מסימני האנטישמיות באירופה

חברת האופנה הצרפתית לקוסט דרשה להסיר את מועמדותה של האמנית הפלסטינית לריסה סנסור לפרס המוענק ע"י החברה ומוזיאון הצילום האליזה בלוזאן, שוויץ, בטענה כי מדובר בעבודות "פרו-פלסטיניות מדי", כך סיפרה היום סנסור בהודעת דוא"ל.  סנסור, ילידת ירושלים החיה ויוצרת בלונדון, עלתה יחד עם שבעה מועמדים נוספים לשלב הסופי של הפרס. היא מספרת כי לכל מועמד […]

חברת האופנה הצרפתית לקוסט דרשה להסיר את מועמדותה של האמנית הפלסטינית לריסה סנסור לפרס המוענק ע"י החברה ומוזיאון הצילום האליזה בלוזאן, שוויץ, בטענה כי מדובר בעבודות "פרו-פלסטיניות מדי", כך סיפרה היום סנסור בהודעת דוא"ל. 

סנסור, ילידת ירושלים החיה ויוצרת בלונדון, עלתה יחד עם שבעה מועמדים נוספים לשלב הסופי של הפרס. היא מספרת כי לכל מועמד ניתן מענק של 4000 יורו, המיועד להפקת תיק העבודות שיועבר לשיפוט הסופי בתחרות. המועמד שיזכה במקום הראשון יקבל פרס בסך 25,000 יורו. שלושה תצלומים שיצרה סנסור התקבלו ושמה הופיע בפרסומי הפרס לצד שמותיהם של יתר המועמדים. במכתבה מספרת סנסור כי לאחר ביטול המועמדות ביקשו אנשי הפרס להחתימה על הצהרה שהיא מסירה את מועמדותה מרצונה בשל על מנת "לבחון אפשרויות אחרות", הצהרה שעליה סירבה לחתום.

עדכון 21.12.11: מוזיאון הצילום בלוזאן הודיע היום על השהיית הפרס. בהודעה שפרסם המוזיאון נכתב כי ההחלטה התקבלה על רקע דרישת חברת לקוסט להסיר את מועמדותה של סנסור מן התחרות. הנהלת המוזיאון ביקשה להביע את תמיכתה באמנית, שהוזמנה עתה להציג במקום את הפרויקט שצונזר.

לריסה סנסור - עבודה מתוך פרויקט "Nation Estate" (אחד משלושת התצלומים שהוסרו מהתחרות)

2 תגובות על מסימני האנטישמיות באירופה

    אז רגע מי אנטישמי? מי שהעלה אותה לשלב הגמר?
    ומה המקורות של הידיעה? האימייל שלה? מה זה לבחון אפשרויות אחרות?
    ומי זה מערכת ערב רב?

    לקוניות חסרת גבולות מצד אחד ונסיון לפרובוקציה בכותרת מצד שני – זה לא הולך ביחד. צריך להיות קצת יותר נדיב באינפורמציה או לנקוט עמדה קצת יותר צנועה ופחות רעשנית.

    מערכת נכבדה,
    אתם קצת התבלבלתם במושגים. המושג אנטישמיות הוא 'הלבנה' למושג אנטי-יהדות, כך שאין הוא מתאים לנכתב בכתבה.
    מרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *