זוג או פרד: מפגשים בין יוצרים וחוקרים

המחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל מזמינה הצעות ליום עיון שיתקיים ביום ג' ה-4/1/2011 ויוקדש למפגשים בין יוצרים לחוקרים אשר יעסקו בממשק שבין תיאוריה ופרקטיקה. במהלך היום יתקיימו שיחות בין חוקרים לאמנים, לאדריכלים ולמעצבים מן המחלקות השונות בבצלאל ומחוצה לה. יום העיון מבקש להפגיש בין אנשי תיאוריה לבין יוצרים במטרה להתחקות אחר תהליכי היצירה ולבחון את היצירה […]

המחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל מזמינה הצעות ליום עיון שיתקיים ביום ג' ה-4/1/2011 ויוקדש למפגשים בין יוצרים לחוקרים אשר יעסקו בממשק שבין תיאוריה ופרקטיקה. במהלך היום יתקיימו שיחות בין חוקרים לאמנים, לאדריכלים ולמעצבים מן המחלקות השונות בבצלאל ומחוצה לה.
יום העיון מבקש להפגיש בין אנשי תיאוריה לבין יוצרים במטרה להתחקות אחר תהליכי היצירה ולבחון את היצירה כמוצר סופי וכתהליך חברתי. מוצע לחזור בכל שיחה על קבוצה של שאלות, אף כי לא באופן בלעדי. השאלות תועברנה למתקבלים לכנס בשלב מאוחר יותר. מטרת השיחה להעלות אל פני השטח, בעזרת שיקוף תיאורטי, היבטים נסתרים וגלויים של תהליך היצירה ולהנכיח את הפרקטיקה היום-יומית של היוצרים בשדות השונים מחד ואת הרלוונטיות של המבט התיאורטי מאידך.

— המציעים מפגש, מתבקשים לציין בשלב ראשון מיהו המרואיין שהם חפצים לשוחח עמו ואף לוודא את נכונותו להשתתף בכנס. אנו מעודדים מפגשים שאינם מובנים מאליו (לדוגמא, חוקר אמנות המראיין מעצב אופנה) שייצרו הקשרים תיאורטיים חדשים ולא טריוויאליים בין החוקר לאמן.

— לאחר שתתקבלנה הצעותיהם נעביר אל המשתתפים שאלות מנחות עליהן יוכלו המראיינים להסתמך. על המתקבלים ליזום שיחה מקדימה עם היוצר טרם הופעתם ביום העיון.

— השיחות יחתרו לבחון את הקשרים בין תיאוריה ופרקטיקה במגוון של שאלות, כגון: האם השיח התיאורטי מאפשר לאמנים לבחון את יצירתם בעין חדשה? האם הוא עוזר להם בניסוח השקפת עולמם או נקודת מבטם? האם הכרת התיאוריות החדשות הכרחית לעבודתו ומאפשרת לו להיות חלק בשיח האמנותי הקיים או לחלופין לבחור בדרך אחרת? האם התיאוריה מרחיבה את השיח היצירתי בשדות השונים. השיחות ישימו דגש על העכשווי ועל מחקר ונושאי שיח עדכניים בארכיטקטורה, עיצוב ואמנות.

בערב העיון יושקו ספרים חדשים של מרצי בצלאל מתחומי ההגות, האמנות העיצוב והאדריכלות.
ניתן יהיה לקיים דיאלוג המתמקד בספר החדש במסגרת המפגש בין החוקר/ת לבין היוצר/ת.

— לכל צמד יוקצו כעשרים דקות ביום העיון.

משתתפי הכנס יוזמנו להציע את השיחה המלאה, לאחר שהועלתה על הכתב, לפרסום בגיליון של "היסטוריה ותיאוריה: הפרוטוקולים".

את ההצעות למפגשים יש להגיש עד ל – 1.11.2010.
על ההצעה לכלול תקציר ובו נושא מוצע לשיחה, שם היוצר, שם החוקר.
את ההצעות יש להגיש לוועדת הכנס בדואר אלקטרוני:
[email protected]

מארגני הכנס:
ד"ר ורד אביב, ד"ר אורי ברטל, ד"ר דנה אריאלי-הורוביץ, המחלקה להיסטוריה ותיאוריה, בצלאל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *