רב ערב 06.03.18

הרצאות בבית בנימיני | תערוכות חדשות בגלריה בקריית-טבעון | רעות פרסטר, "סוף עונה" | "שׂדות ליד הבית" | עונת הספרות בבית אבי חי | "משוטטים 1#" | בכורה עולמית במסגרת פסטיבל "ארנבת מרץ" למחול עכשווי- הגרלת כרטיסים!

"מעבר לחומר", סדרת הרצאות בבית בנימיני

מפגש רביעי: "Merchandise", דנה גילרמן וסטודיו יהלומיס

שישי, 9.3.18, בשעה 10:30

10:30, "אמנות להמונים", על שוק אלטרנטיבי לשוק האמנות הנגיש למתי מעט, האפשרות של כל אחד/ת לרכוש אמנות. מרצה: דנה גילרמן, מבקרתמע אמנות, אוצרת, אמנית. בעלת המיזם ויטרינה.

11:30, "סטודיו יהלומיס". סיפורו של הסטודיו לעיצוב קרמיקה מרגע הקמתו ועד היום, על הבחירות העיצוביות של היוצרים ודרכי הפיתוח והשיווק שלהם. מרצים: טל הדר ורועי יהלומי, בעלי סטודיו יהלומיס. טל הדר בוגרת האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל במחלקה לאמנויות המסך, ורועי יהלומי בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT, מכון אקדמי חולון.

דמי כניסה: 50 שקל.

הרשמה מראש: 03-5182257 או [email protected].

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב.

דימוי: זויה צ'רקסקי



שתי תערוכות חדשות בגלריה לאמנות במרכז ההנצחה בקריית-טבעון

אוצרת: מיכל שכנאי-יעקבי
נעילה: 19.03.18
הדרכת אוצרת: שישי, 23.3.18, בשעה 10:30

 

לרגל יום האשה הבינלאומי, הגלריה לאמנות ישראלית מארחת את שפי אורן-בך עם ההרכב החדש סול-סיסטר. מוזמנות ומוזמנים לערב מיוחד ומרגש, שבו המוזיקה פוגשת את האמנות הפלסטית בתערוכה "סיפור כיסוי".
חמישי, 8.3.27, תחילת המופע בשעה 21:00.
כניסה: 50 שקל. מומלץ להזמין כרטיסים מראש.
בגלריה מוצגת התערוכה "סיפור כיסוי", עם אמירה זיאן, אמירה פודי, היאם מוסטפא, חיה גרץ-רן, מיכל ברץ-קורן, נחמה גולן, נזקת אקיג'י ושלומית אתגר. התערוכה מציגה מגוון רחב של רעיונות ודעות לגבי כיסוי הראש הנשי, דרך עבודות של אמניות חילוניות ודתיות, יהודיות, מוסלמיות ודרוזיות. כל אחת מהן עוסקת, בדרכה שלה, בכוחות הפועלים במרחב שבין תכתיבי התרבות, המסורת והדת לבין השיח החברתי-הנשי העכשווי.
באכסדרה תיפתח התערוכה "עטויות" של מיכה שמחון, ובה פורטרטים בסגנון קלאסי של נשים בחברה הישראלית, יהודיות ומוסלמיות, העוטות כיסוי ראש מבחירה.
שעות פתיחה: א'–ה', 08:00–13:00, 16:00–19:00; ו', 08:00–12:00; שבת, 11:00–13:00. טל' 04-9835506.

צילום: מיכל ברץ-כהן



רעות פרסטר, "סוף עונה", גלריה גרנד ART

אוצרת: שירלי משולם

פתיחה: חמישי, 8.3.18, בשעה 19:00
נעילה: 15.5.18
סדנאות אמן ומפגש עם האמנית:
רביעי, 14.3.18, 21.3.18, בשעות 17:00–19:00 (רחבת לגעת-באוכל, ליד הגלריה)

המיצב "סוף עונה" מורכב מארבעה אובייקטים פיסוליים ותצלומים. הוא מתחיל מרצפת הגלריה, שרוצפה בקרטוני אריזה חומים, שממנה צומחים ארבעה עמודים לגובה של כארבע מטרים ונתמכים על-ידי התקרה. מרכיבי הבניין שמהם בנויים העמודים הותקנו זה על גבי זה באופן מודולרי. הם מכילים קופסאות ומזוודות אריזה ישנות ומשומשות שבחזיתן טפטים ואביזרי אופנה. המיצב מתפקד כמרחב ה"מייצג", "זוכר" ו"מקפיא" את הפעולות שנעשות בקניון. לצד הצורך התמידי ברכישת מוצרים חדשים והחלפתם בקודמיהם, בולט תפקידה של האמנית כמעצבת המנכיחה נראות ומשמעות ביחסי הגומלין שבין עבודת האמנות והסביבה הצרכנית שבתוכה היא פועלת.

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, עופר גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה, טל' 04-8121111. שעות פעילות: א'–ה', 12:00–20:00; ו', 10:30–13:00. לפרטים: 050-5912953, [email protected].



"שׂדות ליד הבית",  לוסי אֵלְקִוִיטִי

הוצאת ירח-חסר

בעריכת דרור בורשטיין

זהו ספר הייקו לא רק לילדים. הוא כולל ציורים מקוריים של האמנית, במסורת ה"הייגָה" – שיר וציור במכחול אחד. קריאה בספר יכולה להזכיר עד כמה עמוק הקשר בין מבט הייקו וחוויית הילדוּת ועד כמה דק הוא הגבול בין תודעה שאנו תופסים כבוגרת לתודעת הילד. בשיר "שדות ליד הבית", מי חושבת על השדות שעוד נותרו? המבוגרת שיודעת שהיו פעם יותר שדות ופרחים, או הילדה, שהיתה בתוך אותם שדות? זהו ספר פשוט וכובש לב, ואנו מקווים שהוא יגיע לידיהם של קוראים מבוגרים וצעירים. הוא גם סוג של ספר אמן; טקסט כציור וציור של טקסט.
לרכישה: כאן.



עונת הספרות

פסטיבל רב-תחומי בבית אבי חי, ירושלים

על הישן והחדש בספרות ובשירה העברית
ראשון עד חמישי, 11–15 במרץ 2018

בין המשתתפים: מתי כספי, קובי מידן, טוביה ריבנר, ערן צור, צרויה שלו, רונה קינן, נורית גלרון, דורי מנור, בכל סרלואי, אסף אמדורסקי, אילנה אליה, חנן בן-ארי, אלחנן ניר, חגי סגל, אריאל הורוביץ, דניאלה ספקטור, שמעון אדף, רועי חסן, גלילה ריבנר, אגי משעול, ילי שנר, בלהה בן-אליהו, עידו חברוני, גיל הראבן, רות דנון, שר ניב, מירב הלינגר, רוני וגנר, רוני בר-הדס, נתן וסרמן, שלומי חתוכה, שמואל מגן, רות דולורס-וייס, יגאל שוורץ, אבנר שפירא, מעין בן-הגיא, רואי רביצקי, רחל פרץ, יהודה גזבר, סנונית ברבן, גיל קרר, עדי לב, מאיה בואנוס, אלי שונפלד, האחיות ג'משיד, נטע וינר, עינב ג'קסון-כהן, יערה שחורי, גלית דהן-קרליבך, אמיר מנשהוף, אסתר אטינגר, יונדב קפלון, אריאל זינדר, ריקי דסקל, בתאל קולמן, אפרת אפטר, אבישר הר-שפי, מנחם הלברשטט, אמיר זיו, אורלי גולדקלנג, שמואל פאוסט, חיליק אברג'יל, ארז ניר, יהודה זיס, סיון בסקין, יואב טלמור, דנה ידלין, צביה מרגליות, טל ניצן, עינת ברזילי, גבריאל בוקובזה.

מידע נוסף על הפסטיבל: כאן.



"משוטטים 1#" – תערוכה בהשתתפות 12 אמנים

בגלריית האוניברסיטה הפתוחה, רעננה

אוצרת: כרמית בלומנזון
פתיחה: שישי, 9.3.18, בשעה 11:00
11:30
, אמן הקול ג'וזף שפרינצק, "שיר מפה"
נעילה: 17.6.18

משתתפים: ורד אהרונוביץ, מתן בן-טולילה, נועה בן-נון–מלמד, ענת בצר, גרי גולדשטיין, טל ירושלמי, טליה ישראלי, אורלי מיברג, שחר מרקוס, מורן קליגר, מאיר רקוץ'.
"משוטטים 1#" היא הראשונה בסדרה של שלוש תערוכות, שיעסקו בשיטוט בהיבט מקיף של המרחב הגיאוגרפי, ההיסטורי, המסורתי, האקולוגי, האורבני ואף האנושי והאישי.
כרמית בלומנזון היא אוצרת עצמאית לאמנות ישראלית. אוצרת תערוכות קבוצתיות ותערוכות יחיד בגלריות, במוזיאונים ובחללים שונים בארץ ובעולם.
במהלך הפתיחה יציג אמן הקול ג'וזף שפרינצק את "שיר מפה" – פרפורמנס טקסט סאונד. המפגש הצלילי בין כפות רגליו המשוטטות בבית הנסן (בית המצורעים) בירושלים, הסיפור שעולה מתוך המפגש הזה וחיבורו למקלדת יוצרים את "שיר מפה" – פרפורמנס סאונד שהוא זרם תודעה של מסלולי זיכרון ושכחה.

טל ירושלמי, "Placemat no. 2", 2016



בכורה עולמית במסגרת פסטיבל "ארנבת מרץ" למחול עכשווי:

"The Light from Beneath Reaches"

ג'וליאן המילטון, אנגליה
מרכז כלים, רח' יצחק נפחא 2, בת-ים
שישי, 16.3.18, בשעה 22:00

ג'וליאן המילטון הוא כוריאוגרף בינלאומי ותיק ומוערך, פורץ דרך באלתור במחול, רקדן, משורר, מוזיקאי ומורה. את דרכו האמנותית החל בשנות ה-70 בלונדון, שהתאפיינה בפרפורמריות נסיונית רדיקלית, הניכרת בעבודותיו. בין מאפייניו המוכרים: אימפרוביזציה, שילוב של טקסטים פרי עטו וכן שיתופי פעולה עם מוזיקאים ויוצרים אירופים ידועים.
המילטון יציג יצירה חדשה בבכורה במסגרת פסטיבל המחול השנתי "ארנבת מרץ", שיתקיים ביוזמת מרכז כלים לכוריאוגרפיה, בימים 15–24 במרץ 2018.
לרכישת כרטיסים: כאן.

שני כרטיסים זוגיים יוגרלו בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.

צילום: Patrick Beelaert

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *