רב ערב 30.01.18

מפגשי אמן סביב אשכול התערוכות "אמנות מסוכנת" | אניסה אשקר, "זהב שחור" | שיח אמנים בתערוכה "בעיות השעה" | "שזלונג", יואב וינפלד

"מדברים אמנות", מפגשי אמן סביב אשכול התערוכות "אמנות מסוכנת"

מוזיאון חיפה לאמנות

שבת, 3.2.18, בשעה 11:00

סדרת מפגשים בלתי אמצעיים עם אמנים בולטים המציגים באשכול התערוכות "אמנות מסוכנת", המתייחסות לנושאים חברתיים כמו הזכות להפגנה ולהגנה, זכויות נשים, זכויות הקהילה הלהט"בית וזכויות הפליטים. אמנים רבים נוקטים אסטרטגיה של אקטיביזם אמנותי ושואלים אם בכוחה של האמנות העכשווית לתפקד כזירה של מחאה פוליטית.

באשכול משתתפים כ-80 אמנים ישראלים ובינלאומיים מהמובילים בנושא, ובהם ויק מוניז, טרייסי מופט, מריה מריה אחא-קוצ'ר, גילברט וג'ורג', דניאל ארזולה, גיל יפמן, חן שיש, אלדד רפאלי, בן הגרי, עודד בלילטי, אורן זיו, נירית טקלה, קרן ענבי, Dede וניצן מינץ, AME72 ואחרים.

מוזיאון חיפה לאמנות, רח' שבתאי לוי 26, חיפה.

מחיר: 45 שקל. בהרשמה מראש בלבד. מספר המקומות מוגבל.

רכישת כרטיסים באתר: hma.org.il

אלדד רפאלי, מסכה מתוך הסדרה "המחאה החברתית", 2011, הזרקת דיו על נייר פיין-ארט, באדיבות האמן



אניסה אשקר, "זהב שחור"

מוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח, באר-שבע

אוצרות: שרון לאור-סירק, דליה מנור
הרצאה: שני, 5.2.18, בשעה 10:30
נעילה: 3.3.18

לראשונה מאז פתיחתו מציג המוזיאון תערוכת יחיד של אמנית עכשווית, אניסה אשקר. התערוכה כוללת ציורים על בד ועל נייר, תצלומים גדולים משולבים בקרמיקה הולנדית, מיצבים עשויים מחול ומתמרים ועלי זהב שנוצרו במיוחד לחלל התערוכה הייחודי. התערוכה מתחקה אחר רעיונות וחוויות מימי ילדותה של האמנית בעכו, המשפחה שבה גדלה וצדדים שונים של התרבות האסלאמית והמגעים עם תרבות אירופה הקלאסית. עבודת סאונד (של המוזיקאי איאן ריכטר) עוטפת את החלל ומחברת בין חלקי התערוכה.
הרצאה: ד"ר לי צ'פמן, "אוצרות קהיר: עושר במצרים הפאטימית"
במסגרת סדרת הרצאות בנושא "חיי היום-יום במזרח התיכון – עבר והווה", בשיתוף עם אוניברסיטת בן-גוריון. לאחר הפסקה וכיבוד קל: שיח-גלריה בנושא "דם אלים מוזהב: בין סיפורי המיתולוגיה היוונית לעבודתה של האמנית אניסה אשקר", עם ד"ר נאוה סביליה-שדה.

אניסה אשקר, "גן עדן  (1, 2)", 2014, אקריליק, שמן, ספריי זהב וצלחות קרמיקה מן המוכן, מראה הצבה בתערוכה. צילום: לנה גומון



שיח אמנים בתערוכה "בעיות השעה"

ביתן הלנה רובינשטיין של מוזיאון תל-אביב לאמנות

ערב שיח: שלישי, 6.2.18, בשעה 19:00
התערוכה "בעיות השעה" שאצר דורון רבינא בוחנת את המגע של האמנות עם האקטואלי, עם רוח הזמן. היא מתבוננת באופן שבו האמנות עומדת ביחס ל"בעיות השעה", על המוכנות של האמנות לספוג ולהכיל תוכן אקטואלי ולגעת באופן עמוק ב"עכשיו".
בתערוכה נערכים ערבי שיח פתוחים לקהל ללא תשלום, שבהם אמנים משוחחים על היחס של אמנותם לבעיות השעה.
השיח הקרוב יתקיים עם האמנים מעיין אליקים, יעל אפרתי, דגנית ברסט וגלעד רטמן.

 

מעיין אליקים, "אורובורוס", 2013



"שזלונג", יואב וינפלד

Third Floor on The Left
רח' המערכה 31, תל-אביב

פתיחה: חמישי, 1.2.18, בשעה 20:00

נעילה: חמישי, 22.2.18

Third Floor on the Left שמחה להציג את "שזלונג", תערוכת יחיד ייעודית לחלל מאת יואב וינפלד, הכוללת רישומים ואובייקטים המתייחסים לסביבה הביתית שבה הם מוצגים ולמעמדם כעבודות אמנות. באמצעות התחקות אחר אלמנטים עיצוביים המאפיינים טעם טוב, הופך וינפלד את הבית למרחב של סטיות חבויות ושל תשוקות שבין אדם לחפץ. וינפלד מהרהר על זהות המתגוררים בדירה ואורח חייהם תוך התערבות, החלפה ושיבוש עדין של הסדר הקיים.

Third Floor on The Left הוא פרויקט עונתי, בסביבת מגורים, המורכב מכמה תערוכות מתחלפות בתמות שונות ואירועים נקודתיים. "שזלונג" הוא הפרויקט השני במספר. קדמה לו התערוכה הקבוצתית "דונה ויקטוריה".
Third Floor on the Left מנוהל ונאצר על-ידי מיטל אבירם, אוצרת ובוגרת תוכנית MA במדיניות ותיאוריה של האמנויות, בצלאל.

יואב וינפלד, "A Man With a Hat", 2017

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *