רב ערב 07.08.18

"אמת קרקעית" | "Ground Truth" | עדויות של הרס ושיבה באל-ארעקיב | "האיש שלא הבחין בשום דבר" – הגרלת כרטיסים לקוראי רב ערב! | "כמו סיפורים", אריק ונונו | "פרימוורה" | קיץ בבית הנסן

"אמת קרקעית" | "Ground Truth" | עדויות של הרס ושיבה באל-ארעקיב

עמותת זוכרות בשיתוף Forensic Architecture

אוצרת: דבי פרבר
גלריה בנימין, תל-אביב
פתיחה: חמישי, 9.8.18, בשעה 19:00
נעילה:
1.9.18

"אמת קרקעית" היא תערוכת השקה לפרויקט מחקרי מתמשך, שיתוף פעולה בין תושבי הוועד העממי של הכפר אלעראקיב, סוכנות המחקר Forensic Architecture (גולדסמיתס, אוניברסיטת לונדון) ועמותת זוכרות, שבמרכזו פלטפורמת מיפוי גיאוגרפי המאפשרת לאסוף, לתעד ולייצר עדויות היסטוריות, משפטיות וחומריות הממפות את השרידים ההיסטוריים להתיישבות הקבע של תושבי הכפר על אדמותיהם, רגע לפני מחיקתם.
במרכז התערוכה תוצג הפלטפורמה האינטרנטית של המיפוי המרחבי של הכפר אל-עראקיב ותאפשר התנסות בכלי המחקרי שפותח. כמו כן יוצגו ארכיון של מסמכי בעלות היסטוריים של משפחות הכפר, תצלומים של ההריסות החוזרות והנשנות וסרט המתעד את תהליך העבודה על הפרויקט בשלוש השנים האחרונות.
שם התערוכה שאול מכותרת הפלטפורמה "אמת קרקעית" – מושג שמשמעותו מדידה סימולטנית של נתונים על הקרקע על-ידי עובד נאס"א במקביל למדידה ממטוס או לוויין לצורך אימות של נכונותם של הנתונים שנמדדו.
שותפים לפרויקט:  Public Lab (חגית קיסר), אקטיבסטילס (אורן זיו, יותם רונן), פרופ' אורן יפתחאל, מיקי קרצמן.
לינק לאתר הפרויקט: כאן
לינק לסרט על הפרויקט: כאן
הכניסה חופשית.
אירועים במסגרת התערוכה:
חמישי, 9.8.18, בשעות 19:00–22:00 (ערב פתיחת התערוכה): מפגש ודיון עם משפחות הכפר אל-עראקיב, עו"ד מיכאל ספרד, עו"ד כרמל פומרנץ ופרופ' גדי אלגזי.
שישי, 10.8.18, בשעות 10:00–13:00, סדנה מעשית (10:00–11:00) וסמינר (11:00–13:00) בנושא "מודלים אופרטיביים" עם אריאל קן (Forensic Architecture), מיקי קרצמן, שבתאי פינצ'בסקי וד"ר חגית קיסר (Public Lab).
שבת, 25.8.18, בשעה 11:00, שיחה עם נורי אל-עקבי ודבי פרבר (עמותת זוכרות).
רביעי, 28.8.18, בשעות 19:00–21:00, סמינר בנושא "אסתטיקה פורנזית" עם פרופ' איל ויצמן ואריאל קן (Forensic Architecture).

גלריה בנימין, רח' שביל-המרץ 5, קומה 3, תל-אביב.

יומן תצלומים המתעד את הרס אל-עראקיב 2014-2016, צילום: סלים אל טורי



"האיש שלא הבחין בשום דבר", תיאטרון בינתחומי מאת ג'וזף שפרינצק ונמר גולן

קרקס עכשווי, אמנות-קול וחפצים

תיאטרון תמונע, תל-אביב
שבת, 11.8.18, בשעה 20:00, תיאטרון תמונע, תל-אביב

חמישי, 16.8.18, בשעה 22:00, תיאטרון החאן, ירושלים

דואט של אמן הקול ג'וזף שפרינצק ואמן הלהטוטים נמר גולן על-פי סיפורים של הסופר השווייצרי רוברט ואלזר (1878–1956), אחד הסופרים החשובים והמעניינים במאה ה-20. חזיונות בימתיים סוריאליסטיים ששוזרים בין מלים, להטוטים, תאורה וחפצים מציגים את המצבים האבסורדיים, המצחיקים והכואבים של הקיום האנושי העולים מתוך כתיבתו וקורות חייו של הסופר.
ייעוץ אמנותי: מרית בן-ישראל; עיצוב: מעין רזניק; תאורה: יואב בראל; תרגום: רן הכהן, ספריית הפועלים; מוזיקה: אור בן-מוחה.
כרטיסים: 03-5611211 או באתר תמונע

רכישת כרטיסים באתר הפסטיבל

לפרטים נוספים ולסרטון קצר
כרטיס זוגי יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו למייל ! קוד הנחה לקוראי "רב ערב": basta.



"כמו סיפורים", אריק ונונו

גלריה גרנד ART  לאמנות עכשווית, חיפה

אוצרת: שירלי משולם
פתיחה: חמישי, 21.6.18, בשעה 19:00
נעילה: 30.9.18

האמן אריק ונונו מנווט את ספינתו בים הגדול והאינסופי של "השיח האמנותי", בחיפוש סיזיפי אחר דגים שיסומנו ביצירתו רחבת ההיקף כהערות שוליים או כ"פתקים" ספוגי משמעות ביקורתית. התערוכה מורכבת מציורים ורישומים מתקופות שונות ומסדרות שונות. אלה מוצגים כפתקים שנאספו יחד לקובץ, וכפי שהאמן מכנה אותם: "כמו-סיפורים"; סימנים, קודים, דימויים וטקסטים הלקוחים מהקשרים תרבותיים שונים. גיבורי תרבות מוצגים בעבודות כסוכני תרבות ומצטמצמים לפתקים בגוון ירקרק-צבאי. השואה, בהקשר של תרבות ואמנות, היא עוגן היסטורי ומושגי מרכזי וחשוב ביצירתו של ונונו. כך גם האירוניה שעולה ביצירתו, מתוך כשלונן של התרבות והאמנות לנוכח האכזריות האנושית.
גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, עופר גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה, טל': 04-8121111. שעות פעילות: א'–ה', 12:00–20:00; ו', 10:30–13:00.
לפרטים: 050-5912953, [email protected]

אריק ונונו, מתוך הסדרה "גנרלים"



"פרימוורה", יריד מכירות העיצוב של בית הנסן, ירושלים

דוכני המעצבים יפעלו ב-30-31.8.18, חמישי, 16:00–21:00, שישי, 10:00–15:00
חנות הפופ-אפ למוצרי פרינט תפעל לאורך כל אירועי הקיץ, ב-23.8.18–1.9.18
 

כמדי שנה לקראת חגי תשרי, יתקיים בפעם החמישית בבית הנסן – המרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה שבירושלים – "פרימוורה", יריד מכירות מעצבים ומעצבות מקומיים. "פרימוורה" הוקם כדי לקדם מעצבים מקומיים צעירים ולחשוף את תוצריהם בפני הקהל.
ביריד "פרימוורה" שפע של דוכני מעצבים מכל רחבי הארץ, שיציגו עבודות עיצוב מקורי מתחומי הטקסטיל, האופנה, התכשיטים, הקרמיקה, עיצוב הבית ועוד. לצד הדוכנים תפעל חנות פופ-אפ למוצרי פרינט. נוסף לכך ייערכו באירוע סדנאות עיצוב.

בין המעצבים שיציגו השנה: מעצבות התכשיטים ליה אלנתן, Woodie, המתמחה בייצור משקפיים מעץ ממוחזר; סטודיו Suit Case, היוצר פרטי אמנות מעוצבים מעבודות יד; הצורפת יעל גרשון, המייצרת תכשיטים בשילוב עם טכנולוגיה עכשווית; שירה זינגר, המעצבת תכשיטים אלגנטיים וקלילים ועוד.

הכניסה חופשית.

 

צילום: ריקי רחמן



קיץ בבית הנסן: פעילויות, סדנאות והופעות חיות למבוגרים ולילדים

23.8.18–1.9.18

בית הנסן, המרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה בירושלים, מזמין את כל המשפחה לשפע של פעילויות ואירועים לכבוד סיום הקיץ. לילדים מחכות סדנאות עיצוב בבוץ והכנת עציץ מקרמה, סדנת בנייה בקרטון בחצר, סדנת גינה ביתית, סדנת עיצוב קפסולות עציץ, סדנת עיצוב תיקים ושלל פעילויות יצירה לקטנטנים בחצר בית הנסן.
בגינת בית הנסן יוקרנו תחת כיפת השמיים סרטים לילדים: "אנני", "מטילדה", "הלקחנים", "הגוניס", "קרוליין ודלת הקסמים" ו"משחקי הגמדים". במסגרת האירועים יתקיימו מופעי קרקס הכוללים מופע להטוטנות וכן הצגות של תיאטרון הקרון – "האוסף הכי הכי" ו"מעיל הפלאים".

הסופר מאיר שלו יגיע להרצות על ספרו "גינת בר", וכן תתקיים ההרצאה "החיטה צומחת שוב" של ביזי גולדברג, מייסד שותף ב"ארץ חיטה", פרויקט הממוקד בהצלה, החזרה, וחקר של זנים ומינים מסורתיים של חיטה שגדלו באזורנו לפני 100 שנה.

סיורים מודרכים על ההיסטוריה של בית הנסן מימיו כבית-מחסה פרוטסטנטי לחולי צרעת, וכן סיור בהדרכת האקדמיה לגידול ביתי על המשק האוטרקי ועל הקשר שלו עם חקלאות בת-קיימא וטכנולוגיות של ימינו.
נוסף לכך תתקיים הקרנת הסרט הישראלי "מכתוב" וייערכו הופעות של המוזיקאי מתי כספי ושל הזמרת והמפיקה אקו, וכן מסיבה בניצוחם של הדי.ג'ייז אסף כהן ושני רכס.

הכניסה חופשית (למעט הסדנאות של "פרימוורה" וסדנת עיצוב תיקים. כמה מהפעילויות בהרשמה מראש).

הכניסה לאירועים על בסיס מקום פנוי.

פרטים נוספים באיוונט הפייסבוק באתר בית הנסן>> http://hansen.co.il/

בית הנסן, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

מתוך "מעיל הפלאים", צילום: דור קדמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *