רב ערב 3.1.12

מערכת "רב-ערב" מיועדת להפצת מידע על אירועי אמנות ותרבות באמצעות ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב-ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע […]

מערכת "רב-ערב" מיועדת להפצת מידע על אירועי אמנות ותרבות באמצעות ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב-ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע על תערוכות, אירועי תרבות ומופעים שאנשי המערכת חושבים שכדאי לבקר בהם. בנוסף למידע השבועי, תציע המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע למנויי האתר.


השבוע:


אום מוחמד – 5 כרטיסים חינם ליצירה ראשונה בסדרה "עכו אהובתי"

"עכו העתיקה משופעת בסבתות. אני רואה אותן בשוק בוררות ירקות, מוכרות עשבי תבלין, יוצאות או נכנסות למסגד, שוטפות את רצפות הסמטא. אני תמיד משתוקקת שתספרנה לי, שתגדנה לי מה הן נושאות איתן. מה מוצפן בכיסוי הראש, בין הקמטים והיבלות בידיים שעל אף הקלישאה הן בדרך כלל שם. ספרי לי, ספרי לי איזו מעשיה, על אותם הימים ועל מה שהיה, והגזימי היטב סבתי, איך אומרים בעברית: צ'זבטי".
"אום מוחמד" היא מפגש בין ראיון מצולם של סמדר יערון שמראיינת את חמדי מוסא (אום מוחמד שעוצבה בהשראת קרובות משפחה וחומרים אישיים של היוצרת. זו עבודה ראשונה בסדרת עבודות המייצרות אינטראקציה בין תיעוד ועדות של נשים עכואיות לבין האמנית שמקיימת דיאלוג חי ומשתנה עם החומר המצולם ובהשראתו.

יצירה: סמדר יערון
רעיון: סמדר יערון ומוני יוסף
צילום וידאו, סטילס ותרגום: חיר פודי
מצולמת בוידאו: חמדי מוסא
צילום אימאג': חיר פודי

רוצים/ות כרטיס בחינם להצגה? כתבו ל-[email protected] וציינו שם, כתובת, מספר טלפון, וכן את מועד ההצגה שברצונכם/ן לראות.
מועדי הצגות:
7.1, 26.1, 2.2 בשעה 21:00
23.2 בשעה 15:00
מחיר לכרטיס: 100₪ | לפרטים ולהזמנות: 04-9914222
*העבודה עלתה לראשונה בפסטיבל "קולה של מילה" בהפקת הזירה הבינתחומית.


הערב:
כרמלה יעקבי וולק: מוזיאונים – בין מרכזי קניות לממשק עירוני משתף
הרצאה בבית האמנים בירושלים

האם ביקרת את המקסי ברומא? האם ראית את השיפוץ החדש של ציפרפילד בברלין? מה בקשר לקיי ברנלי של נובל בפריס?
מוזיאונים הפכו להיות מוקדי משיכה תיירותיים בכל העולם, ולפיכך מרכזים צרכניים ההופכים את צרכני התרבות לצרכני מוצרי צריכה של הטעם הטוב.
שנת 2010\2011 מתאפיינת בתנופת פיתוח של מוזיאונים בארץ, הכוללת את המוזיאון לעיצוב חולון, מוזיאון ישראל המחודש והאגף החדש של מוזיאון תל אביב. תנופה זו מתרחשת במקביל להעלאת הדיון על יחס הממסד לעיר ולאוכלוסיה המגוונת שלה, בעקבות הקריאה לצדק חברתי באירועי הקיץ האחרון.
האדריכלית וחוקרת התרבות כרמלה יעקבי וולק תציג בהרצאתה שאלות הקשורות לתפקידו של הממסד המוזיאלי הצרכני כמרכז עירוני-חינוכי, ליכולתו לשתף את האזרחים ולייצר קהילות מגוונות, לתפקידה של האדריכלות בשדה החינוכי ולשאלה כיצד משתלבת ישראל במארג.

יום ג, 3.1.12, 19:00
בית האמנים: שמואל הנגיד 12, ירושלים
הכניסה חופשית!


מרים כבסה// פרפורמנס

חלל האמנות רוטשילד 69 ברוטשילד 12 שמח להזמינך לתערוכת היחיד של האמנית מרים כבסה. כבסה, ילידת 66', לא הציגה בישראל משך יותר משמונה שנים והמיצג הנוכחי יהיה הראשון שהיא מבצעת בארץ.

כבסה מציירת בעזרת כלי בית שהופקעו משימושם המקורי; מגהץ, מגב, פח אשפה וסמרטוטים, שהופכים למכחול בידיה. תהליך הציור, שעורר סקרנות ועניין מחקרי רב במהלך השנים, מתגלה כמרכז עבודתה. הציור, כך מתברר, הופך לתוצר לוואי.
בתהליך עבודתה הטקטילי מייצרת כבסה אובייקט תלת מימדי המורכב מגופה המתפתל, המזוניט הסופגת וכליי עבודתה. חומר ממשות זה משתנה ללא הרף, בפרקי זמן קצרים וקבועים. תהליך העבודה המהיר מורכב יחידות יחידות של עצירות והשהיות המחוללות את הדימוי, תוך תנועה סיסטמטית ואינסופית. תנועתה האיטית על גבי הבד מייצרת דימוי ומוחקת אותו, תוך חזרה על פעולה זו מספר רב של פעמים. הציור, התוצר הסופי, הוא תוצאה של עצירות והשהיות. כשם שהתנועה הכרחית להמשך העצירות, כך הציור הכרחי כשארית לפרפורמנס.

הארוע יתועד ויוצג במהלך התערוכה, שתימשך בין ה-4 בינואר ל-14 בינואר.
www.rothschild69.co.il
שעות פתיחה: ג' – ה' 11:00-19:00
שישי – שבת 10:00-14:00


מוסררה המשך – המסלול להתפתחות אישית

נפתחה ההרשמה למחזור השישי של תכנית לימודי ההמשך בביה"ס לצילום, מדיה ומוסיקה חדשה – מוסררה.
התכנית הציבה לעצמה מספר מטרות: ליצור חממה תומכת, הפועלת ברוחו הייחודית של ביה"ס מוסררה, שתשמר ותחזק כוחות יצירתיים ותעזור להם ברגע הקריטי של המעבר מהיות סטודנט להיות אמן פעיל.
לאפשר לקבוצת אמנים מתחילים ומחוייבים (בין אם סיימו לימודיהם לפני זמן קצר ובין אם מעוניינים לחזור לעשייה אמנותית לאחר הפסקה), לפעול במסגרת שבתוכה יוכלו לפתח ולשכלל את שפתם וסגנונם ולהדק את עבודתם.
לעזור להם להתנהל כאנשים יוצרים בתוך המציאות המורכבת של עולם האמנות הישראלי, לתת להם כלים לקידום עצמי ולפתוח בפניהם אופציות נוספות ושונות להשתלבות בעולם האמנות.
התכנית פועלת כחממת מחקר אמנותית רב-תחומית שתציע אפשרות להתנסויות שונות ודיאלוגים עם אמנים, מרצים ואוצרים שונים. שנת הלימודים תאורגן במקבצים של סמינרים שיעסקו ויאירו נושאים שונים, חלקם ישלבו פעילויות והתנסויות מעשיות שונות וחלקם יישאו אופי של דיאלוג או הרצאה. במקביל יתאפשר דיון רציף בעבודתם ורעיונותיהם של המשתתפים, עם חברי הקבוצה ועם המנחים והאורחים השונים.
התפיסה הרעיונית המנחה את התכנית ואת ביה"ס מוסררה רואה זיקה ברורה בין המעשה האמנותי לסביבה החברתית והתרבותית שבה הוא מתקיים. מתוך כך, תעסוק התכנית בשאלות של זהות ומקום, בבחינה ביקורתית של הטריטוריה והמציאות המקומית ובהתבוננות בדרכים בהם הגיבה האמנות המקומית למציאות זאת.

תחילת הלימודים: סוף ינואר 2012
הקורס יתנהל במתכונת של מפגש שבועי לאורך שלושה סמסטרים.
לקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות למנחה ומרכזת התכנית דפנה איכילוב:  [email protected]


תערוכה:


אי שפיות בי-ם
פתיחת התערוכה "בית הבראה" בגלריה "שודדי י-ם" בירושלים


צילום: ענת קרמין

קבוצת "נו קואסט" שמחה להציג את התערוכה "בית הבראה", בהשתתפות יוצרים מתחום הנפש, העוסקת במרחב שבין הנורמלי לאב-נורמלי במציאות מטורפת. יהיה שגעון. יוצגו עבודות וידאו, רישומים ותצלומים של נטלי לוין, ענת קרמין, אסף עדן, עדי לוק, עידו צרפתי והדר גניס באוצרותה של מורן גוטמן מקבוצת "נו קואסט".

בית ההבראה הוקם כדי לתת מנוחה ומזור מטרדות היום-יום. זהו מקום בו אפשר לנוח, להתבטל, להרהר ולבהות כמתכון לבריאות הגוף והנפש. אלא מה, בתי הבראה בטלו מן העולם ובמקומם הוקמו "מכוני שיקום" בבניינים אימתניים, עמוסי טכנולוגיה, תריסים חשמליים מוגפים, צמחייה מלאכותית נבולה ומטעמים תפלים מחומרים סינתטיים, וברקע – צבעים מלאכותיים, ברזל בוהק והיררכיה דורסנית. אם בית ההבראה אינו נותן מנוח, על אחת כמה וכמה המציאות שמחוץ. אם כן – היכן מקומו של בית ההבראה במציאות העכשווית? היכן אפשר לעצור ממירוץ הזמן, לאגור ולאזור כוחות להתמודד עם המציאות הסובבת, ואולי אף לשנותה?

פתיחה: 5 בינואר בשעה 20:00 בגלריה "שודדי י-ם". בתוכנית: הופעות של אורי דרומר ומקסים טורבו.
מדי יום חמישי במהלך חודשי ינואר ופברואר יתקיימו אירועים בהפקת "נו קואסט": השקה של מערבון (מגזין קולנוע המופץ עם מעין), המשך הסדרה "אנחנו דיגיטל" ו"טקסטים בפידבק", הקרנות וידאו ואנימציה ועוד.

התערוכה מוצגת בגלריה "שודדי י-ם", במתחמו של בניין עתיק ושקט ברחוב יפו 93 (בסמוך לבניין כלל).
הגלריה פתוחה בימי חמישי החל מ-20:00 ובתיאום מראש בטלפון 052-2400287.
ניתן לבקר במוזיאון "קומה ומגדל" הסמוך, המציג תהליכי בנייה והרס במרחב הציבורי ועבודות אמנות של האמן ומנהל המתחם יורם אמיר.


גיאוגרפיה של מקום  /  א-גיאוגרפיה
תערוכה חדשה בגלריה גרנד ארט בחיפה


יניב וייסה גרנד קניון חיפה יולי 2009

משתתפים: אבישי אייל, יניב וייסה, רון ישועה, דבורה מורג, צביקה קנטור, ישראל רבינוביץ 
אוצרת: שירלי משולם
פתיחה: 29.12.11חמישי 19:00

התערוכה "גיאוגרפיה של מקום / א-גיאוגרפיה", מעמידה בסימן שאלה מושגי הפכים אלו. האמנים מתייחסים בעבודותיהם למושגים הקניון – סביבה, מעטפת, תכולה וצריכה בהיבטים גיאוגרפיים, חברתיים ופוליטיים. ששת האמנים המשתתפים יציגו עבודות חדשות בוידיאו, צילום, ציור, פיסול ומיצב שהוכנו במיוחד לתערוכה זו ובהתייחס לתכני התערוכה ולהקשר הכללי של הצגת אמנות בגרנד קניון.
גלריה גרנד ארט – גרנד קניון, רחוב שמחה גולן 54, חיפה (קומה 3 במתחם החנויות החדש).
טל': 04-8121111
[email protected]
שעות פעילות: א-ה 22:00-10:00ו' 09:30-14:30  מוצ"ש: חצי שעה מצאת השבת ועד 22:30


שיחות


 שיח גלריה בתערוכה "הפלגה – סירה לשום מקום"

יום שישי 6.1.12, בשעה ,11:00 בהשתתפות האוצרת והאמנים

בתערוכה הפלגה אובייקט הסירה מהווה נקודת משען חזותית, ממנה אנו יכולים להסיט את המבט לעבר הנרמז והמובל ממנו.הסירה היא מעין בית קיבול, המכיל בו זמנית מגוון משמעויות אישיות כגון מסע, בריחה, הרפתקה.
בדימוי הסירה אפשר לראות רובדי משמעות רבים, החל מיעדים אופטימיים בסיפורי הרפתקאות וכלה בגוון פסימי של הסירה שנושאת את גופת המת במסעה האחרון.
בכל אחת מהעבודות המוצגות בתערוכה נחשף תהליך הקשור במצב רגשי או קיומי ואנו נחשפים למסעות של שחזור ועיבוד זיכרונות. בחלק מהעבודות נחווה מעין מצב סטטי של חידלון או היתקעות אשר עצם המודעות אליו היא בבחינת נקודת פתיחה למסע עתידי. יש עבודות המציגות סוג של קונפליקט כך שהיצירה היא מיזוג של מצבים ותהליכים הסותרים זה את זה, המטעינים אותה בכפל משמעות, וזו חושפת סערת רגשות המטלטלת את הסירה על פני מים לא שלווים. בין העבודות יש המתארות הפלגות ובהן מצבים של חלום, תהייה או כמיהה המבוטאים באופן לירי.
בתערוכה מוצגות יצירות באמצעי ביטוי מגוונים כמו עבודות בחומר, עבודת וידאו, מיצב, ציור וצילום.
אוצרת: תרצה ילון קולטון
משתתפים: נורה ונעמי, אברהם אופק, אווה אבידר, ענת בראל, רונן סימן טוב, נועה בן-נון מלמד, לאוניד גוסין, רותי ברקאי, יונתן אופק, טליה בר, מאירה אונא בן-חנן, דיוויד מוריס, בנימינה נדלר-נאור, סבטלנה פיירמן ושולמית עציון.
התערוכה מלווה בקטלוג
נעילה: 14.1.12

בית בנימיני – מרכז לקרמיקה עכשווית, העמל 17, ת"א. 03-5182257
www.benyaminiceramics.org


תערוכת התרמה דחופה למען מורן פריימן החולה בסרטן

פתיחת התערוכה: ביום שלישי ה-10בינואר,  בשעה: 20:00
בימים רביעי וחמישי (11-12/1/12) הגלריה תהיה פתוחה בין השעות: 12:00-21:00

מורן פריימן, ידידת גלריה אלפרד, חולה בסרטן בבלוטות הלימפה וזקוקה באופן דחוף ונואש (בשבועיים הקרובים!) לסכום כסף רב עבור תרופה שאינה כלולה בסל התרופות ועשויה להצילה. תערוכת המכירה תוצג במשך שלושה ימים במטרה לגייס סכום כסף מיידי עבור מורן.

75% מכספי המכירה יועברו למורן פריימן דרך עמותת "חברים לרפואה"
25% מכספי המכירה יועברו לאמנים/ות
*עמותת אלפרד אינה לוקחת חלק ברווחי המכירות.

במכירה ישתתפו חברי גלריה אלפרד ואמנים רבים נוספים. רשימת האמנים המשתתפים תעודכן במהלך השבוע ועד פתיחת התערוכה בדף הפייסבוק ובאתר של גלריה אלפרד. www.alfredgallery.com

פתיחה: יום שלישי ה-10בינואר, 2012בשעה 20:00
בימים רביעי וחמישי (11-12/1/12) הגלריה תהיה פתוחה בין השעות: 12:00-21:00


מחול


טייץ – ברית מחול ומחשבה
סדרת אירועי מחול חדשה בגלריה החנות

ערב ראשון: חמישי, 5.1, 21:00

"אין ריקוד כזה ולא היה ולכן נרקוד אותו ונדבר בשבחו
כאילו הוא ישנו ותמיד היה"
חזי לסקלי, מחול שבעה עשר

"טייץ" היא סדרת אירועי מחול חדשה בגלריה "החנות", שמבקשת לחולל ברית בין מחשבה למחול מתוך הדחיפות לעורר את המחול המקומי לבחון את עצמו. הברית בין מחשבה למחול היא השתתפות עקבית בחלל עבודה שבו מצטברת מחשבה היסטורית, אסתטית ופוליטית על מחול. הברית מבקשת להפגיש את המחול עם עצמו על ידי פעילות מחשבתית של יוצרים, רקדנים, אמנים, מבקרים וקהל.
מהו הדימוי המחולי? מה ממשטר את האסתטיקה של המחול? האם חומר תנועתי הכרחי ליצירת מחול? האם תנועה היא סימן? האם הסימן התנועתי הוא סימן היסטורי?
שאלות מסוג זה יהיו החומר לאירועים שיתקיימו אחת לחודש בגלריה "החנות" ברחוב העלייה 31 בתל אביב.

האירוע הראשון יתקיים ב-5 בינואר, יום ה' בשעה 21:00, ויתמקד בדימוי המחולי. במפגש יציגו דוד מרקס (פורטוגל) ועדו פדר (ישראל) קטע מעבודתם החדשה Bête de Scène (חיית במה), שתעלה במלואה לראשונה בבילבאו, ספרד, במרכז המחול La Fundicion, ב-21 בינואר 2012. לאחר ההופעה ידברו שיר חכם ורונה כהן על הדימוי המחולי ככלי אנליטי למבט על מחול. עדו פדר ודוד מרקס ידברו על הדימוי המחולי ככלי יצירתי. הקהל יתבקש להשתתף ולחשוב עמנו.

אוצרי הסדרה: שיר חכם ועדו פדר
גלריה-תיאטרון החנות, רח' העליה 31 פינת וולפסון, ת"א


להקת מחול בת-שבע מציגה: ערב משותף ליצירות של שרון אייל וגיא בכר וליסמין גודר

"The Toxic Exotic Disappearance Act" – יסמין גודר
היצירה החדשה של גודר נבנתה בהשראת ספר התצלומים "פלמבויה" של הצלמת ומעצבת האופנה ויויאן ססן – הולנדית אשר גדלה באפריקה בילדותה. התצלומים מאופיינים בשילוב טקסטורות ושכבות אשר מהדהדות אמת ושקר, תיעוד ובימוי. "השתמשתי בהשראה זאת לבנות עבודה בה מיסוך, הסתרה, הצללה והיעלמות, אשר באופן פרדוקסאלי מהווים דרך לאפשר לזהות לצאת, להיות נוכחת, ולהישאר נאמנה לעצמה", מספרת גודר. "בניית עולם המשחק בין מגבלה ופנטזיה, בו הדמויות מתאחות אחת בתוך השניה, כדי לייצר קווי מתאר חדשים של עצמן אשר מגדירים אותן באופן אינדיבידואלי ובו זמנית מבטלות ומחדדות את הלבד שלהן".
רקדנים: אייר אלעזרא, ארז זוהר, צ'ן-וי לי, שאמל פיטס, גיא שומרוני.
איציק ג'ולי: דרמטורגיה. אלונה רודה: עיצוב במה. ערן שני: עיצוב תלבושות. פנדה פורן (תומר רוזנטל ועלמה בן יוסף): מוסיקה.

"העבודה של חופש" – שרון אייל וגיא בכר
שרון אייל וגיא בכר יצרו עבודה בת 30דקות המייצרת משברים מסוגים שונים (חלל מפוצץ, משפחה, שיער גוף, חוסר תקשורת). העבודה בנויה מחלקים כמו משפחות קטנות שמתאחדות יחד בעדינות ובתשומת לב. גם בעבודה זו הם חברו לשותפם הקבוע ליצירה – אורי ליכטיק אשר אחראי על פס הקול. בעבודתם משתתפים 12רקדנים  – רייצ'ל אוסבורן, שחר בנימיני, שני גרפינקל, מתן דוד, רבקה היטינג, עדי זלטין, דאג לת'רן, יערה מוזס, סתין סטרוז, בובי סמית', אורי משה עופרי, איאן רובינסון

מרכז סוזן דלל, ת"א. פרטים ורכישת כרטיסים באתר.
מופעי בכורה:  4-7.1.2012


 המודעות ב"רב-ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר
[email protected]
03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *