רב ערב 08.02.24

ניתן להזמין באתר את גיליון 06 של מהדורת הדפוס | קול קורא להגשת מועמדות לפרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב תקשורת חזותית | ״רוחות״ / דניאל קיצ׳לס | קול קורא למעצבים: פרימוורה | "הזורעים בדמעה" / ערב הקרנת עבודות וידאו

ניתן להזמין באתר את גיליון 06 של מהדורת הדפוס

בתוך המערבולת הבלתי נגמרת אנחנו נאחזים חזק בחגורת ההצלה שלנו: הפצה, תמיכה ודיון בתרבות ובאמנות ישראלית. מכירת הגיליון בעיצומה ועותקים רבים כבר נשלחו לרוכשים. כאן ניתן להבטיח את העותק שלכם.

הגיליון נכתב בשיתוף מרצות ומרצי בית לאמנות ישראלית, והוא מוקדש לעיון מחודש בתערוכות מיתולוגיות בתולדות האמנות בישראל.

המאמרים חוברו על ידי כמה מן הקולות הבכירים בתחום האוצרות וחקר האמנות בישראל: טלי תמיר, אסנת צוקרמן רכטר, גדעון עפרת, הילה כהן שניידרמן, בתיה דונר, תמי כץ פרימן, דליה מנור ואילנה טננבאום.

בנוסף וברוח התקופה: סט מדבקות. המדבקות הודפסו בדפוס בארי והן דרך נוספת לתמוך בעשייה שלנו בימים אלו ולהגיד – גם אנחנו ערב רב. אין קיום ללא דו קיום.

סט של ארבע מדבקות ב־₪30 / גיליון 06 בהזמנה מוקדמת+סט של ארבע מדבקות ב־₪75. המשלוח עלינו.

להזמנה



קול קורא להגשת מועמדות לפרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב תקשורת חזותית

הפרס לשנת 2024 יוענק למעצבות ומעצבים שגוף עבודתם עוסק בתקשורת חזותית על כל ביטוייה, כולל עיצוב גרפי, טיפוגרפיה, תדמית ומיתוג, ארט דיירקשן, איור, ממשקים דיגיטליים ומשחקים וכל עיצוב אחר לדפוס ולמסך.

כמדי שנה, יוענקו ארבעה פרסים בסכום כספי כולל של 260,000 שקל למעצבות ולמעצבים בולטים בשדה המקומי בשתי קטגוריות: מעצבים בכירים ומעצבים בתחילת דרכם.

ועדת שיפוט מקצועית תבחן את ההגשות ותבחר את רשימת 22 המועמדים הסופיים (shortlist), אשר יפורסמו באתר הפרס ועבודותיהם יוצגו בתערוכה קבוצתית בסתיו 2024.

מתוך המועמדים הסופיים, תבחר ועדת השיפוט את ארבעת הזוכים והזוכות, שיזכו במענק כספי של 65,000 שקל כל אחד. השנה ייבחרו זוכים בשני דגשי התמחות:

  • זוכה בכיר.ה + זוכה בתחילת הדרך בדגש מסחרי וציבורי: תיקי עבודות המתמחים בפרויקטים מוזמנים לגופים פרטיים וציבוריים, פרויקטים בקנה מידה סדרתי ותעשייתי, וכן מותגי עיצוב עצמאיים המציגים יזמות מסחרית מתמשכת ומחויבת.
  • זוכה בכיר.ה + זוכה בתחילת הדרך בדגש מחקרי ונסיוני: פרס זה יוענק לתיקי עבודות העוסקים בפרויקטים עצמאיים או מוזמנים, נסיוניים ומבוססי מחקר תיאורטי ומעשי, החוקרים פיתוח חומרים וטכניקות, ביסוס שפה חזותית ייחודית, עיצוב קונספטואלי וספקולטיבי.

מעצבות ומעצבים בתחומי תקשורת חזותית מוזמנות ומוזמנים להגיש מועמדות לפרס. הגשת המועמדויות תכלול תיק עבודות מקיף, קורות חיים והצהרת כוונות אישית. כל ההצעות ייבחנו בקפידה בידי ועדת השיפוט.

תקופת ההגשות תיפתח בתאריך 15.1.24.

תאריך אחרון להגשת מועמדות: 31.3.24.

לוחות זמנים ופרטים נוספים באתר הפרס: www.edrdesignaward.com

פרס אדמונד דה רוטשילד לעיצוב, מיסודה של קרן אדמונד דה רוטשילד, נוסד בשנת 2019 במטרה לקדם ולעודד מצוינות דרך הכרה ציבורית ביוצרים בכירים בעלי נפח עבודה איכותי ומשמעותי, זיהוי ותמיכה במעצבים בתחילת דרכם בתחום, הגברת ההתעניינות המקומית בעיצוב עכשווי וכן העצמת החשיפה הבינלאומית לעיצוב הישראלי. ייסוד פרס יוקרתי המוקדש לעיצוב ישראלי עכשווי מבקש לעודד מגוון קולות ויצירה חדשה בתחום, ולהדגיש את נוכחותו של עיצוב בשיח הציבורי. בכל שנה מוענק הפרס בתחום עיצוב אחד; בשנת 2025 יוענק הפרס בתחום עיצוב מוצר, ובשנת 2026 בעיצוב אופנה.

קרן אדמונד דה רוטשילד פועלת ליצירת חברה ישראלית צודקת, מלוכדת ומשותפת, ומניעה תהליכים עמוקים של שינוי חברתי במטרה לקדם את המצוינות, הגיוון והמנהיגות באמצעות ההשכלה הגבוהה. כממשיכת דרכה של מורשת פילנתרופית בת למעלה מ־140 שנים, מגשימה הקרן את המחויבות ארוכת השנים של משפחת רוטשילד לרוח החלוצית של מדינת ישראל, ומשקיעה בסוכני שינוי ובקידום החלוצים החדשים שלה.



״רוחות״ / דניאל קיצ׳לס

גלריית בית התה

שיח אמן: 16.2.24, בשעה 12:00
נעילה: 28.2.24

ביום שישי הבא נקיים בגלריה האזנה משותפת ושיחה פתוחה עם האמן דניאל קיצ׳לס והאוצר אמיר בולצמן על תהליכי העבודה שהביאו ליצירת ״רוחות״: מסע מוזיקלי־טקסטואלי המבוסס על ראיון באנגלית שנתן יצחק רבין בשנת 1994.

12:00 תה והאזנה

12:30 שיח בחדר הקולנוע בבית הנסן

 

דניאל קיצ׳לס הוא יוצר בין־תחומי המשלב בעבודותיו וידיאו, סאונד, פעולה ומוזיקה. עבודותיו כוללות תהליכים של פירוק וניתוח דימויים, פעולות תלויות מקום והלחנה, ובוחנות יחסים בין סאונד, מקום ופעולה. עבודותיו הוצגו בתערוכות מקומיות ובינלאומיות ונמצאות באוספים שונים. כמוזיקאי הוציא לאור אלבומי סולו. כמו כן היה שותף בהרכב "יאפים עם ג’יפים" והלחין פסקולים לעבודות במה וקולנוע.

ניהול אמנותי בית התה: בית הנסן בשיתוף מרכז לאמנות ומחקר מעמותה

ימים ושעות האזנה: שני–חמישי בשעות 10:00–22:00, שישי בשעות 10:00–14:00

הכניסה חופשית וללא צורך בהרשמה מראש



קול קורא למעצבים: פרימוורה

11-12.4.24

פרימוורה, יריד המכירות האביבי של בית הנסן, יתקיים לקראת חג החירות. בתקווה ליומיים של חגיגת עיצוב מקומי, תמיכה בעיצוב ישראלי וקנייה כחול־לבן, מוזיקה ואוכל במרחב הירוק והפתוח של בית הנסן.

מעצבים ויוצרים במגוון תחומים – עיצוב מוצר, קרמיקה, צורפות, אופנה, פרינט ועוד – מוזמנים לשלוח הצעה להשתתפות. היריד, שבו מבקרים מאות אנשים מידי יום, שם דגש מיוחד על עיצוב ויצירה מקורית, מוצרים ידידותיים לסביבה, עבודות יד וייצור מקומי.

השנה יותר מתמיד יריד פרימוורה מבקש להיות פלטפורמה איכותית למיטב המעצבים, במטרה לתמוך ולרומם את הקהילה היוצרת בישראל.

את ההצעות יש לשלוח עד ה־01.3.24, לכתובת [email protected]

על ההצעה לכלול:

  1. קישור לאתר/פלטפורמה מקצועית המציגה את הפריטים כולל מחירים, או 5–7 דימויים של עבודות בפורמט JPG/PDF בלבד, וטווח מחירים של העבודות המוצעות למכירה.
  2. קו"ח או הסבר קצר המתאר את המותג, המוצרים, דרכי הייצור וכו'.

* ההשתתפות ע״פ שיקולים אוצרותיים וע"ב מקום פנוי

** השתתפות ביריד מסובסדת וכרוכה בדמי השתתפות סמליים

*** האירוע יתקיים במשך יומיים ודורש נוכחות מלאה בכל שעות הפעילות



"הזורעים בדמעה" / ערב הקרנת עבודות וידאו

גלריה P8, רחוב הפטיש 1, ת"א

חמישי, 8.2.24 בשלושה סבבי הקרנה: 19:00, 20:00, 21:00
שבת, 10.2.24 בשלושה סבבי הקרנה: 11:00, 12:00, 13:00

אמנים משתתפים: נגה אור ים, שני אביבי ודנה חרס, ליאור גריידי, דור זליכה לוי, אורית ישי, תמר נסים, דורון פישביין, תמיר צדוק, מור רימר, אלינורה שוורץ

אוצרות: סלי קריסטל ולי ברבו

גלריה 8P שמחה להזמין לשני אירועי הקרנת עבודות וידאו העוסקים בתרבות עברית, בשייכות, במקומיות, באבל ובהחלמה.

בימים שאחרי שבעה באוקטובר, אנחנו מבקשות להתבונן באופן שבו אמניות ואמנים ישראליים נושאים מבט אל התרבות העברית ואל המקומי על כל רבדיו, כדי למצוא משמעות, שייכות וריפוי. רצף העבודות שיוצגו במסגרת הערב יבקש להציג מנעד רחב של פרספקטיבות על יחסי הגומלין בינן לבין המקום, המרחב והתרבות הישראלית.

סינמה 8P היא מסורת מתהווה של אירועי הקרנת עבודות וידאו הנערכים מספר פעמים בשנה בגלריה 8P, באוצרותן של סלי קריסטל ולי ברבו. אירוע זה הוא השישי בסדרה, לאחר "תפנים", "טקסים", "משפוחע", "אסונות" ו"פצעים ונשיקות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *