קול קורא לתערוכה משרידי שריפת סניף איקאה בנתניה

מיזם האמנות "זמאיקאה?", בחסות עיריית נתניה, מתייחס לאירוע שריפת סניף איקאה בחודש פברואר האחרון, למרבה האירוניה בדיוק במלאת 10 שנים לפתיחת החנות הראשונה בישראל. התערוכה תצמח מתוך שרידי החנות שנאספו מן האתר החרב וביניהם חומרי גלם שונים – חלקי מתכת, עץ, פלסטיק, שלטים של החנות, שקיות כחולות וצהובות שמהוות סמל ויזואלי מובהק של איקאה, חלקי […]

מיזם האמנות "זמאיקאה?", בחסות עיריית נתניה, מתייחס לאירוע שריפת סניף איקאה בחודש פברואר האחרון, למרבה האירוניה בדיוק במלאת 10 שנים לפתיחת החנות הראשונה בישראל.

התערוכה תצמח מתוך שרידי החנות שנאספו מן האתר החרב וביניהם חומרי גלם שונים – חלקי מתכת, עץ, פלסטיק, שלטים של החנות, שקיות כחולות וצהובות שמהוות סמל ויזואלי מובהק של איקאה, חלקי רהיטים, פרזול ועוד. החומרים השונים יועברו לאמנים במטרה לתרגם את מה שהיתה פעם חנות איקאה לכדי יצירת אמנות. 

התערוכה תעסוק במתח שבין חנות המהווה סמל לייצור תעשייתי ופופוליזם, לבין אמנות גבוהה חד פעמית. שרידי החנות ומהותה כתאגיד בינלאומי עם השלילי והחיובי המשתמע מכך, מהווים נקודת מוצא, אך מבחינה קונספטואלית תעסוק התערוכה בפן הסימבולי של איקאה דרך היבטים של קפיטליזם וצרכנות בחברה הישראלית, הכוח הכלכלי העצום שחדר לגבולות המדינה ועורר בה שינוי חברתי ועסקי, היבטים של מיחזור, דמוקרטיזציה של העיצוב וחלחולו לתודעה ולאסתטיקה הארץ- ישראלית. 

היבטים אלה עוררו, אמנם, דיון ציבורי מקומי נרחב בתחילת דרכה של החנות בארץ, אך הם מקבלים רלוונטיות חדשה עם שריפתה של החנות בנתניה וחניכת הסניף החדש בתוך חודשים ספורים.

זוהי הזמנה לאמנים מכלל המדיות – מיצב, פיסול, ציור, וידאו, צילום ואיור – לקבל אובייקט שיהווה "רדי מייד" אליו יתבקשו להתייחס בתהליך היצירה. 

האמנים המשתתפים יתבקשו לאסוף את האובייקטים ממחסני העירייה 
בנתניה ויקבלו תקציב למימון הפקת העבודה.
 כמו כן, יתבקשו האמנים לתעד את תהליך העבודה על האובייקט באמצעות צילומי סטילס שילוו את יצירת האמנות בתערוכה על מנת לאפשר לצופה להתוודע לתהליך לצד ה"מוצר" המוגמר.

על כל המעוניין להשתתף, לשלוח סקיצות ראשוניות סרוקות המבוססות על התמונות המצורפות, מלוות בהסבר מילולי קצר והערכה תקציבית של עלות ההפקה לכתובת:

[email protected]

את הסקיצות יש להעביר עד ה-10.7.11.

**חשוב לציין כי הפנייה מיועדת לאמנים שסיימו ללמוד במוסד מוכר והציגו בעבר במסגרת תערוכות קבוצתיות/יחיד.

פרטים נוספים בפייסבוק:
http://www.facebook.com/event.php?eid=185997541457399

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *