לא רק יין זול חוזר 2.9.2010- טור חגיגי מפי הדס רשף בזכות בוא הסתיו

אני בכלל תכננתי לשוב אחרי החגים, ככה שבאמת יהיה כבר סתיו ויהיה לי קריר ורענן ושמח לשבת ליד המחשב, והכל ירגיש חדש. אבל אז התחלתי לקבל כמות מסיבית של הזמנות לתערוכות שנפתחות – היום!  הלב התחיל לכרסם, ופניות פה ושם של קוראים יחד עם יסורי מצפון על כל כך הרבה אמנים מוכשרים וחברים אהובים שפותחים […]

אני בכלל תכננתי לשוב אחרי החגים, ככה שבאמת יהיה כבר סתיו ויהיה לי קריר ורענן ושמח לשבת ליד המחשב, והכל ירגיש חדש. אבל אז התחלתי לקבל כמות מסיבית של הזמנות לתערוכות שנפתחות – היום!  הלב התחיל לכרסם, ופניות פה ושם של קוראים יחד עם יסורי מצפון על כל כך הרבה אמנים מוכשרים וחברים אהובים שפותחים היום תערוכות חדשות ומושקעות, לא השאירו לי ברירה. הקטע הכי יפה הוא שבאמת היום נהיה קצת אפור וסגרירי וטפטופים קלים דווחו במספר מקומות בארצינו.

אוגוסט נגמר. כנראה בגלל בואם המוקדם של החגים הבאים לגאול את ייסוריינו ביין פטישים דבש ודגים, עונת התערוכות מתחילה לה מ-ע-כ-ש-י-ו.

יין זול חוזר –  הישר לערב עמוס במיוחד, שלא יוכל להשאיר אתכם בבית, אז קולולולולולו, שנה טובה וחג שמח.

השמש נרגעת וסוף סוף צבעים ממלאים את העיניים, נעמה בן יוסף בגלריה 39

השמש נרגעת וסוף סוף צבעים ממלאים את העיניים, נעמה בן יוסף בגלריה 39

הערב, יום חמישי ה-2.9.2010, כג בתשרי תש"ע, ערב פתיחות סוער +חגיגות סוף אוגוסט.

כדי שנהיה לראש ולא לזנב, אנסה לכתוב את אירועי תל אביב מן הצפון אל הדרום:

גשם גשם בוא, שי קון בחזי כהן

גשם גשם בוא, שי קון בחזי כהן

נטע גל-עצמון נכנסה לנעליה של גילית פישר כאוצרת של גלריה החדר, והערב היא פותחת את התערוכה הזוגית של סלי קריסטל קרמברג וליאת לבני "נייר עבודה". "עבודת נייר גדולת מימדים של ליאת לבני מייצרת דימוי קסום של כפר דייגים השוכן לחוף ים ומגדלור המתנשא אל מול ספינה טובעת"… "מגזרות הנייר של סלי קריסטל קרמברג הנן דיוקנאות עצמיים בדמותם של שלושה "טיפוסים" מוכרים מהקומדיה דל-ארטה. באמצעות דימויים אלה עוסקת קריסטל קרמברג בקונפליקטים המתקיימים בתוכה ומציגה את ריבוי פניה, כמו גם מעלה שאלות ביחס למעמדו של האמן, גחמותיו, פגיעותו, עליבותו וכמיהתו הנצחית לאהבה". כבר טקסט שכייף לקרוא, עכשיו יש לקפץ לקראת עבודות הנייר וללגום יין, שאולי אפילו לא יהיה ממש זול. פייסבוק.

בגלריה שי אריה צחי בוחבוט פותח תערוכת יחיד תחת הכותרת 'השגרירות'. "השגרירות היא משכנו של השגריר כמו גם של חפציו ואוצרותיו הלאומיים, “השגרירות" של האמן אינה מייצגת לאום אלא מציגה את עצמה בלבד." נכתב בטקסט, ואני מוסיפה – הגיע הזמן שתהיה לאמנים שגרירות רשמית. צחי, אתה מוכן לטפל בנידון? לקראת התערוכה הושק וידאו פרומו מסעיר. פייסבוק.

גלריה חזי כהן נראית כדבר הכי מעניין שבא אלינו לטובה. אחרי תערוכת התפוחים הצעירים של ציירי ניו יורק, הערב נפתחת תערוכת היחיד 'אוברקאסט' לצייר האדיר שי קון. "הפיגורטיביות מתערבבת בגיאומטרי, צבע יוצר מבנה וקווים יוצרים תבניות", אבל יותר מהכל, קון הוא צייר רגיש, מוכשר, דקדקן וסוחף. ואם כל זה לא מספיק, תוכלו למצוא שם ציור בעל מטען תשוקה אדירה: נוף הנשקף משמשת מכונית בגשם. יאמי! פייסבוק.

בגלריה המשרד אילת אבני פותחת את תערוכת היחיד 'ירוק קורבה', וכיון שקורבה הוא אחד הציירים האהובים עלי, אני מתרגשת מן המחווה. בתערוכה תציג אבני ציורים חדשים וברוח רומנטיקת הסתיו, הים והאינסוף, ילטפו את העיניים. פייסבוק.

טל שושן 'חולמת על מסעות' בגלריה שלוש. תוך כדי בניית אוביקטים כהכנה למסעות, צילמה וערכה שושן שמונה סרטונים בהם תוכלו לדדות בין הפנטזיה, להתהלך בדרך, ואולי אפילו כדי לא למצוא מטרה ולהמשיך לנדוד. פייסבוק.

טל שושן פורמת ותופרת חלומות במסע לגלריה שלוש, רק מה יהיה עם הפונטים

טל שושן פורמת ותופרת חלומות במסע לגלריה שלוש, רק מה יהיה עם הפונטים

במרכז לאמנות עכשווית בקלישר נפתחות שתי תערוכות חדשות: הראשונה היא תערוכת יחיד ליאן טיכי שמועמד לפרס גוטסדינר 2011. "באמצעות צילום, וידיאו, פיסול וסאונד ובטיפול וירטואוזי באור וצל בעזרת מקרני וידיאו, טיכי חושף מבנים חבויים, אלמנטים מוסתרים או מסולקים, וכוחות פולטים". לצידו, בגלריה של התוכנית הבינלאומית ללימודי אוצרות רונית צור אוצרת את התערוכה 'לשם', המזמינה למסע בעקבות מושאי התשוקה של יהב יעקב, לי אורפז, ליאב מזרחי, נועה בן- נון מלמד, נורית ירדן, עמית ברלוביץ ושלי פדרמן. פייסבוק טיכי, פייסבוק לשם.

ג'ולי אמ פותחים את התערוכה 'בניאס' לאמן הישראלי לשעבר-קנדי גדעון טומשוף. פסקת הטקסט האבסטרקטית-מתפייטת של גדעון עפרת לא באמת מסבירה מה הולך להיות בתערוכה, אבל זה כנראה משהו שקשור בזכרון אישי-היסטורי מצפון הארץ, עם כאב אותו ניתן להבין משם מאמרו המלא של עפרת 'לאחות את פצעי הכתלים'. פייסבוק.

גם בבגלריה זומר נפתחות הערב שתי תערוכות: גרגור הילדברנדט הברלינאי ידע שעכשיו זה הזמן הכי טוב בשבילו לבקר בתל אביב ולחטוף קצת שמש לפני החורף האירופאי. בתערוכה 'שוב חסר צורה בחושך' הוא יגיש לנו אמנות המתממשת בהשראת המוזיקה, ובחדר הפרויקטים ליאב מזרחי (שאני לא יודעת אם קלטתם איך הצעיר הזה מסובב את עולם האמנות על הזרת הקטנה עולה ומצליח ורק על זה עליכם לבוא ולפרגן בלב שלם), פותח את התערוכה 'טכיקרדיה – מחווה לפרנסיס בייקון', שזה בכלל נוק אאוט מבחינתי. בתערוכה ישתתפו ארז ישראלי, איוה כפרי, רוברט פליינט וליאב בעצמו. פייסבוק גרגור, פייסבוק טכיקרדיה.

מה לדעתכם קורה לאמנית אשר פוגשת קשיש שמתחיל לספר לה על ביתו שבברלין לפני מלחה"ע השניה? נכון, היא תמשיך ותחקור ולא תעזוב עד שהיא תפתח תערוכת יחיד, למשל הערב בגלריה אלון שגב תחת הכותרת 'ליבינג רום'. האמנית היא לא אחרת מאשר מאיה ז"ק, זוכת פרס קרן עדי להבעה יהודית, ואתם תבואו לראות מה קורה שם. פייסבוק.

בגלריה 39 אוצר דני יהב-בראון את 'אחרי הזריחה' – תערוכה המגיבה לאור באופן פיזי ומטאפורי. בתערוכה תמצאו את עבודותיהם של ניר אדוני, נעמה בן יוסף, עדי דולזה,  ענבל טימור, נעה יפה ועמית לוינגר. בחדר הפרויקטים תפתח תערוכת יחיד ססגונית לטליה רז תחת הכותרת 'Wild Life' או בתרגום חופשי – חיים פרועים. והרי כולנו יודעים שאכן פרועים חיי האמנים. פייסבוק.

בגלריה אלפרד שיתוף פעולה נדיר ומרגש בין חברי הקולקטיב לקולקטיב של גלריה חנינא והציירת הותיקה רות שלוס. אין ספק שמחווה שכזו של אמנים צעירים לאמנית ותיקה נדירה במחוזותינו, ומי יודע אם כאן יפתח צוהר חדש שיסדר קצת את יחסי הדורות בין האמנים לטוב ולרע, ומה שבטוח – מעניין ובריא. פייסבוק.

התפכחות ישראלית בין צבא לאמנות, איתמר גלבוע בקונטמפוררי

התפכחות ישראלית בין צבא לאמנות, איתמר גלבוע בקונטמפוררי

כבר ציינתי בעבר שאני חושבת שניב בורנשטיין הוא פשוט צייר גאון, אז לשמחתי, הערב הוא פותח תערוכת יחיד באפרט.ארט, שתתמלא בקסם הקולאז'י הפסיכי-חינני שלו . שמש(און) (דל)לילה, פייסבוק.

בגלריה עינגע מנחם גולדברג אוצר את התערוכה 'להוסיף חטא על פשע'. יום כיפור מתקרב, אך גולדברג בכלל מתכוון לזה שהוא מוסיף פילוסופיה לאמנות, כאילו אמנות נבדלת ממנה, או ממקום, חברה וזמן. אך אולי הפילוסופיה היום אכן חוטאת בחוסר קומוניקטיביות, ובמסרים פשוטים שמובאים לקורא במשפטים מורכבים עד סתומים. למזלנו אנחנו אנשי דימויים שיכולים להנות מעבודות עצמן, (זאת במידה ונתייאש ממלאכת הפילוסופיה המורכבת). פייסבוק.

בקונטמפוררי ביי גלוקונדה איתמר גלבוע פותח את התערוכה 'צ'יף של דברים'. גלבוע הוא עוד דוגמה לצעיר שעזב את ישראל לחו"ל, ורק אחרי שהציג תערוכות מעבר לים זוכה בתערוכת יחיד גם במולדתו. בתערוכה הוא מדבר על התפכחות דומה -שונה, ממי שרצה להיות רמטכ"ל, למישהו ש… לא. בתערוכה אולי נצליח לגלות את סוד הפכחון, לו היו עושים עכשיו כתבה בוויינט על הנושא הוא ודאי היה זוכה למאות טוקבקים מתלהמים ואלימים ואולי אף היה צריך לחזור לאמסטרדם בליווי אבטחה. אבל יחי האמנים התרבותיים שיבואו וישתו את הבירות הקטנות ויסכימו בהבנה והזדהות. פייסבוק.

הפנינה הירושלמית

כאילו לא כתבתי עכשיו על מליון פתיחות תל אביביות ססגוניות ונוצצות, היום בערב נפתח בירושלים המגה-אירוע-אמנות השנתי 'מנופים'. אבל אל דאגה, האירוע ימשיך עד יום שני, ככה שתוכלו להגיע גם לזה וגם לזה. בטוקבקים אתם מוזמנים לנסות לתאם טרמפים הרפתקניים. לסקירת שפע האירועים כנסו לחוברת מנופים המלאה, וגלו איך עיר הקודש לובשת הדר.

בסדנאות האמנים שבאיצטדיון טדי נפתחת התערוכה 'סקיצות', והערב יתקיים שם מ19:00 המיצג Traditional של האמן צ'נצ'ל בנגה. פייסבוק.

במהלך תשעת הימים שלפני תשעה באב, יצאו גיא ברילר ורונן אידלמן למסע קירוב לבבות בין הים לירדן, ועכשיו הם מציגים את תיעוד המסע במקלט 751 שבמוסררה. פייסבוק.

יום שישי

גם אני וגם אתה אביגדור אריכא. מוזיאון תל אביב

גם אני וגם אתה אביגדור אריכא. מוזיאון תל אביב

וכי רק התחלנו להתחמם תחת שמיים שמתחילים להאפיר, גם יום שישי טומן הפתעות לרוב:

מוזיאון תל אביב פותח תערוכת מחווה לצייר האדיר אביגדור אריכא שנפטר השנה. התערוכה תכלול הן איורים לספר "כלב חוצות", המשלב את יצירותיהם של אריכא ושל ש"י עגנון, והן שמונה עשרה דיוקנאות עצמיים. פייסבוק.

גלריה הקיבוץ פותחת את התערוכה פנטונימה של האמן לוראן מארשל אשר יכסה את רצפת הגלריה בשלושים וחמישה ריבועי ענק העשויים מתבלינים, כך שרצפת הגלריה תיראה כמניפת פנטון (קטלוג גוונים המקובל כסטנדרט צבעים בתעשיה) ענקית. פייסבוק.

במסגרת שישי-ראשון (שאגב, ראיתם את הקול-קורא למי שרוצה להשתתף בסדרת התערוכות הקרבה?) פותחת דאפי ספונר את התערוכה 'גחליליות'. הי, איזה יופי, עכשיו יש לשישי-ראשון גם בלוג שאני מברכת לתשע"א שיתעדכן תדיר בתמונות, לינקים והפתעות. בכל מקרה, בתערוכה תציג ספונר "וידאו ותצלומים שהצופן הגנטי שלהם נפגע" – מרתק, האם לוידאו ותצלומים באמת יש צופן גנטי? מוזיאון רמת גן. פייסבוק.

נעמי מנדל, איה אליאב, קרן אביאלי, זיו גביש, אסתי קסטרו, גלי גרינשפן חונכות יחדיו סטודיו חדש וססגוני, ובמהלך הסופ"ש, הן מזמינות אתכם לבקר ביום שישי החל משעה 12:00  ובשבת בין 11:00-18:00. דרך בגין 25, פינת נחמני, יהיו שם עבודות ישנות כחדשות של החברות כמו גם יין, זומיקה ונשנושים. אוצרת: קרני ברזילי. פייסבוק.

מוצ"ש

אז חוץ מגמר כוכב נולד יש מיליון אירועים שיגרמו לכם לפספס בלייב את האירוע סוחט הדמעות. אני אתחיל מהאירוע המרגש והמפרגן לצעירים, ואמשיך אל האירועים הגדולים המרגשים לא פחות:

בגלריה ארליך רון קונר אוצר את התערוכה 'ללכת לאיבוד ביער', "הבחירה בדימויי טבע מעידה על  הרצון להתרחק מהגדרות, לנטוש את כל אותם מטעני הידע והתרבות שדרכם מתפענח העולם החזותי. אולם חיפוש זה  אחר דרך חדשה, מאתגרת, נעדרת גבולות ומחסומים, שיש בה יציאה למסע משוחרר מחוקים ואסוציאציות, נידונה מראש לכישלון. ההעדר והשלילה מנכיחים  את קיומו של עולם המושגים המוגדר בתרבות, ממנו אנו מבקשים לברוח. חוסר היכולת להתרחק/להשתחרר מאותו מצבור של ידע, חיפוש אחר מקום לא ממופה וללא דרך, הוא המקום המבקש ללכת לאיבוד". בתערוכה משתתפים: רות אור, מריק לכנר, אולף קונמן, עידן ארז, אניסה אשקר, רותי בן יעקב, דורית ברק, איתמר יכין, נועה ליברמן, , יהודית מצקל, הילה סלעי, כריס פנוק,אפרת קליפשטיין, יהודית רביב ופנינה רייכמן. פייסבוק.

שאפו ענק שמגיע למרכז לאמנות דיגיטלית בחולון אשר יוזם יותר ויותר אירועי אמנות שלחלוטין יוצרים את הדיפוזיה הכה הכרחית בין חולון ובין בועת האמנות. כמובן שיש לציין את פרויקט ג'סי כהן בהקשר זה, אבל במוצ"ש הם מוציאים את האמנות לרחוב הראשי של העיר – רחוב וייצמן, ושם הם עורכים מפגן אמנות ענק! מפעילי ההפנינג הם מאיה פסטרנק – שנפרדת מהמרכז אחרי שנות עבודה מסורות – יעל ברתנא, מאיר טאטי, מאיה דוניץ ואלונה רודה, תנועה ציבורית, דניאל לנדאו והגר גורן. בנוסף, תתקיים סדרה של הקרנות שאצרה עדיה פורת תחת הכותרת 'תרועת כיכרות', שם תמצאו את עבודותיהם של דור גז, קוקן ארגון, נירה פרג, דורון גולן ועפרי כנעני. אין דברים כאלה! פייסבוק.

ואם אתם כבר בחולון, קפצו לגלריית המשכן "בית מאירוב" בהרצפלד 31, שם תפתח התערוכה שיש לקחת נשימה לפני קריאת שמה 'דיסטורטדאינפורמיישן' שתציג חפצים שתהליך יצירתם שובש. פייסבוק.

ואם כל זה לא הספיק לכם כדי להיות ממש מבולבלים ולא לדעת לאן ללכת, מוזיאון הרצליה פותח שתי תערוכות – הראשונה היא תערוכת הזוכים בפרסי משרד התרבות והספורט לאמנות ולעיצוב 2009. זאת אומרת שיוצגו שם תערוכות של מעל לשלושים אמנים ויוצרים ישראלים שזכו בפרסים בקטגוריות מפעל חיים, אמן צעיר, עידוד היצירה, העיצוב, פרסי שרת התרבות והספורט ופרס האוצר. וחוץ מזה באולם הגדול של המוזיאון נפתח המיצב של האמנית הפולנייה מוניקה סוסנובסקה. בלגאן! פייסבוק.

יום ראשון

הנה מגמה כייפית ממש – כדי שלא תמצאו את עצמכם באמצע השבוע עם תסמיני גמילה מכל אירועי הסופ"ש, אירועים קטנים בפאבים היפסטריים, לאמנות עם בירה ובסבבה:

בריף-ראף, רני לביא אוצר אסופת וידאו ארט #3, הפעם תחת הכותרת 'משל הסיר המתבשל', שם יוקרנו עבודות של עדי ארגוב, נדב בן-נון, נעמה דרור וליאת שחר, גל וולינץ, יואב טל, אור מנירום, פיודור מקרוב, שחר נתנזון ורני לביא בעצמו. פייסבוק.

יום שני

בסלון ברלין אורה דרוקר, בוגרת טריה טריה מבצלאל פותחת את התערוכה פריסטרילילי – לצד בגדים יד שניה משקאות ומוזיקה, תוכלו להתענג על ציוריה המונוכרומטיים באקריליק ודיו. פייסבוק.

זהו!

מספיק, לא? אז בשבוע הבא אני שוב לא יודעת מה יהיה, כי ראש השנה, ואז כיפור, ואז סוכות – מה שכן, אני מבטיחה לקט לינקים חגיגי ומיוחד שיעזור לכם להעביר את הזמן בקריאה בזמני ההפסקות שבין ארוחת חג אחת לאחרת. ולסיום – ברכת שנת יין זול טובה ומוצלחת (ואל תשכחו להמשיך ולעשות כאן לייק, כי זה כייף).

שנה טובה

שנה טובה

6 תגובות על לא רק יין זול חוזר 2.9.2010- טור חגיגי מפי הדס רשף בזכות בוא הסתיו

    סוף סוף יין זול
    לייק

    "המוזיאון שליד"
    אמנות בפארק ענבה,
    מודיעין

    04/09/2010
    שעה 20:00

    יאירו טורצ'ין
    רותי בן אריה
    אביבה ברגר
    אורלי שפיר

    "המוזיאון שליד" – הינו חלל תצוגה נייד המנוהל ע"י ארבעה אמנים המציגים יחדיו.
    קבוצת ארבעת האמנים גובשה כקבוצה היוצרת ומציגה את יצירותיה בחלל המוזיאלי.
    תפיסת העולם של הקבוצה מבוססת על חופש היצירה של כל אמן והשלמות הפנימית שלו מחד ותמיכה הדדית , פיזית ורוחנית מאידך.

    הרצון להיפתח לקהל שוחר אמנות היווה תמריץ לבניית המבנה והצבתו במיקומים הקשורים לחיי היומיום ונגישים לקהל הרחב. האמנות המוצגת כוללת ציור, פיסול, מיצב ומיצג.
    המבנה הנייד בו מוצגת התערוכה יוצר דו- שיח בין המוצג האמנותי הפנימי לסביבה החיצונית.
    המיקום הסביבתי בו יוקם המוזיאון מהווה חלק מתוכן היצירה של האמנים היוצרים.
    ישנו קשר קוהרנטי בין החוץ ופנים התערוכה. בתהליך היצירה והתצוגה מוצגים יצירות האמנות בהקשר הסביבתי – אמנות מטיילת וחוקרת את החיים סביבנו.
    במהלך התהליך יוצגו תערוכות במקומות שונים בארץ. אחת למספר חודשים יעבור המבנה המוזיאלי למקום אחר עם תערוכה ונושא משתנה בהקשר בסביבתי בו יוצג.

    מי עוד מועמד טרי לפרס גוטסדינר?

    נפתחה גלריה רקיע , הגלריה מציגה אומנות ישראלית מגוונת ונותנת במה לאמנים צעירים בולטים לצד אמנים וותיקים , בגלריה תערוכות יחיד מתחלפות , תערוכות נושא תערוכות קבוצתיות , הרצאות ואירועים תרבותיים . גלריה רקיע , רח' שלומציון המלכה 18 ירושלים , 02-5023450 , 0547-566934 [email protected]
    שנה טובה לכולם שתהיה שנת עסקי אומנות (תשע"א ) מוצלחת!
    אמנים המעונינים להציג בתערוכות בגלריה מוזמנים ליצור קשר ( התערוכות בתשלום ) .
    בברכה , קרין רקיע סימנטוב

    תערוכה בתשלום זה תמיד אומר תערוכה מעפנה, שמי שמציג אלה רק אלה שאף אחד אחר לא רוצה שיציגו אצלהם
    או עשירים, כמו בגלריה טבי, שם כל האמנים שיש להם מלא כסף
    כל השאר נשרו יחד עם הדרזדנר

    הדס, טוב שלא לקחת הפסקה.
    תודה על ההפניה לתערוכה…אכן ניחוח סתווי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *