לא רק יין זול 30.5.13

תערוכת אנטי אנטי, פתיחה ביפו 23, חנות פופ אפ בזיז, תערוכה רטרוספקטיבית של חיותה בהט בעין חרוד ועוד

שעת אחר הצהריים. התריסים בדירה מוגפים. עלומת אור נכנסת דרך תריס שבור ומאירה שכבת אבק על המזנון בסלון. היא מציירת עם האצבע פרצוף מחייך. הוא מגיע עם שתי כוסות חד פעמיות מפלסטיק מלאות בדיאט ספרייט מהמטבח. "לא. אל תגעי בזה. זה מלוכלך. טוב, תלכי לשטוף ידיים, אני אחזיק לך את הגיטרה ." היא מעבירה לו את הגיטרה והולכת לכיוון חדר האמבטיה. מנקה את הידיים בסבון ורוד עם פסים לבנים. למעלה התקרה מתקלפת. היא מנגבת את הידיים במכנסיים. למטה, בחצר הבניין, סוס קשור בחבל לעמוד. הסוס חום עם פס לבן על האף. הוא נוהר ושלושה ילדים משחקים בכדורגל. בדרך חזרה לסלון היא מבחינה במאות שקיות פלסטיק מפוזרות על הריצפה ושכבת אבק עבה מכסה אותן. מגובה עיניה עד התקרה עלטה ושובלי אור ורודים וירוקים מתנפצים לתוך מרכז החדר. היא מתיישבת על הכורסא שמדיפה ריח מתוק וחמים. הוא נותן לה את הגיטרה ומחפש קלטת שהקליט כדי להשמיע. כשלא מוצא, מתיישב על הספה ולוקח את הגיטרה שלו. הדירה – ספינה שטה מעל העיר ושני אנשים שיושבים בה נמצאים במקום הכי בטוח בעולם. הם לא זקוקים לאף אחד. הם מנגנים לשמים ולכוכבים.

"אנטי-אנטי: בין אמנות כוח וידע"

אמנות ידע וכסף, הכלכלה של ידע והקשר בין אמנות לאקדמיה מעסיקים את האוצרת והאמנית הדס קידר. בהצעה לגלריה האוניברסיטאית חשבה קידר על היתרונות שיש לגלריה שנמצאת בתוך אוניברסיטה המורכבת ממדורים, פקולטות, ספריות ואנשים. האוניברסיטה כבנק גדול לרכישת ידע. כל האמצעים האלו עמדו לרשות האמנים שיצרו שיתופי פעולה עם חוקרים ואקדמאים ועבדו באינטנסיביות ביחד. אוהד מרומי שיתף פעולה עם החוג לתיאטרון כשהמחזות הלימודיים של ברכט היו החומר שמהם יצאו לעבודה. אבי פיטשון בנה שער בבלי מהמאה ה-6 בגלריה ואלי פטל צייר את השער,  אוהד פישוף יעביר הרצאה הקשורה באדריכלות בשיתוף עם צבי אלחייני שאצר ארכיון גדול ועצמאי של צילום אדריכלות. העבודות בתערוכה מחקות שיטות פעולה של מוסדות אקדמאים ושלטוניים ומתוך החיקוי חושפות את הקרקע עליה מונחים היסודות והאינטרסים שהם המצע להופעה של עבודת אמנות.

אוהד מרומי והחוג לתיאטרון

אוהד מרומי והחוג לתיאטרון

הקואליציה החברתית

הקואליציה החברתית

 

רונה פרי מור

רונה פרי ומור ארקדיר


"אנטי אנטי: בין אמנות ידע וכוח"
פתיחה: שישי 31,5  12:00
אוצרת: הדס קידר
משתתפים: ענבל גיל בשיתוף עם יַעַל טבת ורואי רוט, מיכל הלפמן, שרי כראל, ז'אן-אנטואן לאוואל, רועי מנחם מרקוביץ', איליאן מרשק, אוהד מרומי בשיתוף עם קבוצת "חקר הביצוע בתיאטרון ובאמנויות המופע" מהחוג לאמנות התיאטרון, אוניברסיטת תל-אביב, לורי סולונדז, אבי פיטשון בשיתוף עם אלי פטל, אהד פישוף בשיתוף עם צבי אלחייני, רונה פרי ומור ארקדיר, גל קינן, אוליבר רסלר, עדי קפלן, שחר כרמל, נעם קפלן, אפי כהן, איתי אוניק וארתור נסלן (הקואליציה החברתית)

הגלריה האוניברסיטאית, חיים לבנון 1 תל אביב

דף האירוע בפייסבוק

***

שרון פדידה – פופ אפ שופ

החל מיום ראשון, למשך שבועיים, הגלריה תתפקד כחנות שתהיה פתוחה שבעה ימים בשבוע. הרעיון לחנות פופ אפ נולד כשיניב יהודה אייגר נתקל בחנות האינטרנט של שרון והציע לו להתארח בגלריה. שרון נענה להצעה. הרישומים יתלו על הקיר, המחיר יהיה רשום ליד והקונים יוכלו להוריד בעצמם רישום מהקיר, לשלם ולקחת הביתה.

שרון פדידה , חנות פופ אפ

שרון פדידה , חנות פופ אפ

"פופ אפ שופ"
פתיחה: ראשון 2,6 20:00
שעות פתיחה של החנות: א' – ה' 13:00-20:00, שישי – שבת 11:00- 15:00
נעילה 15,6
גלריה זיז, שביל המרץ 6 תל אביב

הדף בפייסבוק

***

My Barbarian

"מיי ברבריאן " הם קבוצת אמני מיצג ותיאטרון נסיוני מלוס אנג'לס (אלכסנדרו סגאדה, מאליק ג'יינס וג'ייד גורדון) והם נחתו שלשום בישראל. הקבוצה עוסקת במיתולוגיות, ארכיטיפים וטקסים כמכונני תפיסה חברתית וכל זה מתוך ראיה ביקורתית קווירית. הקבוצה פיתחה טכניקת עבודה המבוססת על אילתור ופעולות גוף שנלקחו מתיאטרון פעולה, תיאטרון חי ותיאטרון המדוכאים. בימים אלו מיי ברבריאן מעבירים סדנא לאמנים מקומיים ובסופה יעלה מופע. המופע יוצג בערב פתיחת התערוכה.

סטילס מסדנא, 2009

סטילס מסדנא, 2009

my barbarians

my barbarians

My Barbarian
אוצרת: לאה אביר
אמנים משתתפים: אולג ברגמן, אורי הולבן, אילת לרמן, אניסה אשקר, דני רוטשטיין,דניאל יהל, מאיר טאטי, מור גור אריה, נטעלי שלוסר, סמדר לוי, עדי אבידני, רחל לויאן, שרון חקק, תמה עובדיה, אלכסנדרו סגאדה, מאליק ג'יינס וג'ייד גורדו
פתיחה: שלישי 4,6 20:00
יפו 23, ירושלים

דף פייסבוק

***

חיותה בהט

בשנות ה70 עברה חיותה בהט להתגורר בארה"ב, אחרי שפעלה בישראל של שנות ה-60 לצד האמניות לאה ניקל וחגית לאלו והאמנים יגאל תומרקין, סטימצקי, יחיאל שמי ומשה קופפרמן. מרגש אותי לכתוב על אמנית שהיתה חלק מקבוצה שיצרה מסורת של ציור בישראל.

חיותה בהט, מדיה מעורבת, 1973

חיותה בהט, מדיה מעורבת, 1973

חיותה בהט, שמן על בד 1964

חיותה בהט, שמן על בד 1964

חיותה בהט
פתיחה: שבת, 1.6
אוצרת: גליה בר אור
המשכן לאמנות, עין חרוד

***

"ביקמינג"

שלוש עבודות של שלושה אמנים יוצגו בגלריה. דלז וגואטרי וספרם "קפקא – לקראת ספרות מינורית" הם מקור ההשראה. לא תהיה אפשרות לראות יותר מעבודה אחת בו זמנית. בועז ארד מציע דרך לראות תערוכה באופן אחר ואולי כדאי לקרוא את הספר לפני כדי להבין משהו.

ערן ענבר

ערן ענבר

"ביקמינג"
פתיחה: חמישי, 30,5 20:00
אוצר: בועז ארד
אמנים משתתפים: ערן ענבר, אורית ישי, חן יהושוע
גלריה המדרשה
, דיזנגוף34, תל אביב

***

שיח גלריה עם רועי רוזן בהזמנה המצורפת

רועי רוזן, שיח גלריה.

רועי רוזן, שיח גלריה.

***

ואחרון חביב:

"צעד הצידה"- בוריב אויכרמן
אויכרמן מציב אינסטלשנים תלויי מקום וזה האינסטליישן הראשון בביתה החדש של הגלריה. הוא משתמש בחוטי ניילון ובגוף תאורה.

"צעד הצידה"- בוריס אויכרמן
פתיחה:חמישי 30,5 20:00
שעות פתיחה במהלך סוף השבוע:, שישי ושבת מ11:00 – 19:00
גלריה פי 8, יהודה הלוי 79

אתר הגלריה http://www.p8gallery.net

***

תהיו בקשר: [email protected]

  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *