רב ערב 19.06.18

אריק ונונו, "כמו-סיפורים" | פרפורמנס "הרכבת הגוף" ומפגש מקוון עם האמנית האיראנית מורשין אללה-יארי | "נכנסות לשיח", תערוכה קבוצתית של קולקטיב הבוש | "סיסמוגרף", אלכס קרמר

אריק ונונו, "כמו-סיפורים"

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, חיפה

אוצרת: שירלי משולם
פתיחה: חמישי, 21.6.18, בשעה 19:00
נעילה: 30.9.18

האמן אריק ונונו מנווט את ספינתו בים הגדול והאינסופי של "השיח האמנותי", בחיפוש סיזיפי אחר דגים שיסומנו ביצירתו רחבת ההיקף כהערות שוליים או כ"פתקים" ספוגי משמעות ביקורתית. התערוכה מורכבת מציורים ורישומים מתקופות שונות ומסדרות שונות. אלה מוצגים כפתקים שנאספו יחד לקובץ, וכפי שהאמן מכנה אותם: "כמו-סיפורים". ה"פתקים" אינם מספרים סיפור בשלמותו, אלא מכילים סימנים, קודים, דימויים וטקסטים הלקוחים מההקשר התרבותי. גיבורי תרבות מוצגים בעבודות כסוכני תרבות ומצטמצמים לפתקים בגוון ירקרק-צבאי. השואה, בהקשר של תרבות ואמנות, היא עוגן היסטורי ומושגי מרכזי וחשוב ביצירתו של ונונו. כך גם האירוניה שעולה ביצירתו, מתוך כשלונן של התרבות והאמנות לנוכח האכזריות האנושית.
גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, עופר גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54 חיפה, טל': 04-8121111. שעות פעילות: א'–ה', 12:00–20:00; ו', 10:30–13:00. לפרטים: 0505912953, [email protected].

אריק ונונו, מתוך הסדרה "גנרלים"



פרפורמנס "הרכבת הגוף" ומפגש מקוון עם האמנית האיראנית מורשין אללה-יארי

שבת, 23.6.18, בשעה 20:00

הקהל מוזמן להשתתף בפרפורמנס "הרכבת הגוף" של מורשין אללה-יארי, שבמהלכו יתקיים מפגש מקוון עם האמנית. העבודה המשותפת של אללה-יארי וליאור זלמנסון בתערוכה "עיבוד גבולות" בוחנת את נושא איבוד ועיבוד הגבולות בעידן הדיגיטלי. האמנים פורצים את הגבולות הגיאו-פיזיים והפוליטיים של חלל התצוגה ומנכיחים בו את אללה-יארי, שאינה יכולה לבקר בירושלים. לאורך התערוכה הודפס גופה של אללה-יארי במדפסת תלת-מימד. המבקרים בתערוכה הוזמנו לענות על שאלון שהוא מעין פרפרזה על מבחני גיוס ליחידות מובחרות. מי שעבר את המבחן בהצלחה קיבל חלק גוף, והתבקש לקחת אותו ולתעד אותו במקום בעל חשיבות אישית, רגשית או לאומית עבורו.
לאיוונט: כאן.
סדנאות האמנים, רח' האומן 26, קומה 4, תלפיות, ירושלים, טל': 02-6797508. שעות פתיחה: ב', 10:00–16:00; ד', 10:00–16:00; ה', 12:00–20:00; ו', 10:00–14:00.



"נכנסות לשיח", תערוכה קבוצתית

גלריה המשרד, תל-אביב

אוצרת ראשית: רחל סוקמן
אוצרות התערוכה: קולקטיב הבוש – שיר ניומן, פאינה פייגין, נגה אור-ים, שיר חכים
פתיחה: חמישי, 21.06.18, בשעה 20:00
נעילה: 9.7.18

לראשונה מבקשות חברות קולקטיב בוש-BUSH לבחון את שיח האמנות במסגרת תערוכה ולייצג את תפיסת עולמן באמצעות מקבץ מייצגים, הקרנות וידיאו ומוזיקה. הבוש מבקשות לערער על התבוננות דיכוטומית בסוגיה "מהו הנכון" ביחס למגדר ומיניות בחברה הקפיטליסטית, הדוחקת את הפרט ומצמצמת אותו לקווי מִתאר של בקבוק קוקה-קולה.
קולקטיב הבּוּש חותר תחת המרחב המיליטנטי ברחוב ובבית, בגוף ובנפש. זו החורג.ת מגבולות הנורמות החברתית, נתקל.ת בחומות של אלימות. מי קובע מה הם גבולות הערווה שלך? עיצוב המיניות והתפקידים המגדריים בחברה הפטריארכלית שבה אנו חיים מלוּוים בתחושת בושה, כשגופך מיועד עבור, ואינו בבעלותך ולמענך.
העבודות, שהוצגו בפנזין הבוש בפורמט 5A מודפס, יוצאות מבין דפיו אל התערוכה בגדלים שונים ובמדיומים אחרים, כניסיון ליצור מרחב פיזי שבו מתקיים דיאלוג הנע על הציר הלהטב"קי פמיניסטי.
קולקטיב בוש-BUSH פועל זו השנה השלישית כבמה לקידום אמנות להטב"קית מתוך ראייה פמיניסטית. לפנזין, שהוא אחת הפלטפורמות המרכזיות שמטפחת הקבוצה, חוברים אירועי תרבות, שיתופי פעולה שונים ותערוכות. הקולקטיב הוקם על ידי ארבע אמניות אקטיביסטיות –נגה אור-ים, פאינה פייגין, שיר ניומן, שיר חכים– המאמינות באמנות כדרך לשינוי חברתי.
אמנים/ות משתתפים/ות: מאיה אגם, אלינה אורלוב, סיון אלירזי, רומי ארדן, אלון בר, יוליה גולדנברג, עומרי גולדזק, עומרי דנינו, גטנט גטי זמרו, יעל מאירי, דבורה מורג, יעלי משעלי, כארם נאטור, לילה נ.ק, חן עמרם, ניצן קרימסקי, תמר רודד-שבתאי, גוני ריסקין, אילת רזיאל, הדס כהן, נעה שחף, נגה אור-ים, נסרין ווחידי, שיר חכים, עמית לבלנג, נונו, שיר ניומן, פאינה פייגין.
על המוזיקה: נסיכת המדבר המטריפה ענבר רוסט.
גלריה המשרד, רח' זמנהוף 6, תל-אביב.

"כביסה שחורה", נגה אור ים ושיר ניומן, 2018



"סיסמוגרף", אלכס קרמר

גלריה רוטשילד, תל-אביב

נעילה: 23.6.18

סיסמוגרף הוא דימוי מטפורי אך מוחשי ומעשי המלווה את אלכס קרמר בעבודתו. הוא מדמה את היד המציירת לזרוע המכשיר שמגיב לתנודות האדמה, שמקורן בליבה השקועה במעמקים. בציורים בוחן הצייר את מנעד התנודות האישי כתגובה להתבוננות בנוף החיצוני והפנימי כאחד. בתערוכה יוצגו כ-30 עבודות פסטל על נייר לצד ציורי שמן.
קרמר נולד ב-1966 בטג'יקיסטן ועלה לישראל ב-1982. בוגר בצלאל. ב-22 השנים האחרונות הציג תערוכות רבות, בין השאר במוזיאון תל-אביב, במוזיאון ישראל, בסדנת ההדפס בירושלים ובסדנת ההדפס בכברי.
גלריה רוטשילד אמנות, רח' יהודה הלוי 48, תל-אביב, 077-502-0484. שעות פתיחה: ב'–ה', 11:00–18:30; שישי-שבת, 11:00–14:00.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *