מחזירים את המוזיאון לציבור!

יום ראשון 30.10.11 19:30 נפגשים ברחבת מוזיאון תל אביב 100% מוזיהון! 1% לאמנים? מחזירים את המוזיאון לציבור! הפגנה, מיצג, מסיבת עיתונאים אלטרנטיבית כולם/ן מוזמנים/ות לתמוך ולהשתתף בחודשים האחרונים הובאה לידיעת הציבור שורת מחדלים הנובעת מהכפפת הסטנדרטים המקצועיים והציבוריים של מוזיאון ת"א לאינטרסים ולגחמות פרטיות של בעלי הון ומעמד, תוך זלזול באמנות, באמנים ובאמניות, וכן בנורמות […]

יום ראשון 30.10.11

19:30 נפגשים ברחבת מוזיאון תל אביב

100% מוזיהון! 1% לאמנים?

מחזירים את המוזיאון לציבור!

הפגנה, מיצג, מסיבת עיתונאים אלטרנטיבית

כולם/ן מוזמנים/ות לתמוך ולהשתתף

בחודשים האחרונים הובאה לידיעת הציבור שורת מחדלים הנובעת מהכפפת הסטנדרטים המקצועיים והציבוריים של מוזיאון ת"א לאינטרסים ולגחמות פרטיות של בעלי הון ומעמד, תוך זלזול באמנות, באמנים ובאמניות, וכן בנורמות ראויות של התנהלות ציבורית. מוזיאון ת"א הפך למגרש משחקים פרטי של אספנים המשדרגים באמצעותו את ערכם הכלכלי של אוספיהם, נדבנים המעוניינים להנציח את שמם תוך פגיעה בתפקידו המחקרי של המוסד ובעלי מעמד הפועלים במוסד כבשלהם תוך התעלמות מניגודי עניינים ופגיעה בכללי השקיפות והמנהל התקין. לכך נוספה זילות מקצועית הבאה לידי ביטוי בהצגת תערוכות רייטינג, התניית הצגת תערוכות במימון עצמי של אמנים ואמניות, והפניית גב למהלכים מרכזיים באמנות בארץ ובעולם.

השבוע יפתח האגף החדש של מוזיאון תל אביב.

ביום ראשון בערב, בזמן ש"בעלי הון ומעמד"' (כרטיס לאירוע עולה 1500 ש"חביניהם ראש עיריית ת"א-יפו ונשיא המדינה, יבואו לחגוג את פתיחת האגף החדש, נפגין נגד סדר העדיפויות הקלוקל, נזעק נגד כרסום זכויות האמנים, הפגיעה בזכויות עובדי מרכז החינוך של המוזיאון והקיצוץ הנרחב בחינוך לאמנות, ונדרוש להשיב את המוסד הציבורי לידי הציבור.

 אירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/event.php?eid=304995949527211

   

אנו דורשים מהמוזיאון*:

  •         קביעת הגדרות התפקיד, משך הכהונה ותחומי האחריות של מנהל המוזיאון. יש להגביל את משך המינוי לפרק זמן סביר, כנהוג במוסדות ציבור.
  •         הפרדה בין תפקיד האוצר הראשי לתפקיד המנכ"ל.
  •         הכנסת סעיפים בתקנון המוזיאון, המבטיחים נציגות של אנשי מקצוע בוועדות מינויים מטעמו.
  •         הכנסת סעיפים בתקנון המוזיאון המבטיחים נציגות של קהילות מודרות, לצורך תיקון האפליה המתמשכת של יוצרות ויוצרים מקהילות אלה.
  •         הכנסת סעיפים בתקנון המוזיאון המבטיחים שמערך התערוכות יתמוך כספית ויקדיש תשומת לב מיוחדת לעבודות אמנות שאינן יכולות לקבל במה במסגרת שדה האמנות המסחרי.
  •         שקיפות ציבורית בפילוח תקציב המוזיאון, ובכלל זה הגדרת סעיף המסדיר את האחוז התקציבי המוקצה לרכישת אמנות מקומית.
  •         קביעת תקנון אתי הקובע סייגים ברורים למעורבות של הון פרטי בקביעת המדיניות האוצרותית של המוזיאון. בין השאר יסדיר תקנון כזה את היחס בין פטרונים פיננסיים למקבלי החלטות. יש לברך על כל תרומה כספית למוזיאון, ובה בעת למנוע מעורבות קלוקלת של בעלי אינטרסים בהחלטות המקצועיות-אוצרותיות של המוסד.
  •         הסדרת תנאי העסקה הוגנת לכל עובדי המוזיאון, ובכלל זה קביעת תשלום לאמנים/ות המציגים/ות את עבודתם/ן במקום.
  •         קביעת אחה"צ אחד בשבוע שבו תותר הכניסה למוזיאון בחינם, כנהוג ברוב המוזיאונים הגדולים ברחבי העולם.

* למעלה מ-500 אנשי ונשות אמנות כבר חתמו על הדרישות, ביניהם אמנים זוכי פרס ישראל, אוצרות בכירות, מנהלי מחלקות באקדמיות ואמנים ואמניות רבים/ות שהציגו במוזיאון.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *