קול קורא לפרויקט "רוח ים"

העיר בת ים משמשת בשנים האחרונות מעבדה אורבאנית לחדשנות, יצירתיות והתנסויות פורצות דרך בתחומי החינוך התרבות, הקיימות, התכנון ופיתוח איכות החיים בעיר. במסגרת זו נוסדה הביאנלה לאדריכלות נוף, הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון רחוב, אמנת בת ים לאיכות חיים עירונית ועוד הקובעים פעולה עירונית אחרת- כזו שמייצרת דיון ושיח של העיר עם הקהילה ומתוך כך מובילים שינוי, […]

העיר בת ים משמשת בשנים האחרונות מעבדה אורבאנית לחדשנות, יצירתיות והתנסויות פורצות דרך בתחומי החינוך התרבות, הקיימות, התכנון ופיתוח איכות החיים בעיר.
במסגרת זו נוסדה הביאנלה לאדריכלות נוף, הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון רחוב, אמנת בת ים לאיכות חיים עירונית ועוד הקובעים פעולה עירונית אחרת- כזו שמייצרת דיון ושיח של העיר עם הקהילה ומתוך כך מובילים שינוי, מייצרים מציאות אחרת.
רוח ים- אמנות מקיימת על חוף הים כחלק מהלך רוח פורץ דרך זה תוקם בחוף הריביירה של העיר מושבת אמנים זמנית, מרחב תערוכות המבוסס על ערכי הקיימות ואיכות הסביבה המאפשר חירות, יצירה, דמיון, שיח ואינטראקציה ייחודית עם הקהילה הסובבת.
מושבת האמנים תפעל במשך חודש שלם בארבעה מחזורים החל ב- 21.7.2011 ויתארחו בה אמנים (artist residence) מרחבי הארץ ומחו"ל לפרק זמן של שבוע לנופש ועשייה אמנותית.
אוצרות: עדי יקותיאלי ושי פרדו

בכל שבוע יתארחו עד 20 אמנים בשמונה חללי מגורים ועבודה שיוקמו מחומרים ממוחזרים על ידי קבוצת אמנים בשיתוף תושבי בת ים על חופה המרכזי של העיר בת ים- חוף הריביירה.  במסגרת זו יערכו תערוכות אמנות, סדנאות הפעלה ופעילויות למשתתפים ומבקרים.
הגשת הצעות: הצעת מועמדות הכוללת תיאור מפורט של היצירה, אותה הם מבקשים להקים בחוף הים בבת ים בשיתוף הקהילה. הכוללים: רעיון, הדמיה, ביוגרפיה קצרה ופרטי התקשרות.
ניתן להציע מועמדות של קבוצות הכוללות עד שישה אמנים.

הצעות יתקבלו עד לתאריך: 23.6.2011
לכתובת דואר אלקטרוני: [email protected]
לפרטים נוספים: עדי יקותיאלי 0522515223   [email protected]

"רוח ים- מושבת האמנים"- תיאור המיזם
"רוח ים-מושבת האמנים" הוא מיזם אמנות וקהילה שיתקיים במסגרת אירועי הקיץ בעיר בת –ים.
במסגרת המיזם תיבנה מושבת אמנים על החוף המרכזי של העיר. מושבת האמנים  תוקם על ידי צוות מוביל בהנחיית גד זוקין ויגאל חבקין לצד אמנים ותושבים במשך מספר שבועות.
בניית מושבת האמנים תחל ב-3/7/2011.
מושבת האמנים תורכב משמונה מבנים \חללים שיוכלו  לארח כ-20 אמנים בכל שבוע. במשך  חודש שלם כ-80 אמנים ישהו ויצרו במקום ויאפשרו ביקור ושיח עם הקהל artist in residence)).
המבנים יוקמו תוך עבודה עם חומרים ממוחזרים שייאספו במשך מספר חודשים מרחבי העיר. מושבת האמנים תתפרש על שטח נרחב בחוף ותתפתח למיצב סביבתי שיגדל ויתפתח במשך כחודשיים. קול קורא שפורסם לאחרונה מזמין אמנים להגיש תכניות ורעיונות להשתתפות במיזם.
תאריכי הגעת אמנים למושבה לשבוע עשייה ויצירה: 17/7, 24/7 ,7/8, 14/8.
במשך חודש הפעילות יגיעו לשיא שלושה פרויקטים של אמנות וקהילה הנמצאים בתהליך יצירה עם  קבוצות של תושבים מהעיר. הפרויקטים רחבי ההיקף עוסקים ברעיונות של המפרש כדימוי המייצג "גילוי עולמות חדשים"  ו-"הנעת אנרגיה". שלושת הפרויקטים יוצגו במקביל בשטחי החוף, בסמוך למושבת האמנים.
פרויקט "friend-ship" (אורי סיני)- יחידות דמויות סירות שייבנו מקונסטרוקציה של צינורות ובקבוקי משקאות קלים. כל יחידה יכולה להתחבר ליחידה נוספת וכך ליצור מארג כלי שיט שיוכל לשוט ולאחר מכן להבנות בצורה של אי בים.
פרויקט "אי לא בודד" (מיכל ריבלין, עופר טלר)- הפרויקט מתעסק בשאלה "מה היית שולח לאי בודד?" ובמסגרתו יצרו המשתתפים עבודות פיסול קטנות שיוטבעו על  מיצב סביבתי דמוי שרשרת איים מגבס.
פרויקט "בת ים יבשה" (הדס קידר, משה גרשון, אלון שובה)- במסגרת הפרויקט יוקמו מבני ציבור ושיכונים של העיר מחול ים כך שייווצר דגם מוקטן של בת ים העשוי מחול. המשתתפים יוזמנו לעצב את המבנים וסביבתם כרצונם.
שלושת הפרויקטים יגיעו לשיאם בשלושה סופי שבוע במהלך חודש אוגוסט בחוף הריביירה. במקביל בחלל גלריה שייפתח במקום יוצגו ארבע תערוכות קבוצתיות של עשרות אומנים העוסקים בתוכן דומה. בין הפרויקטים תתקיים תערוכה שנקראת "פורטרט העיר"  במסגרתה יוצגו יצירות המתעדות מאות מתושבי העיר.
אוצרות והפקה: עדי יקותיאלי, שי פרדו.
נשמח לראותכם במושבת האמנים!
צוות "רוח ים- מושבת האמנים"

מידע חיוני לאמנים המתארחים במושבה:

"רוח ים-מושבת האמנים" בבת ים , הוא מיזם המשך למסורת העיר בשנים האחרונות כעיר המארחת אמנות (ארכיטקטורה, תיאטרון, מחול ועכשיו  האומנויות הפלסטיות).  בחודשי הקיץ יזכו עשרות אמנים בהזדמנות לנפוש בעיר וליצור.
בהמשך מידע בסיסי על התנהלות המושבה ושאלות שנשאלו בשבוע האחרון על ידי מועמדים שונים.
נשמח כמובן לענות על כל שאלה.

סדר יום במושבת האמנים:
מפאת החום בחודשים יולי אוגוסט, רוב העבודה תעשה בשעות הקרירות יותר- 16:00-24:00.
הבקרים יוקדשו למנוחה או לעבודה בחלל פנימי ממוזג בו יהיה חיבור לאינטרנט.
מחזור שהיית האמנים יתחיל ביום ראשון ויסתיים ביום ראשון שלאחר מכן.
שבוע השהייה במושבה יחולק בצורה כזו שהימים הראשונים יוקדשו לביצוע הפרויקט והכנה לתצוגה. בערב יום רביעי וביום חמישי כולו יערכו הכנות לפתיחה שתתקיים בערבי ימי חמישי.
בכל ערב ביום חמישי תתקיים פתיחה חגיגית עם אירוע. לאירוע יחולקו הזמנות ויהיה מערך של יחסי ציבור.
ימי שישי ושבת יוקדשו למנוחה ואירוח.

במהלך השבוע המושבה תהיה פתוחה ואנשים יוכלו לבקר את האמנים.
פעמיים במשך השבוע יתקיימו מפגשים מתואמים עם הקהילה ועיתונות. במושבת האמנים יתקיימו גם סדנאות שיתואמו מראש.

במקביל למושבת האמנים יתקיימו שלושה פרויקטים גדולים. כל פרויקט יגיע לשיא באחד מימי חמישי בערב, במקביל לפתיחת תערוכה ופתיחת המושבה לקהל הרחב.

חללי עבודה לאמנים:
המושבה תורכב משמונה מבנים בגודל 16 מ"ר לערך אשר ייבנו כמעין פסלים וחללים.
במושבה יהיו אזורי עבודה חיצוניים ומוצלים להלחמה, ניסור ועבודות מסוג זה.
לרשות האמנים יעמוד חלל ממוזג שיכלול חיבור לאינטרנט, מטבחון, שירותים ומקלחות. בחלל זה יוכלו האמנים גם לעבוד.

חומרים וציוד שיעמדו לרשות האמנים:
במושבה יהיה מחסן עם ציוד, חומרים וכלי עבודה שישמש את האמנים. בין החומרים- חומרי מיחזור מגוונים, ריהוט, חפצים שונים, צבע בסיסי וכו'.

אוכל ושתייה:
האמנים יקבלו ארוחה חמה אחת ביום ממיזם בית קפה שיפעל בחוף. בית הקפה יעניק הנחות
לאמנים המתארחים במושבה.
בכל יום תתקבל אספקה של מצרכים בסיסיים טריים מהסופרמרקט.
המושבה תדאג לארוחת ערב שישי, או במסגרת אירוח אצל משפחה מבת ים או במסגרת המושבה.

סידורי לינה והתארגנות:
הלינה אפשרית בשקי שינה על החוף (על האמנים להביא שקי שינה) או במבנה המאכלס את גלריית החוף על מיטות, לפי בחירת האמנים  המתארחים.
שירותים ומקלחות לרווחת האמנים- במבנה המאכלס את גלריית החוף. שירותים נוספים- על החוף.
במושבה יהיו תאי אחסון לשמירת דברי ערך.

שהות נעימה!

צוות "רוח ים- מושבת האמנים"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *