רב ערב 09.01.18

עשו מנוי ל"ערב רב"! | ארבע תערוכות חדשות במוזיאון פ"ת | "עומק", המחלקה לתקשורת חזותית, שנקר | "נתיבים ועקבות: אמנות עכשווית מאוסטרליה" | "שבע על שבע"

עשו מנוי ל"ערב רב"!

עזרו לנו להמשיך לעשות עיתונות תרבות עצמאית, בועטת, מגוונת והוגנת

כידוע לכם, "ערב רב" מתקיים על בסיס תרומות, מענקים ועבודתם המסורה של מתנדבים. ערב רב ממשיך לייצר תוכן איכותי ולאפשר שיח מורכב על אמנות ישראלית ובכלל. רוצים/ות לתמוך בהמשך פעילות האתר? עשו מנוי חודשי, העבירו תרומה חד-פעמית או התחדשו בחולצת/תיק "ערב רב".
מבצע לנרשמים/ות:
מנוי בסך 20 שקל לחודש – תיק בד של "ערב רב" במתנה
מנוי בסך 35 שקל לחודש – חולצת "ערב רב" במתנה
מנוי בסך 50 שקל לחודש – תיק וחולצה במתנה
תרומה חד-פעמית בסך 150 שקל ומעלה – תיק וחולצה במתנה
לתרומה לחצו כאן



מוזיאון פתח-תקווה לאמנות מציג:
ארבע תערוכות חדשות

פתיחה: 11.1.18

התערוכה הראשונה, "נתיב האבדון, חורף 2065", היא של זוכה פרס מפעל חיים של משרד התרבות והספורט לשנת 2018, האמן בני אפרת, שיציג עבודות חדשות וישנות המאירות את מהלכה הרציף והעקבי של אמנותו לאורך יותר מחמישה עשורים. אפרת יציג מיצבי וידיאו העוסקים באסונות אקולוגיים ומיצב וידיאו עם המשורר רוני סומק. כמו כן יוצגו סרטי אמנות ישנים שלו, ששוחזרו במיוחד עבור התערוכה.
התערוכה השנייה היא "פעם אחת, פעמה, שנייה", של האמן החזותי והמוזיקאי גיא גולדשטיין, שיצירתו שואבת מן הזיקות בין החזותי והצלילי ועושה שימוש בחומרים ובכלים של המוזיקה והסאונד. כל העבודות של נוצרו במהלך שהותו של האמן באירלנד במגדל בן 200 שנה, שם חקר את "צבעי הרעש". אלבום שהוציא במקביל לתערוכה הוא פסקול לסרט שיוקרן על מסכים במסגרתה.
התערוכה השלישית, "ארכיון של הרגע: טלי נבון בעקבות רישומים של זאב תשבי", נולדה בהשראת מחברות הרישומים של זאב תשבי (1915–1953); והרביעית, "עבודת צוות", ממשיכה את מהלכי ההתבוננות של המוזיאון כמנגנון בגופו ובמרחבי הפעולה שלו ונשענת על הדואליות שבין עבודת אמנים כמדריכים במחלקת החינוך של המוזיאון להיותם אמנים פעילים בשדה האמנות העכשווית.

בני אפרת, Junkyard" ,2017"



"עומק", המחלקה לתקשורת חזותית, שנקר

אוצרות: הילה שאלתיאלי ומיכל פאוזנר

מוזיאון יפו העתיקה
פתיחה: חמישי, 11.1.18, בשעה 19:30

התערוכה השנתית של המחלקה לתקשורת חזותית מסמנת זו השנה השלישית ברציפות מגמות וכיוונים רעיוניים וויזואליים ומשקפת את הלכי הרוח של דור סטודנטים מרתק, שגדל לתוך עולם דיגיטלי, דובר שפת אימוג'י כאילו היתה שירה ומתנהל שעות בתוך מרחבים וירטואליים. דרך בחינה והסתכלות על עבודות כגון אריזות, פסלים, כלים, בגדים, צעצועים וכלי בישול, ניתן לזהות כי קיימת מגמת חזרה לעיסוק בחומר, ביצירת אובייקטים ממשיים ועיצוב בתלת-מימד.
לצד העבודות המוצגות בתערוכה יתקיימו מדי יום רביעי בשעות הערב מפגשים שבהם ידונו המשתתפים בנושאים הבאים לידי ביטוי במיצגי התערוכה.
מדי שבת בבוקר יתקיימו פעילויות יצירה והעשרה לילדים בהנחיית מרצי המחלקה לתקשורת חזותית.
הכניסה חופשית.
מוזיאון יפו העתיקה, רח' טיילת מפרץ שלמה 10, יפו. שעות פתיחה: רביעי, 21:00–10:00, חמישי, 17:00–10:00, שישי, 14:00–10:00, שבת, 17:00–13:00.
לחצו כאן לפרטים נוספים

 

לי דוד, אותיות נמתחות



"נתיבים ועקבות: אמנות עכשווית מאוסטרליה"

מוזיאון הנגב לאמנות, באר-שבע, בשיתוף עם קרן שרמן לאמנות עכשווית, סידני

אוצרות: אמילי רולף, דליה מנור
נעילה: 10.2.2018

לראשונה בישראל מוצגת תערוכה קבוצתית של אמנות עכשווית מאוסטרליה. התערוכה כוללת עבודות ציור, צילום, וידיאו ומיצב של תשעה אמנים ואמניות אוסטרלים בינלאומיים ממוצא ומרקע תרבותיים מגוונים. התערוכה משקפת את המציאות המורכבת של אוסטרליה כאומה בתהליכי השתנות, עם שורשים עתיקים של מאות תרבויות ושפות שחיו ביבשת למעלה מ-50 אלף שנה. התערוכה נוצרה במיוחד עבור מוזיאון הנגב לאמנות והיא מתמקדת בשאלות של זהות, שימור הזיכרון והמורשת והיחס המיוחד של האדם לאדמה ולנוף. התערוכה מלווה בקטלוג דו-לשוני (בעיצוב יוסי ג'יברי).
התערוכה נפתחה לרגל אירועי המאה לקרב באר-שבע (31.10.1917), שבו היה לחיילים אוסטרלים תפקיד משמעותי.
המוזיאון פתוח בימים שני, שלישי וחמישי בשעות 16:00–10:00, בימי רביעי בשעות 19:00–10:00, ובימי שישי ושבת בשעות 14:00–10:00.
מומלץ לבקר גם בתערוכה "אניסה אשקר: זהב שחור" במוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח.
לסיורים מודרכים לקבוצות יש לפנות למחלקת ההדרכה.
[email protected], 08-6993531.

ורנון אה-קי, "האחראים להרס", 2016, אוסף ג'ין ובריאן שרמן, סידני. מראה הצבה. צילום: באדיבות מוזיאון הנגב
Vernon Ah Kee, Authors of Devastation, 2016, Rainforest shield designs and text, digital prints on custom-made boards, 6 parts, 180X40 cm each. Gene & Brian Sherman Collection, Sydney



"שבע על שבע"

גלריה אינדי, תל אביב

יזם ואוצר האירוע: האמן עדי ברנדה
פתיחה: חמישי, 11.1.18, בשעה 20:00

זו השנה השלישית לאירוע "שבע על שבע" בגלריית אינדי. בזה אחר זה יעלו שבעה צלמים לשבע דקות כל אחד, יציגו את עבודותיהם ויספרו עליהן. כל צלם יציג 42 שקופיות של עבודותיו בפורמט השואב השראתו מאירועי ה"פצ'ה קוצ'ה" הפופולריים. הצלמים המשתתפים מגיעים מפרקטיקות וז'אנרים שונים. הערב הוא הזדמנות להצצה קרובה ומעוררת השראה ליצירתם.
גלריית אינדי היא גלריה שיתופית לצילום הפועלת בקריית-המלאכה בתל-אביב וחברים בה 13 אמנים. הגלריה שמה לה למטרה לקדם שיח על צילום ולהציג אמנים צעירים וותיקים העוסקים במדיום זה.
הצלמים המשתתפים השנה הם: אורית סימן-טוב, אלי סינגלובסקי, ברוך רפיח, טל נסים, יאיר ברק, ליאת אלבלינג ועינת עריף-גלנטי.
גלריה אינדי, רח' שביל-המרץ 5, תל-אביב.

צילום: עינת עריף גלנטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *