קול קורא להצעת עבודות אמנות לזומו גולן

זומו – המוזיאון שבדרך, מגיע לגולן – ומזמין אתכן ואתכם להציע עבודות אמנות חדשות או קיימות לתערוכה הקבוצתית שתוצג במתחם צנובר בנובמבר-דצמבר 2023.

תאריך אחרון להגשת הצעות: מוצ"ש 12 באוגוסט, בחצות

זומו – המוזיאון שבדרך, מגיע לגולן – ומזמין אתכן ואתכם להציע עבודות אמנות חדשות או קיימות לתערוכה הקבוצתית שתוצג במתחם צנובר בנובמבר-דצמבר 2023.

התערוכה תתארח במתחם צנובר, שהיה בעבר מפקדה סורית ובראשית שנות ה-70 הוקמה בו סדנת עבודה ותיקון של חיל החימוש (מוסך למשאיות וכלים צבאיים נוספים). החלל הענק והעבר שלו מהווה השראה לנושאים שבהם נבקש לעסוק בתערוכה. בסדנה שהייתה בעבר סדנת תיקון של כלי מלחמה, נבקש לייצר סדנה של ידע המהדהד וזורע את סוגי הצמיחה השונים והמגוונים שקיימים בגולן ומנביט מורשות חדשות לצד אלו המשגשגות בשטח.

כיום משמש המבנה, שנמצא לא רחוק (במונחי גולן) מלגלגל רפאים (רוג'ום אל-הירי), כמרכז תרבות המשרת את תושבי הגולן, אך אנחנו נבקש לייצר בו ומתוכו אקו-סיסטם וסדנה יצרנית שמהדהדת ויוצרת מסלול מעגלי, חסר היררכיה, בין הצלקת לריפוי, השבור והשלם והפרוע למתורבת.

התערוכה תעסוק גם במרחבי הגולן, תוך התמקדות ביחסים בין האדם לאדמה ובתופעות הארכיאולוגיות והגיאולוגיות הייחודיות לאזור. אדמת הבזלת הפוריה וסביבת המחיה הטבעית והייחודית לגולן טומנות בתוכה תזכורות לנוכחות האדם בשטח משחר ההיסטוריה ועד היום (וגם המחר). החקלאות, הקידמה והצמיחה עומדים אל מול זיכרון הההתפרצות והבעבוע של הרי הגעש הרדומים ויחד הם חושפים ומערבלים את הפוטנציאל עם הפצע, את ההתחדשות עם השרידים העתיקים ואת הסכנה עם הפסטורליה.

נושא נוסף שמזין את הקרקע שעליה נרצה לבנות את התערוכה הוא הרפאים, שעל פי מקורות עתיקים ממגוון תרבויות שכנו בגולן. לפי פרשנות אחת, מדובר בעם של ענקים שהעומד מולם לקה ברפיון. פרשנות אחרת סבורה שהרפאים היו דרי שאול (רוחות רפאים). יש הסבורים שישנו קשר בין רפאים לרפאות (איחוי או שחזור של ממצאים ארכיאולוגיים או אמנותיים) ושלאותם רפאים היו כוחות ריפוי מיוחדים.

לפרטים נוספים ולהגשה כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *