רב ערב 20.02.18

מיכה קירשנר, "אמת דיברתי" | "ללא נקודת התייחסות" | אתי אברג'ל במוזיאון הנגב לאמנות | ספר חדש: "שמעון פובזנר, אדריכל" – הגרלה לקוראי רב ערב!

מיכה קירשנר, "אמת דיברתי"

הגלריות של המרכז האקדמי ויצו חיפה

אוצרת: חנה שביב
פתיחה: חמישי, 22.2.18
נעילה: 28.3.18

תערוכה רחבת היקף של הצלם מיכה קירשנר ז"ל תתפרש בחללי התצוגה של שתי הגלריות במרכז האקדמי ויצו חיפה. התערוכה משלבת עבודות אישיות שיצר לאורך השנים ומראה אותן ללא היררכיה מול עבודותיו העיתונאיות. פרופ' מיכה קירשנר עמד בראש המחלקה לצילום של המרכז האקדמי ויצו חיפה שנים רבות והעמיד דור של צלמים ויוצרים פורצי דרך. בסגנון הניאו-דוקומנטריסטי שבו עבד ויצר הביא ארצה את צילום העיתונות כפרשנות אישית. קירשנר היה יוצר מורכב, ועסק בסוגיות של ג'נדר, תהליכי הדתה וקולוניאליזם תרבותי. התלבטויות ההגדרה העצמית נשזרות בתערוכה ובדרך שבה חינך דורות של סטודנטים.
לגלריית העבודות
הגלריות של המרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל' 04-8562555. א'–ה', 10.00–18.00; ו', 10.00–14.00.

מיכה קירשנר, דיוקן עצמי, 2010



"ללא נקודת התייחסות", תערוכה קבוצתית

בן קדישמן, לילך אברמסקי-ארזי, ניב בורנשטין וניר דבוראי

גלריה טובה אוסמן, תל-אביב
פתיחה: חמישי, 22.2.18, בשעה 20:00
נעילה: 14.3.18

אנחנו זקוקים לנקודות, לפסיקים, לתבניות שיאפשרו לנו לארגן את העולם סביבנו. בהעדר כאלה, קל ללכת לאיבוד או להתבלבל. כשאין לנו תבניות כאלה אנחנו נשלחים לתוך מרחבים אחרים שעשויים לערער את האופן שבו אנחנו מארגנים את התפיסה שלנו. אנחנו נשלחים לחיפוש אקטיבי אחר דברים, מגלים פינות חדשות ומשמעויות חדשות ויוצרים עולם.
יוזמי הפרויקט, מפיקים ואוצרים: לילך אברמסקי-ארזי ואסף רולף בן-שחר.
אוצרת הגלריה: טובה אוסמן.
גלריה טובה אוסמן., רח' בן-יהודה 100, תל-אביב. ג'–ה', 11:00–13:00, 17:00–19:00, ו', 11:00–13:00.

ניר דבוראי, "לקראת פוסט-אורבניזם 1", 2015, קולאז' הדפסת כסף, 40×60 ס"מ



אתי אברג'ל, פיסול

מוזיאון הנגב לאמנות

אוצרת: דליה מנור
פתיחה: שלישי, 27.2.18, בשעה 19:00
נעילה: 2.6.18

בשני העשורים האחרונים גיבשה אתי אברג'ל שפה אמנותית מובהקת שמזוהה איתה, באמצעות החומרים ושיטות העבודה שלה עם חפצים שונים מתחומי הבית והמטבח ומתחום האמנות. בעבודותיה אפשר למצוא שימוש בכלים כמו קערות, סלים, מסננות ורהיטים, לצד מכחולים, עטים, מחברות וספרים. בכל אלו מטפלת אברג'ל בעבודת יד ממושכת ומופלאה: היא קושרת, עוטפת, חותכת ומדביקה, יוצרת בהם יציקות גבס, תופרת ותולה ולבסוף מרכיבה מבנים מרשימים ומעוררי השראה, המתייחסים לחלל המוזיאון הייחודי כחלק מהיצירה עצמה.
תערוכתה החדשה, שנוצרה בהזמנת מוזיאון הנגב לאמנות, היא עבודת מעבר שכוללת אלמנטים מסאגת ההגירה וההסתגלות, שבה עסקה מתחילת דרכה בעולם האמנות, למול חלקים מופשטים השואפים להשתחרר מהזיקה הנרטיבית ולהגדיר מחדש זהות אמנותית.
בערב הפתיחה ניתן יהיה לבקר גם בתערוכה אניסה אשקר, "זהב שחור", במוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח. נעילה: שבת, 3.3.18.
לסיורים מודרכים לקבוצות יש לפנות למחלקת ההדרכה.
מוזיאון הנגב לאמנות, רח' העצמאות 60, באר-שבע. טל' 08-6993531. שעות ביקור: שני, שלישי, חמישי, בשעות 10:00–16:00, רביעי, 10:00–19:00, שישי ושבת, 10:00–14:00.
[email protected]

פרט מתוך התערוכה. צילום: רעיה טוכמן



ספר חדש: "שמעון פובזנר, אדריכל"

צבי אלחייני ומיכאל יעקובסון

הוצאת דביר

ספר מקיף הפורשׂ את מכלול עבודתו של שמעון פובזנר (1999-1919), מהנציגים הבולטים של דור אדריכלי המדינה. הקריירה העצמאית של פובזנר התפרשה על פני יותר מארבעה עשורים. הוא לקח חלק בתכנון הספרייה הלאומית בגבעת-רם ומשכן הכנסת, תיכנן מבני ציבור ואקדמיה, כיכרות וסביבות הנצחה, בנייני דירות ושכונות מגורים, מוסדות חינוך ובריאות, בנייני משרדים ומסחר, מבני תרבות והארחה ומִתקני רווחה לחיילים. פובזנר אף זכה בתחרויות אדריכלות ובפרס רוקח לשנת 1957. רבות מעבודותיו נכנסו לקאנון של אדריכלות ישראל החדשה, כמו כיכר מלכי ישראל (עם אברהם יסקי), כיכר הכניסה ובנייני פקולטות בקמפוס גבעת-רם (עם יסקי), מכון ון-ליר והאקדמיה הישראלית למדעים (עם דוד רזניק), בית החייל בתל-אביב ובנתניה ועוד.
כשהיה פובזנר בן 12 הוא גילם את התפקיד הראשי בסרט "עודד הנודד" בבימויו של חיים הלחמי, הסרט העלילתי הראשון שהופק בארץ-ישראל המנדטורית. דמותו נחרתה בתודעת דור חלוצי המודרנה הארצישראלית כ"צבר" הראשון של הקולנוע.
ד"ר צבי אלחייני הוא אדריכל והיסטוריון של אדריכלות ישראל, אספן, אוצר ועורך, המייסד והמנהל של ארכיון אדריכלות ישראל במגדל שלום מאיר, תל-אביב; מיכאל יעקובסון הוא אדריכל וגיאוגרף, זוכה פרס רכטר לאדריכל צעיר 2014, כותב על אדריכלות במגוון כתבי-עת ופרסומים ואוצר תערוכות בתחום.

שלושה עותקים מהספר יוגרלו בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.

שמעון פובזנר ודוד רזניק, מכון ון-ליר, 1957–1965, מעטפת האודיטוריום (צילום אלדד פובזנר)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *