רב ערב 10.1.12

תערוכת וידיאו בגלריה גבעון, כרטיסים חינם להקרנת הסרט "הציוני האחרון" ולמופע משותף לרקדני להקת בת שבע וקבוצת הריקוד של נועה אשכול, הצגה של נעמי וגליה יואלי בתיאטרון תמונע, שיח אמן במוזיאון בת-ים, תוכנית לימודים במוסררה ועוד

מערכת "רב-ערב" מיועדת להפצת מידע על אירועי אמנות ותרבות באמצעות ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב-ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע על תערוכות, אירועי תרבות ומופעים שאנשי המערכת חושבים שכדאי לבקר בהם. בנוסף למידע השבועי, תציע המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע למנויי האתר.


השבוע:


וידאו רשת, קופסה שחורה – תערוכה חדשה בגלריה גבעון
אוצרים: דורון גולן / מייקל ספקואוסקי


Alan Sondheim 

פתיחה: יום חמישי, 12 בינואר, 22:00–20:00
התערוכה “וידאו רשת, קופסה שחורה” מציגה לקט עבודות וידאו המופיע באתר האינטרנט http://dvblog.org. האתר, שפועל משנת 2005, מהווה עדות להתרחבות המהירה של אמנות הוידאו באינטרנט, ובמיוחד וידאו-ארט שנוצר מלכתחילה במטרה לעלות לרשת. האתר מתפקד כמגזין וידאו יומי מקוון וארכיון עבור קטעי וידאו בפורמט ’קוויק–טיים’. האתר ניסה למקם את פריחת הוידאו באינטרנט בהקשר של מסורת הקולנוע הניסיוני של המאה ה-20, והיה אחד הראשונים לעשות זאת, תוך התייחסות גם לקשרים שבין אמנות וידיאו ל”קולנוע שימושי” באמנויות כגון פרסום, קליפים וקומדיה. התעקשות יוצריו כי כל יצירה שמופיעה באתר חייבת להיות מאוכסנת בשרתיו הפכה את האתר לארכיון ייחודי המתעד את שנות ההתפתחות הראשונות של וידאו-ארט ברשת.

השם “קופסה שחורה” נבחר תוך התייחסות למצגת הקולנועית של “תמונה זזה” בחלל הגלריה, כמו גם למטאפורה של מכשיר ההקלטה המותקן במטוסים. זוהי מערכת סגורה של רכיבים שמטרתם לתעד מסד שונה וחיוני של נתונים. הכותרת מתייחסת גם לעובדה שהממסד האמנותי ושוק האמנות מתעלמים מאמנות הוידאו ברשת, אולי בגלל הקשיים לשווק עבודה שניתנת לשכפול בקלות יחסית. צפיה בתערוכה תבהיר כי נתון שיווקי זה אינו קשור בשום אופן לאיכות העבודות.

התערוכה תוצג במשך 4 שבועות ובמהלכה יוקרנו עבודות וידאו בלופ בשלושת חללי הגלריה. התצוגה תשתנה בכל יום חמישי. לוח הזמנים ושמות האמנים באתר התערוכה:
http://givonartgallery.com/wordpress/?page_id=2929

גלריה גבעון לאמנות, גורדון 35, תל אביב
http://givonartgallery.com

שעות פתיחה
ראשון: 14:00–10:00
שני–חמישי: 19:00–11:00
שישי: 14:00–10:00
שבת: 14:00–11:00


הציוני האחרון
חמישה כרטיסים חינם להקרנת סרטו התיעודי של אבי דבאח

שבת 14.1.12, 15:30, סינמטק ת"א
סיפור הזדקנותו של צעיר בן 90: ציוני חסר מנוח ונביא זעם מקסים.
דב ירמיה, יליד 1914, השתתף במבצע "חומה ומגדל" וגם במלחמת לבנון הראשונה. בין לבין הוא התחתן שלוש פעמים, נפצע קשה בקרב וגם הלחין כמה שירים. ביוגרפיה קולנועית על אדם שמסלול חייו הסוער ונקודת מבטו הביקורתית, מאירים את ההיסטוריה הישראלית באור אישי ייחודי.

אורך: 48:41 דקות
בימוי והפקה: אבי דבאח
עריכה: מיקי כהן בר-לב
צילום: אמנון שורץ
הסרט הופק באופן עצמאי ללא תמיכת קרנות או גופים משדרים, והוקרן בפסטיבל הקולנוע היהודי בירושלים, דצמבר 2011.
קישור לקדימון: http://www.youtube.com/watch?v=7K6jW_CX_m4

מעוניינים/ות בכרטיס להקרנה? כתבו ל: [email protected] וציינו שם, כתובת ומספר טלפון.


הקבוצה לריקוד קאמרי של נועה אשכול בשיתוף להקת מחול בת-שבע מציגים:
נושא ווריאציות: ריקודים מאת נועה אשכול
שמונה כרטיסים חינם למופע

12-13.1.2012 ו- 3-4.2.2012
הקבוצה לריקוד קאמרי תבצע ריקודים מתוך סוויטות מחול של נועה אשכול, יוצרת כתב התנועה אשכול-וכמן. אחרי כל מופע תתקיים שיחה פתוחה עם חברי הקבוצה.
הריקודים מחוברים בכתב התנועה ומבוססים על כללי קומפוזיציה יחודיים לחיבוריה של נועה אשכול. אחד ממאפייני יצירתה הינו הצבת הריקוד כישות עצמאית שאינה נשענת על אפקטים בימתיים כמו תפאורה, תלבושות ומוזיקה. כלומר, ריקוד כאמנות מזוקקת העומדת בפני עצמה. הבולט או המידי ביותר הוא העדר ליווי מוזיקלי, שאשכול ראתה כגורם המשפיע ביותר על הדרך שבה אנו רואים ובעיקר חוויים ריקוד. על אף העדר מוזיקה בריקודיה, ניתן לראות בדרך עבודתה הקבלה לבניית קומפוזיציה מוסיקלית.

השילוב בין מחויבות לשיטת קומפוזיציה יחד עם הבנה עמוקה של הגוף וכושר יצירה בלתי נדלה, הולידו יצירות מופת מיוחדות במינן, מורכבות, ובו בזמן בעלות יופי נדיר. הקבוצה לריקוד קאמרי מתמחה בביצוע ריקודים של נועה אשכול. המבצעים בהופעה הם חלק מקבוצה הפועלת בתחומים שונים של כתב התנועה. הקבוצה מורכבת מרקדני הקבוצה הוותיקים אשר עבדו עם נועה אשכול במשך שנים רבות, והם גם המבצעים הראשונים של רוב הריקודים. יחד אתם ירקדו רקדנים שהצטרפו לקבוצה בשנים האחרונות.

משתתפים: רחלי נול-כהנא, רות סלע, חמוטל פלד, מור בשן ונוגה גורל.
המופעים יתקיימו באולם ורדה במרכז סוזן דלל.
יום חמישי, 12.1.12 בשעה 19:30 // יום שישי, 13.1.12 בשעה 14:30
יום שישי, 3.2.12 בשעה 14:30 // יום שבת, 4.2.12 בשעה 20:00
להזמנת כרטיסים: 03-5171471

מעוניינים/ות בכרטיס בחינם? 4 זוגות כרטיסים למופעי חמישי ושישי הקרובים יחולקו לפונים/ות הראשונים/ות לכתובת: [email protected]. נא לציין שם, כתובת ומספר טלפון, וכן את מועד המופע שברצונכם/ן לראות (יום ה' 12.1 או יום ו' 13.1).


נפיץ: תיירות מלחמה – עבודתן של נעמי יואלי וגליה יואלי
זוכת פרס פסטיבל עכו 2011 על פריצת דרך ביצירה תיאטרונית


צילום: ארל'ה הצמצם הבוער

ב-16.1.2009, במהלך מבצע עופרת יצוקה, הפציץ טנק ישראלי את ביתו של ד"ר עזאלדין אבו אל עייש, רופא נשים מג'בליה שעבד בישראל. שלוש מבנותיו, ביסאן, מיאר ואיה, ואחייניתו נור, נהרגו.
אם ובת, תיירות מלחמה, מסיירות במחוזות הזכרון האישי והקולקטיבי ומציגות את עקבות הקולות, העדויות והתגובות שליבּו וליוו את כרוניקת המוות. מעין "והגדת לביתך" של הזכרון הקצר.

העבודה מוקדשת לזכר הבנות ולכבוד קרן Daughters for Life שהקים אביהן לזכרן.
עיבוד וביצוע: נעמי יואלי וגליה יואלי | הפקה ושירה: רויטל מלכה | עיצוב: הדס עפרת | תאורה: אורי רובינשטיין
| מוסיקה: יוסי מר-חיים | סאונד ארט וויולה: אילת לרמן | תלבושות: וליה פירטינוף
יעוץ סאונד: דודו שביט

תודות: ד"ר עזאלדין אבו אלעייש, קבוצת איפה דנה, יזהר באר, אנהאל הרפז, עירא אבנרי, מלי ברוך, מרית בן ישראל, אורי יואלי, ננה יואלי, דליה מעיין.

17.01 יום שלישי בשעה 20:00, 18.01 יום רביעי בשעה 20:00 | 65 ₪
09.02 יום חמישי בשעה 20:00, 10.02 יום שישי בשעה 21:00 | 65 ₪

"חווית צפייה המאפשרת העמקה בפרטים הקטנים ומהם נפרשת לצופה תמונת עולם הנעה בין האישי לחברתי ומסתייעת בטכנולוגיה חיה של האינטרנט המלווה את היצירה בתחושת אותנטיות רבה" מנימוקי השופטים 

"מתוך קרעי המידע, שיטוט אינטרנטי בלייב, עדויות והקלטות – נעמי וגליה יואלי בוראות עולם אינטרנטי מופלא, מתוק ומריר" טיים-אאוט
למידע נוסף באתר תיאטרון תמונע: http://www.tmu-na.org.il/Index.asp?ArticleID=2263&CategoryID=83&Page
למאמר שכתבה לין חלוזין דברת בערב-רב אודות ההצגה: http://erev-rav.com/archives/16112

תיאטרון תמונע, שונצינו 8 תל אביב, 03-5611211
ההצגה עלתה בבכורה בפסטיבל עכו 2011  |  משך המופע כשעה ורבע.


שיח אמן בתערוכה "בריסטולים"  
בהשתתפות האמנים שי-לי עוזיאל, סשה סרבר והאוצר מאיר טאטי


סשה סרבר, פינוקיו, עץ וברגים, 44*151*45 ס"מ, 2010

יום שבת 14.01.12 בשעה 12:00
התערוכה בריסטולים מתבוננת בתהליכי חינוך, במנגנוני חברות, ובדרכים בהם מתעצב עולמם של אזרחים צעירים. היא מפנה מבט אל המוסד החינוכי, אל מערכת היחסים בין מורה לתלמיד ובין תלמיד לבין החלל שבו הוא מבלה את מירב זמנו. הבריסטול –  המצע האולטימטיבי עליו מועמסים מסרים חינוכיים ואידיאולוגיים – כללים, דימויים, פתגמים וחוקים –  מתפקד בתערוכה כסמן ומוביל רעיוני: התערוכה מבקשת לבחון את הסביבה הבית ספרית הנורמטיבית כסביבה אידיאולוגית, הרואה את התלמיד בעיניה-שלה, ומעצבת אותו למידותיה. היא בוחנת גם את הסביבה האסתטית הבית ספרית, דלה ככל שתהיה, ותוהה אילו בני אדם צומחים בתוכה, והאם הותירה בהם עקבות ויזואליים. שאלות על דידקטיקה, אמצעי הוראה והפוטנציאל החינוכי של האמנות כפרקטיקה של מחשבה עולות בתערוכה תוך-כדי חציית הקווים בין אמנות גבוהה לבין תוצרים ויזואליים כמו לוח וגיר, מחברות מקושטות, ספרי לימוד ושפת הבריסטול.

אמנים: יוחאי אברהמי, אלון אנדורן, חדוה אטלס בן-דוד, דגנית ברסט, אביטל גבע, קרן גלר, דרורה דומיני וזהבה ברקני, שרגא ווייל, מדריכי קן השומר הצעיר ג'סי כהן, רענן חרל"פ, נורית ירדן, רוני להב והיידי מוטולה, רותי סלע, נעמי סימן-טוב, סשה סרבר, שי-לי עוזיאל, דפנה שלום, ג'וזף שפרינצק

אוצרים: טלי תמיר ומאיר טאטי

כניסה חופשית
מוזיאון בת ים לאמנות עכשווית ע"ש בן ארי
רחוב סטרומה 6 בת ים
03-6591140
[email protected]


מוסררה המשך – המסלול להתפתחות אישית

נפתחה ההרשמה למחזור השישי של תכנית לימודי ההמשך בביה"ס לצילום, מדיה ומוסיקה חדשה – מוסררה.
התכנית הציבה לעצמה מספר מטרות: ליצור חממה תומכת, הפועלת ברוחו הייחודית של ביה"ס מוסררה, שתשמר ותחזק כוחות יצירתיים ותעזור להם ברגע הקריטי של המעבר מהיות סטודנט להיות אמן פעיל.
לאפשר לקבוצת אמנים מתחילים ומחוייבים (בין אם סיימו לימודיהם לפני זמן קצר ובין אם מעוניינים לחזור לעשייה אמנותית לאחר הפסקה), לפעול במסגרת שבתוכה יוכלו לפתח ולשכלל את שפתם וסגנונם ולהדק את עבודתם.
לעזור להם להתנהל כאנשים יוצרים בתוך המציאות המורכבת של עולם האמנות הישראלי, לתת להם כלים לקידום עצמי ולפתוח בפניהם אופציות נוספות ושונות להשתלבות בעולם האמנות.

התכנית פועלת כחממת מחקר אמנותית רב-תחומית שתציע אפשרות להתנסויות שונות ודיאלוגים עם אמנים, מרצים ואוצרים שונים. שנת הלימודים תאורגן במקבצים של סמינרים שיעסקו ויאירו נושאים שונים, חלקם ישלבו פעילויות והתנסויות מעשיות שונות וחלקם יישאו אופי של דיאלוג או הרצאה. במקביל יתאפשר דיון רציף בעבודתם ורעיונותיהם של המשתתפים, עם חברי הקבוצה ועם המנחים והאורחים השונים.
התפיסה הרעיונית המנחה את התכנית ואת ביה"ס מוסררה רואה זיקה ברורה בין המעשה האמנותי לסביבה החברתית והתרבותית שבה הוא מתקיים. מתוך כך, תעסוק התכנית בשאלות של זהות ומקום, בבחינה ביקורתית של הטריטוריה והמציאות המקומית ובהתבוננות בדרכים בהם הגיבה האמנות המקומית למציאות זאת.

תחילת הלימודים: סוף ינואר 2012
הקורס יתנהל במתכונת של מפגש שבועי לאורך שלושה סמסטרים.
לקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות למנחה ומרכזת התכנית דפנה איכילוב:  [email protected]


המרכז לתיאטרון של עכו מציג: אום מוחמד

עבודתה של סמדר יערון
העבודה הראשונה בסדרה "עכו אהובתי"
יצירה אישית וחדשנית המורכבת מראיון מצולם אותו ערכה סמדר יערון עם חמדי מוסא (אום מוחמד), סבתא עכואית המספרת על קורות חייה בעכו העתיקה לאורך השנים. באירוע התיאטרוני עצמו מנהלת סמדר יערון, באמצעות דמותה של קשישה אישית שעוצבה בהשראת קרובות משפחה וחומרים אישיים של היוצרת, דיאלוג חי עם הסבתא המצולמת.
זו עבודה ראשונה בסדרת עבודות שהן ביסודן אינטראקציה בין תיעוד ועדות של נשים. היא תוצג בפני קהל אינטימי של עד 40 צופים בחלל יוצא דופן – ביתה של סמדר יערון בעכו העתיקה.

"ספרי לי ספרי לי איזו מעשיה, על אותם הימים ועל מה שהיה. והגזימי היטב סבתי. איך אומרים בעברית צ'זבטי."
יצירה: סמדר יערון | רעיון: סמדר יערון ומוני יוסף | צילום וידאו ותרגום: חיר פודי | מצולמת בוידאו: חמדי מוסא (אום מוחמד) | סייעת: נטלי תורג'מן | צילום אימאג': חיר פודי ואושרי כהן | הפקה: המרכז לתיאטרון של עכו

יום ה'  | 05.01 , מוצ"ש | 07.01, יום ג'   | 10.01 – הצגה בשפה האנגלית, יום ה'  | 26.02, יום ה'  | 02.02, יום ה'  | 23.02 | 15:00
*כל ההצגות בשעה 21:00
מחיר לכרטיס: 100 ₪ | מחיר כרטיסיה בת 7 ניקובים להצגות התיאטרון: 290 ₪
לפרטים ולהזמנות: 04-9914222

לצפייה בחלק מן הראיון המצולם: /www.youtube.com/watch?v=W6YOTLeKy2M&feature=related
למידע על הצגות התיאטרון ולפרטים נוספים: http://www.acco-tc.com/site/index.php?xlang=2
*העבודה עלתה לראשונה בפסטיבל "קולה של מילה" בהפקת הזירה הבינתחומית.


"זמנים של לענה" – מפגש שישי בצהריים לזכרו של טאהא מוחמד עלי

יום ו', 13 בינואר, בשעה 14:00
ג'וז ולוז – רחוב יהודה הלוי 51, תל אביב

המשורר טאהא מוחמד עלי הלך לעולמו ב-2 באוקטובר השנה. "השירים שלי לא נועדו לעצרות פוליטיות, אין בהם סימני קריאה", אמר פעם בראיון, ועם זאת יש בשיריו היפים אנושיות עמוקה וכנה ואמירות אישיות לופתות, החזקות מכל פוליטיקה של עצרות.

חנות הספרים המגדלור גאה להזמין את הקהל הרחב למפגש שירה ושיחה לזכרו של משורר חשוב שכדאי וחשוב להכיר.
טאהא מוחמד עלי נולד בכפר הפלסטיני סַפוּרְיֶה ב-1931, וגורש ממנו ב-1948. הוא חי ועבד בנצרת בחנות עתיקות ומזכרות בבעלותו. פִּרסם חמישה קובצי שירה בערבית. שיריו תורגמו לשפות רבות. תרגומים משיריו לעברית התפרסמו במשך השנים בעיתונים ובכתבי עת. בעברית ראה אור ב-2006בהוצאת אנדלוס הקובץ "שירים" במהדורה דו לשונית בתרגומו של אנטון שמאס לעברית.

מנחה: עינת ויצמן
משתתפים: כרמית רוזן (משוררת וביבליותרפיסטית, דוקטורנטית בחטיבה לפולקלור באוניברסיטת חיפה)
אלטייבּ ע'נאים (משורר ומתרגם)
שירן בק (מתרגם)
קייס נאשף (שחקן)
מתי שמואלוף (משורר ועורך)

הקרנה של קטע וידאו של טאהא מוחמד עלי מקריא את שירו הידוע "נקמה".
כניסה חופשית.


גיאוגרפיה של מקום  /  א-גיאוגרפיה
תערוכה חדשה בגלריה גרנד ארט בחיפה


יניב וייסה גרנד קניון חיפה יולי 2009

משתתפים: אבישי אייל, יניב וייסה, רון ישועה, דבורה מורג, צביקה קנטור, ישראל רבינוביץ 
אוצרת: שירלי משולם

התערוכה "גיאוגרפיה של מקום / א-גיאוגרפיה", מעמידה בסימן שאלה מושגי הפכים אלו. האמנים מתייחסים בעבודותיהם למושגים הקניון – סביבה, מעטפת, תכולה וצריכה בהיבטים גיאוגרפיים, חברתיים ופוליטיים. ששת האמנים המשתתפים יציגו עבודות חדשות בוידיאו, צילום, ציור, פיסול ומיצב שהוכנו במיוחד לתערוכה זו ובהתייחס לתכני התערוכה ולהקשר הכללי של הצגת אמנות בגרנד קניון.

גלריה גרנד ארט – גרנד קניון, רחוב שמחה גולן 54, חיפה (קומה 3 במתחם החנויות החדש).
טל': 04-8121111
[email protected]
שעות פעילות: א-ה 22:00-10:00ו' 09:30-14:30  מוצ"ש: חצי שעה מצאת השבת ועד 22:30


תערוכת התרמה דחופה למען מורן פריימן החולה בסרטן
פתיחת התערוכה: ביום שלישי ה-10בינואר,  בשעה: 20:00
בימים רביעי וחמישי (11-12/1/12) הגלריה תהיה פתוחה בין השעות: 12:00-21:00

מורן פריימן, ידידת גלריה אלפרד, חולה בסרטן בבלוטות הלימפה וזקוקה באופן דחוף ונואש (בשבועיים הקרובים!) לסכום כסף רב עבור תרופה שאינה כלולה בסל התרופות ועשויה להצילה. תערוכת המכירה תוצג במשך שלושה ימים במטרה לגייס סכום כסף מיידי עבור מורן.

75% מכספי המכירה יועברו למורן פריימן דרך עמותת "חברים לרפואה"
25% מכספי המכירה יועברו לאמנים/ות
*עמותת אלפרד אינה לוקחת חלק ברווחי המכירות.

במכירה ישתתפו חברי גלריה אלפרד ואמנים רבים נוספים. רשימת האמנים המשתתפים תעודכן במהלך השבוע ועד פתיחת התערוכה בדף הפייסבוק ובאתר של גלריה אלפרד. www.alfredgallery.com
30-31.12.11, 2.1.2012, 4-7.1.2012

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *