רזידנסי בת"א

יאיר פרץ, מעין שלף, עידו מיכאלי, עינת עמיר, רונית פורת ורפרם חדד הם האמנים הזוכים במענק מטעם Artport תל-אביב – תכנית הרזידנסי ביוזמת הקרן המשפחתית על-שם  תד אריסון. אליהם יצטרפו שני אמנים  בינ"ל- אדוארד פרוידמן (וינה) ואולריך ווגל (ברלין). תכנית הרזידנסי של Artport  תל אביב מתקיימת במרכז לאמנות צעירה – ארגון ללא מטרות רווח שיזם […]

יאיר פרץ, מעין שלף, עידו מיכאלי, עינת עמיר, רונית פורת ורפרם חדד הם האמנים הזוכים במענק מטעם Artport תל-אביב – תכנית הרזידנסי ביוזמת הקרן המשפחתית על-שם  תד אריסון. אליהם יצטרפו שני אמנים  בינ"ל- אדוארד פרוידמן (וינה) ואולריך ווגל (ברלין).
תכנית הרזידנסי של Artport  תל אביב מתקיימת במרכז לאמנות צעירה – ארגון ללא מטרות רווח שיזם ג'ייסון אריסון, יו"ר הקרן המשפחתית על שם תד אריסון. ועדת איתור שכללה את האמן יאיר גרבוז, האוצרת שרי גולן-סריג והאוצרים האירופאים פול ביילי (לונדון) וגבריאלה הורן (ברלין, kw), יחד עם נציגי הקרן, בחרה בששת האמנים הישראלים מתוך מאות מועמדויות למיזם, שיושק בספטמבר 2012. במסגרת תכנית הרזידנסי יקבלו שמונת האמנים סטודיו במתחם Artport, מלגת קיום חודשית ואופצייה למגורים. בנוסף תיערך תכנית העשרה שתכלול תערוכות, סדנאות מקצועיות, כיתות אמן, כנסים, מפגשי סלון, ביקורי סטודיו ויוזמות קהילתיות שונות המיועדות לקהל האמנים, לקהל שוחרי אמנות ולציבור הרחב.

המרכז, שממוקם במתחם העסקים והיצירה ברחוב בן-צבי 55 בתל אביב, משתרע על פני 500 מ"ר ומכיל חלל עבודה לכל אחד מן האמנים, חלל תערוכות מרכזי וחללים שיתופיים אחרים.

על האמנים הנבחרים:
אדוארד פרוידמן: יליד 1979, חי ויוצר בוינה. חוקר בעבודתו את היחסים והקשרים בין אמנות ופוליטיקה, יחסי כוח והקשרים חברתיים. משלים בימים אלה לימודים לתואר דוקטור באקדמיה לאמנות של וינה, ובחוג להיסטוריה ויזואלית עכשווית באוניברסיטת וינה.

אולריך ווגל: יליד 1973, חי ויוצר בברלין. אמן מיצב הפועל כבר למעלה מעשר שנים. הציג את עבודותיו בכל רחבי אירופה.

יאיר פרץ: יליד 1978. צייר ישראלי. מלמד רישום וציור במרכז לבריאות הנפש, היחידה לשיקום בפלורנטין. הציג בעשרות תערוכות יחיד וקבוצתיות בארץ.

מעין שלף: אוצרת במרכז לאמנות עכשווית בתל אביב, ומלמדת אוצרות במוסדות שונים.  במשך 4 שנים היא ניהלה ואצרה את קו 16- גלריה קהילתית לאמנות עכשווית בתל אביב, ויזמה ואצרה תערוכות ואירועים במרחב הציבורי. בוגרת תואר ראשון בעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות בצלאל בירושלים.

עידו מיכאלי: יליד שנת 1980. אמן ומעצב ישראלי. בוגר התכנית לתואר שני באמנויות בצלאל. הציג בעשרות תערוכות יחיד וקבוצתיות בארץ. זוכר פרס קרן יהושע רבינוביץ' עבור פרויקט מיוחד לשנת 2011.

עינת עמיר: ילידת 1979. אמנית וידאו ופרפורמנס החיה לסירוגין בניו יורק ובת"א. בעלת תואר שני באמנות מאוניברסיטת קולומביה. הציגה בעשרות תערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל, ביניהן במוזיאון ה-Moma בניו יורק.

רונית פורת: ילידת שנת 1975. צלמת ישראלית. בוגרת המחלקה לצילום ומדיה דיגיטלית של מכון הדסה, ירושלים ובעלת תואר שני באמנות ממכללת צ'לסי לאמנות ועיצוב, לונדון. הציגה בעשרות תערוכות יחיד וקבוצתיות בארץ וכן בחו"ל.

רפרם חדד: יליד 1976. אמן וצלם ישראלי. בוגר בית הספר "מוסררה" לצילום, מדיה ומוסיקה חדשה בירושלים. הציג בעשרות תערוכות צילום ופיסול בישראל ובעולם. מתאם את תנועת Slow Food בישראל.

14 תגובות על רזידנסי בת"א

    מדהים. ולפחות שלושה זוכים הם חברים של שרי גולן-שריג (עידו מכאלי, עינת אמיר ומעין שלף)
    מגעיל כפול 4.

    כאמנית שהגישה גם כן לרזידנסי ולא התקבלה, שאוהבת מאוד את שרי גולן כאוצרת וגם כאמנית, שמעריכה ומוקירה את הזוכים, אני מרגישה שיש כאן ניגוד אינטרסים חריף, בלשון המעטה, וראוי היה שאחד מהגורמים היה קם ומבקש שלא לקחת חלק בתהליך. חלק נכבד מהמועמדים שזכו הם חברים קרובים של גולן, באופן הכי מובהק שיש.
    נכון שאנחנו ארץ קטנה עם שפם, ואי אפשר שלא להכיר את כולם, בטח שלא בסצינה הקטנה שלנו, אבל מפה ועד לבחור ב4 חברים לתוכנית כל כך נחשקת-זה פשוט צורם.
    שרי, ראוי שתחזרי בך.

    לעיתים זה טבעי והגיוני שהלקטור בוחר את מי שהוא מכיר ומעריך.
    הבעיה היא שעם כל הכבוד לשרי גולן, אין לה את הכלים והניסיון והיא עדיין לא במעמד ובגיל לשפוט אחרים. משרת הלקטור אמורה להיות של משקיפים חיצוניים בעלי ניסיון ונטולי אינטרס, לא ראוי שפוזיציה כזאת תופקד בידיים של אוצרת בתחילת דרכה. זהו זילות של התפקיד ושל כל מי שהגיש מועמדות

    אתם באמת חושבים שאוצר מהטייט בלונדון, אוצרת מהkw בברלין ויאיר גרבוז הצביעו על פי מה ששרי גולן אמרה להם? קצת נסחפנו

    אף אחד מהאנשים שציינת לא מכיר אף אחד מהאמנים הרלוונטיים לרזידנסי. או מכירים בקושי. ואת לא באמת חושבת שהם אשכרה יושבים וקוראים את כל הבקשות – אז הביאו מישהי שתעשה להם סדר בעיניינים.
    בשביל זה היא החליפה את סעיד אבו שקרא, שבזמן מועד ההגשה עוד היה אמור להיות חלק מהועדה.
    רק חבל שלא הודיעו מראש על החלפת הלקטור, זה היה חוסך להמון אנשים המון זמן של מילוי של המון טפסים

    מזל טוב

    גם אני ברזידנסי בתל אביב כבר 15 שנה

    אחח… כמה הייתי משלם כדי להיות זבוב על הקיר בוועדה הזו.
    (אנגלמן – זה סטודיו ומלגת קיום. קצת שונה מהרזידנסי שלנו בתל אביב, ולכן כל כך נחשק). מזל טוב לזוכים, ובעיקר לשניים שבאמת היו ראויים לקבל את הפרס הזה.

    מעין שלף היא צלמת? מתי הציגה תערוכה?
    שרי גולן הפכה לפוליטיקאית בעקבות האיש שגר בבוז.
    מדרשת בדיחות. רזידנסי בתל אביב זה די קישקוש תחת
    לא יוקרתית ולא נעליים.

    בא לי למות ברזידנסי

    מזל טוב למעין המוכשרת והמקסימה!

    מי זה פול ביילי? איפה הוא אוצר בלונדון?

    אופן הבחירה מייצג את ההתנהלות הישראלית – מנהל לא תקין הוא הנורמה, ראויים האמנים ככל שיהיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *