בצלאל זכתה ב-370 אלף יורו מטעם תוכנית ז'אן מונה

המענק נועד להקמת רשת מחקר בינלאומית שמטרתה חקר "הדיפלומטיה התרבותית" של האיחוד-האירופי, בתוך גבולותיו ומחוצה להם. הרשת תחקור כיצד התרבות, האמנות, העיצוב והיצירה משמשים כלים לעוצמה פוליטית בעולם היחסים הבינלאומיים

האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל זכתה במענק על סך 370 אלף יורו במסגרת הקול-הקורא האחרון של תוכנית ז'אן מונה היוקרתית. המענק נועד להקמת רשת מחקר בינלאומית שמטרתה חקר "הדיפלומטיה התרבותית" של האיחוד-האירופי, בתוך גבולותיו ומחוצה להם.

רשת המחקר, Reactik, שבה חברות אוניברסיטאות מיפן, ניו-זילנד, פולין, דנמרק, הודו וישראל, תפעל בפריסה עולמית ותחקור כיצד התרבות, האמנות, העיצוב והיצירה משמשים ככלים לעוצמה פוליטית בעולם היחסים הבינלאומיים.

רשת המחקר, בהובלתם של ד"ר יואב פרידמן ורותם רוף, תפעל במשך שלוש שנים ותשמש פלטפורמה בינלאומית שבה יפגשו חוקרים, אמנים, מעצבים, קובעי מדיניות, דיפלומטים וסטודנטים מכל רחבי העולם. הללו ידונו בסוגיות המשפיעות באופן ישיר על יכולתן של מדינות וכלכלות לפתח, לטפח ולנצל את עוצמתן התרבותית והיצירתית על שלל מרכיביהן.

ד"ר יואב פרידמן, ראש רשות המחקר והחדשנות של בצלאל: "אנו נמצאים בעידן שבו לצד הכוחות הפוליטיים והכלכליים המסורתיים שעיצבו את עולמנו במאה השנים האחרונות מתווספים אט-אט שחקנים וכוחות חדשים, יצירתיים ובינלאומיים במהותם. 'הכלכלה היצירתית', ובתוכה 'התעשייה היצירתית', מתגבשות לנגד עינינו ודורשות המשגה מדעית, פוליטית, כלכלית וחברתית. אני שמח שהאיחוד האירופי בחר בבצלאל להוביל את הדיון הבינלאומי בנושא, שכן הוא מסמן בכך כי לאמנות ולעיצוב מקום מרכזי ומכריע בכלכלה החדשה, כמו גם למוסדות המטפחים אותם".

תוכנית ז'אן מונה (Jean Monnet Programme) הושקה על-ידי האיחוד-האירופי בשנת 1989 על שמו של ז'אן מונה, מאבותיו המייסדים של האיחוד-האירופי. התוכנית שמה לה למטרה לעודד מצוינות במחקר ובהוראת לימודים אירופיים במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי העולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *