רב ערב 20.12.2011

מערכת "רב-ערב" מיועדת להפצת מידע על אירועי אמנות ותרבות באמצעות ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב-ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע […]

מערכת "רב-ערב" מיועדת להפצת מידע על אירועי אמנות ותרבות באמצעות ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב-ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע על תערוכות, אירועי תרבות ומופעים שאנשי המערכת חושבים שכדאי לבקר בהם. בנוסף למידע השבועי, תציע המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע למנויי האתר.


השבוע:


"…And Europe will be stunned"
טרילוגיית סרטים מאת יעל ברתנא

בסוף השבוע הקרוב גלריה זומר בשיתוף עם יעל ברתנא ונעמה פיריץ תקיים אירוע חד פעמי בסינמטק תל אביב. האירוע כולל שלוש הקרנות של טרילוגית הסרטים 'ואירופה תוכה בתדהמה' שביימה ברתנא והפיקה נעמה פיריץ. הטרילוגיה ייצגה את הביתן הפולני בביאנלה האחרונה בונציה (ה 54) – פרויקט שאצרה גלית אילת.
חמש הפונים/ות הראשונים/ות יקבלו כרטיס להקרנה הראשונה שתתקיים ביום שישי (23.12.2011) בשעה 14:00. מיד לאחריה תתקיים הקרנה שנייה לקהל הרחב בשעה 16:00 בנוכחות הבמאית וביום שבת תתקיים הקרנה נוספת לקהל הרחב בשעה שלוש.
מעוניינים/ות בכרטיס? כתבו ל: [email protected] וציינו שם, כתובת ומספר טלפון.

טרילוגיית הסרטים הפולנית של אמנית הוידיאו הישראלית יעל ברתנא
Mary Koszmary (סיוט, 2007),
Mur I Wieza (חומה ומגדל, 2009)
Zamach (רצח, 2011), נבחרה לייצג את פולין בביאנאלה ה-54 בונציה. טרילוגיית הסרטים עוסקת בפעילותה של 'תנועת הרנסנס היהודית בפולין' (JRMiP), תנועה פוליטית הקוראת לחזרתם של 3,300,000 יהודים לאדמת אבותיהם. סרטיה של ברתנא חולפים על פני נופה המצולק של מציאות לאומנית ומיליטריסטית, רוויה נרטיבים המאפיינים תנועות שונות. דימוייה של ברתנא שזורים זה בזה כמטאפורות ובוחנים את תנועת ההתיישבות היהודית בארץ ישראל והחלומות הציוניים שעמדו ביסודה, וכמו כן את מאפייניהן של תנועות אנטישמיות ופשיסטיות ואת שאלת זכות השיבה היהודית והפלשתינאית כאחד. הקו בין מציאות לדמיון מטשטש ומתוך טרילוגיית הסרטים מתעוררת לחיים תנועה פוליטית חדשה.


גלוקאלי 2 – פסטיבל המוזיקה של קפה גיברלטר
רביד כחלני, ריף, בילאקה, אוי דוויז'ן ועוד

לרכישת כרטיסים במחיר מוזל של 80 ש"ח בלבד.

לאירוע בפייסבוק

קישורים ליוטיוב: רביד כחלני, ריף כהן, אוי דיוויז'ן, בילאקה
פרטים בפלאייר המצורף


 הערב: אמנות אקולוגית – דיאלוג יצירתי עם הסביבה
הרצאה של שי זכאי במסגרת שלישי בבית האמנים – סדרת הרצאות על סוגיות באמנות בת זמננו.

שי זכאי, אמנית אקולוגית וצלמת, תרצה על אמנות אקולוגית בינלאומית ותציג גם את יצירותיה בתחום זה.
זכאי, מייסדת התחום בישראל, תזמין את הנוכחים למפגש מרתק עם אמנים המשקמים נחלים, יוצרים פיסול המטהר מים מזוהמים, מנקים עם הציבור אתרי אשפה, עובדים יחד עם נהגי מערבלי בטון, מותחים את גבולות האמנות המקובלת ויוצרים אמנות הפועלת עם החברה והסביבה ובחללים לא שגרתיים.

יום ג, 20.12.12, 19:00
בית האמנים: שמואל הנגיד 12, ירושלים
הכניסה חופשית!


 שכונת שפירא – זרות אינטימית

ביום שישי ה-23 בדצמבר בשעה 12:30 בצהריים יוקרן סרט הוידאו הדוקומנטרי "שברים חלקיים", המתאר את שכונת שפירא בדרום תל-אביב ואת השינויים שהיא חווה בשנים האחרונות דרך עיניהם של שני האמנים, תושבי השכונה מזה שמונה שנים.
"הסצנות המתועדות ב"שברים חלקיים" התרחשו וצולמו ברדיוס של כמה מאות מטרים מדירתנו", מספרים היוצרים. "זהו מבט אינטימי וזר בעת ובעונה אחת על שכונתנו, שכונת שפירא בדרום תל אביב. 
בתחילת הצילומים דימינו כי אנו יוצאים למסע תיעוד של המיקרוקוסמוס האורבני הרב-תרבותי: יהודים, ערבים, מהגרי עבודה, פליטים, כל המגוון האנושי של החברה הישראלית בתוך שכונה אחת. שכונה שאינה דומה לאף שכונה אחרת בעיר, אשר תוכיח שאפשר ליצור שכונה רב-תרבותית. 
אבל בתל אביב המתפתחת בשנים האחרונות הדרישה לנכסים חדשים מתגברת. השכונה שהיתה מוקצה הפכה לפתע לנחשקת על-ידי משקיעים, דבר שגרם לשינוי פניה.
 ההטרוגניות של השכונה הפכה להיות אבן נגף בעיני אלו שמקווים להרוויח מן השינוי. והמתחים בין הקהילות השונות הולכים ומתגברים. בזמן שהג'נטריפיקציה דופקת על דלתנו, הסרט מעלה על נס את גיוון והרב-תרבותיות".

שברים חלקיים
 
(תל-אביב 2010, 45 דקות)
וידאו-ארט תיעודי
בימוי, צילום, עריכה: שרון הורודי וצ'ב קמרר

פס-קול: יניב קוריס
יום שישי 23.12.12, 12:30, 
סינמטק תל-אביב


החג של החגים – פסטיבל אמנויות בחיפה


עמאר יונס, כפר יעבד, חורף 2010

החג של החגים – פסטיבל שנתי לאמנות חיפאית, הכולל תערוכות, מיצגים, ביקורי סטודיו ועוד.
פרויקט "נאמן למקור", המוצג במסגרת החג של החגים:
001 – בגלריה לאמנות של בית הגפן אוצרים: יעלה חזות ופריד אבו שקרה
002 – נפרשת על פני ארבעה חללים ובמרחב הציבורי של ואדי ניסנאס, אוצרת: יעלה חזות

במקביל מוצגות תערוכות בכעשרים גלריות ברחבי העיר. רובן באזור הדר, עיר תחתית ובנמל. בין התערוכות: בבית ספר אחווה בשכונת וואדי ניסנאס תפתח התערוכה "הדפסה נאמנה" של סדנת התחריט ע"ש אריה רוטמן במכללת אורנים, ובמרכז קימידיה, תערוכת יחיד של כמיל דאו המציג קליגרפיה ערבית.
בערב הפתיחה יתקיים מיצג "החייל הלבן" של יהודה בראון, שיצא ממוזיאון חיפה לאמנות לעבר הגלריה לאמנות בבית הגפן ויסתיים בפתיחת התערוכה "פופוגנדה" במרכז האקדמי ויצו חיפה. בגלריה האגף בקמפוס הנמל תוצג התערוכה הקבוצתית High Mark, בהשתתפות חברי הגלריה. בקפה מסדה תערוכת יחיד של להב הלוי, ובסטודיו כרמל יתקיים בערב הפתיחה מיצג "הכנסת כלה" של קבוצת  art.espionage.
בימי שישי-שבת 2-3.12 בין השעות 10:00-16:00 יתקיימו ימי סטודיו פתוח באזור הנמל ובפירמידה – מרכז לאמנות עכשווית בוואדי סאליב.
בית הגפן שם לו למטרה שהחג של החגים יהווה נקודת שיא התורמת לקידום האמנות המקומית. בשנה האחרונה פועל בעיר פורום עצמאי "שולחן עגול אמנות חיפה" שמטרתו קידום תחום האמנות בחיפה.

מידע נוסף על האירועים ניתן למצוא באתר: www.haifahag.co.il


 המודעות ב"רב-ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר
[email protected]
03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *