רב ערב 27.02.18

עשו מנוי ל"ערב רב"! | שתי תערוכות חדשות בבית בנימיני | "משוטטים 1#" בגלריית האוניברסיטה הפתוחה, רעננה | "שלוש דרכים להיות" | "החתמה", הגר שפירא ושירה ריימן

 חג פורים שמח!



עשו מנוי ל"ערב רב"!

עזרו לנו להמשיך לעשות עיתונות תרבות עצמאית, בועטת, מגוונת והוגנת

אתר האמנות "ערב רב" מתקיים על בסיס תרומות, מענקים ועבודתם המסורה של מתנדבים. האתר מקפיד לפרסם תוכן איכותי ולאפשר שיח מורכב על אמנות ישראלית ובינלאומית. רוצים/ות לתמוך בהמשך פעילות האתר? עשו מנוי חודשי או העבירו תרומה חד-פעמית, והתחדשו בחולצה או תיק של "ערב רב".

מבצע לנרשמים/ות:
מנוי בסך 20 שקל לחודש – תיק בד של "ערב רב" במתנה
מנוי בסך 35 שקל לחודש – חולצת "ערב רב" במתנה
מנוי בסך 50 שקל לחודש – תיק וחולצה של "ערב רב" במתנה
תרומה חד-פעמית בסך 150 שקל ומעלה – תיק וחולצה של "ערב רב" במתנה
לתרומה לחצו כאן



שתי תערוכות חדשות בבית בנימיני

חמישי, 1.3.18, בשעה 19:30

"מְקוֹמִי – עיצוב אישי, פה ושם"

משתתפים: נעמה אגסי, איתי אהלי, טל ארז, זלי גורביץ', אדמהון גלאור מקונן, יהונתן הופ, רמי טריף, בעז כהן וסייאקה יאממוטו, יאיר לוי, גרגורי לרין, ולריה מוניס, אלינור פורטנוי, יוליה צוקרמן, שירה קרת ואיתי לניאדו

אוצר: ארז נאבי פנה

עיצוב התערוכה: גיא בר-סיני

דיבור פנימי, במלים שקטות שמופנות אל שורשי הדעת, היונקים מתוך מעיין פנימי מבעבע בשקט, כזה שלא נגלה על-ידי תנועה של קול או שריר. שם, בעולמם הפרטי של מעצבים, מתהוות מחשבות לחומרים, לקומפוזיציות וצבעים, בעולם של רדוקציה מילולית, בשיח שקט שרק יוצרו מבין בו.

התערוכה "מקומי" משתמשת בכפל המשמעות של המלה ואוצרת מגוון עבודות של 14 יוצרים שהם פסיפס ישראלי מורכב  – ילידי הארץ ועולים, מהגרים ותושבים חוזרים, עירוניים וכפריים, דתיים וחילונים, מכפר ג'וליס ומיפו, מתל-אביב וממודיעין, מאמסטרדם ומלונדון. יוצרים שפועלים מתוך זרז רגשי, מתמריץ מקומי, ונעים מסביב, בתוך וביחס לשורש ק.ו.מ. מתכתבים או מגיבים למושג, לסמל, להוויה, לדיוקן, להגדרה או למיתוס, מממשים משמעות למקום ומגדירים אותו דרך מלה, שפה, עיצוב.

"מתוך החומר", עירית ואלון
הגלריה הקטנה

משתתפים: עירית אבא ואלון גיל
אוצרת: עינב ברנס-אליאסב

התערוכה "מתוך החומר" היא הראשונה בסדרה שתעסוק בקשר הבין-דורי המתקיים בין יוצרים באופנים שונים. התערוכה מציגה שפה ייחודית ומגובשת של כל אחד מהאמנים, אך עם זאת ניתן לחוש במקצב הער הנע בין שני גופי העבודות.
בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב. טל' 03-5182257. שעות פתיחה: ב'–ה', 11:00–19:00, שישי-שבת, 11:00–14:00.
www.benyaminiceramics.org

יאיר לוי, "שביל זכרון", צילום: קלאודיה רוטקגל



"משוטטים 1#" – תערוכה בהשתתפות 12 אמנים

בגלריית האוניברסיטה הפתוחה, רעננה

אוצרת: כרמית בלומנזון
פתיחה: שישי, 9.3.18, בשעה 11:00
11:30, אמן הקול ג'וזף שפרינצק, "שיר מפה"
נעילה: 17.6.18

משתתפים: ורד אהרונוביץ, מתן בן-טולילה, נועה בן-נון–מלמד, ענת בצר, גרי גולדשטיין, טל ירושלמי, טליה ישראלי, אורלי מיברג, שחר מרקוס, מורן קליגר, מאיר רקוץ'
"משוטטים 1#" היא הראשונה בסדרה של שלוש תערוכות, שיעסקו בשיטוט בהיבט מקיף של המרחב הגיאוגרפי, ההיסטורי, המסורתי, האקולוגי, האורבני ואף האנושי והאישי.
כרמית בלומנזון היא אוצרת עצמאית לאמנות ישראלית. אוצרת תערוכות קבוצתיות ותערוכות יחיד בגלריות, במוזיאונים ובחללים שונים בארץ ובעולם.
במהלך הפתיחה יציג אמן הקול ג'וזף שפרינצק את "שיר מפה" – פרפורמנס טקסט סאונד. המפגש הצלילי בין כפות רגליו המשוטטות בבית הנסן (בית המצורעים) בירושלים, הסיפור שעולה מתוך המפגש הזה וחיבורו למקלדת יוצרים את "שיר מפה" – פרפורמנס סאונד שהוא זרם תודעה של מסלולי זיכרון ושכחה.

טל ירושלמי, "Placemat no. 2", 2016



"שלוש דרכים להיות"

הסדנה לאמנות ביבנה, רביעיית פלורנטין, גלריה טובה אוסמן, תל-אביב

יוזמי הפרויקט, מפיקים ואוצרים: לילך אברמסקי-ארזי ואסף רולף בן-שחר

"שלוש דרכים להיות" הוא פרויקט הכולל שלוש תערוכות הנפתחות באותו חודש. כל אחת מהתערוכות מציגה עבודות שקשורות למצב תודעה אחר. "שלוש דרכים להיות" היא הזמנה לנוע בין שלושה מקומות חיצוניים: הסדנה לאמנות ביבנה, רביעיית פלורנטין וגלריה טובה אוסמן בתל-אביב, ושלושה מקומות פנימיים: פנטזיה, טודה-טי – זה זה, וללא נקודת התייחסות. זו הזמנה להתמסר לנהר הלא מובחן של התודעה ולהסכים להיות איתו בלי להבין. כשצורת העולם מוכרת פחות, נזילה ועמומה יותר, אנחנו נכנסים למצב הוויה אחר. אנחנו קוראים למצבי התודעה האלה טראנס. זוהי הזמנה לחוות את העולם דרך עיניים אחרות. להשהות את הידיעה, לאפשר ללא נודע לטפס במעלה הרגליים שלנו כמו צמרמורת של רוח קרירה מול הים ולחוות את העולם כלא ידוע.
"פנטזיה", 8.2.18–15.3.18, הסדנה לאמנות ביבנה. גלריית הסדנה לאמנות יבנה. שדרות דואני 25, יבנה. שעות פתיחה: א'–ה', 09:00–13:00; ב', ד', 17:00–19:00. משתתפים: אילן שדה, גבי קריכלי, גוני חרל"פ, חדוה ראובן, יובל קדר, ליזה זברסקי, לנה זידל, מעיינה וכטל, נויה שילוני חביב, סיון כהן, ראומה זוהר חיות, רחל קיני.
"טודה-טי",
רביעיית פלורנטין, 15.2.18–1.3.18. משתתפים: אביטל כנעני, אריה ברקוביץ, גבריאל ריגל, גלי קנר, דגנית ברסט, זוהדי קאדרי, מיכל נאמן, רוני ראובן, רני פרדס, שחר יהלום.
"ללא נקודת התייחסות"
, 22.2.18–14.3.18, גלריה טובה אוסמן, בן-יהודה 100, תל-אביב. שעות פתיחה: ג'–ה', 11:00–13:00, 17:00–19:00; ו', 11:00–13:00. משתתפים: בן קדישמן, לילך אברמסקי-ארזי, ניב בורנשטין, ניר דבוראי.

דגנית ברסט, מתוך "פורטרטים ונופים", 1984/2015 (שחזור), הדפסת פיגמנט על נייר, 66×100 ס"מ



"החתמה", הגר שפירא ושירה ריימן

גלריית הגדה-השמאלית, תל-אביב

אוצרת: לריסה מילר
נעילה: 26.3.18

בתערוכה הזוגית החדשה "החתמה" חושפות שתי אמניות רב-תחומיות, הגר שפירא ושירה ריימן, עולם גשמי ורוחני מרתק. אוסף של סמלים ודימויים שלוקחים את הצופה אל מחוזות דמיון וקסם. אוסף העבודות מושתת על חומרים פשוטים וגולמיים שהאמניות מעבדות באופן רגיש ומפתיע, תוך כדי חיבור לסביבה ולחומר. בתערוכה מגוון עבודות הדפס, ציור, פיסול ווידיאו.
גלריית הגדה-השמאלית, רח' אחד-העם 70, תל-אביב.

שירה ריימן, ללא כותרת, 2018

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *