"רב ערב", 2.10.18

שלוש תערוכות חדשות במרכז ההנצחה בקריית-טבעון | "אמנות ושינוי חברתי" – יום עיון לקראת הקמת מגמת אמנות על-אזורית | "מינימנט" בבית הנסן | כנס ירושלים לאמנות #3 בנושא "בירור יתרה"

שלוש תערוכות חדשות בגלריה לאמנות במרכז ההנצחה בקריית-טבעון

אוצרת: מיכל שכנאי-יעקבי

פתיחה: שישי, 7.9.18 בשעה 11:00
נעילה: 2.12.18
שיח גלריה על שתי התערוכות: שישי, 5.10.18, בשעה 10:30
שיח גלריה במיצב "שומר היער" של רויטל לסיק, עם האוצרת ענת גטניו: שישי, 26.10.18, בשעה 10:30

בגלריה תיפתח התערוכה "מי מכיר את האיש שבקיר", בהשתתפות עמי וואלך, דרור אוסלנדר וירמי עדני. טיח מתפורר על קירות, כתמי סיד על רצפה, מריחות צבע על דיקט – אסתטיקה דלה של הזנוח והנשכח הופכת בעבודותיהם של האמנים לקומפוזיציות פואטיות של חומר ורישום. באמצעות צילום, ציור או חומר, הם מייצרים שפה פואטית של סימנים, מהם סתומים ונתונים לפרשנות ומהם מובנים. הם בוראים עולמות באמצעות טקסטורות, מרקמים, צורות וצבעים, כמו מחפשים אחר איכות מהותית, אוניברסלית, המבטאת הלך רוח קיומי.
באכסדרה תיפתח תערוכת היחיד "חתול-פרה", של תמר רודד-שבתאי, המציירת על ניירות קטנים ציורים אינטימיים ומהורהרים של דמויות לא מזוהות, פגאניות וארכיטיפיות באופיין, ספק צמחים, ספק חלקי גוף. בעבודתה היא חוקרת כיצד ניתן לפענח את פנים הגוף ולחשוף ידע עמוק הנמצא מתחת לפני השטח של העור.
התערוכה "שומר היער" של האמנית רויטל לסיק היא מיצב מותאם-חלל שתוכנן לחלל הייחודי של מגדל המים בקריית-טבעון. המגדל ההיסטורי, שנחנך ב-1942 ושימש לאגירת מים, לשמירה ולהגנה, מאפשר תצפית פנורמית על הנוף הנפרש תחתיו: גבעות שיח' אברק ופתחו של עמק יזרעאל מזה, מפרץ חיפה והרי הכרמל מזה. דמות מוזרה, גדולת ממדים, מקבלת את פני הנכנסים אל המגדל. זהו שומר היער, שמגופו צומחים ענפים והוא מוקף ביצורים החיים סביבו וניזונים ממנו. הדמות הניצבת איתן מצוירת בכתמים כבדים ומסיביים בפחם שחור על נייר עבה. היא עומדת בניגוד מוחלט ליצורים נטולי המשקל המעופפים במרחב הפנימי של המגדל. אלה רשומים בעט כדורי בקווקווים דקיקים על ניירות לבנים פריכים ושבריריים. לסיק עוסקת במתח בין המראה האפל, הגרוטסקי והיציב של שומר היער לבין הנראות המעודנת והמעורערת של יצורי הטבע העפים באוויר.

שעות פתיחה: א'–ה', 08:00–19:00, ו', 08:00–12:00, שבת, 11:00–13:00. טל' 04-9835506.

רויטל לסיק , פרט מתוך ההצבה במגדל המים, צילום: עינת דקל



"אמנות ושינוי חברתי" – יום עיון לקראת הקמת מגמת אמנות על-אזורית

בית הנסן, ירושלים
שישי, 12.10.18, בשעות 09:00–13:00
הכניסה חופשית, בהרשמה מראש

התיכון הדו-לשוני יד-ביד, בשיתוף המגזין "ערב רב", מזמינים אתכם להצטרף ולתרום להקמת מגמת אמנות על-אזורית חדשה שתעסוק באמנות ושינוי חברתי. המגמה תיפתח בשנה הבאה בתיכון הדו-לשוני, ובשנים הקרובות תפתח את שעריה לתלמידים מכל רחבי ירושלים.
נקיים יום עיון וסיעור מוחות בנושא "אמנות ושינוי חברתי", שבו ייקחו חלק אנשי אמנות וחינוך. יחד נעלה רעיונות ומחשבות על סוגיות של אמנות ושינוי חברתי, ונדון בדרכים שבהן תלמידי תיכון עשויים להיתרם מלימוד ועשייה בתחום. מתוך השיח נרחיב את הידע המשותף ואת הבסיס להקמת המגמה.
ארוחת בראנץ' טעימה של משק עפאים תוגש לבאים.
נא לאשר הגעה במייל [email protected] או בטל’: ב.054-4473830
המפגש יתקיים בבית הנסן, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

צילום: אפרת מאיר



"מינימנט", תערוכה בבית הנסן, ירושלים

פתיחה: 13.9.18

סיור עם האוצרים: רביעי, 3.10.18, בשעה 18:00; שישי, 5.10.18, בשעה 12:00
נעילה, סיור עם האוצרים ושיח עם האמנים: שישי, 12.10.18, בשעה 12:00

סביר להניח שרובנו נתקלנו במונומנטים למיניהם עת שוטטנו במרחב הציבורי, אבל מה עם מינימנטים? אובייקטים המזמנים אותנו לחשוב אחרת על אסטרטגיות של זיכרון והנצחה, על נרטיבים מכוננים ועל המפגש בין אמנות לרחוב.

התוכנית לתואר שני במדיניות ותיאוריה של האמנויות בבצלאל מזמינה אתכם לתערוכת סוף שנה, "מינימנט Miniment". התערוכה נאצרה במסגרת הקורס "תערוכה דה-פקטו", בהנחיית נירית נלסון ואילנית קונופני.
שעות פתיחה: א'–ה', 10:00–18:00, ו', 10:00–14:00.

הכניסה חופשית.

לפרטים נוספים:>> https://bit.ly/2MKWnhH

צילום: תומר זמורה



"בירור יתרה" | כנס ירושלים לאמנות #3

מוסד האמנות הירושלמי מנופים וכתבי-העת "ערב רב" ו"הרמה" מזמינים אתכם לכנס ירושלים השלישי לאמנות, "בירור יתרה". הכנס יוקדש לבחינת מושגי היתרה, העודפות והשארית על מופעיהם השונים באמנות ובתרבות. "בירור יתרה" הוא מושג המוכר לרבים מדיווחי חשבונות הבנק, והוא מביע רגע של חוסר ודאות המלווה ברצון אמביוולנטי לגלות את התשובה. היתרה עשויה להיות מוצגת כחוסר, וכך בלי משים נוגע המושג הטכני-בנקאי במתח הפילוסופי שבין נוכחות לבין איִן.
הכנס ייערך בבית הנסן ויכלול ארבעה מושבים לאורך היום ובהם הרצאות של אמנים ואנשי רוח, הקרנת הסרט "הנעלם" ("The Disappeared") וסדנת פרפורמנס בהשתתפות הקהל בהנחיית לילך ליבנה. לתוכנייה מלאה של הכנס, כאן.

הכניסה חופשית, בהרשמה מראש. מספר המקומות מוגבל. להרשמה, כאן.
עורכי הכנס: רינת אדלשטיין, מנופים, "הרמה"; רונן אידלמן ויונתן אמיר, "ערב רב".
מפיקה: שי לבני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *