קול קורא להגשת מועמדות לפרס ע"ש מירון סימה

בית האמנים ירושלים ועמותת מירון סימה מכריזים על תחרות פרס לאמנות חזותית ע"ש מירון סימה לשנת 2011. הפרס יוענק אחת לשנתיים, ונושא הפרס יפורסם בקול קורא. הפרס לשנת 2011 הוא בתחום הציור. מוזמנים להגיש מועמדות לפרס: אמנים בגילאי 25 עד 45 לזוכה יוענקו פרס בסך 20,000 ₪ ותערוכת יחיד בבית האמנים, ירושלים. הגשת מועמדות תעשה […]

בית האמנים ירושלים ועמותת מירון סימה מכריזים על תחרות פרס לאמנות חזותית ע"ש מירון סימה לשנת 2011.

הפרס יוענק אחת לשנתיים, ונושא הפרס יפורסם בקול קורא. הפרס לשנת 2011 הוא בתחום הציור.
מוזמנים להגיש מועמדות לפרס: אמנים בגילאי 25 עד 45
לזוכה יוענקו פרס בסך 20,000 ₪ ותערוכת יחיד בבית האמנים, ירושלים.
הגשת מועמדות תעשה בהתאם לתקנון ובאמצעות טופס הגשה.
את התקנון וטופס ההגשה ניתן להוריד מאתר בית האמנים.
מועד אחרון להגשה יום חמישי ה- 2.9.2010
לבירורים בדוא"ל [email protected]

* קול קורא זה מנוסח בלשון זכר אך מיועד באופן שווה, לאמנים משני המינים.

7 תגובות על קול קורא להגשת מועמדות לפרס ע"ש מירון סימה

    הי חוה,
    גם אני הרמתי גבה כשקיבלנו את החומר וחשבתי שזה אבסורד שדווקא פרס ע"ש אמן שפעל במשך שנים רבות (הוא נפטר בגיל 98!), מחולק לצעירים בלבד.
    בינתיים דיברתי עם בית האמנים והסתבר שמירון סימה עצמו הורה בצוואתו לסייע לאמנים צעירים. לעמותה המטפלת בנושא לא הייתה ברירה אלא לקיים את דבריו, והדבר היחיד שניתן היה לעשות הוא למתוח את הגיל מ-35 ל-45.

    אני בהחלט מבינה את הרצון הטוב של המארגנים. אבל איך שלא נסובב זאת, יש כאן אפליה על רקע גיל. אייג'איזם. שאיננה שונה מכל אפליה אחרת נגד נשים, שחורים, יוצאי עדות המזרח וכו', להזכירכם שהיום יושבים חרדים בבית הסוהר על רקע של אפליה בין אשכנזים למזרחיים, שכונתה ע"י בג"ץ גזענות. לנו החילוניים ברור שהחרדים, גזענים, מתנשאים המחזירים אותנו לתקופות חשוכות. ומה איתנו? שוחרי האמנות הנאורים הליברליים, המטיפים לסובלנות וקבלת האחר?

    האם לא היה פשוט יותר,במקום לעשות תרגילים בחשבון, לנסות למצוא הגדרה יצירתית יותר למושג "צעירות".

    אני מסכימה עם חווה.
    אפשר להציע להחליף את ההגדרה ל:
    עד X שנים מהתערוכה ראשונה
    או עד X שנים מסיום הלימודים

    למי אפשר לפנות ?

    אני לא חושב שיש מה לעשות בנושא. צוואה היא מסמך משפטי שמנוהל תחת פיקוח משפטי, ואי אפשר לשנות אותו בגלל שהזמנים השתנו ואנשים מעדיפים שהוא ינוהל אחרת.

    כמו כן צריך לזכור שגם אם צעירות היא קריטריון פופוליסטי וגם אם אין התאמה הכרחית בין גיל ובין הצורך בעידוד כספי ובכבוד, לצד פרסים לאמנים צעירים יש גם הרבה פרסים לאמנים וותיקים (פרס רפפורט, פרסי שר החינוך וראש הממשלה, פרס איש שלום וכיו"ב), ופרסים שכלל אינם מוגבלים לגיל מסויים.

    עוד הוכחה, העולם שייך לצעירים !
    התחלתי לצייר רק בשנים האחרונות , גילי קצת יותר מ45 .אמנם אני לא צעירה בגיל ,אבל צעירה ב"מקצוע ". הצעירים ,כל החיים לפניהם …

    אמן לא נמדד לפי פרס כזה או אחר,האמנים בעצמם נותנים את הכח לפרס עצמו, יש להמשיך לעשות ולא לקבל אישור לאיכות האמנות ע"י פרס, נשיקות, כסף, חיבוק גדול, קל מאוד להיות מתוסכלים אבל קצת משעמם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *