רב ערב 23.01.18

עשו מנוי ל"ערב רב"! | "נתיבים ועקבות": אמנות עכשווית מאוסטרליה | שיחה ומפגש – "משחקי חצר" | "Double Operation", איציק ג'ולי ועדו פדר – הגרלת כרטיסים לקוראי "רב ערב"! | "לא יהיה כלום" | "ממלכה"

עשו מנוי ל"ערב רב"!

עזרו לנו להמשיך לעשות עיתונות תרבות עצמאית, בועטת, מגוונת והוגנת

כידוע לכם, "ערב רב" מתקיים על בסיס תרומות, מענקים ועבודתם המסורה של מתנדבים, ומקפיד לפרסם תוכן איכותי ולאפשר שיח מורכב על אמנות ישראלית ובכלל. רוצים/ות לתמוך בהמשך פעילות האתר? עשו מנוי חודשי, העבירו תרומה חד-פעמית או התחדשו בחולצת/תיק "ערב רב".
מבצע לנרשמים/ות:
מנוי בסך 20 שקל לחודש – תיק בד של "ערב רב" במתנה
מנוי בסך 35 שקל לחודש – חולצת "ערב רב" במתנה
מנוי בסך 50 שקל לחודש – תיק וחולצה של "ערב רב" במתנה
תרומה חד-פעמית בסך 150 שקל ומעלה – תיק וחולצה של "ערב רב" במתנה
לתרומה לחצו כאן.



"נתיבים ועקבות": אמנות עכשווית מאוסטרליה
Tracks and Traces: Contemporary Australian Art

מוזיאון הנגב לאמנות, באר-שבע, בשיתוף עם קרן שרמן לאמנות עכשווית, סידני

אוצרות: אמילי רולף, דליה מנור
נעילה: 10.2.2018

לראשונה בישראל מוצגת תערוכה קבוצתית של אמנות עכשווית מאוסטרליה. התערוכה כוללת עבודות ציור, צילום, וידיאו ומיצב של תשעה אמנים ואמניות אוסטרלים בינלאומיים ממוצא ומרקע תרבותיים מגוונים. תכניה של התערוכה והאמנים המציגים בה משקפים את המציאות המורכבת של אוסטרליה היום כאומה בתהליכי השתנות. עם שורשים עתיקים של מאות תרבויות ושפות שחיו ביבשת למעלה מ-50 אלף שנה – הזהות האוסטרלית היא רבת פנים.
התערוכה נוצרה במיוחד עבור מוזיאון הנגב לאמנות ומתמקדת בכמה סוגיות, ובהן שאלות של זהות, שימור הזיכרון והמורשת והיחס המיוחד של האדם לאדמה ולנוף. התערוכה מלווה בקטלוג דו-לשוני (בעיצוב יוסי ג'יברי).
התערוכה נפתחה לרגל אירועי המאה לקרב באר-שבע (31.10.1917), שבמהלכו היה לחיילים האוסטרלים תפקיד משמעותי.
המוזיאון פתוח בימים שני, שלישי וחמישי בשעות 10:00–16:00, בימי רביעי בשעות 10:00–19:00, ובימי שישי ושבת בשעות 10:00–14:00.
מומלץ לבקר גם בתערוכה של אניסה אשקר, "זהב שחור", במוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח.
לסיורים מודרכים לקבוצות יש לפנות למחלקת ההדרכה:  [email protected],
08-6993531.

\Danie Mellor, on a noncorreolationist thought VI, C-print photograph on a metallic photographic paper. photograph courtesy of Danie Mellor



שיחה ומפגש בתערוכה "משחקי חצר", גלריה ברבור

בהשתתפות האמנים יאנה אר ובועז לוונטל, אוצר התערוכה מידד אליהו ואוצר הגלריה אברהם קריצמן

שישי, 26.1.18, בשעה 12:00

נעילת התערוכה 2.2.18

תערוכתם הזוגית של יאנה אר ובועז לוונטל, "משחקי חצר", מציגה מעבודתם: ציורי השמן והאובייקטים של לוונטל ועבודות הגרפיט, הפחם, השמן והשעווה של אר. אלה מוצגים בפעם הראשונה, בהצבה משותפת שנוצרה במיוחד עבור חלל גלריה ברבור.
במפגש בתערוכה נקיים שיחה על תהליכי העבודה של אר ולוונטל, מקורות ההשראה המגוונים שלהם, הבחירה בחמקמקות הדימוי ומתיחת גבולות המדיום שבו הם יוצרים. נדון באתגרים העומדים בפני העשייה האינטימית ברישום וציור בעידן העכשווי עמוס הדימויים, שבו החשיפה היא מהירה ומתמדת.

גלריה ברבוררח' שיריזלי 6, נחלאות, ירושלים. ימים שני–חמישי, 16:00–20:00, שישי, 11:00–14:00.

מראה הצבה מתוך התערוכה "משחקי חצר", צילום: אלי סינגלובסקי



"Double Operation", איציק ג'ולי ועדו פדר

מרכז תרבות מנדל, יפו

חמישי עד מוצ"ש, 1–3 בפברואר 2018, בשעה 20:00
שלישי-רביעי, 5–6 בפברואר 2018, בשעה 20:00

היוצרים איציק ג'ולי ועדו פדר, מנהלים אמנותיים פעילים (פסטיבל ישראל, פסטיבל צוללן למחול עכשווי), מציגים יצירות בחללים של מרכז תרבות מנדל. העבודות – תערוכת אמנות של איציק ג'ולי ויצירת מחול של עדו פדר – נוצרו במסגרת התוכנית "אופרציה", השואפת לחבר בין תחומי אמנות שונים לבין אופרה וקול. בין המשתתפים הקודמים בפרויקט: איריס ארז, שלומית פונדמינסקי,יסמין גודר ומאיה ויינברג.

מרכז תרבות מנדל, רחוב התקומה 1 יפו. לרכישת כרטיסים: כאן.

כרטיס זוגי ליום שלישי, 6.2.18, יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.

It Itches, צילום: בן פלחוב



"לא יהיה כלום" | There will be Nothing | لن يكون هناك شيء

הגלריה של התוכנית לתואר שני, בצלאל, תל-אביב

נעילה: ראשון, 25.2.18

מקור המושג "גרוטסקי" ברנסנס, אז כינו כך ציורי קיר רומאיים שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות. הציורים היו ארוטיים, פנטסטיים, גדושי מפלצות ויצורים היברידיים, ובעיקר: שונים ממה שנתפס אז כציור "יפה" ו"טוב". השפעתם של ציורי קיר אלו על תולדות הציור מכרעת, וניתן למצוא את עקבותיהם לאורך ההיסטוריה של הציור במערב, החל מהקפריצ'וס של גויה, ציוריו המאוחרים של פיליפ גסטון וציירים בני זמננו דוגמת ג'ון קארין וג'ורג' קונדו. הציור הגרוטסקי מאתגר את "הציור היפה". הוא פועל לפי היגיון אלטרנטיבי אנרכי, פורע סדר וחותר תחת תפיסות מקובלות. הלקסיקון הגרוטסקי כולל, בין היתר, את הקריקטוריאלי העודף, המפלצתי, המעוות והאבסורדי. העולם הגרוטסקי הוא מקום הפוך שבו הראש והאגן החליפו מקומות. הוא חוגג את פתחי הגוף ואת צרכיו המיידיים, וניתן לזהות בו הומור פרוע ודמיון חסר גבולות או איסורים מוסרניים.

האמנים המשתתפים בתערוכה "לא יהיה כלום", ציירים וציירות צעירים/ות בוגרי בצלאל מהמחזורים האחרונים של התוכנית לתואר שני באמנויות, משתמשים בכליו השונים והמגוונים של הגרוטסקי. עבודותיהם משקפות במידה רבה את המציאות של המקום שבו הם פועלים.

האמנים המשתתפים: חליל בלבין, טל ברויטמן, עומר הלפרין, רקפת וינר-עומר, שי יחזקאלי, אלעד לרום, מרב קמל, אפרת רובינשטיין, אלעד רוזן.

אוצרים: פרופ' איציק לבנה, ד"ר דור גז.

הגלריה של התוכנית לתואר שני, בצלאל, רח' סלמה 60, תל-אביב. שעות פתיחה: ראשון עד חמישי, 10:00–17:00, או בתיאום מראש.

אלעד לרום, "מפלצת חטאים", גואש על נייר, 2015



"ממלכה", גלריה תיאטרון החנות, תל-אביב

דניאל פלאי, שני וייס, תמר שחר

אוצרת: טלי קיים
פתיחה: חמישי, 25.01.18, בשעה 20:00

הוויטרינות בגלריה תיאטרון החנות הופכות לתל ארכיאולוגי חשוף. בערבוביה יוצגו חפצים, שרידים, שהם למעשה גופי עבודות של שלוש/ה אמניות/ם. שני וייס אוספת בחוף הים פיסות פלסטיק עזובות שהיא מרכיבה מחדש בסטודיו והופכת לפסלים מופשטים זעירים. דניאל פלאי חוקר את הכד ככלי שנשאר מאחור, כשריד לתרבות. על הכדים שיצר על-פי ספרי ארכיאולוגיה מקומיים, מעטר פלאי בדוגמאות מאריחים מצוירים שציפו בעבר רצפות של בתי פלסטינים ביפו, וכיום גם אותם ניתן לאתר בחולות הים. תמר שחר חוקרת את זהותה החצויה כילדה מאומצת מברזיל באמצעות חפצים שירשה, המבטאים מתח בין מקורותיה הביולוגיים לבין התרבותיים-סימבוליים מבית אמה וסבתה המאמצות וממוצאן הרוסי.

התערוכה "ממלכה" קרויה על שם דרגת הסיווג הרחבה ביותר בטקסונומיה (תסוויג), תורת הקטלוג שצמחה בחקר הביולוגיה ומשרתת גם את תחום המוזיאולוגיה. לצד הערבוביה, מציגה הוויטרינה הימנית את כללי הטקס: השלבים השונים בתהליך היצירה מן הראשוני, הממצא, ועד למטופל, הפרשנות היצירתית העצמאית.
"ממלכה", גלריה תיאטרון החנות, רח' העלייה 31, תל-אביב.

שני וייס, ללא כותרת, 2017, טכניקה מעורבת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *