ההמונים רוצים קומוניזם

"אמצעי ההפצה של המשטר, הנטייה העממית להעתיק ציורים מפורסמים וכוונות האמנים עצמם הופכים את הריאליזם הרוסי למודל אמנותי מהפכני, אנטי-קפיטליסטי וייחודי באופן שבו התקרב אל ההמון". האזינו להרצאתה של האוצרת והכותבת יקטרינה דגוט במובי – מוזיאוני בת-ים.

בתחילת מרץ ביקרה האוצרת והכותבת יקטרינה דגוט במובי – מוזיאוני בת-ים, במסגרת סדרת ההרצאות סביב "האנציקלופדיה הסובייטית הגדולה", עבודתה של ניקול ורמרס, המוצגת כחלק מהתערוכה "הילדים רוצים קומוניזם". דגוט רבת פעלים: היא מנהלת אמנותית באקדמיה לאמנויות העולם בקלן, גרמניה, מלמדת באקדמיה לצילום ומולטימדיה על שם רודשנקו, מוסקבה, שימשה אוצרת בגלריה הלאומית טרטיאקוב במוסקבה, ואצרה את הביתן הרוסי בבינאלה בוונציה בשנת 2001, את הברגן-אסמבלי, נורבגיה, ואת המהדורה הראשונה של הביאנלה התעשייתית של אורל ביקטרינבורג.

בהרצאתה פרשה דגוט את התיאוריה בנוגע לריאליזם הרוסי, תחום שנחשב נחות, לא אותנטי ומשעמם מתוקף היותו אמנות מגויסת. חרף המטען הכבד שהופך את הריאליזם הסובייטי לפסול בשדה האמנות, דגוט הצליחה לשכנע את המבקרים אחרת. אמצעי ההפצה של המשטר, הנטייה העממית להעתיק ציורים מפורסמים והכוונות של האמנים עצמם הופכים את הריאליזם הרוסי למודל אמנותי מהפכני, אנטי-קפיטליסטי וייחודי באופן שבו התקרב אל ההמון. ההרצאה, שזכתה לקהל רב ומתעניין, הידהדה אל תוך הלילה, כראוי לדגוט, הידועה ביכולותיה הפרשניות.

בלוג הפרויקט http://tkwc.tumblr.com/
http://moby.org.il/

מובי – מוזיאוני בת-ים, רח' סטרומה 6, בת-ים, 03-6591140

שעות פתיחה: שלישי, חמישי, 16:00–20:00, שישי, שבת, 10:00–14:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *