רב-ערב: 20.9.11

מערכת "רב-ערב" מיועדת להפצת מידע על אירועי אמנות ותרבות באמצעות ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב-ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע […]

מערכת "רב-ערב" מיועדת להפצת מידע על אירועי אמנות ותרבות באמצעות ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב-ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע על תערוכות, אירועי תרבות ומופעים שאנשי המערכת חושבים שכדאי לבקר בהם. בנוסף למידע השבועי, תציע המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע למנויי האתר.

השבוע:


אמנות

אוצרים בע"מ
תערוכה חדשה במוזיאון פתח תקוה לאמנות

התערוכה מעלה לדיון את השאלה מהי אוצרוּת, תוך הפניית זרקור לאוצרים ולמהות עבודתם על רקע העידן הגלובלי והשפעותיו על התרבות הישראלית ותוצריה. התערוכה, שמפגישה כמה מהאוצרים המובילים בישראל, מבוססת על פורמט אוצרותי ייחודי, שבמסגרתו קובצו על ידי אוצרת התערוכה תשעה אוצרים ואוצרות בעלי/ות גישות אוצרותיות מגוונות – לפרויקט אקספרימנטלי שהותווה על ידי מודל של אוצֵר-אוצֵר-אוצֵר.
כחלק מהתהליך, בחרו האוצרים והאוצרות באמנים ואמניות שיוציאו לפועל עבודת אמנות המשקפת את גישתם/ן האוצרותית.
בתערוכה נבחנים סוגיות והיבטים שונים ביחס לאוצרות ולשדה האמנות, בהם: יחסי אוצר-אמן, האקט האוצרותי, היררכיות ויחסי כוחות בסצנת האמנות, מעמדו של האוצר והשפעות האוצרים על שיח התרבות ועל מגמות ומהלכים.

אוצרת: רויטל בן-אשר פרץ
משתתפים:
אוצרת: טלי תמיר / אמנית: הילה בן-ארי,  אוצרת: תמי כץ־פרימן / אמן: גיא זגורסקי, אוצר: גדעון עפרת / אמן: אמיל רנצנהופר, אוצרת: אלן גינתון / אמנים: דוד ריב, ומיכל גולדמן, דוד גינתון, אוצר: אמיר בן שלום / אמן: שחר כסלו, אוצרת-אמנית: מרב שין בן אלון / אמנית: גליה גור זאב, אוצרת: אנריאטה אליעזר ברונר / אמנית: הילה עמרם, אוצרת: ענת גטניו / אמן: מאיר פרנקו, מיצב וידיאו: אסף אורן, עיצוב גרפי: כפיר מלכא, אוצר: עמי שטייניץ, אוצר שותף: דני אדמסו / אמנים: מאיר דסה, אבבה מלסה, ג'רמי קול-חבש.

פתיחה: יום חמישי  22/9/11, בשעה 20:00
www.petachtikvamuseum.com


"אחת שתיים ו…שלוש"
תערוכה קבוצתית בבית מני, ת"א

דוד עדיקא, ללא כותרת

דוד עדיקא, ללא כותרת

ביוזמת ארט טי.אל.וי ובמסגרת הביאנלה השלישית לאמנות עכשווית בהרצליה תתקיים בבית מני בת"א התערוכה "אחת שתיים ו…שלוש", בהשתתפות אמנים ישראלים נבחרים משלוש תערוכות הביאנלה הקודמות בהרצליה.

בית מני נבנה בשנת 1910 על ידי איש העסקים היפואי שלמה ברסקי, והיה מבתי המגורים הראשונים של שכונת אחוזת בית. התערוכה שתוצג בבניין מבקשת להשיב לו את מאפייניו המקוריים ומציגה עבודות המאזכרות את צביונו הביתי. כך למשל השולחן והגלשן של עִדו בר-אל לצד הנעליים והגיטרה מנייר של אלישבע לוי. עבודותיהן של הילה לביב ולאה אביטל מתייחסות לעיצובו הפנימי של הבית, למרצפות המצוירות ולחלונות המסוגננים. דיאלוג מסוג אחר מייצרת עבודתה של אירית בצרי שנעשתה במיוחד עבור בית מני, ומתחברת לחזית הבניין ויוצרת קשר בינו לבין הרחוב. עבודות אחרות מגיבות לנופך הנוסטלגי ולפן ההיסטורי של הבית.

אמנים/ות משתתפים/ות:
לאה אביטל, יעל אפרתי, אירית בצרי, עדו בר-אל, עמית ברלוביץ, גדעון גכטמן, דני גל, יאן טיכי, שחר יהלום, פרדי כסלו, הילה לביב, אלישבע לוי, דנה לוי, יעקב מישורי, דוד עדיקא, גבי קלזמר, מיקי קרצמן.

אוצרת: דליה לוין
אוצרת משנה: טל בכלר
התערוכה תיפתח לקהל הרחב בתאריכים 22/9-27/11
בית מני, רחוב יהודה הלוי 36, ת"א
טלפון לפרטים:    03-5149292
שעות פתיחה:
א-ד: 10:00-17:00
ה: 10:00-21:00
ו: 10:00-14:00


גלריה אלפרד פותחת חלל תצוגה חדש בתערוכה קבוצתית FLESH AND BONE

מירי צייס

משתתפות: מירי צ'ייס, רני ששון, אורלי הומל
אוצרים: מישל פלטניק, דביר כהן-קידר, יעל בן שלום

גלריה אלפרד מציינת שש שנות פעילות ופותחת חלל חדש ברחוב בן עטר 19.
בתערוכת השקת החלל יוצגו פסלים, אובייקטים ומיצבים של שלוש אמניות המתייחסות לגוף האדם באופן מטריאליסטי, בסביבה הטכנולוגית של המאה ה-21. העבודות מציגות פרגמנטים של גוף אדם כשכל חלק מכיל את סיפורו של הגוף השלם. שרידי הגוף נראים כתוצאה של אלימות או לחילופין של אבולוציה מכאנית.

בערב הפתיחה בשעה 21:00 יתקיים מיצג המשלב שירה, היפ-הופ נשי וביטבוקס של תמר לינדר וניר וקסמן.

פתיחה: חמישי, 22.9 שעה: 20:00
נעילה: שבת, 28 באוקטובר
שעות פעילות הגלריה: ב'-ה': 17:00 – 21:00, ו': 10:00 – 14:00
כתובת הגלריה: בן עטר 19, תל-אביב
www.alfredgallery.com


מוזיקה

מבצע לקוראי רב-ערב – אלבומו החדש של זאב טנא "זה שר" ישלח ל-20 הפונים הראשונים

צילום: אסף עברון

לאחר צאת שני הסינגלים 'ת"א/חורף' ו"לוקח את עצמי ברצינות" לרדיו, זאב טנא משחרר את האלבום "זה שר" בהפצת היי פידליטי.
טנא הוא תמלילן וזמר ישראלי שידוע בשירי המחאה שלו ובסגנונו המשעשע. הוא נולד בפולין ב-1947 וגדל בתל אביב. את פעילותו כמוסיקאי ויוצר עצמאי החל ב-1987 עם צאת אלבומו הראשון "טנא והזאב". "זה שר" הוא אלבומו העשירי והוא ממשיך את שיטת ההקלטה הייחודית של טנא, המשלבת אלתורים וסקיצות היוצרות ביצועים חד פעמיים לכל שיר. מלבד אלבומו פרסם טנא השנה את "זיכרון קצר", ספר שירים אישי המהווה מעין רטרוספקטיבה לחייו.

מעוניינים לקבל את אלבומו של טנא?
20 עותקים ממתינים לראשונים שיכתבו לרב-ערב
[email protected]
נא לציין במייל שם וכתובת למשלוח.


מחול

מחול בגלריה ברבור – שלוש עבודות באלתור

יום רביעי, 21.9.11
שעה: 21:00

פרויקט "מחול בגלריה" יוצר נקודת מפגש בין מחול ומוזיקה לאמנות פלסטית ובין יוצרים מתחומים שונים לרקדנים. חלל הגלריה מציע מבט חשוף ואינטימי לתנועה של הריקוד, ופותח אפשרות לקשר בין המבצע לצופה.

"קומפוזיציה אופקית" – מחול בהשראת היצירה של ג'קסון פולוק המוצגת במוזיאון ישראל
מאת ובביצוע: סמדר כהן
"סדרי בניינים"
מאת ובביצוע: עירד מצליח ואילנית תדמור
"בתודעה מתגלגלת" – עבודת קבוצה באימפרוביזציה
משתתפים: אורלי אלמי, תומר בוירסקי,  גליה ליוור ואילנית תדמור
עורכת הסדרה: רחלי זהר

הכניסה חופשית
גלריה ברבור – שיריזלי 6, נחלאות, ירושלים
www.barbur.org


מבצע הנחות לקוראים

הנחה לקוראי רב ערב במחנות הספרים המגדלור
הנכם מוזמנים לבוא ולהנות מ 15%הנחה בהצגת השובר המצורף על כל ספרי האמנויות!
המגדלור הינה חנות ספרים עצמאית, קטנה ואיכותית. על מדפיה ניתן למצוא את המובחר והייחודי שבספרי האמנויות ובכלל, כולל ספרים ביבוא מיוחד.
המבצע עד סוף החגים.

המגדלור
רחוב הרכבת 4, ת"א
שעות פתיחה: א-ה 10:00-19:00
ו' 10:00-15:00


תערוכות ממשיכות

"בריסטולים" – תערוכה קבוצתית במוזיאון בת-ים

בית ספר 02, נורית ירדן,צילום גידיטלי הדפסת למבדה,100X60 סמ

מובי – מוזיאוני בת ים, רחוב סטורמה 6, בת-ים
התערוכה "בריסטולים" מתבוננת בתהליכי חינוך, במנגנוני חברות ובדרכים בהן מתעצב עולמם של אזרחים צעירים. הבריסטול – המצע האולטימטיבי עליו מועמסים מסרים חינוכיים ואידיאולוגיים באמצעות כללים, דימויים, פתגמים וחוקים – מתפקד כסמן ומוביל רעיוני: התערוכה מבקשת לבחון את הסביבה הבית ספרית הנורמטיבית כסביבה אידיאולוגית, הרואה את התלמיד בעיניה-שלה ומעצבת אותו למידותיה. היא בוחנת גם את הסביבה האסתטית הבית ספרית, דלה ככל שתהיה, ותוהה אילו בני אדם צומחים בתוכה, והאם הותירה בהם עקבות ויזואליים.
בלב התערוכה נבנה מרכז מידע ממוחשב שמרכז יוזמות חינוכיות חדשות ומחשבה אלטרנטיבית בתחום החינוך בארץ, ובמהלך התערוכה יהפוך המוזיאון כולו לחלל לימוד אקטיבי, ויועברו בו שיעורים על ידי האמנים המציגים ועל ידי אנשים מבחוץ.

אמנים משתתפים: יוחאי אברהמי, אלון אנדורן, חדווה אטלס בן דוד, דגנית ברסט, אביטל גבע, קרן גלר, דרורה דומיני וזהבה ברקני, שרגא ווייל, מדריכי קן השומר הצעיר ג'סי כהן, רענן חרל"פ, נורית ירדן, רוני להב והיידי מוטולה, רותי סלע, סשה סרבר, שי-לי עוזיאל, דפנה שלום, ג'וזף שפרינצק

אוצרים: טלי תמיר ומאיר טאטי
פתיחה: מוצ"ש, 17.9.2011 בשעה 20:00
הכניסה למוזיאון ואירועים נלווים יהיו בחינם לכל אורך התערוכה
נעילה: 28.01.2012
ב-15.11.2011 יתקיים יום עיון במסגרת התערוכה

שעות פתיחה: ב, ד, ו, ש 10:00-14:00  ג, ה 16:00-20:00
טל:             03-6591140      
www.moby.org.il


"כולך אדומה, וכל-כך לבנה" – מיצב של אתי אסתר נאור

Eti Esther Naor

חלל הפרויקטים בגלריה פלורנטין 45
פתיחה: יום חמישי 15.9.11, 20:00
נעילה: 29.10.11

המיצב "כולך אדומה וכל-כך לבנה" מתייחס לחלל בו נוצר, והוא בנוי מחסימות וממסלולי זרימה אופקיים ואנכיים אותם יוצרים בדי הגזה ונזילות השעווה האדומה מתוכם. הקלילות והשקיפות של הבדים חוברת לתפקוד הרפואי שלהם של עצירת זרימת הדם מתוך פצעים פתוחים, חבישה וחיטוי. התחושה הנוצרת למראם היא אמביוולנטית – רכות ותנועה הטומנות בחובן כאב. אמביוולנטיות זו מתקבעת ומתעצמת על-ידי השעווה האדומה שנדמית כנוטפת מתוך הבדים. היא מושכת אותם מטה ומתגבשת בתצורות המזכירות נטיפים בטבע על זמן התהוותם האיטי, המתמשך, והצטרפותם העקבית של משקעי גיר זעירים זה על גבי זה.
עבודתה של נאור עוסקת בשניות שבשליטה ובחוסר שליטה, ביפה ובבזוי, בלבן הלוגוצנטרי ובאדום המתפשט של מיניות ותשוקה, בטהור ובמוכתם ובמתח ביניהם. השניות שמציבה העבודה היא מלכודת ופתח לעולם אחר, מודחק ולא נהיר בו איום ומיניות, פחד וארוטיות משמשים בו בערבוביה. האקספרסיביות בעבודתה של נאור פוגשת מגבלות של ניקיון ואסתטיזציה כדי ליצור מרחב ההופך את הסדרים ומוציא את הפנים אל החוץ בעודו מעלה על נס את ההתנסות האחרת, המודחקת, זו שמחפשת עדיין קול משלה.

אוצרת: אירנה גורדון
צילום העבודה: יותם פרום

Warship Worship
במקביל לתערוכה תוצג בקומה התחתונה של הגלריה תערוכתו של דרור קרטה

שעות פתיחת הגלריה:
ב'-ה  11:00-13:00, 18:00-20:00. ו' ושבת  11:00-13:00,
ניתן לתאם ביקורים מחוץ לשעות הפתיחה.
פלורנטין 45 פינת רחוב השוק
טל:             050-2763249
www.florentin45.com


שותפי על: שי אזולאי וראובן ישראל בתערוכה חדשה במוזיאון ת"א

פתיחה: 8.9.11, שמונה בערב
אוצרות: אלן גינתון וענת דנון-סיון

"שותפי-על: שי אזולאי וראובן ישראל" היא תערוכה זוגית משותפת של הצייר שי אזולאי והפסל ראובן ישראל. השם, שניתן לתערוכה ע"י האמנים עצמם, הוא מונח בפיזיקת החלקיקים. במפגש בין האמנים נוצרות סימטריות, חיבורים לא צפויים ואף אבסורדיים בין המדעי לדתי, שאינם נטולי הומור.
גוף העבודה שמציג כל אחד מזוג האמנים נחלק לשתי חטיבות עיקריות: שי אזולאי מציג "ציורי סטודיו" ו"ציורי מדבר". ציורי הסטודיו הם סצנות פנים ואילו ציורי המדבר מתארים אירועים המתרחשים בחוץ. המדבר והסטודיו יכולים להתפרש כמדבר ומקדש, שני אתרים של המיתוס הדתי, הכוללים את הציפייה, התנועה לקראת והפרקטיקה היומיומית.
ראובן ישראל מציג פסלי גופים גיאומטריים המתייחסים לאתרים ארכיאולוגיים ומקודשים תוך חיפוש אחר "הצורה האידיאית", "תמצית הדברים", ופסלים הנדמים לכלי תעופה חלליים, מעין עב"מים. בכל אחת מן החטיבות יש מפגש בין הקדמוני והעתיק לעכשווי ואף העתידני. הן מצביעות על הקירבה בין השריד הארכיאולוגי או הקדוש לבין צלחות מעופפות או מאיץ חלקיקים, ואפשר לומר שכל האלמנטים בתערוכה זו – הציורים והפסלים – נעוצים במקומם, משופדים למוטות או תקועים במדבר, אך שואפים אל הנשגב ורוצים לממש את פוטנציאל ההמראה והריחוף הגלום בהם.


מזרח אירופה מזרח תיכון – תערוכה קבוצתית במרכז "מעמותה" בעין כרם

פרויקט מעמותה במרכז לאמנות ומדיה ע"ש דניאלה פסל, מיסודה של הקרן לירושלים וקבוצת סלה-מנקה – בית אל-דן, מדרגות הביקור 58, עין כרם, ירושלים                077-4310485
התערוכה ‘מזרח אירופה מזרח תיכון’ מאגדת קבוצת עבודות של אמנים אירופים וישראלים העוסקים בשאלות הסכסוך הישראלי-פלסטיני וברעיונות של זהות והכרה לאומית. העיסוק בנושאים אלה מתבטא בגישות שונות בציר הנע החל מנקודת פירוק הדימוי לעמדתו האישית של האמן ביחס לזהותו.
חלקה השני של התערוכה יתקיים בחודש נובמבר 2011במרכז לשלום בבית לחם ובהקרנת עבודות וידאו על חומת ההפרדה בכפר הפלסטיני אל-וואלג’ה. התערוכה תוצג בהמשך במרכז דוקס לאמנות עכשווית בפראג, בגלריה לאבור בבודפשט, בגלריה ציאזין בפולין ובגלריה ספייס בברטיסלבה.

אמנים: רפאל יקובוביץ, דאמיר ניקשיץ, אתמר רוז ויוסי עטיה, תמרה מויזס ושלומי
יפה, וולפראם פ.קסטנר, רונן אידלמן, מיכל ריבלין
אוצרות: תמרה מויזס, זוזאנה שטפקובה
פתיחה: יום רביעי 14.9. 20:00|| בפתיחה פרפורמנס של מיכל ריבלין
תאריכי פתיחת התערוכה: 27- 14 לספטמבר, 2011
שעות פתיחה: ימי שני ורביעי: 10:00- 14:00|| שלישי וחמישי: 14:00-17:00
www.mamuta.org


הקונגרס 13– תערוכה קבוצתית

איתן בן משה, פריחה במגרש 3, צילום מעובד, 70X95 סמ, 2011

רחוב הקונגרס 13, תל אביב
אוצר: עדי נחשון
פתיחה: 15.09

אמנים מציגים: איתן בוגנים, איתן בן משה, אסי משולם, אלכסנדר גיידיקוב, אלי גור אריה, ראובן קופרמן, אניה קורפיאקוב, אנה ברשטנסקי, נעמה עתי, עדי נחשון, עוז מלול, סטס קורלוב, בויאן לוזונוב, גיורא ברגל, אבינועם שטרנהיים, מנחם גולדנברג, KLONE

באמצע ספטמבר, בין מוסכי האופנועים באזור הדמדומים של רחוב הקונגרס, מצפה לכם תערוכת קוקטייל קשוחה אך מדגדגת, הרואית אך מלאה בחוסר אונים, נוסטלגית ורגשנית אך מפוכחת להחריד.
"כן, גם אנחנו בעד צדק. אנחנו בעד צדק שבא בהפתעה, כמו בסרטי אימה. כמו לגמור מהר. כן, אנחנו נהנים מאפקטים שמקורם בתשוקה. מאפקטים מביכים. חלקי מציאות פזורים לכל עבר. לקחת, לחבר, להכפיל ולהגיש".
מנחם גולדנברג – מתוך טקסט שיוצג בתערוכה

התערוכה תעמוד כשבועיים ותהיה פתוחה לקהל רחב ולמפגשים עם האמנים בשעות 22:00-19:00
נעילה: 28.09

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *