קול קורא מפסטיבל ״מנורת לילה״

בתאריכים 22-24.12.2014 בין סוף חג החנוכה וערב חג המולד, יתקיים לראשונה  "מנורת לילה" – אירוע בן שלושה לילות המהווה מצע לפעולה במרחב הציבורי של שכונת נווה שאנן בתל אביב. השכונה, תושביה הוותיקים והחדשים הפכו בשנים האחרונות מוקד לדיון סוער בשיח הישראלי אודות הזר והאחר. האירוע מבקש לחשוף אל הקהל הרחב את העושר הרב-תרבותי בשכונת נווה שאנן, […]

בתאריכים 22-24.12.2014 בין סוף חג החנוכה וערב חג המולד, יתקיים לראשונה  "מנורת לילה" – אירוע בן שלושה לילות המהווה מצע לפעולה במרחב הציבורי של שכונת נווה שאנן בתל אביב.

השכונה, תושביה הוותיקים והחדשים הפכו בשנים האחרונות מוקד לדיון סוער בשיח הישראלי אודות הזר והאחר. האירוע מבקש לחשוף אל הקהל הרחב את העושר הרב-תרבותי בשכונת נווה שאנן, להאיר את החזון האוטופי שעליו הוקמה השכונה ולקיים שיח מפרה על ההווה והעתיד עם תושבים, יוצרים ועם הקהל הרחב.

תכנית האירוע

תכנית "המנורה" – תכנית בנין העיר המקורית של שכונת נווה שאנן התבססה על צורה של מנורה בת שמונה קנים שבמרכזם השַמָש  – רחוב לוינסקי. התוכנית לא הושלמה מעולם ונקטעה בחלקה הדרומי כשהוקמה התחנה המרכזית החדשה. האירוע יתקיים על תוואי הרחובות של תכנית המנורה שנותרה  (רחובות לוינסקי, נווה שאנן, הגדוד העברי, יסוד המעלה, איגר).

חללים ציבוריים, מסחריים, בתי תפילה, גינות, פינות רחוב ובעלי חללים פרטיים על תוואי תכנית המנורה יארחו וישמשו ליוצרים מרחבים להגשמת מיצבי ומיצגי אור, הקרנות וידאו, מופעים ופעולות אמנותיות תוך דיאלוג מתמיד עם השכונה, תושביה והקהל הרחב.

קריאה להצעת פרויקטים ועבודות

אמנים וקבוצות מכל התחומים, מעצבים, מתכננים, פעילים חברתיים, חוקרים,  אמני סאונד,  אמני ומעצבי תאורה, מוזמנים להציע עבודות, התרחשויות ופרויקטים הנענים לאתגרים ולהזדמנויות שמציבים המרחבים השונים לאורך הרחובות המושתתים על תכנית המנורה בנווה שאנן.

על ההצעות להתייחס לעקרונות הבאים:

-אור כמדיום, כנושא או כאמצעי
-עבודות Site Specific המתייחסות למקום ולמרחב נתון
-עבודות המשתפות ויוצרות אינטראקציה

הצעה לעבודה תכלול טקסט הסבר וכוונות (עד 300 מילה) ובנוסף במידת האפשר סקיצות, דימויים ושאר חומרים רלוונטיים. נא לצרף קורות חיים או פסקת ביוגרפיה, כולל פרטי התקשרות:
אתר אינטרנט או לינק לעבודות ברשת, דוא"ל וטלפון.

בחירת ההצעות על פי אופן ההתאמה לסביבתן הנבחרת, האפשרות של העבודות להישאר כעבודות קבע,  אופן שיתוף הקהל והקהילה,  עבודות הבוחנות את המרחב באמצעות מדיה, אמצעי תקשורת,  מקוריות, עניין, ישימות וכד'.

הפרויקטים המשתתפים יזכו לשכר אמנים סמלי. במידת האפשר יזכו הפרויקטים לסיוע הפקתי וטכני.

סיורי היכרות עם צוות ההיגוי של הארוע, תכנית המנורה, השכונה ומרחבי הפעולה לעבודות יתקיימו ב –

16.10.2014  יום ה' שעה 20:00

21.10.2014  יום ג'  שעה 20:00

נפגשים בצומת הרחובות לוינסקי ושד' הר ציון. נא להגיע בזמן.

2.11.2014  יום א' – מועד אחרון להגשת הצעות.

את ההצעות יש לשלוח כקובץ WORD או  PDF לכתובת:  [email protected]
לעדכונים עשו לייק לדף הפייסבוק של האירוע כאן
לשאלות אנא שלחו מייל לכתובת המצויינת או התקשרו ליאשה רוזוב ב 054-7215335

האירוע ביוזמת אמנים, מעצבים ופעילים חברתיים המתגוררים או הפועלים
בשכונה ובסיוע עיריית תל אביב.-יפו

1 תגובות על “קול קורא מפסטיבל ״מנורת לילה״”

    שכונה מדהימה ואנשים מוכשרים ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *