לא רק יין זול 9.5.13

הוא יושב בשיפוע מתחת לגשר, מתחת מחלף גדול בכביש המחבר את השומרון לתל ברוך. בבטן האוטוסטרדה-הלויתן אשר מזונה הוא בני אדם נטושים ממכוניותיהם, לובש חליפה שחורה ישנה וחולצת כפתורים לבנה מתחת, כובע שחור לראשו וזקן לבן מסתיר את פניו. נעליו ישנות ושחורות. שקית שקופה ורודה עם ירקות, לחמניה ושתיה שצבעה שחור מונחת לצידו. "זהו מקום […]

הוא יושב בשיפוע מתחת לגשר, מתחת מחלף גדול בכביש המחבר את השומרון לתל ברוך. בבטן האוטוסטרדה-הלויתן אשר מזונה הוא בני אדם נטושים ממכוניותיהם, לובש חליפה שחורה ישנה וחולצת כפתורים לבנה מתחת, כובע שחור לראשו וזקן לבן מסתיר את פניו. נעליו ישנות ושחורות. שקית שקופה ורודה עם ירקות, לחמניה ושתיה שצבעה שחור מונחת לצידו. "זהו מקום התצפית שלי," הוא אומר. "אני מגיע לכאן ונרגע. כאן מתחת לגשר אני כמו שלט פירסומת. קיים רק בתודעה של מי שרואה אותי למרות שנדמה לי שאף אחד לא רואה אותי. כאן אני עוזב את הגוף שלי ומשקיע את הזמן במחשבות ותפילות. המכוניות והמשאיות שחולפות על פני הן הדבר הכי קרוב להתממשות האלוהי. תנועתם היא אורגניזם חי עשוי פיח אבק ופלדה. נחיל דבורים עושה את דרכו לבית המלוכה ואנשים בתוך מכונות מהירות, בשירות המלך ממון, עושים את דרכם ליום עבודה. מפגינים סדר מופתי. שני רגעי שיא ביום גורמים לחושי להתחדד. אחד הוא כשאני מגיע לכאן, השני ביציאה. ההליכה באמצע הכביש המהיר מפצלת את גופי לשניים. לכמה רגעים שתי תודעות פועלות בשני גופים. אחד בעל הרגליים ההולכות ושני שעיניו ואוזניו נמצאות למעלה בשמיים. הגוף מרחף כציפור באויר ומפקח על הרגליים שיצעדו נכון.

זמן / התנגדות
האם האמנות יכולה לחולל מהפכות בעולם? לפי מה שקובי אור כתב לאורי דרומר באחד ה"חמורים" האחרונים שלו, היא לא. מהפכות לפי דבריו קורות בעולם והאמנות היא פשוט ביצה. אך לא הייתי מוותרת על הביצה הזאת. עבודתו של אמן ולא משנה אם הוא נזיר זן יפני או אמן מערבי מודרני אשר לוקח את הזמן ומשתמש בו כחומר, יש לו פריבילגיה או יכולת להשתהות ולהתבונן סביב, להרחיב את הזמן ולגלות פיסות עולם חבויות.

אוהד פישוף, הליכה איטית. רוטשילד 2011

אוהד פישוף, סטילס מתוך עבודת הוידיאו "הליכה איטית. רוטשילד 2011" .

בשנת 1979, כשמצעד של טיטו עבר ברחוב מגוריה, סניה יצאה למרפסת דירתה וקראה ספר. זאת בניגוד להנחיות המשטר שציווה על התושבים לרדת לרחוב ולהריע ולא לצאת למרפסות. קריאת ספר, פעולה שבדרך כלל נעשית בסביבה בטוחה, הפכה לקריאת תיגר על המשטר. כשהבחינה בשוטר שצופה עליה מגבוה, הוסיפה גם תנועות של אוננות וכעבור כמה דקות נשמעו דפיקות בדלת. סניה נעצרה.

Triangle, סניה

Triangle, סניה איבקוביץ'

בערב הפתיחה יתקיים מיצג חד פעמי של האמן דייויד שרי בביצועו של דניאל יהל

זמן/התנגדות
אוצרים: יעל מסר וגלעד רייך high &low bureau
האמנים המשתתפים: רומן אונדק (סלובקיה), לוי אורטה (קובה) סניה איבוקוביץ (קרואטיה), נוריה גואל (ספרד), דליבור מרטינז (קרואטיה), נביד נור (קרואטיה), אהד פישוף (ישראל),  דניאל קיצ'לס (ישראל), והידה רמויקיץ' ואביב קרוגולנסקי (סרביה – ספרד), דיוויד שרי (סקוטלנד)

פתיחה: 11/5/13 בשעה 20:00

המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון
האמוראים 4 ג'סי כהן, חולון http://www.digitalartlab.org.il

***

יערה אורן- "carnival dream cruise"

מצויידת במחברת ועפרון יערה אורן יוצאת לשיטוט היומי שלה. טקטיקה של שוטטות ורישום היא טקטיקה של ציידת. את לומדת על הטרף שלך לפני שאת רושמת אותו כדי שמושא הרישום לא יבחין שהוא נרשם, הרישום צריך להיות זריז. יומן שיטוט אורבני, רעיונות של רגע שאם לא ירשמו, עלולים להישכח לעד בתוך ים רוחש של תנועה ומחשבות. הספינה "carnival dream cruise" עוגנת בנמל. בניין ענק שט על המים ועוצר בדיוק מול חלון הזכוכית הגדול במשכן הארעי. שהות אמן של חודש ושבוע בחיפה בגלריית "האגף", התנתקות מהרגלים מוכרים, היכולת להתמסר לעשייה האמנותית, הסטודיו הוא הבית הוא חלל התצוגה.

יערה מציגה בתערוכה הנוכחית עבודה חדשה. עבודת צילום שנבטה מתוך תהליך היצירה. בפעולה אגבית של תליית הציורים לייבוש, הבחינה בקומפוזיציות מעניינות שהציורים התלויים יוצרים במרחב. הציורים, הנעצים, המסקנטייפים האור והצל, מתגלגלים לחיים ויחסים חדשים בצילום שמקבל אותם באהבה נטולת היררכיות.
לוקחים רכבת לחיפה ויורדים בחיפה מרכז, ליד בית דגון.

פרט מתוך carnival dream יערה אורן

פרט מתוך carnival dream יערה אורן 110×220 ס"מ

רישומים, יערה אורן

רישומים, יערה אורן

יערה אורן

יערה אורן

"carnival dream cruise"
פתיחה: חמישי, 9,5 20:000
גלריה "האגף"', הנמל 51 חיפה
שעות הפעילות: שלישי 21:00 – 23:00,  שישי – שבת 11:00 – 14:00

האגף

האגף

***

עמי פייצ'ביץ' – "חשיפה לצפון"
אפילו אחרי שעברו הפשטה גיאומטרית מסיבית ניתן לזהות בציורי השמן של פייצ'ביץ' את רמת הגולן ושמש חזקה של שעת צהריים קופחת על הראש. אלו עבודות שהאינטרנט ומסך המחשב לא מתאים להן. ההשטחה גורמת להן להיראות עבודות שעניינן הוא גרפיקה בלבד והן מדברות על הרבה יותר מזה, לכן חייבים ללכת לראות כדי לחוות (מתוך ההשטחה של הצבע מגיח לפתע כתם תלת מימדי, קטן וחצוף, שלא מוכן לעמוד בפרמטרים הרגילים. לא מוכן לעמוד למסדר וגם לא לצחצח נעליים).

עמי פייצ'ביץ', ללא כותרת. שמן על בד 85x110

עמי פייצ'ביץ', ללא כותרת. שמן על בד 85×110

עמי פייצ'ביץ', ללא כותרת, שמן על בד, 80x110

עמי פייצ'ביץ', ללא כותרת, שמן על בד, 80×110

"חשיפה לצפון" – רב שיח בנושא אמנות ומקומיות
אוצרת: ים המאירי
שישי, 10,5 12:00
משתתפים: פרופ' זלי גורביץ' – משורר ואנתרופולוג, יונתן הירשפלד – צייר, מרצה ותיאורטיקן, בנו כלב – אספן אמנות והאמן עמי פייצ'ביץ'.
גלריה פינברג פרוג'קטס,  
שביל המפעל 3, קומה ב', תל אביב

***

 "4X7.5"

ארבעה ציירים אינטנסיבים, עמוסים בצבע ופרטים ימלאו את שבעה וחצי קירות הגלריה בעבודותיהם. התלהבות והתרגשות קורנים מתוך העבודות והאמנים. בדרך כלל שקדים ופירות יבשים בפתיחה. יהיה כיף. יהיה ציור ווידיאו.

שיראל הורוויץ she is a bitch, קרדיט צילום גידי בועז

שיראל הורוויץ she is a bitch, קרדיט צילום גידי בועז

גנדי צ כמיסטר

גנדי צ כמיסטר

רותם מקריית גת

רותם מקריית גת

"4X7.5"
אמנים משתתפים: שחר גולן שריג, שיראל הורוויץ, גנדי צכמיסטר, רותם מקריית גת
פתיחה: שישי, 10,5 11:00
הרצל 121 תל-אביב

פייסבוק

***

פלסטר

ארגון רופאים לזכויות אדם מציין 25 שנות פעילות ופותח תערוכת מכירה אשר נועדה לגייס כסף עבור הפעילות השוטפת, המרפאה הפתוחה ביפו והמרפאה הניידת שנוסעת לשטחים ומטפלת בפלסטינים שלא יכולים לקבל סיוע רפואי בגלל מדיניות הממשלה. הארגון הוקם בשנת 88' ומתנדבים בו 2950 אנשים. 20,000 אנשים מקבלים סיוע רפואי מדי שנה, ויש הרבה אנשים שנותרים ללא כל מענה רפואי. כל עבודה תמכר בסכום של 1000 דולר. לו כל תערוכת מכירה היתה תורמת כסף לפעילות הומניטרית בשטחים היינו יכולים להשתמש באמנות ככח שיש ביכולתו לשנות כלכלה וחברה.

plaster

http://www.phrplaster.com

***

ארבע תערוכות נפתחות במוזיאון הרצליה במוצאי שבת. הנה כולן בהזמנה אחת:

הזמנה לתערוכות במוזיאון הרצליה

הזמנה לתערוכות במוזיאון הרצליה

***

הרטוריקה של הדימוי המוקרן – יום עיון שנתי של המדרשה לאמנות

דניאל לנדאו

דניאל לנדאו

יום העיון השנתי של המדרשה מתארח בסינמטק תל אביב ומארח אנשים מעניינים שידברו על סוגיות בקולנוע, וידיאו, אנימציה וגם על שוברים שתיקה ואמנים שיציגו את עבודותיהם.
משתתפים: דניאל לנדאו, אדם אבולעפיה, ניעה ארליך, נמרוד מתן, ד"ר רותי גינצבורג, שלומי אלקבץ, מורן שוב, עומר קריגר, רן קסמי אילן, אלונה פרידברג, ציון אברהם חזן ותמר הרפז.
ישאו דברי ברכה: דורון רבינא וד"ר נורית כהן עברון
סדר היום נמצא כאן
שני, 13,5 9:30
סינמטק
שפרינצק 2 תל-אביב

***

מוזמנים ומוזמנות לכתוב לי על פרוייקטים, תערוכות אירועים ועוד [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *