רב ערב 06.02.23 | שימו לב – מועד חדש להשקת הגיליונות המודפסים!

ערב רב בדפוס: השקה חגיגית לגיליונות 4+3 – שימו לב, מועד חדש! | "צולל האדמה" / ניבי אלרואי ועתר גבע | אירועים בסדנאות האמנים בתלפיות | קול קורא לטקסטים עבור ״שוקת״ | אלעד ירון בלשם שמיים | קול קורא: כנס ירושלים לאמנות #8

ערב רב בדפוס: השקה חגיגית לגיליונות 4+3 – שימו לב, מועד חדש!

עקב אילוצי מזג האוויר מועד ההשקה החדש הוא רביעי, 15.2.23 בשעה 19:00

ת"א תרבות קריית המלאכה, שביל המרץ 6, תל אביב

האם המוזיאונים בסכנה? איך אמניות חיות? מי חתום על כינוי הגנאי ״דודה״ בשדה האמנות? מה הקשר בין אמנות לעליית מחירי הנדל״ן בת״א? מה למאוריציו קטלאן ולבינה מלאכותית? על כך ועוד באירוע השקת גיליונות 3 ו־4 של המהדורה המודפסת של ערב רב.

בתכנית:

שיחה עם כותבות וכותבי המאמרים
מכירת עותקים במחיר מיוחד
מוזיקה, שתייה ונשנושים

כל גיליון של ערב רב כולל מאה עמודי מאמרים מקיפים ויצירות אמנות, ומשלב בין חומרי ארכיון למאמרים חדשים, שנכתבו במיוחד עבור מהדורת הדפוס ומתפרסמים בה לראשונה.
בין הכותבות.ים: בארי שוובסקי, חנה פרוינד שרתוק, עלמה יצחקי, נעה מורדוך־סימונסון, קרן גולדברג, גליה יהב, רות מרקוס ורותי חינסקי אמיתי, יונתן אמיר, יהושע סימון, סלבה גרינברג ורונן אידלמן.
אמניות.ים: מיכל בר־אור, ורד נסים, אסף גרובר, אדגר דגה, חביב קפצון, אריאלה שביד, רועי ויקטוריה חפץ, מיכל היימן, רעיה ברוקנטל, וכן פרויקט מיוחד של מערכת ערב רב בעזרת תוכנת הבינה המלאכותית DALL-E.
באירוע ימכרו גם גיליון 1 ו־2 משנת 2021.

לארוע בפייסבוק

 



"צולל האדמה" / ניבי אלרואי ועתר גבע

הגלריה בבארי

פתיחה: שישי, 17.2.23 בשעות 11:00–13:00
שיח גלריה: שישי 17.3.23 בשעה 11:00
נעילה: 25.3.23
אוצרת־על: דרורית גור אריה
אוצרת: ד"ר זיוה ילין

ניבי אלרואי ועתר גבע מפתחים רצף תערוכות אמנותי מולטי־חושי. זהו מסע דמיוני לאתחול מחדש. הפרויקט טווה עולם דמיוני העוסק בקשר בין זיכרון וטראומה, ומאפשר לאתרים מצולקים ריפוי דרך אבולוציה ותנועה. הזמן: אחרי שנת 2150. סירות מפליגות, נעות מעבר לאופק, גוררות שרידי תרבות ורסיסי פסולת אל עידן חדש, אל התחלה של חיים חדשים. בעולם שאחרי, אדמה, טבע, חפצים, התרבות והידע האנושי נסחפים ונכלאים ביבשות חדשות ועולם חדש מפעפע ונולד.

מסעם האמנותי הוא סדרת תערוכות בישראל ובעולם, המתייחסות לחללים ולהיסטוריה התרבותית של המקומות שבהם מוצג הפרויקט, תוך שיתוף פעולה עם חוקרים וכותבים משדות מחקר שונים. הן כוללות פיסול, וידאו, מיצב, ציור וסאונד. בפרקים הקודמים: מיצב תלוי חלל במגדל מים עתיק בעמק יזרעאל; בנובמבר 2022 ברומא, בהזמנת הקונסוליה הישראלית ובמסגרת יריד האמנות Arte in Nuvola, הוצב מיצב גדול נוסף; המשכו של המסע צולם במכרות הגופרית ליד קיבוץ בארי ומלווה בתערוכה בגלריה בארי; ובאביב 2023 – במוזיאון ישראל.

המיצב פושט ולובש צורה ומתאים את עצמו לתנאי הארכיטקטורה והמטען ההיסטורי והתרבותי במקומות המארחים. הוא מציע מבט חדש על אקולוגיה, זיכרון ותרבות. בתחנה בגלריה בארי, שתיים מן הסירות מגיעות למבוי סתום, סירה אחת מונחת על גל המורכב משאריות שנאספו מחופי הים בארץ והאחרת עולה על שרטון מחלקי רהיטים ולוחות עץ שחורים, מונחים בערמות היוצרים לוחות טקטוניים או לוע של הר געש. מתחתיו מבעבעות בריכות אצות וצמחיית מים.

 

"צולל האדמה" (Earth-Diver)

דמות של חיה או ציפור במיתוסים וסיפורי פולקלור קדומים, אשר צוללת לתוך המים או לתוך התוהו כדי להעלות משם קומץ עפר, ולעיתים גרגר או זרע, אשר ממנו תצמח היבשה. דמות צולל האדמה עשויה להיות הבורא הלובש צורת חיה או ציפור שאותה שולח הבורא או גיבור המבול. במיתוסים רבים מסופר על סדרה של ניסיונות כושלים למצוא אדמה, על ידי אותה חיה או תכופות על ידי מספר חיות שונות.



"מחכה" / הדרה רבינוביץ

הגלריה בסדנאות האמנים, תלפיות

פתיחה: חמישי, 9.2.23 בשעה 20:00

האמנית הדרה רבינוביץ יוצרת חפצי קרמיקה יפים המתחזים לחפצי נוי מתחום היודאיקה, ומציבה בהם מילים מתוך תפילות ופיוטים. שם, מוצאות מההקשר האמוני ונטועות בהקשר אסתטי, המילים מקבלות משמעות נוספת.

הדרה רבינוביץ, "מהר אהוב", 2023, צילום: אלכסי בן אבא

"אוספים לא־יציבים"

אוספים דיגיטליים בין טכנולוגיות מחסור ושפע / חגית קיסר, ייטב בסירה ועפרי כנעני בשיחה

שלישי, 14 בפברואר בשעה 18:30 

ערב בשיתוף  סדנאות האמנים  והיחידה לאדריכלות אזרחית, בית הספר לארכיטקטורה, בצלאל

בתערוכה "עדויות הדברים" מציעה האמנית עפרי כנעני מבט על השריפה שכילתה את המוזיאון הלאומי של ברזיל בשנת 2018 דרך עדויות של שש ישויות: מטאוריט, מים, אפר, עור, קובץ JPEG וסמן דיגיטלי. דרך השאריות הדיגיטליות, הפיזיות והגופניות שנותרו מהמוזיאון, בוחנת כנעני מבנים דה־קולוניאלים של שימור וארגון ידע הקוראים תיגר על פרקטיקות קיימות של איסוף, שימור ותצוגה.

במפגש נדון בפוליטיקה של אוספים דיגיטלים ומבני הידע שהם מנציחים או מנסחים מחדש, ונבחן את השרידים הדיגיטליים, הגופניים והחומריים כעדויות לקטסטרופה וכמחוללי עולם.



קול קורא לטקסטים עבור ״שוקת״, כתב העת החדש של איגוד האוצרות והאוצרים

איגוד האוצרות והאוצרים חונך כתב עת חדש!

כתב העת ״שוקת״ הוא פורום לכתיבה על פעולת האוצרות ועל האוצרותי בישראל.

המגזין, שעתיד להתפרסם מדי חצי שנה, ישמש כזרוע התוכנית של האיגוד, וייתן קול לעשייה המחשבתית של קהילת האוצרות והאמנות הישראלית, תוך שימת דגש על ראייה פלורליסטית והזנת רעיונות הדדית. בבסיס פעולת המגזין נמצאת אמונה בכוחה של האוצרות להניע את התרבות והחברה דרך עמדה ביקורתית. המגזין הוא במה לכתיבה מקורית, לחקר וניתוח תערוכות עבר והווה, לתרגום ודיאלוג עם תאוריות מהשדה הבינלאומי, לחשיבה מתודולוגית ופיענוח מושגים, למבט רפלקטיבי, ובעיקר למי שרוצה לכתוב, לקרוא ולחשוב על העולם דרך האוצרות.

המגזין ישמש כאתר שיתוף של חוכמת ההמונים וכסלון שיחה פנים קהילתית, לצד הזמנת חוקרות.ים והוגים מדיסציפלינות מחקר חיצוניות. תקוותנו היא שיהפוך עם הזמן גם לספריה פתוחה שבה ייאסף ויובנה ידע על האוצרות לשימוש אוצרות.ים, חוקרות.ם, אמניות.ים והקהל הרחב. שאיפתנו כעורכים.ות, היא לייצר מצע מעבדתי שבו עבודת העריכה היא מופע אוצרותי בפני עצמו. עורכות.ים ואוצרות.ים חיצוניים יוזמנו להציע מתודולוגיות עריכה חדשות.

הפרויקט בתמיכת מבואות: קרן הרעיונות ע״ש יואב בראל

הנכן.ם מוזמנות.ים להגיש הצעה לטקסט באחד מהנושאים הבאים:

  1. שחייה בהתכתבות: מאמר תגובה לטקסט תיאורטי בעל השפעה על פרקטיקה אוצרותית/טקסטים שנכתבו על הפעולה האוצרותית/טקסטים שנכתבו לתערוכה (בעבר או בהווה).
  2. מבט עכשווי על תערוכה מהעבר: מאמר תגובה המתייחס לתערוכה שהוצגה בעבר הקרוב או הרחוק בארץ או בחו״ל, ומתייחסת אליה מן ההווה.

ארכיון המגזין

עולם האמנות המקומי כתב וכותב מיום היוולדו. אנחנו מחפשים את המאמרים חבויים או קאנונים שעיצבו את עולם האוצרות המקומי סביבנו. עזרו לנו למצוא אותם! אם יש לכן.ם טקסט משמעותי שאתן.ם זוכרות מן העבר וחושבות שראוי לפרסום, שלחו לנו אותו ואנחנו נדאג לזכויות הפרסום המחודש שלו.

הנחיות הגשה

  • על ההצעה להיות תיאור ברור ותמציתי של הטקסט בהיקף של עד 200 מילה (הטקסט הסופי יהיה 800–1000 מילים)
  • את ההצעה לשלוח כקובץ word יחיד ובו כותרת, שם מגיש.ה ופרטי מייל
  • נא לכתוב בשורת הנושא במייל: ״הצעה לכתב העת שוקת/שחייה בהתכתבות״

או ״הצעה לכתב העת שוקת/מבט עכשווי״
או ״הצעה לכתב העת שוקת / ארכיון המגזין״

התשלום עבור טקסט אוצרותי שיעלה לאתר הוא 800 שקלים.

את ההצעות ניתן לשלוח עד לתאריך 1.3.2023 בשעה 16:00, לכתובת המייל: [email protected]

הנחיות הגשה לארכיון המגזין:

  • את המאמר המוצע יש לשלוח כקובץ או כקישור, לצד כמה מילים שמסבירות מדוע חשוב לפרסמו מחדש.
  • אם יש לכן.ם את פרטי הקשר של הכותב.ת או מחזיקי זכויות הפרסום, אנא שלחו לנו.

לשאלות ניתן לפנות בכל עת לכתובת המייל: [email protected]

ועדת המערכת של כתב העת תעבור על ההצעות, ותשובות יינתנו עד 1.4.2023

בהצלחה!

איגוד האוצרות והאוצרים

איגוד האוצרות והאוצרים הוקם בשנת 2021 וחרט על דגלו לשמש בית מקצועי לאוצרות.ים, לקדם את תחומי האוצרות והאמנות ברוח של שוויון, חופש הביטוי ועצמאות הפעולה האוצרותית. באיגוד מעל 200 חברות.ים.



אלעד ירון בלשם שמיים

הוא איש רב־פעלים, אוצר, חוקר, עסקן ופובליציסט אמנות. מייסד ושותף להקמת מרכזים וארגונים הפועל בשוליים ובמוסדות מרכזיים, ועוסק במקביל באמנות ישראלית, מפעלי אמנות בסין, יחסי אמנות וטכנולוגיות דיגיטליות וזכויות עובדים.

קוראים לו אלעד ירון והוא האורח שלנו בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב.

להאזנה



קול קורא: כנס ירושלים לאמנות #8

כנס ירושלים לאמנות נוסד ביוזמת פסטיבל ״מנופים״ וכתבי העת ״ערב רב״ ו״הרמה״, במטרה לחבר בין מוסדות להשכלה גבוהה ובין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים ואנשי מקצוע מעולם התרבות.

מערכת הכנס מזמינה חוקרות.ים, אוצרות.ים ויוצרות.ים להגיש הצעות להרצאות, סדנאות, פרזנטציות, הרצאות־פרפורמנס של אמניות.ים ומושבים (פאנלים) שלמים שיוצגו בכנס שיערך ב־26 באוקטובר 2023 בירושלים.

ניתן להגיש הצעות לדיונים בסוגיות עדכניות הקשורות לאמנות חזותית בכלל, ולאמנות בת זמננו בפרט. כמו כן, לצד הצעות להרצאות ופרזנטציות ניתן להציע גם מושבים שלמים שיורכבו משלוש–ארבע הרצאות בנושא או זווית ספציפית וממוקדת.

על המעוניינות.ים להגיש:
הרצאות, סדנאות ופרזנטציות: תקצירים באורך 250 מילים
קורות חיים (ניתן לצרף דוגמאות להרצאות קודמות אם ישנן)
אם מדובר בהצעה לפאנל: כותרת הפאנל, דברי הסבר קצרים על נושא הפאנל, תקצירי שלוש–ארבע ההרצאות שיכללו בו וקו״ח של המרצות.ים

כתובת למשלוח ההצעות:  [email protected]
דד־ליין למשלוח הצעות: 12.3.23
תשובות יינתנו במהלך חודש יוני 2023

אוצרי ומנהלי הכנס: רינת אדלשטיין (״הרמה״), רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״)
הפקה: אלינה אלכסה אוסיפובה

אורי זמיר, פרט מתוך מיצב, 2021

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *