רב ערב 04.09.18

"HaifaPost#" | "ציורֶקֶב", חנה אשורי | פתיחת קיר אמן: "להסתיר. לגלות", קורנליה רנץ מארחת את נעמי טנהאוזר ונסרין אבו-בכר | תערוכת מכירה חגיגית בגלריה P8 | אירועי השבוע בבית הנסן

שנה טובה!



"HaifaPost#" | "מהגלויה לאינסטגרם"

מוזיאון העיר חיפה

פתיחה: חמישי, 6.9.18, בשעה 20:00
נעילה: ראשון, 25.11.18

הגלויות ההיסטוריות שימשו מעין "ציון דרך" במסעות אישיים בעולם. באמצעות הגלויה שלחו מטיילים מסר ליקיריהם ושיתפו אותם במראות שחוו. התמונות שהופיעו על הגלויות הן צילום או ציור של מקום/אתר, המתואר בדרך כלל באופן דרמטי ומחמיא. באמצעות הגלויות, בעולם הטרום-דיגיטלי אנשים יכלו להתרשם ממקומות אחרים, לעתים רחוקים מאוד, ולהתוודע למראות קסומים בעולם. כיום קיימים אמצעים דיגיטליים שונים לתיעוד מסעות בעולם, ובקלות.

באוסף ד"ר ירמיהו (ז"ל) ושושנה רימון במוזיאון העיר יש יותר מ-2,000 גלויות של חיפה, החל מהמאה ה-19 ועד שנות ה-80 של המאה ה-20. הגלויות מתעדות את המקומות החשובים בחיפה ואת נקודות המבט וזוויות הצילום המוּכרות בעיר. בתערוכה מוצגות גלויות איקוניות של חיפה מתוך האוסף: הגנים הבהאיים, הר הכרמל, חוף הים, השכונות הוותיקות של העיר והנמל.

כהמשך כרונולוגי לגלויות הללו, מוצגות בתערוכה גם עשרות תמונות אינסטגרם של חיפה. התערוכה מבקשת ליצור רצף תמונות של חיפה – החל מגלויות ישנות וכלה בתצלומים עכשוויים המתבצעים דרך מצלמת הסמרטפון ומסנן האינסטגרם. המדיום השתנה בחלוף השנים, אך אותן נקודות צילום איקוניות נותרו אטרקטיביות וכעת מופצות לעולם כולו. תמונות האינסטגרם, המוצגות בחלל התערוכה לצד הגלויות, מקבלות מעמד חדש ומפתיע.

מוזיאון העיר חיפה
לפרטים נוספים: כאן.



"ציורֶקֶב", חנה אשורי

גלריה מרכזית, התחנה המרכזית החדשה תל-אביב, קומה 5

ליווי אמנותי: אורי דרומר
פתיחה: חמישי, 6.9.18, בשעה 20:00
נעילה: שבת, 6.10.18, בשעה 20.00

אחרי שנים רבות של גלות ונדודים, חוזרת האמנית הרב-תחומית חנה אשורי למולדת היצירתית שלה – לציור. התוצאה היא התפוצצות פרועה של ציורים גולמיים, כועסים, בוטים ורקובים. התערוכה היא תהליך שבו האמנית מחפשת אחר המשמעות לתכנים הבוטים, בודקת את הסיבה להימנעות מהציור וחוקרת את מחוזות ילדותה בקיבוץ, שבהם הציור היה עבורה צורך קיומי והישרדותי. אשורי עובדת בתוך חלל הגלריה כחודש לפני תחילת התערוכה, כחלק מהתהליך ושיטת העבודה שלה, שבודק דרכי הצבה וצורות תלייה, שמשתף ומארח עוברי אורח ומוזמנים, שפורץ את הבידוד והתיחום המקובלים של הציור הנפרד.
שעות פתיחה: א'–ה', 15.00–20.00, ו', 12.00–16.00. ערבי חג וכיפור, 12:00–15.30. בכל מקרה יש לתאם מראש: 0545-613070, חנה אשורי. הכניסה מהשער הראשי, שער 42, בלוינסקי פינת דוד צמח. הולכים עד Kofiz , מסתובבים במקום 180 מעלות ועולים בשיפוע לגלריה.

חנה אשורי, "אשה עם תינוק"



פתיחת קיר אמן: "להסתיר. לגלות", קורנליה רנץ מארחת את נעמי טנהאוזר ונסרין אבו-בכר

סדנאות האמנים, ירושלים

חמישי, 6.9.18, בשעה 19:00

התערוכה מפגישה שלוש אמניות החוזרות ועוסקות בייצוגי הגוף הנשי במדיה, באמנות וביחס לסביבה שבה הן חיות. הצגת הגוף הנשי בעבודותיהן – עירום או מכוסה – מחזירה להן את השליטה על הפרשנות עליו. שלוש האמניות מגיעות מרקעים דתיים ותרבותיים שונים – גרמני-נוצרי, ערבי-מוסלמי ויהודי-ישראלי, ונדרשות לסוגיית העירום הנשי: הן מניחות בצד את הבושה, האשמה, הבוז והפחד, ומתמודדות ביצירתן עם האתגר של חשיפת הגוף הנשי כאקט פמיניסטי. בדרך מפתיעה, כנה ומלאת הומור, הן חושפות את הצופים לישירות הבוטה של הגוף העירום ולחוויית החיים בתוכו.
סדנאות האמנים, רח' האומן 26, קומה 4, תלפיות, ירושלים, טל׳ 02-6797508. שעות פתיחה: שני, 10:00–16:00, רביעי, 10:00–16:00, חמישי, 12:00–20:00, שישי, 10:00–14:00.

נעמי טנהאוזר, העלמות בכחול (2014), שמן על פשתן



תערוכת מכירה חגיגית בגלריה P8, תל-אביב

6.9.18–8.9.18
חמישי, 20:00–23:00, שישי ושבת, 10:00–14:00

גלריה 8P עורכת תערוכת מכירה מיוחדת בסוף-השבוע שלפני ראש השנה. התערוכה תתקיים לציון עשור להקמת הגלריה ובמטרה לאפשר את המשך פעילותה. בתערוכה ישתתפו חברי הגלריה ועשרות אמנים אורחים. העבודות מוצעות למכירה בעלות של עד 2,888 שקל.
בין האמנים שיתרמו מעבודותיהם: אולף קונמן, אייל ששון, גליה פסטרנק, ורד אהרנוביץ, טלי בן-בסט, מאיה אטון, מורן קליגר, מיטל כץ-מינרבו, עדי ברנדה ועוד.
75% מההכנסות יועברו לאמנים, והיתר ייתרם לגלריה, במאמץ משותף לאפשר לה להמשיך להתקיים ולהציג תערוכות עכשוויות ורלבנטיות כחלל עצמאי ובלתי תלוי, ולהנגיש אמנות איכותית של אמנים צעירים ובכירים כאחד במחירים שווים לכל כיס.
גלריה P8 היא גלריה שיתופית הפועלת כעמותה ללא מטרות רווח, עמותת יוצרים-תרבות (ע"ר). הגלריה פעילה משנה 2008 וחברים בה 11 אמנים ואמניות שמתפעלים אותה בהתנדבות מלאה, בכוונה לקדם את תחום האמנות העכשווית בישראל ולשמש אלטרנטיבה לחללים ממוסדים אחרים.
לפרטים נוספים, כאן.

מתי אלמליח CO#2014010, 2014, קולאז' מודפס על נייר אורז



אירועי השבוע בבית הנסן

ההרצאה #CMChaos

שישי, 7.9.18, בשעות  12:00–10:00

CreativeMornings" ירושלים" היא סדרת הרצאות חודשית עבור הקהילה היצירתית. כל אירוע עוסק בנושא אחר וכולל הרצאה קצרה+  ארוחת בוקר. נושא המפגש הקרוב הוא Chaos, כאוס. ההרצאה בהנחיית סער פרידמן, מייסד ומנהל קריאייטיב ראשי במשרד הפרסוםOpen , מרצה בשנקר ובבצלאל. פרידמן ישוחח על הקשרים בין גבולות לעיצוב ויספר על תהליך המיתוג הייחודי שעיצב עבור פסטיבל "מקודשת".
הכניסה חופשית, בהרשמה מראש. כרטיסים זמינים החל מיום ראשון, 2.9/18, כאן.

"מינימנט | Miniment"

תערוכת סוף-שנה של התוכנית לתואר שני במדיניות ותיאוריה של האמנויות בבצלאל
בית הנסן, ירושלים
חמישי, 13.9.18, בשעה 19:00

התוכנית לתואר שני במדיניות ותיאוריה של האמנויות בבצלאל מזמינה אתכם לתערוכת סוף שנה. סביר להניח שרובנו נתקלנו במונומנטים למיניהם עת שוטטנו במרחב הציבורי, אבל מה עם מינימנטים, אובייקטים המזמינים אותנו לחשוב אחרת על אסטרטגיות של זיכרון והנצחה, על נרטיבים מכוננים ועל המפגש בין אמנות לרחוב?

התערוכה נאצרה במסגרת הקורס ״תערוכה דה-פקטו״ בהנחיית נירית נלסון ואילנית קונופני.
הכניסה חופשית.

תוכניות המדעים והטכנולוגיה של PICO Kids

בית הנסן, ירושלים
נפתחה ההרשמה לתוכניות המדעים והטכנולוגיה של PICO Kids  – מיזם שהחל לפעול בירושלים בשנת2013 ומקדם ילדים ונוער בתחומי המדע, היזמות והטכנולוגיה דרך התנסות חווייתית. השנה נוספו קבוצות גיל חדשות ותכנים חדשים, והתוכניות השונות יחלו מיד לאחר חג סוכות. כמדי שנה, יערכו המשתתפות והמשתתפים ניסויים מרתקים, ילמדו טכנולוגיות ייצור מתקדמות ויפגשו יזמים ומדענים מובילים. כמו כן ייקחו המשתתפות והמשתתפים חלק במייקתונים ובתחרויות שונות ואף ייצאו לסיור מפתיע במיוחד.
לפרטים והרשמה

אפרת נתן, מתוך "מינימנט"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *