רב ערב 02.08.23 | ספיישל ילדים ונוער

שתי תערוכות שמזמינות את הילדים לצלול למעמקי הים במוזיאון ישראל | קיץ חם במשכן לאמנות עין חרוד | פעילויות ילדים במוזיאוני חיפה | פסטיבל הקרון הבינלאומי | הסיפור המדהים של מערכת העיכול | "בת הטוחן" תערוכה לגיל הרך | "ההפלגה אל שומקום" / עינת צרפתי

שתי תערוכות שמזמינות את הילדים לצלול למעמקי הים

אגף הנוער והחינוך לאמנות של מוזיאון ישראל

"תעלומות במצולות"

המרחב המסתורי הכחול, הגדול והעמוק של הים עורר את דמיון בני האדם מאז ומעולם. מכיוון שאיננו יכולים לחיות במצולות, וקשה לנו לחקור את מעמקי הים, אנחנו מדמיינים את הנעשה בהם בחשש מסוים ובסקרנות גדולה. תמנונים, כלבי ים ולווייתנים הציתו את הדמיון והביאו להמצאתם של יצורי ים קסומים, עצומים ומפחידים. אגדות על בנות ים, על תיבות מטמון שקבורות באוניות טרופות ועל ערים אבודות הלהיבו סופרים ואמנים, וגם הם עירבו ביצירותיהם מציאות ודמיון.

התערוכה האינטראקטיבית מזמינה ילדים לצלול לכמה שעות למעמקי הים, לפגוש יצורים אמיתיים ואוצרות שנמצאו על קרקעית הים, לשחק וליצור.

 

"מחכה עם חכה" / רינת הופר

אירוע פתיחה בנוכחות האמנית: 25.7.23

באירוע יתקיים מופע חי של מבחר שירי "ענן על מקל" (מילים: רינת הופר; לחן: דידי שחר)

מבקרים קטנים וגדולים מוזמנים לשכשך בים של ספרים ולדוג ציורים ושירים אהובים של רינת הופר. המאיירת, המשוררת וסופרת הילדים מתארחת בספריית האיורים שבאגף הנוער והחינוך לאומנות של מוזיאון ישראל ומציגה תערוכת יחיד המשלבת איורים מקוריים מספריה, וכן שירים, משחקים, וחידות שנוצרו במיוחד עבור התערוכה, כולם בהשראת דגים!

 הכניסה לספריית האיור ללא תשלום נוסף (בשעות הפתיחה המפורסמות באתר)

בימים שלישי ושבת כניסת ילדים (עד גיל 18) למוזיאון ישראל – חינם.

צילום: עודד אנטמן, מוזיאון ישראל



חוקרות וחוקרי הים – מסע במצולות המוזיאון!

אגף הנוער של מוזיאון ישראל ירושלים

13.8.23–24.8.23

הצטרפו ליובל מלחי במשחק אודיו אינטראקטיבי לכל המשפחה, שבו תהפכו לחוקרות וחוקרי ים ותפתרו תעלומה מיוחדת במצולות המוזיאון. בת הים מחכה לכם… מוכנים? צוללים!

"חוקרי וחוקרות הים" / משחק אודיו אינטראקטיבי ברחבי המוזיאון

באמצעות מדריך אודיו וכתב חידה מסקרן שכתב יובל מלחי, יעברו החוקרים הצעירים בשש תחנות ברחבי המוזיאון.
גיבורת הסיפור היא בת ים צעירה אשר מנסה להתחקות אחר עקבותיה של בת הים הראשונה בהיסטוריה. בדרכה היא פוגשת דמויות מתרבויות שונות: ילד ממצרים העתיקה, ילדה מהמיתולוגיה היוונית ועוד.

"צלילה חופשית" / מופע אימפרוביזציה לכל המשפחה

כל יום ב־12:30, באודיטוריום ע"ש שפרינגר

קבוצת האימפרוביזציה "פורפליי" במופע תיאטרלי לכל המשפחה. נברא יחד עולם שלם של דמויות ימיות, מוזיקה ומשחקי תיאטרון – והכל על טהרת האִלתור.

אורך המופע 40 דקות

 

סדנת תיאטרון צלליות – המעבר המקורה יהפוך בקיץ הקרוב לאקווריום פעיל. בואו להכין את תיאטרון היצורים הצבעוניים שישוטו בו!

סדנת יצורים ימיים מחומרים ממוחזרים – מדוזות־שקיות וסימניות־דגים! מבט אחר ויצירתי על שקית חד פעמית שהופכת למדוזה ידידותית, ומיחזור משטח צבעוני לסימנייה שמביאה מזל!

שעות פעילות: ראשון–חמישי בשעות 10:00–14:00, שלישי גם בשעות 16:00–19:00

מידע והרשמה באתר מוזיאון ישראל

צילום: עודד אנטמן, מוזיאון ישראל



קיץ חם במשכן לאמנות עין חרוד

בערבי חמישי של אוגוסט המוזיאון יהיה פתוח עד השעה 20:00, ויתקיימו פעילויות קיץ מדליקות לכל הגילים, מופעי מוסיקה בקפה ביקלס וסדנת רישום מודל באווירת המשכן מעוררת ההשראה.

10:00–13:00 סדנת יצירה למשפחות. ההשתתפות כלולה במחיר הכניסה, אין צורך להירשם מראש.

17:00 שעת סיפור ויצירה לקטנטנים. 15 ₪ לילד, 10 ₪ למלווה, כולל הכניסה למוזיאון.

18:30 סדנת רישום לנוער (15+) ומבוגרים. עלות 50 ₪, כולל הכניסה למוזיאון.

20:00 מופע LIVE בקפה ביקלס – בכל שבוע מופע אחר.

פרטים נוספים באתר המוזיאון https://bit.ly/43ZGQPF

הנחה מיוחד לקוראי הניוזלטר של ערב רב בהצגתו בקופה (ללא כפל מבצעים) | להרשמה לניוזלטר

קרדיט: המשכן לאמנות עין חרוד



מוזיאוני חיפה מציעים שלל פעילויות לילדים ומשפחות במהלך חודש אוגוסט:

תעלומה בעקבות הטמפלרים – "משחק בריחה" במושבה הגרמנית

מוזיאון העיר

המשחק מזמין את המבקרים לצאת למשימה משפחתית בין סמטאותיה של המושבה הגרמנית ושולח אותם למסע מאתגר ומלא במסתורין. הוא משלב רמזים שונים הפזורים במבני המושבה ויסייעו למשתתפים לפתור תעלומה סודית שהתרחשה בימי ביקורם של הקיסר האימפריה הגרמנית ומלך פרוסיה וילהלם השני, ורעייתו הקיסרית אוגוסטה ויקטוריה, בארץ בשנת 1898.

סדנה להכנת ספר תלת ממדי

מוזיאון חיפה לאמנות

נסייר יחדיו ב"ואדי", התערוכה החדשה במוזיאון חיפה לאמנות, ונראה את המפגש הייחודי בין הטבע לעיר שנוצר בוואדיות חיפה. לאחר שתתעורר בנו ההשראה ניצור בסדנה ספר תלת ממדי (Tunnel book) העשוי שכבות של דימויים שנצייר ונגזור.

 

עפיפון דג קוי

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית

דג הקוי (קרפיון) ידוע בשחייתו נגד הזרם. בשל תכונה זו הוא מסמל ביפן תכונות של אומץ לב, חוזק, סבלנות והצלחה. בסדנה נצבע, נגזור ונקשט דגי קוי צבעוניים שאותם נהפוך לעפיפון קטן.

 

סדנת בנטו ופיסול מאכלים יפניים מפלסטלינה

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית

בסדנה נכיר מאכלים יפניים מסורתיים שונים ונפסל אותם מפלסטלינה. נקפל ונקשט קופסת בנטו (קופסת האוכל היפנית המסורתית).

 

סדנת יצורים מהחלל החיצון

המוזיאון הימי הלאומי

נתחיל בסיור בתערוכת "לגעת בשמים", שבה נצפה בצילומי הכוכבים והגלקסיות, נלמד עליהם ונדמיין מי חי בהם, איך הוא מרגיש, איך הוא נראה? בסדנה ניצור יצורים חמודים מהחלל החיצון שבאו לביקור בכדור הארץ ממגוון חומרים: פקקי שעם, פיסות עץ, חרוזים ועוד.

 

לכל הפעילויות



פסטיבל הקרון הבינלאומי ה־32

משכן תיאטרון דוידסון החדש בגן הפעמון בירושלים

13.8.23–17.8.23

הפסטיבל יציג במשך חמישה ימים את מיטב היצירות של התיאטרון החזותי, תיאטרון החפצים ותיאטרון הבובות העכשווי מהארץ ומהעולם. השנה, יארח הפסטיבל כחמש הפקות בינלאומיות וכ־30 הצגות מקור. הפסטיבל יציג את מיטב היצירה החזותית שנעשתה בארץ בשנה האחרונה לילדים ויאיר זרקור על היצירה החזותית העכשווית בארץ למבוגרים. בפסטיבל יוצגו יצירות המשלבות שפות במה בינתחומיות, בהן חפצים, מחול, קרקס עכשווי, בובות ושימוש יוצא דופן במרחב הבימתי. כמו כן, השנה בפרויקט החוצות אנו מזמינים אתכם לעיר הדימיונית והייחודית "שיקשוקליים" (פרטים נוספים באתר הפסטיבל). בנוסף להצגות המגוונות ולפרויקט החוצות, יתקיימו אירועים ללא תשלום: הופעות לכל המשפחה, סדנות יצירה לילדים וקברט תיאטרלי למבוגרים שבו תוכלו לשתות, לשמוע מוסיקה, לראות מופע, לשיר ולהנות ממפגש עם אורחים, אמנים ובובות.

לינק לרכישה: https://did.li/GtFCN

קוד הנחה מיוחד למנויי הניוזלטר של ערב רב | להרשמה לניוזלטר

* לא תקף במינויים, בפרוייקט חוצות ובאירועים מיוחדים



"תחושת בטן": הסיפור המדהים של מערכת העיכול

מוזיאון המדע ירושלים

אנחנו מזמינים אתכם לצאת למסע חווייתי בתוך מערכת העיכול שלכם, במסלול שבו נכנסים דרך הפה ומטיילים לאורך המעי. בדומה לתהליך שהאוכל עובר במערכת העיכול, תוכלו להיכנס לתערוכה דרך הפה ולצאת מה… מוזמנים לגלות בעצמכם!

תערוכת הקיץ החדשה של מוזיאון המדע ירושלים משתרעת על כ־600 מ"ר ומכילה עשרות מוצגים אינטראקטיביים, סרטי וידאו, פנלים גרפיים ועוד. וזה עוד לא הכול! הכנו מגוון פעילויות לכל הגילים:

סביבת התנסות לקטנטנים: מותאם לבני 4–7

סדנת בנייה: יוצרים באמצעות קיפולי אוריגמי מערכת עיכול עם חותם אישי

הדגמה הממחישה את הדרך המרתקת שעובר המזון מרגע הכניסה לפה ועד ליציאתו

סיור

מופע מבית היוצר של ד"ר מולקולה: מופע בשיתוף קהל במהלך חודש יולי בימים חמישי–שבת.

מופע: "המזיענים" – חבורת מאמני כושר מופרעים ידגימו לכם איך לעשות את זה נכון. מופע לכל המשפחה במהלך חודש אוגוסט. 30 דקות, תוספת 10 ש"ח לכרטיס.



"בת הטוחן" / תערוכה לגיל הרך

טכנודע חדרה

התערוכה ננעלת בסוף אוגוסט

טכנודע חדרה, המוזיאון הישראלי לרפואה, חלל ומדע, מזמין את כל ילדי ישראל ליהנות מהתערוכה "בת הטוחן", המבוססת על סיפור האגדה הידוע מבית האחים גרים, לגיל הרך.

אגדת הילדים "בת הטוחן" היא מעשייה מאת האחים גרים, שבה טוחן הכפר מתרברב בפני המלך שבתו מסוגלת להפוך קש לזהב. הבת נשלחת לחדר המטוויות, ושם, משום מקום, בא לעזרתה אישון קטן וטווה במקומה זהב. בפעמיים הראשונות שבהן הוא עוזר לה היא משלמת לו בטבעת זהב ישנה ובשרשרת חרוזים. בפעם השלישית כבר לא נותר לה דבר. היא נאלצת להבטיח שתיתן לו את תינוקה, לכשייוולד. כעבור שנה, האישון בא לדרוש את שהובטח. רקאם בת הטוחן, שכעת היא מלכה, תגלה את שמו הוא יסכים לוותר.

תערוכת בת הטוחן עוצבה במיוחד עבור ילדים. התפאורה, התחפושות, האורות, הבדים, האווירה כולה מעצימה את החוויה שהמשתתפים עוברים בתערוכה. תוך כדי התערוכה נחשפים הילדים לנושא המדעי "הגלגל, הגלגלת וגלגלי השיניים" והם נעזרים בחושים השונים תוך כדי התנסות ולמידה.

קוד קופון להנחה מיוחדת בגרסת הדיווח של הניוזלטר | עוד לא נרשמתם.ן?

שעות פתיחה: ראשון–חמישי בשעות 09:30–15:00, ימי שישי בשעות 09:30–13:00

טכנודע, רח' הרב ניסים 2, גבעת אולגה, חדרה. טל' 04-6333505

צילום: נחשון חגג



"ההפלגה אל שומקום" / עינת צרפתי

תערוכת קיץ לכל המשפחה בבית הנסן

פתיחה: שישי, 4.8.23 בשעה 11:00
נעילה: 5.10.23
ליווי אמנותי: טל ארז

התערוכה ״ההפלגה אל שומקום״ מוקדשת כולה לילדים, בגובה עיניהם, ומוצגים בה איורים נבחרים מספרי ילדים ופרויקטים שונים של המאיירת עינת צרפתי.

במבט מרחוק, איוריה של עינת צרפתי נדמים כמשטחי צבע אינסופיים, מנוקדים ברמזים לסודות סמויים מן העין. ככל שצוללים פנימה נגלים עולמות נסתרים, פרטים על גבי פרטים של התרחשויות, מפגשים ודמויות, זכרונות ומראי מקום. כדי לקרוא אותם במלואם צריך להתמסר למסע ולא ליעד.

תהליך העבודה של צרפתי דומה לתהליך הקריאה של עבודתה – גם היא הולכת לאיבוד באיוריה, מרשה לעצמה להתמסר לפרטי הפרטים ולעולמות התת הכרתיים שהיא בוראת.

התערוכה מורכבת מעשרות עבודות שיצרה צרפתי לאורך עשר השנים האחרונות ובונות רצף של יותר מ־45 מטר של איורים שנשזרים זה בזה לסיפור חדש. החוויה שנוצרת היא מרחב שיטוט לילדים והורים, שיכולים לבלות שעות בחיפוש וגילוי הפרטים שבפנים.

במסגרת התערוכה יתקיימו אירועים וסדנאות עם היוצרת ושותפים.

עינת צרפתי היא מאיירת וכותבת ישראלית. מאיירת למגוון מדיומים, בהם ספרי ילדים, עיתונים ואיורים מסחריים. צרפתי סיימה בהצטיינות את לימודיה במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל וכיום מרצה במחלקה. איוריה מאופיניים בריבוי פרטים ובשימוש בהומור ודרמה. במקביל לעבודתה צרפתי גם כותבת ומאיירת בלוג בשם ״דברים שמעצבנים אותי״.

שעות פתיחת הגלריה: שני–חמישי בשעות 10:00–18:00, שישי בשעות 10:00–16:00, שבת בשעות 10:00–16:00, ראשון סגור

הכניסה חופשית


אהבת את הניוזלטר? מכיר/ה מישהו/י נוסף שיאהבו?
נשמח אם תעבירו הלאה עם המלצה להירשם לעדכונים
להרשמה לנויזלטר >>>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *