רב ערב 26.06.18

תכניות לימוד בפקולטה לאמנויות במכללת סמינר הקיבוצים | "איפה רוקי 2?" – הקרנת בכורה ארצית במוזיאון תל-אביב לאמנות | Barbur B&B 2018 | "אנסמבל", תערוכת התרמה של הקרן ע"ש בנימין מץ'

הפקולטה לאמנויות במכללת סמינר הקיבוצים
התוכנית
ללימודי אוצרות

הכשרה מעשית ואקדמית בתוך שנה אחת

הלימודים משלבים תיאוריה מעמיקה והיכרות עם שדה האמנות העכשווית בישראל ובעולם. הקורסים מועברים על-ידי מרצות בעלות שם במחקר האקדמי ובעבודה המעשית. דגש מיוחד על אוצרות ואקטיביזם, קהילה וחברה.

  • סיורים במוזיאונים
  • מפגשים עם אנשי מקצוע מהשטח
  • כנסים, הרצאות, התנסויות מעשיות (סטאז' במוזיאון בת-ים)
  • הנחיה אישית צמודה עד להקמת תערוכת הגמר

חינוך באמנויות אוריינות חזותית, תואר שני (M.Ed)

הלימודים – יום אחד בשבוע (יום ג').

תוכנית רב-תחומית שבה מועבר ידע המעניק מפתחות לפענוח והמשגה של הטקסטים החזותיים המציפים אותנו (אינסטגרם, פרסומות, קולנוע, פיסול, ציור, עיצוב ותנועה במרחב). קורסי התואר מרחיבים את יכולות היצירה, החשיבה הביקורתית והמחקר האקדמי של הסטודנטיות והסטודנטים. התוכנית מיועדת למורות ולמחנכים מתחומי האמנויות השונות (קולנוע, תיאטרון, אמנויות פלסטיות, מחול, עיצוב).

למידע והרשמה: 03-9601200.



הקרנת בכורה ארצית במוזיאון תל-אביב לאמנות

לסרטו של פייר ביסמוט "איפה רוקי 2?"

דברי מבוא: רותי דירקטור
אולם אסיא, שישי, 29.6.18, בשעה 12:00

הקרנת הסרט מתקיימת במסגרת התערוכה "הוליווד ומיתוסים אחרים", שבה מציג ביסמוט את הגרסה המוזיאלית של הסרט – מיצב וידיאו בשם "מקרים של קדימונים", הבנוי לפי פורמט של עשרה טריילרים. בבסיסו של "איפה רוקי 2?" ניסיון לאתר פסל אבוד מפיברגלס שהציב האמן האמריקאי אד רוּשֶה אי-שם במדבר מוהאבי בקליפורניה בשנות ה-70. רוּשה קרא לסלע "רוקי 2". במסגרת חיפושיו אחר הפסל, נוסע ביסמוט ללוס-אנג'לס ושוכר חוקר פרטי ותסריטאים. בעזרת החוקר הוא מנסה לאתר את הפסל ומהתסריטאים הוא מבקש לטוות את העלילה של הסרט בהתהוות, שנע בין התיעודי לבדיוני. המסע הקולנועי נע בין מקומות (הפארק הלאומי ג'ושוע טרי בקליפורניה, לוס-אנג'לס, לונדון) ובין אנשים (מנהלי מוזיאונים, אספנים, אוצרים ועוד). ביסמוט מתנהל בערמומיות בין עולמות האמנות והקולנוע, ותחת כותרת של שובר קופות הוליוודי יוצר סרט מבריק ומצחיק המזכיר מבחינת פיתולי ההתרחשות שלו את "שמש נצחית בראש צלול", הסרט שעל התסריט שלו זכה ביסמוט באוסקר ב-2005, יחד עם צ'רלי קאופמן.

אתר התערוכה, כאן.
הכניסה לסרט כלולה במחיר כרטיס כניסה למוזיאון.



Barbur B&B 2018

אירוח אמנים בגלריה ברבור

מיום ראשון, 1.7.18, ועד פתיחת האירוע המסכם ב-31.7.18, בשעה 20:00

 

גלריה ברבור שמחה להודיע על תוכנית הרזידנסי הרביעית שלה, עם 33 אמנים ואמניות מתחומים שונים שהוזמנו להתארח בגלריה ליממה אחת במשך חודש יולי. בכל יום ולילה (למעט שבתות) יתארחו בגלריה אמן, אמנית או קבוצת אמנים אחרת. המתארחים ישנו, יאכלו, יעבדו, יופיעו ויפגשו אנשים. כל אמן ייכנס לגלריה בשעה 18:00 וייצא ממנה באותה השעה למחרת. האמנים יפגשו זה את זה בבואם ובלכתם מהרזידנסי, מה שישמר את רצף השהות והעבודה בחלל ויזמן מפגשי אמנים משותפים. הקהל מוזמן לבוא בשעות הפתיחה הרגילות של הגלריה, ראשון עד חמישי, מ-16:00 עד 20:00, וביום שישי מ-11:00 עד 14:00, לפגוש את האמנים ולראות את העבודות שנוצרו עד כה.

משתתפי הרזידנסי מגיעים מתחומים שונים: אמנות פלסטית, קולנוע, מוזיקה, תיאטרון, מיצג, שירה, אמנות אורבנית וכתיבה תיאורטית.

האמניות, האמנים והקבוצות המשתתפות: אברהם קריצמן, מרלין סטיין ואנג'לס מירלדה, אפרת רובינשטיין וספיר גל, גילי אינגלס ודרור שובל, גלית אלוני , הילה כהן-שניידרמן, וניה שאוב, זוהר גוטסמן, יואב רבן, יוחאי אברהמי, לי ברבו, ליאת קליין, מאיה אתון ומיטל כץ מינרבו, מיכל בן-יעקב, מלאכי סגן-כהן, מרחב ישורון, נועם דרור, נינו ביניאשוילי, עידו גורדון, ענת קינן ופז שר, ענת שמגר, רועי ריק, רלי דה-פריז ואבי בן-שושן, רעיה מנובלא, שרון בלבן, תום סולוביצ'יק ותמר לוינסון.

לוח הזמנים של התוכנית ומידע נוסף: באתר שלנו, בפייסבוק ובאינסטגרם.



"אנסמבל", תערוכת התרמה של הקרן ע"ש בנימין מץ'

רח' הרצל 16, קומה שנייה, תל-אביב

27–30 ביוני 2018

בנימין היה זה שפגשנו לרוב ברחובות דרום תל-אביב. זה שפעם הציע לנו סיגריה בפתח הכניסה לסטודיו שלו. הבחור הגבוה עם המבטא הצרפתי והסטייל המדויק. בנימין היה החבר שלנו. הסטודנט שלנו. האסיסטנט שלנו. השותף שלנו. השכן שלנו. הקולגה שלנו. הדוגמן לצילומים שלנו. האמן שהציג בגלריה שלנו. בנימין הוא האמן שאנחנו זוכרים. פירושה של המלה אנסמבל בצרפתית הוא יחד. אוסף פריטים הנחשב לאובייקט בפני עצמו. בכל רגע מתקיימים שני קולות או יותר. האנסמבל הוא תערוכה קבוצתית של כשישים אמנים שהתאחדו לכבודו של חבר. הכסף שיגויס בתערוכה יוענק לאמן או לפרויקט ספציפי. קרן בנג'מין מץ, המופעלת על-ידי עמותת קרן-בקטנה, תתמוך באמנויות ותחזיר לקהילה היצירתית מדי שנה.
לפרטים נוספים: לורה שוורץ, 0549404322
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *