קול קורא לכנס המחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל

הכנס השנתי השמיני של המחלקה להיסטוריה ותיאוריה, בצלאל, יערך ביום א', 18 בדצמבר 2011 ויעסוק בנושא "קונפליקט".הכנס השנתי השמיני של המחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל יתמקד השנה סביב הנושא של – קונפליקט: 2011.[1] נבקש לעסוק בשיח האנטגוניסיטי העכשווי ודרכו לבחון סוגיות ודינמיקות מורכבות בשדה האמנות, ההיסטוריה, הסוציולוגיה והפסיכולוגיה. לעסוק בשינויים ובתנועות של הבדלים המתחוללים בקיצוניות גוברת […]

הכנס השנתי השמיני של המחלקה להיסטוריה ותיאוריה, בצלאל, יערך ביום א', 18 בדצמבר 2011 ויעסוק בנושא "קונפליקט".הכנס השנתי השמיני של המחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל יתמקד השנה סביב הנושא של – קונפליקט: 2011.[1] נבקש לעסוק בשיח האנטגוניסיטי העכשווי ודרכו לבחון סוגיות ודינמיקות מורכבות בשדה האמנות, ההיסטוריה, הסוציולוגיה והפסיכולוגיה. לעסוק בשינויים ובתנועות של הבדלים המתחוללים בקיצוניות גוברת והולכת במציאות העכשווית, ובהשלכותיה על שדה האמנות והתיאוריה.

הכנס אשר יתקיים בבצלאל ביום ראשון ה-18 בדצמבר 2011 יבקש להתמקד בשאלות הבאות:
אמנות וקונפליקט; אמנות וטריטוריה; מינמליזם עכשיו; זהות מקומית ואמנות; הפוליטיקה של האמנות – אמנות פוליטית כיום; ימין ושמאל באמנות ישראלית; מיניות וא-מיניות באמנות ובעיצוב; ארכיטקטורה של סיכסוכים; שיח אנטגוניסטי ודיאלוגים של קונפליקט במרחב המקומי והגלובאלי; ייצוג השואה כקונפליקט בתרבות ובאמנות המקומית; פרקטיקות של הדרה בשדות פעולה תרבותיים וסוציו-פוליטים; עיצוב מחאה ושפת רחוב; התיאולוגיה כקונפליקט בפילוסופיה העכשווית; הקונפילקט הפוליטי והאסתטיקה; ייצוגי קונפליקט בקולנוע המקומי. הסכסוך בקולנוע הדוקומנטרי; שאלת ההפשטה בצילום העכשווי; תפקידו\מעמדו של הארכיון ותיעוד הקונפליקט; תיאוריות של משחקים ופתרון סכסוכים; תפיסות חדשות של ריאליזם בפילוסופיה המודרנית; קץ ההיסטוריה וייצוגיה בתרבות העכשווית; מות הצילום?; ארכיטקטקטורה וכיבוש; המוזיאון ומעמדו באמנות; מות הציור – מבט מחודש; הקונפליקט כתהליך של המשגה עצמית. הקופליקט כבסיס להשלמה ולדיאלוג.

חוקרים ויוצרים מוזמנים להציע נושאים להרצאות אותן ישאו בכנס. ההרצאות יהיו באורך של 20 דקות.  את ההצעות – כותרת ההרצאה, תקציר של עד 300 מילה וקורות חיים מקוצרים של המציעים, יש לשלוח לכתובת דוא"ל: [email protected] לא יאוחר מן ה-15 באוקטובר 2011.

לבירורים ניתן לפנות אל חברי וועדת ההיגוי של הכנס, יונה וייץ, חיים דעואל לוסקי, מיקי קרצמן ודנה אריאלי-הורוביץ [email protected]

משתתפי הכנס מוזמנים להציע גירסאות מלאות של הרצאותיהם לשיפוט לקראת פרסום אפשרי בהיסטוריה ותיאוריה: הפרוטוקולים, כתב העת המקוון, השפיט והדו-לשוני של המחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל. לפרטים נוספים ולעיון בכתב העת:
http://bezalel.secured.co.il

[1] במונחים פוליטיים "קונפליקט" מתייחס למצב של עוינות מתמשכת בין שתיים או יותר קבוצות של בני אדם. מבחינה אטימולוגית, מקורה של המילה הוא con – יחד וflict –   להכות; כלומר, שני הצדדים נמצאים במצב שבו הם "מכים" (עם מרכאות או בלעדיהן) יחדיו, האחד את השני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *