פרויקט האמנות הבינלאומי Container Artist Residency 01 בתמיכת חברת הספנות צים

האמנית הישראלית מעין שטראוס וחברת הספנות צים הכריזו על השקת Container Artist Residency 01 – פרויקט משכן אמנים חובק עולם על סיפון אניות המשא של צים. הפרויקט מעניק אכסניה ליצירה חזותית בהשראת מסע אל לבה של מערכת הסחר הבינלאומי. קול קורא לבחירת אמנים יוצא כעת לדרך, ואלו יציגו את יצירתם בסדרה של תערוכות ברחבי העולם, […]

האמנית הישראלית מעין שטראוס וחברת הספנות צים הכריזו על השקת Container Artist Residency 01 – פרויקט משכן אמנים חובק עולם על סיפון אניות המשא של צים. הפרויקט מעניק אכסניה ליצירה חזותית בהשראת מסע אל לבה של מערכת הסחר הבינלאומי. קול קורא לבחירת אמנים יוצא כעת לדרך, ואלו יציגו את יצירתם בסדרה של תערוכות ברחבי העולם, באצירתו של פרם קרישנמורטי (Prem Krishnamurthy), מייסד פירמת העיצוב Project Projects ומנהל חלל התערוכות !P בניו יורק.

משכן האמנים Container Artist Residency 01 הינו חלק ראשון בסדרת פרויקטים של שהות אמנים על סיפון אניות משא, והוא יוצא לדרך בתמיכת חברת הספנות הישראלית צים, במסגרת אירועים לציון 70 שנה להקמתה. מהדורת 01 תתקיים לאורך נתיבי השייט של צים בעולם.

אתר הפרויקט: www.containerartistresidency01.org

***

במסגרת פרויקט השהות יפליגו האמנים למסע אל ליבו של עולם הסחר הבינלאומי המגלם מפגש דינמי של תעשייה, טכנולוגיה ותרבות גלובלית. צים תארח שבעה אמנים לפרק זמן של 1-3 שבועות על סיפון אניות המטען שלה, שם יוקם עבורם חלל עבודה ומרחב מגורים. האמנים יתבקשו למנף את ההשראה מסביבת העבודה הייחודית במטרה להפיק יצירות שיוצגו בתערוכה נודדת. כל אמן יקבל מענק, תקציב נסיעות ותקציב להפקת היצירות. תערוכת פתיחה להשקת הפרויקט תיערך בתל אביב ביוני 2016.

שבעת האמנים ייבחרו על ידי צוות שופטים של אוצרים בינלאומיים באמצעות קול קורא שפורסם השבוע. בין השופטים: מעין שטראוס, אמנית ומייסדת המיזם; פרם קרישנמורטי, מייסד Project Projects ומנהל P!; סופיה הרננדז צ'ונג קאי, אוצרת Colección Patricia Phelps de Cisneros; נילס ואן טומה, אוצר הביאנלה של בוקרשט 2016; שיאויו וונג, אוצרת שותפה במוזיאון גוגנהיים. פרויקט השהות פתוח החל מה-5 באוקטובר לאמנים בכל שלב בקריירה ומתחומים שונים כגון: פיסול, ציור, פרפורמנס, צילום, וידאו ודיגיטל ארט. בשלב הגשת המועמדות יתבקשו האמנים לתאר את תכניתם למימוש האמנותי של השהות וכן היעד המועדף להפלגה. בנוסף, יתבקשו לפרט כיצד השתתפותם בפרויקט תסייע להם להתקדם ולהגשים את יעדיהם האמנותיים, וכן לצרף קורות חיים ותיק עבודות.

אודות Container Artist Residency

נוסד על ידי האמנית הישראלית מעין שטראוס, Container Artist Residency הינו פרויקט שהות אמנים ארוך טווח המציב אמנים על סיפונן של אניות מכולה לאורכם של נתיבי ספנות בינלאומיים. המיקום הגיאוגרפי של האמן מוגדר רק ביחס למסלולי ספנות קיימים ויעדים המהווים את הרקע לסחר העולמי. מעוגן בהקשר זה, ללא מיקום פיזי קבוע, פרויקט Container Artist Residency מבנה את עולם הסחר גלובלי כסביבת העבודה המיידית של האמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *