קול קורא

מלון Art Gallery בחיפה מזמין אמנים ואמניות לקחת חלק בפרויקט "הצהרת אמן" –  יצירת מרחב מחיה לדיוקנאות מעולם האמנות. נשמח לקבל הצעות לציורי קיר ועבודות להצבה המייצגות פיגורות מעולם האמנות הפלאסטית, קרי דמויות של אמנים, אוצרים, גלריסטים, מבקרי אמנות וכן, כמובן, דיוקנאות עצמיים של אמנים. הפעילות תתבצע במתכונת של אמנות רחוב באזור החניה של המלון, […]

מלון Art Gallery בחיפה מזמין אמנים ואמניות לקחת חלק בפרויקט "הצהרת אמן" –  יצירת מרחב מחיה לדיוקנאות מעולם האמנות. נשמח לקבל הצעות לציורי קיר ועבודות להצבה המייצגות פיגורות מעולם האמנות הפלאסטית, קרי דמויות של אמנים, אוצרים, גלריסטים, מבקרי אמנות וכן, כמובן, דיוקנאות עצמיים של אמנים.

הפעילות תתבצע במתכונת של אמנות רחוב באזור החניה של המלון, על קירותיו, גדרותיו וסביבותיו, בהתאמה ובשיתוף פעולה עם הנושא "נאמן למקור" שיציין את פעילות "החג של החגים" בחיפה בדצמבר 2011 . הדיוקנאות ולצידם חתימותיהם של היוצרים יצטברו על קירות מתחם החניה שתשנה את פניה ותהפוך למרחב קבלת פנים ונקודת מפגש טרום כניסה למלון המכיל אוספים של אמנות ישראלית עכשווית.
מדובר על פעילות נאמנה לתפיסת "אמנות תלוית מקום" ולפעפוע שבין האמנות לבין הדמויות היוצרות אותה וצורכות אותה, הזליגה המדוברת בין האמנות לחיים, כשחלק מהאמנים המשתתפים בפרויקט אף מציגים את עבודותיהם בתוך הגלריות שבמלון עצמו.

הפעילות * בשטח החניה של המלון תתקיים בדצמבר 2011 בו זמנית עם אירועי "החג של החגים" והציבור הרחב יוזמן לצפות בהתרחשויות.
* אמנים שירצו לעבוד בשטח בנפרד ובשקט יוכלו לעשות זאת בתיאום מראש עם אוצרת המלון ובמועדים הנוחים להם עד חודש דצמבר 2011
כדי שעבודתם תיחשף לציבור באירועי ה"חג של החגים".
המלון יעניק צבעים לציור על קירות חיצוניים וכן שהות במלון בהתאמה למועדי הפעילות.
הצעות הכוללות עד 3 סקיצות בפורמט jpeg, מידות בס"מ והסבר מילולי קצר עד 200 מילה, נא לשלוח למייל: [email protected] עד 21 לאוקטובר 2011

14 תגובות על קול קורא

    לא שחשבתי ליטול חלק… אבל לדעתי יש בקול קורא הזה נימה קלה של זילות כלפי האמנים… בחוץ, בחניה – לא מציעים תשלום אבל "יעניקו" לאמנים מחוסרי הכל שיעשו הכל עבור מעט תשומת לב אקראית …צבעים.
    לא תודה.

    מסכים עם אריק, פשוט זלזול באמן, אפילו חדרנית מקבלת חומרי ניקוי וסמרטוטים לנקות את החדרים ובטח שעבור העבודה משולם איזה שכר.
    האמן מקומו כל כך נמוך מבחינת המלון שאפילו שכר על העבודה לא ראוי לקבל.

    האמנים המציגים במלון ארט גלרי מקבלים שטחי תצוגה ומערכת של גלריה ויחסי ציבור ללא תשלום. קוראים לזה בארטר או עסקת חליפין ושום זלזול לא מתקיים פה. להפך. את התביעות הלגיטימיות לתשלום ושכר יש להפנות לגופים ציבוריים, מוזיאונים ודומיהם. הקול הקורא שלעיל מציע לאמנים להתארח במלוןולהשתתף בפרוייקט שהוא חלק מהפרוייקט של החג של החגים בחיפה. אמנם זה לא שטרות כסף מרשרשים אבל זה תשלום שווה ערך. התגובות שלעיל נשמעות פופוליסטיות בעיקר כי הן מדגישות את השולי, תופסות טרמפ על האופנתי ומתעלמות במופגן מהתכנים עצמם ומהתשלום המוצע לאמנים דווקא על ידי גוף פרטי שפעילותו מקדמת את התרבות והאמנות הישראלית.

    מספיק עם הקלישאה הזאת שחשיפה ויחסי ציבור הם שכר
    לשלוח מייל להארץ כל אחד יכול.

    המלון מבקש אמנים שיבואו לקשט את קירות החניה שלו לקראת החגים. חינם. כוון שהוא משלם להם בשווה כסך, הזכות לצייר על הקירות, צבעים חינם ומיטה חמה ללילה. ועוד מרגיש פטרון נדיב שמקדם את האמנות בישראל. המלון לא היה מעז להציע לצבעים מקצועיים לסייד את החניה שלו. תמורת אותם תנאים. כי הוא יודע שהם לא פריירים.
    ואני בטוחה שגם אורנה לא מוכנה לעבוד בחינם תמורת מיטה חמה ללילה. והבטחה לחמש עשרה דקות של תהילה מפוקפקת.
    אני חושבת שאיגוד האמנים, צריך להתערב ולשים קץ לתופעה הנלוזה הזו.

    אולי גם צוות הוואי ובידור צריך להתנדב? אולי גם המוקדניות? מה לגבי המנהל שצריך להגיד תודה על פקידו הבכיר? ההסכמים האלה מבישים בכל קנה מידה שהוא.
    זאת לא תהילה ולא חשיפה, זה ניצול.
    יש לשלם לאמנים על יצירות אמנות, נקודה.

    אח אורנה… ברטר. נהדר.
    האם גם את עובדת תמורת ברטר?
    האם מישהו במלון עובד תמורת ברטר?

    תנסו להציע את זה למישהו אחר פרט לאמנים ונראה מה תהיה התגובה.

    ואם נגיד, הייתם משלמים לאמן 500 ש"ח ליום כפול 20 אמנים, זה היה כל כך קשה? כל כך כואב בכיס?

    כמה עולים יחסי הציבור לפרוייקט?

    אתם חייבים להחליף דיסקט. התגובה שלך מביישת.

    בועז, מסכימה עם כל מילה שלך ובמיוחד עם שורת הסיכום.
    תודה

    "תופסות טרמפ על האופנתי " ???
    אני מכריזה על אופנה חדשה ,
    אופנה שלא תצא מהאופנה ,
    אמנים שהם לא תפרנים יותר ,
    שמקבלים שכר והערכה על עבודתם !
    זה לא פופוליסטי , אורנה גבירתי, זה פוסטמודרני .

    בועז, גם 500 שח זה עלוב, זה סכום סמלי שמתאים לפרויקט קהילתי. זה בית מלון לאמנות וציורי הקיר הולכים להשאר שם דרך קבע, על המלון לשלם על עבודות האמנות כמקובל בעלות של עבודת אמנות ובנוסף לאכלס בהזמנה את האמנים בבית המלון לתקופת העבודה.
    המלון הוא זה שירוויח את יחסי הציבור מהאמנים ולא להפך.

    "אמנם זה לא שטרות כסף מרשרשים אבל זה תשלום שווה ערך. התגובות שלעיל נשמעות פופוליסטיות בעיקר כי הן מדגישות את השולי, תופסות טרמפ על האופנתי ומתעלמות במופגן מהתכנים עצמם ומהתשלום המוצע לאמנים דווקא על ידי גוף פרטי שפעילותו מקדמת את התרבות והאמנות הישראלית."

    אורנה – באיזה אופן בדיוק מקדם הגוף הפרטי(אותו את מדבררת) את התרבות והאמנות הישראלית?
    גופים פרטיים בעולם (וגם בארץ!) שמעוניינים לקדם את האמנות – מעניקים מילגות לסטודנטים לאמנות, רוכשים אמנות מהאמנים – ובכך מסייעים להם להתפרנס בכבוד – להתפתח – ולפתח את האמנות שלהם בפרט – ואת התרבות והאמנות הישראלית – בכלל.
    אני מציע לך לא לזייף. ולא להתבלבל.
    ובטח שלא בשם האמנות.

    אורנה את יודעת מי יטרוף לך את הקירות בלי מלח אמני גרפיטי רק תני להם קירות. ללא שכר ללא תמורה רק לצייר הכי טהור מה שבטוח יצא גם הכי נכון ובטח הכי טוב!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *