קול קורא להרצאות שינתנו בכנס "החושני באמנות" בבצלאל

הכנס השנתי השביעי של המחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל יתמקד השנה במיניות וחושניות על שלל היבטיהן. מוזמנות בזאת הצעות העוסקות באמנות, בצילום, בעיצוב, באדריכלות, בקולנוע, בספרות ובשאר תחומי היצירה, והמבקשות לבחון את ההיבטים היצירתיים, הפילוסופיים, התיאולוגיים, ההיסטוריים, הפסיכולוגיים והביולוגיים של נושא רחב זה.הכנס יתקיים בבצלאל ביום א' ה-28 בנובמבר 2010 ויבקש להתמקד, בין השאר, בשאלות הבאות: מה […]

הכנס השנתי השביעי של המחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל יתמקד השנה במיניות וחושניות על שלל היבטיהן. מוזמנות בזאת הצעות העוסקות באמנות, בצילום, בעיצוב, באדריכלות, בקולנוע, בספרות ובשאר תחומי היצירה, והמבקשות לבחון את ההיבטים היצירתיים, הפילוסופיים, התיאולוגיים, ההיסטוריים, הפסיכולוגיים והביולוגיים של נושא רחב זה.הכנס יתקיים בבצלאל ביום א' ה-28 בנובמבר 2010 ויבקש להתמקד, בין השאר, בשאלות הבאות: מה בין ארוטיקה לפורנוגרפיה? מה מקומה של פורנוגרפיה באמנות?; נטיה מינית [טרסג'נדריות, הטרוסקסואליות, הומוסקסואליות, ביסקסואליות (הרמאפרודיטה)] וזהות מינית; ייפוי הגוף או השחתת הגוף; פתיינות; קריאות חדשות של המיניות הנשית; הומו ארוטיקה; אוטוארוטיקה – אוננות; מיניות גברית; בתולין; מיניות של ילדים באמנות החזותית; קדושה או קדשה – שבירת הדיכוטומיה ומיניותה של האם; אברי הגוף המיניים [השד, הואגינה והפאלוס] בראייה רב-תרבותית; מה בין עירום (nude) ובין ערטול (naked), האם אבחנות אלה עודן קיימות?; זנות; פנטזיות מיניות: סדיזם ומזוכיזם, סאדו-פשיזם; אקסטזה מינית; תנוחות מיניות (קמה סוטרה, טנטרה, שונגה); הגוף העירום ומיניותו באמנות הפרפורמנס; תכשיטי גוף; צנזורה, יצריות ויצירתיות; מיניות, חומריות ומקומיות.

חוקרים ויוצרים מוזמנים להציע נושאים להרצאות אותן ישאו בכנס. ההרצאות יהיו באורך של 20 דקות. את ההצעות – כותרת ההרצאה, תקציר של עד 300 מילה וקורות חיים מקוצרים של המציעים, יש לשלוח לכתובת דוא"ל: [email protected] לא יאוחר מן ה-15 בספטמבר 2010.

לבירורים ניתן לפנות אל גל ונטורה [email protected] ואל דנה אריאלי-הורוביץ [email protected]

משתתפי הכנס מוזמנים להציע גירסאות מלאות של הרצאותיהם לשיפוט לקראת פרסום ב"היסטוריה ותיאוריה: הפרוטוקולים", כתב העת המקוון, השפיט והדו-לשוני של המחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל. לפרטים נוספים ולעיון בכתב העת.

גל ונטורה ודנה אריאלי-הורוביץ
מארגנות הכנס

1 תגובות על “קול קורא להרצאות שינתנו בכנס "החושני באמנות" בבצלאל”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *