האוצר חגי שגב מסיים את עבודתו

חגי שגב סיים את  תפקידו כאוצר ראשי בבית התפוצות לאחר תקופה של קרוב לשלוש שנים במוזיאון. שגב נכנס לתפקיד בראשית 2009, ומאז יזם ואצר במוזיאון למעלה מ-15 תערוכות המשלבות בין התכנים ההיסטוריים המסורתיים של בית התפוצות עם תכנים עדכניים המבוססים על שילוב של אמנות ויצירה עכשווית. התערוכות המרכזיות שהוצגו בתקופה זו היו רטרוספקטיבה של לודוויג […]

חגי שגב סיים את  תפקידו כאוצר ראשי בבית התפוצות לאחר תקופה של קרוב לשלוש שנים במוזיאון. שגב נכנס לתפקיד בראשית 2009, ומאז יזם ואצר במוזיאון למעלה מ-15 תערוכות המשלבות בין התכנים ההיסטוריים המסורתיים של בית התפוצות עם תכנים עדכניים המבוססים על שילוב של אמנות ויצירה עכשווית.
התערוכות המרכזיות שהוצגו בתקופה זו היו רטרוספקטיבה של לודוויג בלום (אוצרת דליה מנור), סדרת תערוכות שעסקה בהיבטים שונים של יצירה אמנותית בנושאים יהודים של אמנים צעירים מובלים (תיאטרון זהויות, יודאיקה טוויסט ובטבעת זו). לצד תערוכות אלה הוצגו תערוכות שבחנו את ההיסטוריה של קהילות שבעבר קורותיהן לא נחקרו בתערוכות כאשר החשובה והמרכזת היתה תערוכת ענק על יהדות איראן "אורות וצללים", וכן תערוכות המיועדות לילדים.

כרגע אין לשגב מחליף ובינתיים תמלא את מקומו סמדר קרן, שעבדה עימו במוזיאון. לדברי שגב הכיוון האוצרותי העתידי של בית התפוצות אינו ברור בשלב זה, וזו אחת הסיבות שהוא אינו ממשיך את עבודתו במקום. שגב ימשיך לאצור תערוכות אמנות והיסטוריה רחבות היקף ויקדיש זמן לתכנון מיזמים אמנותיים ותרבותיים במסגרות סטודיו עצמאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *