לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-15.12.2011 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

תאמינו או לא, השבוע כמעט ותם. מה מחכה בשבוע הבא? הפרטים לפניכם: והערב, יום חמישי ה-15.12: עולם צף של גבי קריכלי בגלריה 39, עם החלק שלישי בטרילוגיה "הבטחה", העוסקות בחידלון, בחוסר התוחלת של הזמן החולף, בכליית הגוף ובזיקנה. …"מתחת ל"עולם צף" נפער בור ללא תחתית, לתוכו מתנקזים פחדים וחרדות קיומיים: פחד לחיות, פחד למות, פחד לחלות, לאבד […]

תאמינו או לא, השבוע כמעט ותם. מה מחכה בשבוע הבא? הפרטים לפניכם:

גבי קריכלי

והערב, יום חמישי ה-15.12:

עולם צף של גבי קריכלי בגלריה 39, עם החלק שלישי בטרילוגיה "הבטחה", העוסקות בחידלון, בחוסר התוחלת של הזמן החולף, בכליית הגוף ובזיקנה. …"מתחת ל"עולם צף" נפער בור ללא תחתית, לתוכו מתנקזים פחדים וחרדות קיומיים: פחד לחיות, פחד למות, פחד לחלות, לאבד שליטה, להיות הורה, להשתגע, להזדקן … זה מתחיל בבטן, מתגלגל אל הגרון, נפלט אל החלל, מהדהד באוויר, מתנגש בקירות הלבנים וחוזר אל האדמה … העולם הצף משייט אי שם, בכל מקום ובכל זמן. בין ראשית לאחרית. בין מעלה למטה"… (מתוך ההודעה לעיתונות). אוצרת טלי בן נון. ובחלל הפרויקטים, ציורים של מיטל כץ-מינרבו תחת השם The Turn of the Screw, הלקוח מנובלה קצרה של הנרי ג׳יימס, בבסיסה עומדים רוחות רפאים ואתוס גותי. הכותרת מתייחסת לשיחה בין גיבורי הסיפור ונוגעת ליחסים שבין רוחות רפאים ובין ילדים. אוצר : דני יהב-בראון.

כל מיני דברים,  שחר גולן סריג ברוזנפלד, עם עבודות המהוות מעין הרחבה של מחברות הסקיצה, המשמרות את האופי של רצף רישומי, ציורי, אינטנסיבי שמייצר נרטיב שהוא בין חלום למציאות.

פתיחה כפולה במנשר: משאלות מלכודות של ירון אתר, מיצב וידאו המאפשר הצצה אל רגעי המתנה במהלך חייו, כשהסקרנות והרצון להפגין רושם ראשוני הופכים למפגן ראווה עם הימצאותה של המצלמה. תוך כך, עולה השאלה: האם משאלות יכולות להתממש דרך יצירתן של מלכודות?  וחיות בצד של אלי אהרוני כגן, מסע בן שנה אל פינות החי של ישראל המביא את הניגוד שבין הסביבות המלאכותיות לבין טבען הפראי של החיות. אוצר: רועי קופר.

תקופת היובש של טל סלוצקר בגלריה ברנרד, לאחר 10 שנות שתיקה בהן נמנע מלהציג. בתערוכה יוצגו עבודות פיגורטיביות שנעשו מתוך התבוננות, לצד ציורים היפר ריאליסטיים בעלי צבעוניות חריפה, המבטאים את תחושתו לגבי ציוריו: עמידה במקום, חקירה עצמית שאין בה התקדמות. אוצרת: אירנה גורדון.

שרון לוקהארט ונועה אשכול במרכז לאמנות עכשווית, עם סרט המתעד את נקודת המבט של לוקהארט על ארבעה ריקודים שחוברו בידי אשכול ומבוצעים בידי רותי סלע. הסרט מבקש להעלות שאלות על טבעה של העשייה האמנותית. אוצר: סרג'יו אדלשטיין.

שיח גלריה בתערוכה הגמל המעופף בגלריה בנימין בהשתתפות  אוצר התערוכה בלו-סימיון פיינרו והאמנים המשתתפים. התערוכה מתייחסת לשאלות של זהות, מקום, זמן ואינדיבידואליות, ומעלה לדיון את מקומה של התרבות המקומית בעידן של תרבות גלובלית.

חדר משלך, תערוכה קבוצתית בבאר שבע, הבוחנת את הגבולות הפיזיים והמטפוריים המפרידים בין העולם הנשי, לעולם הגברי, דרך הדימוי של "חדש" ו"בית". …"ברור לי שהאישה תשנה את צורתו של הרומן..אך לשם כך היא זקוקה לשני דברים: חדר עם מנעול והכנסה קבועה"… (וירגי'ניה וולף). מציגים: אביבה אורי, נועה צדקה, אסנת רבינוביץ, טל מצליח, טליה סידי, זוהר מורג, דגנית ברסט, שולה פרמדר, רותי בן יעקב, נגה שץ, יונה וולך / עפרה צימבליסטה, Ioanna Gouma, חנה אלרט, סופיה. אוצר: אמיר נוה.

יום שישי, ה-16.12:

שיח גלריה בתערוכתה של דנה לנדאו שמי מולדת בגלריית אינדי, שם היא מציגה את 'נקודת האיתחול הנופית' שלה, הזיכרון המוחשי שלה בנוף ילדותה.

שיח גלריה בתערוכה הקבוצתית DON'T TRY בגלריה חזי כהן בהשתתפות האמנים והאוצרת, ששאלה את שמה מכיתוב המצבה של צ'ארלס בוקובסקי, העוסקת בכינון הפאתוס ברגע יצירת האמנות.

דניאל לנדאו בשיתוף דני מ.

יום שבת, ה-17.12:

Non סטיגמה, תערוכה בבית עמיעד המסכמת פרויקט Shaping a Future של 13 אמניות ואמנים ומספר זהה של מתמודדות ומתמודדים עם מחלת הסכיזופרניה. הפרויקט מאפשר הזדמנות להשמעת קולו של המתמודד בכל הקשור לעולמו ולעיצוב עתידו, בשפה של אמנות עכשווית. רשימת האמנים והמשתתפים: דניאל לנדאו בשיתוף דני מ., רועי מרדכי, אלירן ב., רפרם חדד, שרה פ., מאיר טאטי, בשיתוף צביה ש., נועה צדקה, ורד ק., נועה גז, קרן א., יוחאי אברהמי בשיתוף איריס ש., ירון בראלי, אלכסנדרה ו., הדס קידר, חנה ה., לירן פאנק, ליה מ., רונן סימן טוב, רויטל ג., אילן גרין בשיתוף נתנאל ל., איילת השחר כהן בשיתוף נחום א. ניתן לצפות במייקינג אוף של הפרויקט כאן.
אוצרים: איתן שוקר, שושי צ'כנובר

מפגש עם האמנית גליה גור זאב על הפרויקט "הנתון", במסגרת התערוכה אוצרים בע"מ במוזיאון פ"ת.

בין ספיגה לדחייה, שרה כהנא בגלריה המרכזית בבית קנר בראשל"צ, עם ציורים גדולים המורכבים מכתמי צבע, ששואלים את הצופה שאלה כמעט נצחית: אוהב או לא אוהב?

עבודה בעיניים שתיים, תערוכה קבוצתית בבית יגאל אלון בגינוסר, שהוצגה לפני כן בגלריה 121. התערוכה מחפשת אחר חוקי היסוד וטביעת האצבע של אמנים שסדנאותיהם מרוחקות מהמרכז הגיאוגראפי של העשייה האמנותית בישראל.  …"נקודות מבט משותפות מתגלות דרך הדמיון הצורני בין עבודות מתחומים שונים, חושפות את האמת המובהקת ביותר באמנות פלאסטית: חוש הראייה, או אם תרצו: עבודה בעיניים"… (מתוך הקומוניקט). מציגים: ליאור שטיינר, אפרת פלג, תמר שפר, רונית שלו, ענת מעוז, נאווה הראל שושני, יעל בר לב, חני לרון, חגית גאון, הילה ליזר בג'ה, דובי הראל, אורנה אורן יזרעאלי. אוצרת: אורנה אורן יזרעאלי.

שיח גלריה בתערוכה ילדה של מי את? בגלריה מרכז הקצה נהריה, עם שרון רשב"ם פרופ וידיד רובין, בתערוכה המנסה לשחזר חוויה אישית אך קולקטיבית של החיים בקיבוץ.  .

יום ראשון, ה-18.12:

אנה ים עם תערוכת צילומים בגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה. ים עלתה לארץ מרוסיה כשהייתה בת שתיים עשרה, ומדי שנה היא שבה לרוסיה לבקר את אביה החי בעיר קטנה. בתערוכה יוצגו עבודות המציגות את החיים שהפכו זרים לה, לצד האזורים בהם גדלה בחיפה.

יום שני, ה-19.12:

חמשת היסודות, דן נועם בגלריה זהזהזה, הבודקת את הגבול בין העולם הדינמי לצילום הסטטי, דרך 5 יסודות המרכיבים את העולם. אוצר: גיא עולמי.

יום שלישי, ה-20.12:

אמנות אקולוגית – דיאלוג יצירתי עם הסביבה, בבית האמנים בירושלים. שי זכאי, אמנית אקולוגית וצלמת, תזמין את הנוכחים למפגש מרתק עם אמנים המשקמים נחלים, יוצרים פיסול המטהר מים מזוהמים, מנקים עם הציבור אתרי אשפה, עובדים יחד עם נהגי מערבלי בטון, מותחים את גבולות האמנות המקובלת ויוצרים אמנות הפועלת עם החברה והסביבה ובחללים לא שגרתיים.

ILLUMInations – הרצאה בהאנגר לאמנות עכשווית בויתקין, בעקבות הביאנלה לאמנות בונציה 2011. ההרצאה תעסוק בזהות ושייכות דרך נושאים כמו לאומיות, טריטוריה, זמן ופוליטיקה. מרצה: אסנת ישראלי.

שחר גולן סריג

ועוד קצת:

…"קצת קשה לי להפריד בין "מחקר" ל"אמנות", כיון שמה שבאמת מתקיים הוא חיפוש תמידי שעל אף היותו מגוון הוא מאוד עקבי: לעיתים הוא מתרחש באמצעות החומר והצורה ולעיתים באמצעות המילה"… (ליאור גלילי)

—-

רוצים להיות איתי בקשר? [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *