רב ערב 06.02.18

בוקר אדום במוזיאון תל-אביב | פנחס אברמוביץ', "מציאות נפרדת" | "פנטזיה", תערוכה קבוצתית | "To Ride it Out", טליה ימיני | מיוזלופ – אפליקציית משחקים חדשה במוזיאון בית ראובן

בוקר אדום במוזיאון תל-אביב לאמנות

מפגשים והרצאות בעקבות התערוכה "Total Red: צילום סובייטי"

שישי, 9.2.18, בשעה 11:00

המפגש יכלול הרצאות, שיח גלריה וסיור בתערוכה בהשתתפות המשורר והמתרגם טינו מושקוביץ, שישוחח על "האקלים התרבותי ברוסיה שלאחר מהפכת אוקטובר – מריאליזם לסוציאל-ריאליזם"; פרופ' דנה אריאלי תרצה על "כשאוונגרד פוגש דיקטטורה: צילום במהפכה האדומה"; ואוצרת התערוכה רז סמירה תוביל סיור ושיח גלריה בתערוכה.
התערוכה, המוצגת לציון 100 שנה למהפכה הרוסית, כוללת מבחר תצלומים, בעיקר מהמחצית הראשונה של המאה ה-20, שצילמו צלמים סובייטים מהשורה הראשונה. התצלומים מאפשרים להתבונן ברגעים הדרמטיים של ברית-המועצות בתחילת דרכה ולעקוב אחר התפתחות הצילום הרוסי על רקע המהפכה והמאורעות שבעקבותיה. התערוכה מראה את יכולתו של הצילום לא רק לתעד את המציאות, אלא גם להתערב בעיצובה.

אלכסנדר רודשנקו, "מדרגות", 1930



פנחס אברמוביץ', "מציאות נפרדת"

גלריה גרנדART, חיפה

אוצרת: שירלי משולם

נעילה: 26.2.18

בתערוכה עבודות נבחרות של פנחס אברמוביץ' משלוש סדרות (אוסף פרטי): "חלונות" (1960–1981); "הגדר הטובה" (1980–1981); ו"נופים אורבאניים" (1945–1979). בסדרת "חלונות" היה אברמוביץ נתון לפיתוח סגנון המופשט הלירי, האקלים והערכים הצורניים. החלון היה עבורו סוג של טבע דומם, אטום למראות ולמציאות שמחוצה לו. בסדרת "הגדר הטובה" יצא אברמוביץ אל הנוף ואל המרחב הטריטוריאלי. המושג "מקומיות" נטען עבורו במשמעות פוליטית. רישומי הסדרה מלאי עוצמה, קווים דוקרניים ואקספרסיביים ודימויים כגון גדרות תיל, אנטנות, מעברים ודמויות.

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, עופר גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה, טל': 04-8121111. שעות פעילות: א'–ה', 12:00–20:00; ו', 10:30–13:00. לפרטים: 050-5912953. [email protected]

פנחס אברמוביץ', "הגדר הטובה", טכניקה מעורבת על בד, 1980. צילום: ענבל אור-לב



"פנטזיה", תערוכה קבוצתית

הסדנה לאמנות ביבנה

פתיחה: חמישי, 8.2.18, בשעה 20:00
נעילה:
15.3.18

משתתפים: אילן שדה, גבי קריכלי, גוני חרל"פ, חדוה ראובן, יובל קדר, ליזה זברסקי, לנה זידל, מעיינה וכטל, נויה שילוני-חביב, סיון כהן, ראומה זוהר-חיות, רחל קיני.
יוזמי הפרויקט, מפיקים ואוצרים: לילך אברמסקי-ארזי ואסף רולף בן-שחר.
אוצר הגלריה: רוני ראובן.
עצים גבוהים ומשק כנפיים, זאבים וכיפות אדומות, מחטים מרדימות ונשיקות מחיות. השמים ורודים, האדמה צהובה, הכנפיים שלי ממריאות באוויר, אני גבוהה. כרוז קורא בקול מתכתי כשהעולם בחוץ נסדק, קשה להבחין בין אנשים לאנדרואידים, ואולי זה לא משנה. צדפים על הים מושכים פנימה לפוסידון לבנות ים, לספינות טרופות שבהן רוחות הפיראטים המתים שרות שירים ספוגי רום ותעוזה. הפנטזיה יוצרת עולם חלופי עם חוקים משלו, שבתוכם אנחנו מתנהלים ולפעמים שוכחים שהעולם שיצרנו דומה יותר משנדמה לנו לעולם האחר, שאנחנו מכנים אמיתי, שגם אותו אנו יוצרים.
גלריית הסדנה לאמנות יבנה. שדרות דואני 25, יבנה. שעות פתיחה, א'–ה', 09:00–13:00, ב', ד', 17:00–19:00.

ליזה זברסקי, "קנטאור", 2013, צבעי מים ורפידוגרף על נייר, 56×43 ס"מ



"To Ride it Out", טליה ימיני

אוצרת: הגר בריל

גלריה בגליל, בית-הספר לניהול ע"ש סר הארי סולומון, האקדמית גליל מערבי
פתיחה: שישי, 9.2.18, בשעה 11:00
12:00,
שיח גלריה עם האוצרת והאמנית בליווי הרצאה של ד"ר נדב קשטן, ראש החוג ללימודי שימור באקדמית גליל מערבי
נעילה: 6.4.18

המושג "To Ride it Out" נטוע בעולם הימאות ופירושו לנקוט את כל הצעדים כדי להיחלץ מסערה. טליה ימיני רואה בים מטפורה לקיום האנושי: הסערות, הגלים והסכנות הבלתי צפויות, וגם תגליות חדשות או עגינה בחוף, כולם משולים לתחנות ולאירועים בחיי האדם. חוסר היכולת לצפות את הבאות, אירועים המתרחשים ללא התרעה והצורך להתמודד עם משברים מיתרגמים בתערוכותיה למעין סביבות צפות, רעועות ובלתי יציבות. ימיני פורשת בחלל הגלריה מרחב נופי הדורש מן מהצופים לנווט בתוכו, לבחור מסלול ולקבל החלטות על דרך תנועתם במרחב. המיצב מורכב מיבשות שחורות ומסיביות ומדגמי סירות מוקטנות מעץ. כך יוצרת ימיני חלל שקנה-המידה שלו משתנה: לרגעים אנו תופסים אותו ביחס ישר לגוף האנושי, לרגעים אנו צופים בו כמו היינו עומדים על סיפונה של ספינה המפליגה בים, ולרגעים נוצרת לנגד עינינו תמונה מנקודת ראותו של המכ"ם; כמו היינו צופים בנוף השחור ממבט עילי וממרחק רב.

מראה הצבה מתוך "To ride it out", טליה ימיני, גלריה בגליל, 2017. צילום: טל נסים



מיוזלופ – אפליקציית משחקים חדשה במוזיאון בית ראובן

בית ראובן השיק לאחרונה אפליקציית משחקים חדשה ההופכת את הביקור במוזיאון לסיור אינטראקטיבי מאתגר ומלמד. האפליקציה מיועדת למשפחות ולצעירים. המשחקים דורשים התבוננות מעמיקה ביצירות אמנות, והם מרחיבים את הידע על התקופה והמקום שבהם פעל האמן. חוויית הביקור הופכת לאקטיבית. כדי לשחק באפליקציה המבקרים חייבים להיות במוזיאון עצמו ולהתבונן בציורים.
בית ראובן הוא בית היסטורי המציג יצירות מראשית ימיה של האמנות הישראלית. הביקור במוזיאון משלב את העבר עם טכנולוגיה עכשווית ויוצר חוויה מיוחדת.
אפליקציית מיוזלופ ניתנת להורדה בחינם לכל מכשיר נייד. האפליקציה מיועדת לילדים מגיל 8 ומעלה. החוויה מתאימה לבילוי משפחתי משותף. פרסים למשתתפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *