רב ערב 1.11.11

ספרו של רועי חן במתנה לחמשת הפונים הראשונים, אירועים במוזיאון חיפה, תערוכה ב"חנות", כנס למחשבה פוליטית-ביקורתית באוניברסיטת ת"א ועוד

השבוע:


חמישה עותקים מספרו של רועי חן "תל של אביב" יחולקו לקוראי "רב ערב"

ברחובות הספר הזה פוסעים ילד שטבע למוות, רופא חולה שחפת, אישה שהיא אישה אחרת, נער שנושם אבק יהלומים, בשמיו עף עטלף שמתאהב בחתולה ויתוש שמתעב ערבי שירה, במימיו שוחה דג דכאוני שצמא לאוויר ויש גם קיפוד ששבע מתיאטרון רע וגיבורי שוליים אחרים שהתשוקה, הייאוש והחלומות מכריעים אותם.
העיר תל-אביב, על פינותיה המוכרות והנסתרות, נבנית במלים ומתחילה לרחוש, לצייץ ולפטפט בין שלושה השערים: אנשים, חיות ואבנים. בכתיבה תיאטרלית ופיוטית בורא המחבר את העיר, כפי שהיא משתקפת בדמיונו של מי שחי כאן כל חייו, אך צופה בעיר כמהגר-פנימי.

רועי חן, יליד 1980, תל-אביב. מחבר הרומן סוסי הדיו (הקיבוץ המאוחד, 2005). בין תרגומיו: טרגדיות קטנות מאת פושקין, אנשים עלובים מאת דוסטוייבסקי, שדרות אפלות מאת בונין, סיפורי קולימה מאת שלאמוב, אני אוהב לשבור לאנשים את הפרצוף! מאת חארמס. תרגם ועיבד עבור תיאטרון גשר ואחרים מעל שלושים מחזות מרוסית, אנגלית וצרפתית (רביזור, דון/זואן, שונאים סיפור אהבה, שש דמויות מחפשות מחבר ועוד). משנת   2007משמש כדרמטורג תיאטרון גשר.

מעוניינים/ות לקבל את הספר? כתבו ל: [email protected]
וציינו שם וכתובת למשלוח.


אמנות

גלריית הראווה של החנות מציגה:
אסתר שניידר – "תשמישים"


תערוכת יחיד
אסתר שניידר מציגה מיצב בויטרינות המורכב מעבודות פיסול חדשות, ובמרכזו תשמישים של יודאיקה סוריאליסטית בהשראת רח' העליה.

אוצר: עודד ורטש
"החנות", רח' העליה 31, פינת וולפסון
פתיחה: מוצ"ש, 5.11, 20:00
נעילה: 26.11
מוצג בכל ימות השבוע, 24 שעות ביממה


מפגשי נובמבר במוזיאון חיפה לאמנות


בנובמבר יתקיימו במוזיאון חיפה לאמנות שני אירועים בעקבות התערוכה "ומה לעשות עם ציור במאה ה-21?"
ביום חמישי, ה- 3 בנובמבר, בשעה 19:00, יתקיים מפגש עם האמן אלי שמיר. בדבריו יציע שמיר את נקודת מבטו על ציור – ציור מסורתי וציור בן זמננו. הוא יתייחס לציור מתוך התבוננות, ואגב כך יגיב לשאלות, לספקות ולטענות העולות מתוך התערוכה, שאינן בהכרח מתיישבות עם הכיוון שעליו הוא מצביע.

ביום שישי, ה- 18 בנובמבר, בשעה 11:00
, יתקיים במוזיאון יום עיון – "ציור וצילום – מבטים הדדיים", בשיתוף עם מכון שפילמן לצילום.
מטרת יום העיון לבדוק את היחסים בין ציור לצילום, ואת האופן שבו ציור מתבונן בצילום – ולהיפך. ד"ר חגי כנען ידבר על "הדימוי הראשון: הולדת הציור, מקור הצילום" ;דגנית ברסט, אמנית שפועלת במקביל בשני התחומים לאורך השנים, תציג את עבודתה תחת הכותרת "צללית בתוך חלון פתוח" (שורה משירו של דוד אבידן "סוף סוף דברים", מתוך "תסריטים צוננים");ואילו אלי פטל, אשר מציג בתערוכה את עבודתו (מצפן), המתיכה יחד צילום וציור, יציג כרוניקה פרטית של עבודתו ביחס לצילום תחת הכותרת "אופנועים מגולגלים בתוך נייר עיתון". ליום העיון יש להירשם מראש בכתובת: [email protected]

פרטים באתר המוזיאון: www.hms.org.il


כנס

הכנס הלקסיקלי השביעי למחשבה פוליטית ביקורתית

כנס הלקסיקלי השביעי למחשבה פוליטית ביקורתית, יתקיים בימים ג' – ה', 15-17 בנובמבר 2011, באוניברסיטת תל אביב.

הכנס מאורגן על-ידי קבוצת הלקסיקון למחשבה פוליטית שפועלת במרכז מינרבה למדעי הרוח בראשותו של פרופ' עדי אופיר (http://mhc.tau.ac.il/site/lexicon).
כמו הכנסים הקודמים גם כנס זה יתקיים במתכונת לקסיקלית שבה כל דוברת תציג מושג אחד ותסביר מדוע וכיצד הוא פוליטי. כמו כן, במסגרת הכנס יושק הגיליון הרביעי של מפתח – כתב-עת לקסיקלי למחשבה פוליטית ביקורתית (http://mafteakh.tau.ac.il) ותוצג לראשונה עבודתה של קבוצת המחקר הבינלאומית פוטו-לקסיק שחוקרת את הקשר בין צילום להמשגה פוליטית ביקורתית ומרוכזת על-ידי ד"ר אריאלה אזולאי.
הכנס ינעל במושב מיוחד על המושג "מהפכה" שיתקיים במתכונת של רב-שיח על הקשר בין האביב הערבי, הקיץ הישראלי והסתיו הנוכחי.

לפרטים מלאים ראו: תוכנית הכנס
הכניסה חופשית, נשמח לראותכם/ן.


הרשות העצמית וקבוצת מוסללה מזמינים:

בקרו בנומנסלנד ירושלים

"בקרו בנומנסלנד" היא הזמנה לסדרת פעולות, מחוות, סיורים, הופעות ואובייקטים אמנותיים במרחב הציבורי, וקריאה לבחון את הסימנים הסמויים מעין, בלתי מוגדרים וחמקמקים, המרכיבים את חיי היומיום, בדרך למפגש מרתק עם המקום ושאלת גבולותיו ובעלותו.
הפעולות יתקיימו במשך שבוע, בתאריכים 27.10-3.11.11, ע’י 30 יוצרים מתחומי האמנות פלסטית, פרפורמנס, מחול, שירה, צילום ועוד, שיצרו עבודות אמנות במרחבי שטח-ההפקר שבלב העיר שחוברה לה. אתר הרשות העצמית ישדר את ההתרחשויות בשידור וידאו ישיר 24/7, מעקב GPS, טקסטים, צילומי סטילס ועריכות וידאו מהשטח.

משתתפים: חנאן אבו חוסיין, רונן אידלמן, הכוריאוגרפית איריס ארז והרקדנים אסף אהרונסון, אופיר יודלביץ', תמי ליבוביץ', אסף אהרונסון ואמלי קומבט, נעה ארד-יאירי, יעל בלבן, איתי בן נון, יהודה בראון, גיא ברילר, מוחמד ג'באלי, גברי גיא, "טפט" – ביניה רכס ואביעד אלברט, מיכאל ז'ופרנר, לביא זיטנר, צבי טולקובסקי, יובל יאירי, מתן ישראלי, נועם כוזר, עירית מנור, אליעד לנדאו, פורת סלומון, עדי סנד, שניר קציר, קרקס שבזי – אמנון ברי ונתנאל גולדברג, חיה רוקין, חן שפירא.
אוצרות ועריכה: גיא ברילר, יובל יאירי, לאל קליין
שידור: גיא ברילר
פרטים באתרים:
www.thebproject.org
www.muslala.org


 עיר גלויה עיר סמויה

ליאת לבני ואמיר תומשוב       
אוצרת: שירלי משולם

תערוכת הבכורה "עיר גלויה עיר סמויה", שפותחת את הפעילות בגלריה החדשה לאמנות עכשווית בגרנד קניון בחיפה, מציגה עבודות של האמנית ליאת לבני והאדריכל-אמן אמיר תומשוב, שמתייחסים בגישה פואטית, אוטופית לקניון, לסביבה ולמרחב העירוני.
בעבודותיה של לבני מופיעים דימויי שיכונים ורבי-קומות לצד נוף חשוף הנוצר בתהליך ארוך של שחיקת הסלע על ידי מים. בעבודות קולאז' אלו מחברת ליאת לבני חלקי צילומים בשחור לבן, חול ופורניר (עצים חתוכים דק). בסדרת "צלחות" ו"כוסות" מנייר משולבים חפצי צריכה ההופכים לנופים וערים. עבודות אחרות, שעשויות בטכניקת חיתוך רב-שכבתית מפורניר, מתארות מקטעים ממרחבים עירוניים בישראל כמו "שדרות רוטשילד" ו"עין כרם". בעבודות נוספות מרחבים אורבאניים משולבים בנופי טבע שנוצרו משילוב מקורות השראה כמו גני הזן היפניים ונופים מארצות שונות שבהן ביקרה האמנית שאסתטיות, מינימליזם, חיתוך המדויק וטכניקה רב-שכבתית מאפיינים את עבודותיה.

אמיר תומשוב מציג מודלים פנטסטיים ואוטופיים של מה שהוא מכנה "רקמות אורבאניות" וערים. עבודות הקולאז' של תומשוב משלבות  צילומים של רחובות, רישומים, קודים מוסתרים שמורכבים מאותיות וספרות בכתב ידו של האמן, וחומרים שנאספו מהרחוב ומארכיון מסמכים וצילומים שנצבר על ידי סבתו וסבו. הקשר שבין אדריכלות ואמנות בולט במיוחד בעבודותיו.

התערוכה מוצגת בגלריה החדשה "אמנות בגרנד", הפועלת בגרנד קניון בחיפה.
רחוב שמחה גולן 54 חיפה, טל': 04-8121111
שעות פעילות: א-ה 22:00-10:00 ו' 09:30-15:00  מוצ"ש: חצי שעה מצאת השבת ועד 23:00


 תערוכות במשכן לאמנות עין חרוד / סתיו 2011

פני-אדם, פני-שטח, לציון שנת ה-90 לייסוד עין חרוד

משכן לאמנות עין חרוד
אוצרת גליה בר אור
סתיו 2011
מועד סגירה: ינואר 2012
חיים אתר, חאדר ושאח, רלי דה פריס, סיגלית לנדאו
חיים אתר, יליד זלוטופול אוקראינה, ממייסדי עין חרוד , התחיל לצייר בקיבוץ בראשית שנות ה-20, לא למד ציור. כל חייו צייר רק דיוקן יחיד וטבע דומם, לא נוף ואף לא דיוקן קבוצתי. דיוקנאותיו מצוירים בסטודיו, שקועים בהתבוננות ותהייה פנימית
חאדר ושאח נולד בעזה ב-1966 ומתגורר ברהט. צייר מנעוריו דיוקנאות יחיד, בדרך כלל על חומר מצוי, שאריות דיקט ובד. בהמשך למד אמנות בבאר-שבע והחל לעסוק בנוף סביבתו.
בציר עמודים הציבה רלי דה-פריס "מוזיאון לטבע" ובו "שלד דינוזאור" – מודל חתך גיאולוגי, מהים לחוטם-הכרמל. מה שמעל הקרקע ומה שמתחת בתפיסת היסטוריה כ"משך ארוך", גיאולוגיה, תרבות, חברה. האוריינטציה – מזרחה ונכלל הכפר ג'אסר א-זארקה ועדות תושביו.
הצבה פואטית של סיגלית לנדאו, סרטים ואובייקט מלח מים המלח, מעמתת עם החיץ השביר שבין פנים וחוץ. מרחב המוזיאון אינו מוגן,  גלי הים מסתערים ונסוגים מאיימים לגאות פנימה. נקודת הגבול "עזקלון"  מהדהדת הקשר תנ"כי, מיתי, פוליטי, חותמת את קבוצת התערוכות "פני אדם פני שטח".

כמו-כן מוצגת מיני-רטרופספקטיבה של שושנה פינקלשטיין באצירתה של ד"ר דליה מנור, המלווה בקטלוג.

www.museumeinharod.org.il


 תיאטרון ומחול

‏Kong's Night

מופע חדש ללהקת המחול מריה קונג
ההפקה השלישית במספר של להקת המחול מריה קונג מורכבת מ-3 יצירות של 3 רקדנים-יוצרים המקבלים השראה מעולם הפנטזיה והדמיון:
‏Hot- Dogs – דואט מאת לאו לרוס
‏EcilA – קוורטט מאת אנדרסון בראז
‏ButterFish – סולו מאת ארתור אסטמן
רקדנים: אנדרסון בראז, ארתור אסטמן, טליה לנדא, לוסיאני קסטרו פונטנלה, קרולין בוסארד.
שותפים ליצירה: מיקי אבני (תלבושות), טל בן ארי (עריכה מוסיקלית), אורי בן שבת (visual groove), יוסי טייב (במה).

קישור לתקציר המופע:  http://youtu.be/ZNBDTcOtWrc קישור לדף הלהקה: www.mariakong.com

משך המופע : 50 דק'
מחיר כרטיס : 110 ₪
המופע יתקיים במרכז סוזן דלל בת"א – יחיאלי 5, נווה צדק. טל' להזמנות : 03-5105656, טל' לבירורים:  03-5624091
10/11 שעה 21:00
11/11  שעה 22:00
31/11  שעה 22:00


לימודים

אמנות, אוצרות, טכניון

אוצרות: תכנית ייחודית ללימודי אוצרות. כחלק מתכנית זו ילמדו התפיסות השונות באוצרות, תוך דגש על מגוון התחומים והנושאים המרכיבים את התחום וביניהם: אדריכלות, תפקידו של הטקסט בעולם המוזיאונים, הפיכתו של קונספט גשמי לידי אובייקט חומרי, תיעוד וקטלוג. כמו כן ילמדו נושאים כעיצוב תערוכות, סיור סטודיו, אדמיניסטרציה ותהליכי עבודה, פרזנטציה ותהליכי שיפור, כלכלת התרבות ועוד.

התבוננות. תיאור. ביקורת

כותבים: תכנית בלעדית בישראל ללימודי כתיבה וביקורת של הטכניון. תלמידי/ות התוכנית ירכשו מיומנויות ייחודיות, יקבלו רקע ביסודות ההיסטוריים והפילוסופיים של הביקורת, ישכללו את יכולת ההתבוננות, יקבלו השראה ויתמקצעו במגוון תפקידי הכתיבה בעולם העכשווי.

לפרטים והרשמה >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *