רב ערב 16.01.18

טיש בשבט, בית אבי חי | "שתיים שעשוע ורוד" במוזיאון ת"א | תערוכות חדשות בסדנאות האמנים, י-ם | "עמוד ענן" במוזיאון הרמן שטרוק | רותם רוזנבוים, "עמלץ" | שוקה גלוטמן – ספר אמן חדש | "נורופן", להלי פרילינג ושרון פדידה

טיש בשבט, בית אבי חי, ירושלים

חכם דוד מנחם | דב אלבוים | נטע אלקיים
על טבע, התחדשות האדם ומה שביניהם
שישי, 26.1.18, בשעה 21:00

הכניסה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי ובהרשמה מראש בקופת בית אבי חי ובאתר הבית, החל ב-21.1.18 ועד ה-26.1.18 בשעה 11:00.
האירוע מכבד שבת ופתוח לכולם.

מוצ"ש בשבט, בית אבי חי, ירושלים

פרץ אליהו | מארק אליהו | הרבה תמר אלעד-אפלבום
במפגש שכולו מוזיקה, טקסט וטבע
מוצ"ש, 27.1.18, בשעה 21:30

האירועים במסגרת "שבת בבית" – אירועי שישבת בבית אבי חי.
מחיר: 60 שקל. סטודנטים: 30 שקל.



לרגל נעילת התערוכה "לואיז בורז'ואה: שניים"

יסמין גודר עם מופע המחול "שתיים שעשוע ורוד"

אולם אסיא, מוזיאון תל-אביב
מוצ"ש, 20.1.18, בשעה 20:30

יותר מ-100 אלף איש כבר ביקרו בתערוכה "שניים" של האמנית לואיז בורז'ואה, אחת מהנשים המבריקות והמשפיעות ביותר במאה ה-20. לאור הביקוש הרב הוחלט במוזיאון תל-אביב לאמנות להאריך את התערוכה בחודש ולקיים סדרת אירועים שיעסקו ביצירתה ובחייה של האמנית.
לקראת נעילת התערוכה תעלה הרקדנית והכוריאוגרפית יסמין גודר במוזיאון, לערב אחד בלבד, את מופע המחול "שתיים שעשוע ורוד", יצירה המתכתבת עם האמנות של לואיז בורז'ואה.
שתי נשים משיבות ביצירה למבט התמידי הבוחן אותן, מתמודדות עם הציפייה של המסתכל, בוחנות את סמלי הגוף הנשיים ככלי תרבותי נרכש, בין אם ברצון ובין אם לאו, ומתוך כך יוצרות מערכת יחסים ביניהן. בורז'ואה עוסקת ברשת הנשית בתוך התא המשפחתי, ביחסי אם ובת, לידה ואובדן. גודר עוסקת במחוות של הדדיות נשית, ביחסי אחיות וחברות.
התערוכה תהיה פתוחה למבקרים החל בשעה 19:30.
כרטיסים למופע: 80 שקל, כולל כניסה לתערוכה. לפרטים: 03-6077020, www.tamuseum.org.il.

מתוך המופע "שניים שעשוע ורוד", 2017. צילום: תמר לם



שתי תערוכות חדשות בסדנאות האמנים, ירושלים

פתיחה: שני, 22.1.18, בשעה 19:00

"חלק ונחלה" | צפיה דגני
אוצרת: אביטל ברק
הפרויקט "חלק ונחלה" מתרחש בדירות Airbnb בפולין. האמנית שכרה את הדירות דרך הפלטפורמה, הקימה בהן מיצבים מאובייקטים שהיו בהן, והחזירה הכל למקום, בלי להשאיר עקבות (יש לקוות). בכך דגני מתייחסת אל מעשה "הכנסת אורחים" בעידן שלנו, חוקרת יחסי בעלות ומוסר בתיירות של "כלכלה שיתופית", ואת אופיו של אובייקט האמנות הנוצר ומופיע בתנאים אלו. במיצבי הפנטום שלה, היא בוחנת יחסי שייכות למרחב הגיאוגרפי והתרבותי שממנו מגיעה משפחתה, בודקת מה מותר ומה אסור לה לעשות במרחב זה, ובאיזו רשות.
"קיר אמן | Living Room" | הדס דוכן מארחת את שרון אזגי
התערוכה מורכבת מאובייקטים שנלקחו מהסביבה הביתית. בחינה נוספת חושפת כי תפקידם המקורי נלקח מהם ובמקומו הוכנס אלמנט אחר: מנגנון מכני או טכנולוגי המוציא אותם מהקשרם הקונבנציונלי והיומיומי. מנגנונים אלו מעניקים לאובייקטים תודעה משלהם, מעבירים את החפץ תהליך של הנשמה, ומחלצים מתוך גופם הסטטי את הכוח המיני והתודעתי הטמון בהם.
לאירוע בפייסבוק

שרון אזגי וצפיה דגני



"עמוד ענן", תערוכה קבוצתית חדשה במוזיאון הרמן שטרוק, חיפה

אוצרת: סבטלנה ריינגולד
פתיחה: חמישי, 18.1.18, בשעה 20:00

משתתפים: יעל אורן, אריה אזן, גסטון צבי איצקוביץ', אבנר בן-גל, עופר בסודו, מאיה גולד, אורי גרשוני, אורי גרשט, אלי דינר, יונתן הירשפלד, שירלי וגנר, גל וינשטיין, שלומי חגי, אילנה חמאוי, חנה בן-חיים-יולזרי, עמאר יונס, גיא יחיאלי, שרון יערי, ליאורה לאור, רונן סימן-טוב, ברנדנט סמילדה, מאיה סמירה, נעמה פורת, יגאל פליקס, מוש קאשי, רועי קופר, אינגה פונר-קוקוס, הרמן שטרוק, חנן שלונסקי, דפנה שרתיאל.

התערוכה מציגה מתח בין שאיפה אל מימד נשגב ורוחני לבין תיאור של מציאות קטסטרופלית וקודרת. מתח זה מיוצג באמצעות התייחסות לנושא העננים. אותם עננים, שבעבר ייצגו עולם שמימי, מסמלים בעבודות אמנות עכשוויות ריחוק מהטבע ומכל קיום נשגב. הביטוי "עמוד הענן", המציין בתנ"ך את הופעתו של אלוהים בפני עם ישראל, הפך בתודעה העכשווית לייצוג של מציאות קשה ומדממת, אחר קיומו של המבצע הצבאי "עמוד ענן" ברצועת עזה בשנת 2012.
האמן הרמן שטרוק הרבה לעסוק בנושא העננים בהדפסים ובעיקר בציורי שמן, בייחוד בשנות ה-30, כשהוא צופה מביתו שבחיפה לנוף המפרץ והגליל. עבודות אלו מציינות תשוקה לקיום שמימי וחוויה של מרחב פתוח ואוורירי. הן מבטאות את האופן שבו האמן תירגם את תפיסת הנשגב, ברוח הרומנטיקה האירופית, בהתייחסותו למרחב המקומי. שמי ארץ-ישראל, במלוא אורם, מייצגים ביצירותיו את תפיסת השמים במקורות היהודיים, בייחוד בספר "תהילים".
מוזיאון הרמן שטרוק, רח' ארלוזורוב 23, חיפה. שעות פתיחה: א'–ד', 10:00–16:00; ה', 10:00–19:00; ו', 10:00–13:00.
אתר המוזיאון: http://www.shm.org.il/

ברנדט סמילדה, "נימבוס"



רותם רוזנבוים, "עמלץ"

הגלריה בבארי

אוצרת: זיוה ילין
פתיחה: שישי, 19.1.18, בשעה 19:00
שיח גלריה בהשתתפות האמן: שבת, 20.1.18, בשעה 13:00
נעילה: 10.2.18

רותם רוזנבוים, בוגר המדרשה לאמנות (2014), יוצר ציורים פרועים ואינטנסיביים ורישומי קו דיגיטליים על גבול הגרוטסקי והקריקטורי, בוחן את שדה הציור העכשווי ומרחיב את גבולותיו. בציוריו קיים פער בין ססגוניות, צבעוניות ועושר ציורי שמח לבין נושאי הציור שמתארים מצבים לא יציבים של גוף אנושי ומפגש אנושי במצבי חולי, חולשה ותהליכי פירוק, כשברקע נופים ופני שטח מוזרים, מתפוררים וסתומים. הציור נגיש וקומוניקטיבי, מזמין ומשעשע, וגם פרוע, אגרסיבי, לא נוח ולא מעודן.
רוזנבוים בורא בציוריו סביבות חיים ונופים אפוקליפטיים, כשהדמויות המאכלסות אותם הן הכלאות של בני-אנוש ומפלצות הכלואות בסיטואציה הזויה, רצות, אוכלות, שטות, צפות, נסחפות בזרם ומקיימות קשרים חברתיים. ברוב הנופים קיימים מים – אגמים, נהרות, מקווי מים קטנים, בצה טובענית, בית-מרחץ ציבורי או אמבטיה. האנרגיה המימית, הנוזלית, משרתת אותו בתחושה הכללית של כאוס, טביעה, ריקבון, הפרשות ויוצרת הקבלה לחומר הציורי, המשחתי-נוזלי-נמרח ומתפרק. שם התערוכה, "עמלץ", פירושו כריש אכזרי, דימוי שמופיע באופן הומוריסטי ברבים מציוריו, כדמות מפלץ ימי ידידותי שקם לתחייה ומשוטט בעולם בני-האדם.
שעות פתיחת הגלריה: חמישי, 17:00–20:00; שישי, 09:00–13:00; שבת, 11:30–14:30, או בתיאום מראש עם זיוה ילין, 0547918049, או סופי ברזון-מקאי, 0547918464.

רותם רוזנבוים, "Turmoil"



 "חוף ירושלים"

שוקה גלוטמן משיק ספר אמן חדש

חמוש במצלמת צעצוע מפלסטיק, שהגיעה לידיו במקרה, יוצא שוקה גלוטמן לשוטט בעיר ילדותו. המצלמה שבידיו חסרת תחכום, ואינה מאפשרת כל שליטה באמצעים הצילומיים. מצב זה מאפשר לו דרך צילום משחקית משחררת ומהנה. יחד אתה מתעורר גם פלירטוט עם הספונטני, המקרי והמזדמן. גודלה הזעיר של המצלמה שבידיו הופך אותו לרגע למרגל בארץ מוכרת ולא-נודעת. לפתע הוא יכול להרפות מהמשמעת המקצועית שרכש, ושוב הוא פנוי כילד לצאת ולתור אחר הרפתקאות ברחובות העיר ובשפת ימה. העיר שבה גדל היתה בינתיים לעיר-מדינה, והיא נגלית לעיניו מחדש.

מרכיבי הפרגמנטים הטקסטואליים שבספר נאספו במהלך השנים בשעת שיטוט ברחובות איסטנבול, אתונה, נאפולי, ליסבון, לונדון ותל-אביב.

לספר כריכה רכה (25/21 ס"מ) ובו 102 עמודים, 90 צילומים צבעוניים ו-65 פרגמנטים טקסטואליים.

להלן חלקו הראשון של הספר בגרסה לדפדוף: חוף ירושלים.

מחיר מוזל בקנייה מוקדמת וישירה: 80 שקל, כולל משלוח בדואר.
לפרטים: [email protected]

מתוך "חוף ירושלים", שוקה גלוטמן



"נורופן", להלי פרילינג ושרון פדידה

סופ"ש של תערוכה זוגית

שוקן 6, תל-אביב
18-20 בינואר 2018
פתיחה: חמישי, 20:00–23:00; שישי, 11:00–14:00; שבת: 11:00–14:00

בתערוכה משותפת לסוף-שבוע אחד בלבד נפגשות אסטרטגיות הפיסול והתפיסות האסתטיות של להלי פרילינג ושרון פדידה, אמנים ובני זוג, בחלל אחד משותף. במפגש זה פדידה מפסל ומרכיב מערכים של מצבי קיצון בין חומרים. באסטרטגיה של איסוף והרכבה מחדש של אלמנטים הקיימים בשגרת היומיום, הוא מייצר דרכם חווייתיות של כאוס, תחושת אובדן ואלימות. פרילינג מייצרת מעליו, מסביבו וצמוד אליו זירה מוליכת אור המדמה סבך קורים מוגדל, שברי זכוכית וממטרי גשם. אלו מוליכים מטחי כוכבים, תנועה של גרמי שמים וגלקסיות המשלימה צורנית את החלל, אך בכל זאת יוצרת ניגוד טקסטורות, סגנון ואסתטיקה, לסגנונו ועבודתו האינטואיטיבית של פדידה.
זהו שיתוף הפעולה האמנותי השני של הזוג, לאחר תקופה ארוכה שבה יצרו כאמנים נפרדים. תערוכתם הזוגית האחרונה מ-2009, "אבל אני לא", הוצגה בחלל גלריה דרום (2008–2010) בדרום תל-אביב.
שוקן 6, קומה שנייה, תל-אביב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *