לא רק יין זול, 9.1.14

ארמון החול #18, אלינה ספשילוב, "royal bitch" תערוכת הבוגרים של תכנית לימודי ההמשך של המדרשה, וידויים במשכן האמנים בהרצליה, גילוי וכיסוי בשפה, מפגש והופעה של תזמורת החריקות, שיח גלריה "חזיתות" אורן בן מורה ועוד

"ארמון החול #18", "Me Space You Culture"

בחורף 2011, בתום לימודיו ואחרי טיול באירופה, מצא יואב אדמוני מקום ששימש אותו בית וסטודיו. המקום היה חלל פתוח של 60 מ"ר בבניין בסגנון אקלקטי בפאתי שוק לוינסקי. מרפסת רעועה וקירות עשויים חול. יחד עם מיכל אונגר החליט לפתוח את המקום לאירועים. לאירוע הראשון הוזמנו חברים אמנים העוסקים במדיומים שונים – מוזיקה, מחול, פרפורמנס – והופיעו עם עבודות ורעיונות שנמצאים עדיין בתהליכי עבודה וסימני שאלה. באירוע הראשון נכחו 30 אנשים ובאירוע השני נכחו כבר 80. במשך שנה ושבעת חודשי קיומו נוצרה סביב "ארמון החול" קהילה שהשפיעה על הארמון ועל תכניו. לפני שנה נסע אדמוני ללימודי תואר שני בגרמניה, והסטודיו נסגר. היום "ארמון החול" מגיח מעלטת החורף הגרמני לבוהק השמים התל-אביביים וחונך מקום חדש שנקרא "חשמלית".
מחיר בכניסה 20 שקל או לפי היכולת. שתייה – 10 שקלים. פייסבוק, כאן.

"Me Space You Culture"
חמישי, 21:00 (ההופעות מתחילות ב-22:00)
אמנים משתתפים: אלון בר, תמר לינדר, נטלי איגור דובקין, נטלי בר-און, נמר גולן, יולי קובבסניאן, נעמי דהן, די.ג'יי אביגיל עמנואל.
רח' החשמל 33, תל-אביב

***

אלינה ספשילוב, "Keep It Simple"

אלינה ספשילוב מציגה תערוכה חדשה המורכבת מציורי שמן על בד ומרישומים צבעוניים על קרטון. ספשילוב מציירת מהתבוננות במרכז תל-אביב, מקום מגוריה. לפי ספשילוב, ציור מהתבוננות הוא המקום הפשוט של למידה מהחיים. יש בהתבוננות המון הנאה וגם צניעות. האמן הוא לא זה שממנו בוקעים הדברים. הוא מתבונן. בתקופה האחרונה ספשילוב מתעניינת בפרוטרטים. היא הולכת ברחוב וכולם נראים לה יפים. ספשילוב אומרת שבשונה מציור המתבסס על צילום, כשמציירים אדם בסטודיו אפשר לקלוט את המהות שלו, וזה מה שצריך להביא לתוך הציור. במהלך תקופת התערוכה ספשילוב מזמינה אנשים לסטודיו שלה לציור פרוטרט, לסשן של חצי שעה עד שעה. את הציורים שיהיו טובים מספיק בעיניה תצרף לתערוכה ותתלה על קיר הגלריה. התערוכה לא עוצרת את החיים. היא חלק מהדרך ולא סופה.

אלינה ספשילוב, ללא כותרת. שמן על בד, 100x80 .2013 ס"מ

אלינה ספשילוב, ללא כותרת. שמן על בד, 100×80 .2013 ס"מ

אלינה ספשילוב, "יובל עם הצעיף של עלמה". שמן על בד, 30x24 .2013 ס"מ

אלינה ספשילוב, "יובל עם הצעיף של עלמה". שמן על בד, 30×24 .2013 ס"מ

אלינה ספשילוב, ללא כותרת, 2013

אלינה ספשילוב, ללא כותרת, 2013

"Keep It Simple"
שישי, 10.1.14, 12:00ב-
רח' בצלאל יפה 10, תל-אביב

***

"Royal Bitch", תערוכת הבוגרים של תוכנית לימודי ההמשך של המדרשה

בית-הספר לאמנות המדרשה חוגג את פתיחתו של המרכז החדש "הירקון 19" ואת תערוכת הבוגרים של המחזור השני ללימודי ההמשך. 500 מ"ר, שתי קומות וכניסה נפרדת מבניין מלון רויאל-ביץ' החדש. במרכז יפעלו גלריה באוצרות בועז ארד, חלל הקרנה לווידיאו וקולנוע, חלל לימי עיון וכנסים, ספרייה וארכיון דיגיטלי לחינוך ואמנות. המרכז פתוח ליוזמות חדשות ולרעיונות שזקוקים למקום. את המרכז ינהל האמן ציון אברהם חזן. הערב, במקביל לפתיחת התערוכה, תתקיים הפגנה של תושבי כרם התימנים מול מלון המלון כנגד מדיניות העירייה והאופן שבו מפקיעים מבני ציבור מהאוכלוסייה המקומית. גם אנחנו כתבנו על זה.

מלכי טסלר, "המטפלת"

מלכי טסלר, "המטפלת"

יסמין דייוויס, "Out of Sync"

יסמין דייוויס, "Out of Sync"

אורן לביא, 2013

אורן לביא, 2013

"Royal Bitch"
חמישי, 9.1.14, ב- 19:30
אוצרות: מעין אמיר ורותי סלע
אמנים משתתפים: ירון אתר, יסמין דייוויס, מלכי טסלר, ערגה יערי-וייצמן, אורך לביא, ענבל מטוס, אפרת ניר, ליליאנה פרבר, מורן קליגר, דני רוזנברג, אדם שר
המרכז לאמנות, תרבות וחינוך, "הירקון 19"
רח' הירקון 19, תל-אביב

*** 

"וידויים"

תערוכת נושא הנפתחת במשכן האמנים בהרצליה עוסקת בפרקטיקות דתיות המחלחלות ליום-יום. "פעולה דתית שמקורה במפגש אישי ואינטימי הופכת כיום לציבורית ברשת ובמדיה. פעולה שכיחה זו מחלחלת גם אל קריאה של יצירת האמנות". דברי האוצרת קרני ברזילי בהודעה לעיתונות.

אדר אביעם, "סנט סבסטיאן". צילום: נועם רוזנטל

אדר אביעם, "סנט סבסטיאן". צילום: נועם רוזנטל

"וידויים"
שבת, 11.1.14, ב-20:00
אמנים משתתפים: אדר אביעם, שי איגנץ, ליאת אלבליג, דן אלון, שאשא דותן, אורית ישי, שרה לביאשוילי, ליאת סגל, עדי עוז ארי. אוצרת: קרני ברזילי.
משכן האמנים הרצליה
אוצרת המשכן: טל קובו
רח' מעלה-יודפת 9, הרצליה

***

"גילוי וכיסוי בשפה"

אני מביאה את הטקסט היפה הנלווה לתערוכה, שכתב יובל אתגר: "להביט בעולם כהוזה, קרוב מתמיד אל הדברים. כמי שמוכן לוותר על המושגים והשמות שבאמצעותם חצצנו וחילקנו את העולם לאלפי רסיסים: ל'מרכבות', 'סוסים', 'אנשים' ו'מטאטאים'. להיות טיפשים לרגע. להיזכר במרחבי השתיקה שכיסינו במרוצת הזמן בגיבוב אינסופי של מלים המרחיקות אותנו ומגינות עלינו מפני גודלה וקרבתה האינסופיים של ההוויה, שהרי מי מאיתנו לא מצא את עצמו פעם בתוך ציור, עומד לרגע קפוא, ריק. פתוח אל הדברים ורואה אותם קרובים, מוארים, חדים וחיים. כללי המחשבה והשיפוט בורחים מן הראש כלהקת ציפורים מבוהלות. הביקורת המושכלת נמוגה אל אוויר העולם ומתמזגת בו כהבל צהלות סוסים ביום חורף קר. מי מאיתנו לא רוצה, בהיכנסו בכל פעם מחדש לחלל של גלריה או מוזיאון, או בעת שהוא פותח ספר שירה או רומן, להניח את שריונו ולפקוח את עיניו ולראות. לא לרתום את הדימויים החדשים לתוך אוצר המלים הקיים שעליו עמל בשקדנות כל חייו כדי למנוע בלבול וחרדה, אלא דווקא להניח לעיניו להישטף, לעצמו להיות, לחוש את הנפילה ממגדל השן של השפה המילולית אל המרחב המפחיד של היש".

עינגא

עינגא

עינגא

עינגא

"גילוי וכיסוי בשפה"
חמישי, 9.1.14, ב-20:00
אמניות משתתפות: יעל בורשטיין, שרון אתגר
אוצר: יובל אתגר
גלריה עינגא, רח' בר-יוחאי 7, תל-אביב

***

מפגש והופעה של תזמורת החריקות

תזמורת חריקות הוא מונח שטבע המלחין והמוזיקאי האנגלי קורנליוס קרדיו (Cornelious Cardew)  ומשמעותו תזמורת של לא-מוזיקאים. התפיסה שעומדת מאחורי תזמורת חריקות היא שתקשורת ורב-שיח מוזיקליים אינם צריכים להיות מתווכים על-ידי מומחים. יותר משזו חוויה אמנותית, זו חוויה חברתית: סידור הצלילים במרחב ובזמן, יצירת מבנה מוזיקלי על-ידי קולות נקישה, רשרוש ותיפוף. כלי נגינה קונבנציונליים לצד חפצים ששינו את תפקודם. יוזם תזמורת החריקות של ג'סי כהן הוא המלחין פרופ' אמנון וולמן, שפנה למוזיקאי דן ויינשטיין ויחד גיבשו קבוצה שיצרה שלוש יצירות, פרטיטורות, הוראות ביצוע ושפה מוזיקלית. זהו ניסיון ראשון שנעשה בארץ לתזמורת חריקות.

מפגש והופעה של תזמורת החריקות
חמישי, 9.1.14, ב-20:00
בהשתתפות האמניות ג'וליה אלמוג, רותי לוי, פרידה מזור, עדה רחמים
בהנחיית פרופ' אמנון וולמן, דן ויינשטיין
המרכז לאמנות דיגיטלית, רח' האמוראים 4, ג'סי כהן, חולון

*** 

שיח גלריה, "חזיתות", אורן בן-מורה

אורן בן-מורה, "חורשה". שמן על בד, 2013

אורן בן-מורה, "חורשה". שמן על בד, 2013

שיח גלריה
שישי, 10.1.14, ב-12:00
משתתפות: אורן בן-מורה, לאה אביר
רח' אחד-העם 60, תל-אביב

***

evite_final

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *