות טובה בלי להתחרות על כיס האמן ולעשוק אותו ובלי להתפשר על אמנות איכותית.
בתערוכה מציגים כ-35 אמנים שנרתמו לנושא ולמטרה.
במהלך התערוכה נקיים פעילויות תרבותיות מחברות בין האמנים/יות המשתתפים: שיח גלריה, ערב קולינרי, ערב תלבושות מסורתיות ועוד.
גלריית האורגים, רח׳ האורגים 21, ביתן 4, חולון. ג', ד', ה', בשעות 17.00–20.00, ו' ושבת, 14:00–11:00. ניתן לתאם מראש ביקור של קבוצות במועדים נוספים.



ויקי סקנדריון, "פרווה לבנה"

הגלריה בבארי

אוצרת: ד"ר זיוה ילין
פתיחה: 9.11.18
נעילה: 1.12.18

ויקי סקנדריון מציגה עבודות ציור ופיסול שיצרה בשנתיים האחרונות. תהליך היצירה – כשהיא שופכת את החומר ללא תכנון על המשטח החלק ומהצורות שנוצרו באקראי היא דולה את הדימוי על ידי גריעה, סימון והוספה – מאפשר מפגש מפתיע עם עולמות בלתי מוכרים מהתת-מודע, המחייב את הצופים להתעמת עם המחשבות, התשוקות והזכרונות המודחקים שלהם. עולם של דימויים מופלאים שהאמנית בוראת מתוך נפשה, מהכתמים והטקסטורות שנוצרו על משטח העבודה. הדימוי המרכזי המופיע ברוב ציוריה היא דמות אשה שופעת, חייתית ופראית, מכילה, יולדת ומזינה, מיתוס האלה הגדולה, אלת הטבע, הבוראת חיים. לעתים דבוקים לפטמותיה המרובות תינוקות אדם, ובציורים אחרים נובע מגופה גופו של גבר, שהיא נושאת על גבה והם הופכים לגוף אחד, חצוב באבן. דמויות הנשים לובשות צורה של נשים מיתולוגיות, ארכיטיפיות וחייתיות, הצומחות מתוך האדמה.
הגלריה בבארי, כאן.



מאירה תדמור, "קפנדריה –Shortcut "

מיצב-חלון בגלריה טובה אוסמן, תל-אביב

נעילה: רביעי, 14.11.18, בשעה 12:00

מאירה תדמור, אמנית רב-תחומית, מציגה מיצב-חלון עם יצורים היברידיים העשויים מבד, פלסטיק, מתכת, עץ ונייר בטכניקת אסמבלאז'. על רקע השתנות מתמדת, אי-ודאות וקצב חיים מסחרר, מבקשת תדמור להתבונן מקרוב בחפצים שלכאורה נותקו מתכליתם המקורית. קפנדריה, קיצור דרך בלשון חז"ל, מסמנת את האופן שבו האמנית ניגשת אל החפצים; תוך כדי פירוקם, היא משנה את הסדר וההיגיון של התנהלותם. פריצת הדרך הישירה אל ה"פגמים" של החפצים מתאפשרת תוך פירוקם ומחייבת לעתים ויתור על יופיים ושלמותם. הרכבתם מחדש מקורה בהימשכות היוצרת לחיבורים אבסורדיים. בעוד שתהליך ההרס מאפשר לה להתכנס פנימה ולחוות התחלה של תיקון, הוא גם תנאי להמשך התיקון: הרכבת החלקים ל"הצרף" עם זהות משלו; "פגמי" החפצים המקוריים משמשים "פיגומי" היצירה החדשה.
לפרטים נוספים: כאן.

מאירה תדמור, מתוך "קפנדריה"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *