רב ערב 5.2.14

גדעון גכטמן | אירוע משותף לסדנאות האמנים ושכנוֹת קהילה יהודית-ערבית בירושלים | מפגשים ברחוב – שיחות ומפגשי אמן בחנות בת"א | אדמה, רוח ואש בתיאטרון גבעתיים | תערוכת יחיד של רונית שלם | זימון מחדש: דגנית ברסט, תמר גטר, נורית דוד ומיכל נאמן | כנס חירום של סטודנטים בבצלאל

מתוך התערוכה במוזיאון ישראל, צילום: אלי פוזנר, מוזיאון ישראל, ירושלים

הרצאה: גדעון גכטמן, אמנות רטרוספקטיבית או הכל ולא כלום

מרצה: איה מירון
יום שלישי, 11 בפברואר 2014, ב-18:00

סדנאות האמנים, רח' האומן 26, ירושליםשיטוט על פני השטח ובתוך גופו של גכטמן. איה מירון היא אוצרת משנה לאמנות ישראלית במוזיאון ישראל, ירושלים, ומרצה במרכז הבינתחומי בהרצליה. אוצרת התערוכה הרטרוספקטיבית "גדעון גכטמן 2008–1942" במוזיאון ישראל. מבחר תערוכות שאצרה במוזיאון: ינואר 2014, חדש באוסף (מוצגת עכשיו); 2011, "החיים: הוראות שימוש", אגף הנוער; 2008, "בתים של אחרים: וידיאו וצילום ישראלי", בית טיכו.

צילום: ניסרין נג'אר, 2013, במסגרת הפרויקט ״פלחי עיר״

אירוע משותף לסדנאות האמנים ושכנוֹת جيران של קהילת יד ביד, קהילה יהודית-ערבית בירושלים

ראשון, 16 בפברואר 2014, ב-19:30
סדנאות האמנים, רח' האומן 26, ירושלים

מפגשי אמן: היכרות עם יצירותיהם של הצלמים אמירה זיאן, ניסרין נג'אר ועטא עוויסאת, המשתתפים בפרויקט "פלחי עיר" 2013; הופעה חיה, "שירתם של גדולי הזמר הערבי, אום-כלתום ופריד אל-אטרש", בביצוע מאהר דיבה.

דיבה, תושב ירושלים, מנגן בכלים רבים, ביניהם העוד, שהוא גם הכלי שמלווה אותו בהופעותיו. שר מוזיקה מזרחית ערבית, מוזיקה אנדלוסית ומקאמאת מוואשאח. מופיע סולו ובליווי להקות. השתתף בכמה פסטיבלים למוזיקה במרוקו, ביניהם פסטיבל פאס ואסווירה. הופיע עם זמרים יהודים, ערבים וזמרים מכל העולם, לרבות הזמרת הצרפתייה פרנסואז אטלן.

הערב יתחיל ב-20:00. מספר המקומות מוגבל, מומלץ להירשם מראש בדוא"ל: [email protected] ו [email protected]

***

מפגשים ברחוב – שיחות ומפגשי אמן

על המתח בין אמן לקהילה בפרויקטים אמנותיים במרחבים ציבוריים ברחבי הארץ

הגלריה תיאטרון החנות, רח' העלייה 31, תל-אבי
בחמישה מפגשים דו-חודשיים בימי רביעי, ב-20:30, 20 שקל למפגש.
יוזמות ומנחות: ורד דרור ויעל בר-און.

5.2.14, "ירושלים, לאן מועדות פנייך?" – מגמות עכשוויות בזירת האמנות הירושלמית, עם קבוצת Sala Manca וקובי פריג'

19.2.14, "מצפון תפתח הבשורה: חיפה" – סצינת האמנות בעיר המתעוררת: קבוצות, דמויות ומבט לעתיד, עםיעלה חזות, מנהלת ואוצרת גלריה בית הגפן, מרכז תרבות ערבי-יהודי בחיפה.

5.3.14, "פרדס-חנה/ואדי ערה – על אתגרים בשיתופי פעולה בין קהילות ערביות ויהודיות", עם יעלה אורן-זלאיט, אוצרת ומפיקת פרויקטים.

19.3.14, "אמנות על הגבול – אתגרים ביצירה באזורי גבול גיאוגרפי וחברתי בישראל", עם אורן פישר (צבעי בסיס) ופנצ'ו אדלברג (מרכז שלומי לתיאטרון אלטרנטיבי).

9.4.14, "מצוינות לתרבות בעיירות פיתוח, לאן?", עם ז'וזף דדון, צלם ואמן וידיאו-ארט החי ופועל באופקים.

הזמנה מראש במייל: [email protected]

מוטי שגיב, מתוך התערוכה

אדמה, רוח ואש בתיאטרון גבעתיים

פתיחה: חמישי, 6.2.14, ב-19:00
אוצרת: איילת אמוראי-בירן

התערוכה, שבה משתתפים אמנים עכשוויים ממדיות שונות, מביאה את הפרשנות האישית של כל אמן לנושא היסודות אדמה, רוח ואש. בצילום מציגים שושנה רימון, ענת בלקינד ותובל רבינא; איתמר מגורי-כהן מציג קולאז'ים של גוף האדם; קרן איזיקסון מציגה סדרה על ברזי כיבוי; שרית לפיד מציגה פיסול בזכוכית; תמר איתן פיסול בחומר; וגילה טננבאום-הדר מציגה עבודות קיר בקרמיקה. בציור מציגים מרדכי (מוטי) שגיבריקי יעקובוביץ', חנן מזל  וקלרה קרנציה.

הגלריה העליונה של תיאטרון גבעתיים, רח' רמז 40. ראשון עד חמישי, 10.00–17.00; שישי, 10:00–12:30 ובשעות המופעים.
נעילה: 1.3.14.

רונית שלם, "Fiveoclocktea", טכניקה מעורבת על נייר, 2013

"ארץ פלאות קשוחה", תערוכת יחיד של רונית שלם

אוצרת: מעין נבו
בית אריאלה, רח' שאול המלך 25, קומת מינהלה
נעילה: יוני 2014

רונית שלם מציגה סדרת ציורים בטכניקה מעורבת על בד או על עץ ובוראת עולם צבעוני של חיות, צמחים ויצורים מצוירים. שלם בונה את דימוייה על-ידי ציור עמלני ורפטטיבי של נקודות, קווים וצורות, באקריליק ובטושים. שם התערוכה לקוח מספרו של הסופר היפני הרוקי מורקמי, "ארץ פלאות קשוחה וסוף העולם". מורקמי בורא עולמות על קו התפר שבין מציאות לפנטזיה והוא מהסופרים המשפיעים ביותר על האמנית.

ראשון עד חמישי, 10:00–18:45; שישי, 09:00–12:00.

בימים אלו מוצגת תערוכת יחיד נוספת של שלם, "פלורה ופאונה", בגלריה Dea Orh, בפראג, צ'כיה. נעילה: 10.2.14.

נורית דוד, "בניית בית קיץ 2" (לפי "יום אחד באביב" מאת איזומי קיוקה), 2006. שמן על בד. צילום: רם ברכה

זימון מחדש: דגנית ברסט, תמר גטר, נורית דוד ומיכל נאמן

אוצרת: אילנה טננבאום
תערוכה חדשה בגלריה עירונית כפר-סבא
פתיחה: חמישי, 6.2.14, ב-20:00

התערוכה מפגישה מחדש ארבע פיגורות מרכזיות באמנות הישראלית: דגנית ברסט, תמר גטר, נורית דוד ומיכל נאמן. ארבע האמניות פורצות הדרך נכנסו לשיח האמנות בשנות ה-70 וחוללו שינוי ברצף הקנוני, שהיה עד אז גברי בעיקר. בעבודותיהן מופיע תחביר של קולות שונים, ציטוטים והפניות תרבותיות, קטעי מראות ומבנים החושפים למעשה את אי-היכולת לבטא את חוויית העולם הרוחנית והפיזית העכשווית כמושתתת על תבנית סדורה. החקירה ארוכת השנים שלהן של מעשה האמנות – יצירת הדימוי, אופני תיאור וייצוג – ממקמת את ארבע האמניות בלב העשייה האמנותית בישראל ב-40 השנים האחרונות. כינוסן יחד מזמן תהליך צפייה והתפענחות מורכב, דרך חתך יצירות שניסחו שפה חדשה.

גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות על-שם רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא.
ראשון עד חמישי, 09:00–12:00,16:00–20:00.

***

כנס חירום על מצבה של האמנות

יום שישי, 7 בפברואר 2014, 09:30–14:30, גן החשמל, תל-אביב

אנו, הסטודנטים לאמנות ב-MFA של בצלאל, מבקשים להזמינך לכנס חירום שעניינו דיון ציבורי מעמיק במצבם של סטודנטים, סטודנטיות, אנשי אקדמיה, אמנים ואוצרים וכל העוסקים באמנות במציאות הנוכחית בישראל 2014.
הכנס יעסוק בהידרדרות המשאבים הציבוריים המושקעים בלימודי האמנות, הן במוסדות האקדמיים והן בחללי האמנות הציבוריים; בבעיות בבתי-ספר לאמנות הקשורות לשיקולים כלכליים; בהשתלטות אנשים פרטיים על חללי אמנות ציבוריים ובעתיד האמנות בישראל.

משתתפים: פרופ' מיכה אולמן, אריאל רייכמן, הדס קידר, ד"ר חיים דעואל לוסקי; סנה וולף בפרפורמנס; ד"ר חנה פרוינד-שרתוק, פרופ' לארי אברמסון, בועז ארד, יהושע סימון; דניאל פישר בפרפורמנס; ד"ר רועי ברנד, אבי לובין, תמר גטר.

בפייסבוק: כאן.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *