לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-18.11.10 – המלצות השבוע של דורית פוקץ' – טוראשון

לפני שבועיים, כשראיתי את הכותרת "לא רק יין זול – טור אחרון", עברה לי צמרמורת קלה במורד הגב. "מה אני אעשה עכשיו?" ו"איך אני אדע מה קורה איפה?", שאלתי את עצמי. תגידו שאתם לא שאלתם את עצמכם אותו הדבר. הרי נדמה כי הטור החיוני הזה קיים מאז ומעולם, ועל מסורות חייבים לשמור. אז הרשו לי […]

לפני שבועיים, כשראיתי את הכותרת "לא רק יין זול – טור אחרון", עברה לי צמרמורת קלה במורד הגב. "מה אני אעשה עכשיו?" ו"איך אני אדע מה קורה איפה?", שאלתי את עצמי. תגידו שאתם לא שאלתם את עצמכם אותו הדבר. הרי נדמה כי הטור החיוני הזה קיים מאז ומעולם, ועל מסורות חייבים לשמור.

אולגה קונדינה ברוזנפלד

אז הרשו לי להציג את עצמי. קוראים לי דורית ומהיום אכתוב את הטור השבועי של הדס רשף. במחשבה שנייה… קבלו ביטול! אני הרי לא יכולה לכתוב את הטור של הדס רשף, מהסיבה הפשוטה שאני לא היא.

בינינו? טוב שכך.

עכשיו, אל תבינו אותי לא נכון. אני מתה-מתה-מתה על האופן החינני בו היא הנגישה את עולם האמנות בשנתיים האחרונות (כבר ציינתי כמה אני מתה על זה?). אבל אם הייתה בעולם עוד הדס רשף, אז רשפיותה הייתה קצת פחות רשפית. אתם מבינים למה אני מתכוונת?

אני אסביר. דמיינו שיש בעולם עוד אדם כמוכם. בדיוק כמוכם. מישהו שחושב כמותכם, אוהב כמותכם, יוצר כמותכם, ואפילו חוטף קריזות כמו שאתם חוטפים קריזות. עכשיו דמיינו, נניח, עוד 8 כאלה. ועוד 8 כאלה. ועוד 8. נכון שזה לא משהו?

בואו נתחיל מחדש: נעים מאוד להכיר. קוראים לי דורית. מי אני? אתם תלמדו להכיר עם הזמן. ומי אתם? טקבקו כדי שגם אני אוכל להכיר אתכם. לפני התחלה, אני רוצה לאחל לנו תקופה פורייה, יצירתית, ומלאה בהרבה אמנות ויין זול.

אז איפה מתחילים? עם הפתיחות של הערב:

יום חמישי, 18.11.10:

בשעה 19:00 תפתח בגלריה מנשר תערוכה קבוצתית, הנושאת את השם האופטימי "וכשהכעס יזוקק לאלימות, והאלימות תנוקז ליופי". בתערוכה ישתתפו: אורית רף, אוהד מטלון, אלישבע לוי, לאה אביטל, שרון גלזברג, גליה פסטרנק וטל שוחט. אוצרת: רונית ידעיה.

בגלריה P8 תפתח התערוכה הקבוצתית INBETWEEN. "…מצב הביניים שבחרנו לכנותו "בין לבין" מוכר לכולנו כאשר אנו מגיעים לארץ זרה, אך עבור חברי הקבוצה חוויה זו היא המציאות והמנוע האמנותי. תחושת התלישות וכפל הזהות מעסיקה אותם ומתוכה הם יוצרים…". מציגים: מיכל בלומנפלד, איה אליאב, פיאמטה מארטגאני, אופיר פלדמן, ומאסימו ארדוויני. אוצרת: קרני ברזילי. פרטים בפייסבוק.

בגלריה רוזנפלד, תיפתח התערוכה "ראש פינה – תל אביב", בה זויה צ'רקסקי אוצרת את תערוכת היחיד של אולגה קונדינה. "קונדינה משיבה לפרקטיקת הציור את המאפיין הבסיסי של התבוננות ראשונית, בלתי אמצעית. החזרה אל אותם מקומות בעבודותיה, מדגישה את הפוטנציאל האינסופי שיש בציור מהתבוננות במציאות שמשתנה תדיר" (מתוך ההודעה לעיתונות).  פרטים בפייסבוק.

בשעה 20:00 תפתח בנגא התערוכה "הרפתקאות ליליאן", תערוכת יחיד לגליה פסטרנק. פרטים בפייסבוק.

אם אתם בירושלים, קפצו ל"יפו 23", שם יתקיים ערב עם עמוס חץ תחת הכותרת "על ג'סטה, תנועה וכתב", במסגרת התערוכה "התכתבויות". כך, תוכלו לקבל טעימה קטנה ממה שמצפה לכם בפסטיבל "ריקודי חדר" שיתקיים שם בחודש הבא.

יום שבת, ה-20.11.10:

בשעה 16:15 בצהריים, תתקיים בסינמטק ת"א הקרנת סרטו של רועי רוזן "צא". כזכור, הסרט זכה בפרס "אוריזונטי" לסרט הטוב ביותר באורך בינוני בפסטיבל ונציה 2010.

בסדנאות האמנים, שמחה כפולה: פתיחתן של שתי תערוכות יחיד. "עקרון ההתמד" של מירב הימן ו"צאן ברזל" של לירז פאנק. פרטים בפייסבוק.

בגלריה Apart.Art, פתיחת התערוכה " שארית – בית 2: הסלון – חלק ב'". "העבודות המוצגות בתערוכה נאספו מתוך חיפוש אחר הגדרת המושג סלון … התערוכה עוסקת ברעיון העומד מאחורי המקום בו היא מוצגת: סינתזה בין חלל מגורים: הסלון וגלריית אמנות". מציגים: עדי לוי, יואב שביט, עמיר רוזנברג, אוצרת: רותם ריטוב. פייסבוק.

יום שלישי, ה-23.11.10:

פתיחת וידאו-זון 5 – הבינאלה הבינלאומית החמישית לוידיאו ארט. הביאנלה תתקיים במוקדים שונים, ותציג 19 אמנים ואוצרים מהעולם, ו-30 תוכניות של סרטי וידאו ארט וקולנוע, תוך הרצאות ומפגשים.

דימוי ממנשר

כמה לינקים מהשבוע (וקצת) האחרונים שאתם לא רוצים לפספס:

עוזי צור על התערוכה של אניסה אשקר

גרי גולדשטיין זכה בפרס "אמן בדרך" המוענק מדי שנה ע"י הגלריה העירונית בראשל"צ לאמן מעל גיל 35.

אמיר בוגן על סרג'יו רדגאלי האוסטרלי, המנהל קרב אמנותי בכיסוי הראש המוסלמי.

דניאל זילברברג מראיין את יהודית סספורטס

ובקפה דה-מרקר, ראיון קבוצתי עם רותו מודן, לרגל צאת ספרה החדש "סעודה אצל המלכה".

כולנו מכירים ואוהבים את "פרוייקט הגלויה הסודית" של צבע טרי. כידוע, במסגרת הפרוייקט הופכים אמנים גלויות לבנות לעבודות מקוריות הנמכרות בעילום שם, כשכל ההכנסות מועברות למרכז מאירהוף במוזיאון ת"א, עבור מלגות לנוער מצטיין באמנות ממשפחות מעוטות יכולת. רוצים לתרום? לחצו כאן.

גליה פסטרנק בנגא

רוצים לספר לי על אירועים? אתם מוזמנים לכתוב אליי למייל [email protected]

רוצים לעדכן אותי בפייסבוק? זו גם אפשרות.

אסיים בדבריו של אוסקר וויילד: "קיימים רק שני עולמות: האחד קיים מבלי שמדברים עליו וזהו העולם האמיתי. השני הוא עולם האמנות ועליו חייבים לדבר, כי אחרת אין לו קיום" (לקוח מאי שם, עמוק בתוך הנט).

20 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-18.11.10 – המלצות השבוע של דורית פוקץ' – טוראשון

    ההיפך, הייתי אומרת לאוסקר, העולם האמיתי לא קיים מבלי שידברו עליו ואילו האמנות היא העולם האמיתי. לפחות כל עוד אנחנו כאן. כל הפרטים מתישהו בשנה הקרובה, ותודה לך דורית על הטור הזה. מצוין.

    ברוכה הבאה!!!!!!!
    באמת לא הייתי רוצה שיהיו עוד 8 כמוני בעולם
    מצד שני, זה היה יכול להיות מעניין או אולי בלתי נסבל (גם ככה לפעמים קשה לי לסבול את עצמי..)
    אז מצד שלישי, טוב שכך! אחת כמוני זה די והותר
    תודה על האינפו'
    ובהצלחה:)

    מזל טוב והצלחה רבה
    טור חשוב שטוב שנפל בידיים טובות

    התחלה טובה מאחלת לך שנים ארוכות בערב-רב.

    ich versteh kein wort hier …. schöne grüsse

    המון בהצלחה דורית
    אמשיך לעקוב באדיקות
    ממני
    גיא עולמי
    האיש והתוכניה

    בהצלחה דורית!!

    יופי של המשך לבלוג שלך !
    בהצלחה,
    דורית

    שיהיה בהצלחה
    כמו שכתבת, הדס את לא תהיי, הדס יש רק אחת.
    אז אני מאחלת לך למצוא את דרכך היחודית.
    מחכה לעוד ועוד טורי יין זול

    בהצלחה בבלוג החדש , תמשיכי לעדכן את שניהם ?

    כל הכבוד דורית!
    ישראל(:

    אחלה דורית בהצלחה הדס ביי ברוך שפטרנו….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *