רב ערב 24.07.18

עשו מנוי לערב רב | שיח גלריה בבית בנימיני | שתי תערוכות חדשות בגלריה בבארי | Barbur B&B 2018 – שבוע אחרון | "פוטו-טרנספר", חניתה אילן ומחמוד קייס

מנוי ל"ערב רב"

עזרו לנו להמשיך לעשות עיתונות תרבות עצמאית, בועטת, מגוונת והוגנת

אתר האמנות "ערב רב" מתקיים על בסיס תרומות, מענקים ועבודתם המסורה של מתנדבים. האתר מקפיד לפרסם תוכן איכותי ולאפשר שיח מורכב על אמנות ישראלית ובינלאומית.
רוצים/ות לתמוך בהמשך פעילות האתר? עשו מנוי חודשי או העבירו תרומה חד-פעמית, והתחדשו בחולצה או תיק של "ערב רב".
מבצע לנרשמים/ות:
מנוי בסך 20 שקל לחודש – תיק בד של "ערב רב" במתנה.
מנוי בסך 35 שקל לחודש – חולצת "ערב רב" במתנה.
מנוי בסך 50 שקל לחודש – תיק וחולצה של "ערב רב" במתנה.
תרומה חד-פעמית בסך 150 שקל ומעלה – תיק וחולצה של "ערב רב" במתנה.
לתרומה לחצו כאן



שיח גלריה בתערוכות המוצגות בבית בנימיני – המרכז לקרמיקה עכשווית

"אני תלמיד של כיסא", אילון ערמון. אוצרת: שלומית באומן
"
Indazone", עינת לידר, שחר כהן

שישי, 27.7.18, בשעה 11:30, בנוכחות האמנים והאוצרת

"אני תלמיד של כיסא" היא תערוכתו של אילון ערמון, מעצב תעשייתי היוצר כסאות כ-30 שנה. שיר של אהרון שבתאי ולימודי תחריט בהנחייתה של גלית ראוכוורגר בסדנאות בית-האמנים יצרו מרחב שאיפשר את החיבור הייחודי בין כיסא, מלה ודימוי. מתוך מפגש זה יצר אילון ספר אמן (בסדרה מוגבלת) ובו תחריטים של כסאות וטקסטים. הספר כולל תחריטים וקופסת אחסון שנעשו באופן ידני ויחידני על-ידי אילון. הספר נכרך אף הוא ידנית על-ידי עידו אגסי. המרחב שנוצר בחלל הגלריה חוצה מדיומים ובוחן את שפתם, מרפרר בין עבר להווה ושואל על היחסים המפרים שבין עיצוב, אמנות וקראפט.
"Indazone", תערוכתם של עינת לידר ושחר כהן, מכילה תכשיטים המתייחסים אל מציאות רועשת וקשה. התכשיטים מקיימים שיח על אודות תחומים וגבולות, קו ושטח, זיכרון ושכחה, גוף וסביבה, פרטי וציבורי.
בית בנימיני, רח העמל 17, תל-אביב, טל' 03-5182257.
[email protected]
www.benyaminiceramics.org



עופרה וולף, "טורנדו" | בן-עמי ברגר, "אהבה ישנה"

הגלריה בקיבוץ בארי

אוצרת: ד"ר זיוה ילין
פתיחה: חמישי, 26.718, בשעה 18:00
שיח גלריה בהשתתפות האמנים:
שבת, 28.7.18, בשעה 13:00
נעילה: 18.8.18

עופרה וולף ובן-עמי ברגר הם שני אמנים ותיקים מהאזור, השונים זה מזה בסגנון ובנושאים. ברגר הגיע לצאלים בשנת 1959 עם גרעין הנח"ל וחי בו עד היום. בשנות ה-60 למד שנתיים פיסול אצל רודי להמן, אולם החיים בקבוץ הובילו אותו ל-50 שנות עיסוק בתעשייה בלבד. בגיל 70, עם יציאתו לפנסיה, "נשאב" לעסוק בפיסול ובהמשך בציור. סגנון הציור של ברגר הוא פיגורטיבי, מדויק ואקדמי. עופרה וולף, חברת אורים, מציירת כבר שנים רבות ותציג בבארי סדרה חדשה העוסקת בנופי הקיבוץ ובדמויות מקומיות. הציור צבעוני ומצויר בסגנון אקספרסיבי-נאיבי, שלכאורה מייצג את חיי הקיבוץ הרגועים, ולמעשה בוחן את השבר שלה אל מול החברה הקיבוצית.



Barbur B&B 2018 – שבוע אחרון!

אירוח אמנים בגלריה ברבור

מיום ראשון, 1.7.18, ועד פתיחת האירוע המסכם ב-31.07.18, בשעה 20:00

בתוכנית הרזידנסי הרביעית שלה, מארחת גלריה ברבור 33 אמנים ואמניות מתחומים שונים, ליממה אחת במשך חודש יולי. משתתפי הרזידנסי מגיעים מתחומים שונים: אמנות פלסטית, קולנוע, מוזיקה, תיאטרון, מיצג, שירה, אמנות אורבנית וכתיבה תיאורטית. בכל יום ולילה (למעט שבתות) מתארחים בגלריה אמן, אמנית או קבוצת אמנים, ישנים, אוכלים, עובדים, מופיעים ופוגשים אנשים. כל אמן נכנס לגלריה בשעה 18:00 ויוצא ממנה באותה השעה למחרת. האמנים פוגשים זה את זה בבואם ובלכתם מהרזידנסי, מה ששומר על רצף השהות והעבודה בחלל ומזמן מפגשים. הקהל מוזמן לבוא בשעות הפתיחה הרגילות של הגלריה, ראשון עד חמישי, מ-16:00 עד 20:00, וביום שישי מ-11:00 עד 14:00, לפגוש את האמנים ולראות את העבודות שנוצרו עד כה.
לוח הזמנים של התוכנית ומידע נוסף: באתר שלנו, בפייסבוק ובאינסטגרם.



"פוטו-טרנספר", חניתה אילן ומחמוד קייס

גלריה אידריס, תל-אביב

פתיחה: חמישי, 26.7.18, בשעה 20:00
נעילה: 1.9.18
אוצרת: טלי קיים

התערוכה "פוטו-טרנספר" מפגישה בין גופים והשתקפות. ברמה הקונקרטית יותר, מדובר בגופי העבודות של חניתה אילן ומחמוד קייס, הנשקפים אל העוברים ושבים ברחוב מנדלי מוכר ספרים מבעד לחלון החוצץ בין הרחוב לחלל הפנימי של גלריה אידריס.
חניתה אילן מרבה להתייחס למצע הציורי כגליל המצויר משני צדדיו. בדרך כלל היא יוצרת מערך גלילים שמרכיבים דימוי אחד, לרוב נרטיבי, שלקוח מעולם ברור וניתן לזיהוי כדמותו של לווייתן החוזרת שוב ושוב ביצירותיה. הפעם מציגה אילן שתי מגילות המצוירות משני צדיהן, בהשראת הנביא יחזקאל, שקיבל  מאלוהים מגילה שנכתבה משני צדדיה, "פנים ואחור".
מחמוד קייס נודע במיצבי העץ הגדולים שלו, שבעזרתם הצליח לתרגם לתלת-מימד את דגם הערבסקה הנהוג באמנות המוסלמית. בתערוכה הנוכחית הוא מציג אובייקטים ​שיצר מחלקי מכוניות שקיבל מן המוסך בכניסה ליישוב נחף, שבו הוא גר. קייס מרתך את הפיסות שנגרסו, כך ששלם אחד הופך לחלקים אוטונומיים. לאחר שיוף קפדני, מה שהיה הרוס, פגום ונטול כל דורש הופך לפסל מהוקצע מצופה בצבע כרום ניקל האופייני למכוניות מהודרות.

גלריה אידריס, רח' מנדלי מוכר ספרים 8, תל-אביב.

חניתה אילן, "מגילה פנימית 3", 2018

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *