לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-2.2.2012 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

הנה מתקרב לו סופשבוע רגוע, ואיתו תערוכות חדשות ומסעירות: והערב, יום חמישי ה-2.2: אוגוסטה ויקטוריה, שי עבאדי בגלריה דן, עם סדרת עבודות העוסקת באספקטים של ההיסטוריה היהודית-גרמנית, כשנק' המוצא היא המפגש ההיסטורי בסוף המאה ה-19 בין תיאודור הרצל והקיסר הגרמני וילהלם השני, והפוטנציאל הממשי או המדומיין שהיה טמון בו. העבודות מחברות בין היסטוריה, גורל ועולמות אישיים וציבוריים […]

הנה מתקרב לו סופשבוע רגוע, ואיתו תערוכות חדשות ומסעירות:

הרן מנדל

והערב, יום חמישי ה-2.2:

אוגוסטה ויקטוריה, שי עבאדי בגלריה דן, עם סדרת עבודות העוסקת באספקטים של ההיסטוריה היהודית-גרמנית, כשנק' המוצא היא המפגש ההיסטורי בסוף המאה ה-19 בין תיאודור הרצל והקיסר הגרמני וילהלם השני, והפוטנציאל הממשי או המדומיין שהיה טמון בו. העבודות מחברות בין היסטוריה, גורל ועולמות אישיים וציבוריים וקושרת אותם למציאות הפוסט-טראומטית של ימינו. אוצרת: רווית הררי.

סיפור אהבה של דוד הנדלר, תערוכה מאוסף בועז ארד בגלריית המדרשה בת"א, עם ציורים הרואיים, נוסטלגיים, תיאטראליים, אקזוטים או מופשטים, בעלי אופי חילוני ומלנכולי המציג את חיי היום יום: משפחה, נוף, עבודה ,פנאי, וחיי מעמד הפרולטריון.

מטבח, שרון דרעי עם תערוכת בזק באינדי, המציגה את המטבח כמקום היצירה של הנפש, בו מתחברים יחד פיסות זיכרון המורכבות מאובייקט, גוף, אישה, חלל. העבודות מציגות מצבי תודעה, זכרון שהוא ספק מעורפל, ספק ממשי. אוצרים: שגית זלוף נמיר וסשה פליט.

מים ישֵנים, תערוכה הנוגעת במהויות המתעתעות של המים: הפחד מהנשקף מהמים אל הצופה והחשש מפני מה שחבוי מתחת למים. התערוכה דנה בפערים שבין גלוי ונסתר דרך עבודות צילום ווידיאו. מציגים: נעמי לשם, מיכל חלבין, פסי גירש, יאיר ברק, יהודית שרייבר, נטע דרור, אלונה כהן. אוצר: דורון אדר.

מובלעת, תערוכה קבוצתית בגלריה בנימין, עם חיפוש מתמיד של הקול האישי מתוך הניסיון לגעת בגבולותיו, דרך עבודות פיסול, צילום ,ציור, וידאו וסאונד. מציגים: יואב אדמוני, מתן אורן, ברק ברינקר, עתר גבע, בת-אל אמה דיין, אור הרץ, שירה טבצ'ניק, דינה לוי, שלומית ליוור, אורי נועם, אברהם קריצמן, אורי שפירא. אוצרים: יואב אדמוני, דן מדורסקי.

המאויים xx, בית הצעירים של עיריית תל אביב – יפו מארח את קבוצת "חנינא", עם תערוכה העוסקת בחלחול של חרדה ואיום מיני-ארוטי לתוך עבודתן של אמניות. מציגים: ורד אהרונוביץ', יעל אזולאי, רעות אסימיני, יפעת גלעדי, קרן גפן, הינדה וייס, אלמה מכנס קז, יונתן הירשפלד, ליהיא שולוב. אוצרת: סיגל ברקאי.

יום שישי, ה-3.2:

מלון מקסים, קרין מנדלוביץ  בג'ולי מ. תצלומים, וידאו, פיסול רדי-מייד ופרפורמנס (שיתקיים ביום חמישי ה-16.2). …"מלון מקסים הוא: תיקייה בתוך ארכיון מצטבר של הזיכרון; חוויה אחת מיני רבות; מלון בתל אביב; מטאפורה להתגלמויות השונות של האישיות; זיכרון ילדות מתוק וחמקמק; פנטזיה סוערת ועסיסית שהופכת להתנסות שקטה ועמוקה; המקום בלב שמתמסר בנדיבות לאינטימיות; לובי רחב ידיים של מצבים, מפגשים ואפשרויות; הרגע שבו כל הנקודות בפאזל מתחברות"… (מתוך הקומוניקט).

פתיחה כפולה בגלריה גרוס: בריקואלז', צבי בן ארץ מציג תהליך של הוצאת רכיבים תרבותיים מסביבתם התרבותית הרגילה והכנסתם לסביבה חדשה. בובו וז'רמיין, גל ברזילי מציב אובייקט יחיד בחלל סגור המתעד את עולם הפנטזיות והחרדות של ז'רמיין – סופרת צרפתייה ילידת צ'ילה, ובובו – משורר ישראלי המתרגם את כתביה מחדש.

יואב בן דב עם תערוכת דיוקנאות בגלריה אנגל, בה הוא מפשיט את הדמות מכל סממן זיהוי, מותיר רק את קווי המיתאר שלה, והופך את הדיוקן לחקירה פיסולית ומושגית.

שיח גלריה בגלריה ליטבק בתערוכה נוזלים באמנות עכשווית, המציגה 16 אמנים ישראלים ובינלאומיים העוסקים במדיות שונות, עם אוצרת התערוכה מרי שק.

שיח גלריה בתערוכה מראות עם מאיה כהן לוי בגורדון.

אורי נועם

יום שבת, ה-4.2:

מיצגים במסגרת התערוכה בריסטולים במוזיאון בת-ים, הבוחנת תהליכי חינוך והוראה ומפנה מבט למרחב בית הספר ולמערכות היחסים בין מורים ותלמידים. האירוע מבקש לפרוץ את הגבולות המקובלים בין "פעולה אמנותית" ובין "פעולה חינוכית". משתתפים: הדס עפרת, תמר נסים ודניאל יהל.

חיילים על קופסת סרדינים, תערוכה משותפת לרימה ארסלרנוב, הרן מנדל ודרור קרטה ב-ST-ART, העוסקת במחשבות על אסמבלאז', רדי מייד, אמנות אקולוגית ומקומה של האמנות כמעשה המייצר אובייקטים. אוצרות : ליאורה בלפורד ודינה יקרסון.

לוע הארי, רובי שילינג-נחום וגל דרן בחללית בירקון שבעים, עם תערוכה המציגה את נקודת מבטם על הגוונים השונים של ת"א. אוצרת: סוזאן ואן הנגסטום. מתארח: יהושע סימון.

כתוב בקיר, תערוכה קבוצתית בבית קנר, המפגישה טקסטים נבחרים, אישיים של אמנים, לצד עבודות אמנות המתכתבות עימו. מציגים: רות אורנבך, גליה אורי, אורנה בן עמי, גיל גורן, מרב דביש בן –משה, אוה דברה, ויויאן הירש בירקנפלד, קרן ויסהוז, נורית ירדן, טובה לוטן, סמדר לומניץ, טלי נבון, ענת מיכאליס לוי, אמן סודי, כילי קורן, ליאורה קנטרביץ, ישראל רבינוביץ, אורית ישי. אוצרת: אפי גן.

אנחת רווחה, תערוכה קבוצתית במוזיאון בקיבוץ אשדות יעקב, הבוחנת איך הדור המופרט מושפע מהמציאות החברתית- כלכלית שאנו חיים בה ואיך ניתן להתגעגע למשהו שמעולם לא היה לך. העבודות בחלקן מייצגות את התשוקה לשפע, וחלקן מנסות לבחון מודלים של תפיסות חברתיות – כלכליות. משתתפים: תמר הירשפלד, שי יחזקאלי, טמיר ליכטנברג, הראל לוז, אלישבע לוי, ערן נווה, יריב ספיבק, שי-לי עוזיאל, נועה צאושו, אריאל קליינר, כוכבית קדושים, רומן באימבאיב. אוצרת: נטלי לוין.

שיח גלריה בתערוכה מודל עירום בגלריה 121, עם רונית יודקביץ' והאוצרת נורית טל-טנא.

יום ראשון, ה-5.2:

בימה, תערוכה קבוצתית בגלריה העירונית בכפר סבא, העוסקת במשמעויות השונות של הבימה כמושג פיסי או  מטאפורי, כאייקון של מקום או כמרחב מוגבה שדורש קהל, ומאפשר שדה להבעת דעות ולהעברת מסרים באמצעים תיאטראליים, אמנותיים או רטוריים. לבימה הילה של זוהר, אך לעיתים היא הופכת לזירת האבקות ולהתרחשות מסוכנת, עד שהאורות כבים והשחקנים נוטשים. מציגים: ליהי חן, ישראל רבינוביץ, יאיר דגן, גיא כהן, טל פרנק, קרן גלר, רן ברלב. אוצרות: הדסה גורוחובסקי, אורית לוטרינגר, רביטל שגב.

סיפורי התנ"ך וסיפורים אחרים, שיח עם עדי נס בגלריה צילום בעם, על יצירתו, דרך עבודתו, ועל מקורות ההשראה שלו.

יום ד', ה-8.2:

השלד והמודל, הרצאה של יוסי ברגר במסגרת 'אמנים על עבודתם 4' בגלריה גורדון.

רובי שילינג

 ועוד קצת:

…"יש מעין מבוכה הקשורה לאמנות, אני לא בורחת ממנה. להיפך, זה מעניין אותי. אני מנסה ללמוד אותה. אני עושה זאת דרך הניסיונות להבין איך המבט שלנו עובד, איך הוא ממלא אותנו מבחינה אמוציונלית ומהן הצורות השונות של סיפוק שהוא יכול להסב לנו"… (דיתי אלמוג)

—-

רוצים להיות איתי בקשר? [email protected]

 

3 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-2.2.2012 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

    העבודה של אורי נועם מוצגת בתערוכה "מובלעת" בגלריה בנימין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *